مهاجرت تحصیلی آمریکا

تحصیل رشته فیزیوتراپی در آمریکا

تحصیل رشته فیزیوتراپی در آمریکا

آمارعلاقمندان به تحصیل رشته فیزیوتراپی در آمریکا افزایش می یابد، زیرا بازار کاری این رشته از شرایط بسیار مناسبی برخوردار است. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود جذب بازارهای کاری می گردند و می توانند اقامت و پس از آن نسبت به اخذ پاسپورت آمریکا اقدام نمایند. از آنجاییکه دانشگاه های آمریکا از امکانات آموزشی مدرن و پیشرفته ای برخوردار هستند. دانشجویان آموزش ها و تجارب بسیار مفیدی را در دانشگاه های این کشور کسب می نمایند.

فیزیوتراپی یکی از شاخه های دانش پزشکی بشمار می رود که به بررسی و درمان اختلالات حرکتی، آسیب های نخاعی و استخوانی می پردازد. رشته فیزیوتراپی در کشورهای مختلف به سرعت در حال رشد است. با توجه به اینکه دانشگاه های آمریکا امکانات بسیار مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. تحصیل رشته فیزیوتراپی یکی از بهترین گزینه های تحصیلی می باشد.

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در آمریکا و اخذ تخصص خود در این رشته براحتی می توانند در تمامی کشورهای جهان به انجام کار بپردازند. در حال حاضر بیش از 700 دانشگاه در مقطع کارشناسی و 60 دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد برنامه های رشته فیزیوتراپی را به دانشجویان ارائه می نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سابقه ای درخشان در زمینه های مختلف مهاجرتی مفتخر به راهنمایی و یاری رساندن به دانشجویانی هستند که قصد مهاجرت تحصیلی به آمریکا و دیگر کشورها را دارند.

بررسی تحصیل رشته فیزیوتراپی در آمریکا

علم فیزیوتراپی یکی از زیرشاخه های علم پزشکی است که به درمان بیماری های عضلانی از طریق ماساژ و حرکت های ورزشی می پردازد. فیزیوتراپیست ها در این علم با مدیریت درد، سلامتی افراد را در هر سنی حفظ نموده و با انجام حرکت های ورزشی در جلوگیری از بیماری ها تلاش نمایند. می توان گفت این علم یکی از روش های درمانی دردهای ناگهانی در عضلات و استخوان های می باشد که به بهبود شرایط و سیستم بخش های مختلف بدن کمک می نماید.

تحصیل رشته فیزیوتراپی مبتنی بر ارائه سمینارها و سخنرانی ها می باشد. علاوه بر این دانشجویان در این رشته به حل مسائل مختلف پرداخته و با انجام کار در محیط های بیمارستان تجربه لازم را کسب می نمایند. دانشگاه های این کشور جدیدترین آموزش ها و متدهای فیزیوتراپی را به دانشجویان ارائه می نمایند. علاوه بر این دانشجویان مهارت زیادی در زمینه های مختلف مراقبت های بهداشتی را کسب خواهند نمود.

دانشجویان امکان تحصیل رشته فیزیوتراپی را در تمامی مقاطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) خواهند داشت. معمولا اکثر دانشگاه های دولتی این رشته را ارائه می نمایند. بودجه های آموزشی از سوی دولت فدرال، دولت و نهادهای محلی تأمین می گردد. دانشجویان با تحصیل رشته فیزیوتراپی در آمریکا می توانند مشاوره های مفیدی را در زمینه های بهبودی پس از عمل جراحی، پس از جراحات وارد شده به مصدومین ارائه نمایند.

کار و تحصیل رشته فیزیوتراپی در آمریکا

دانشجویان پس از تحصیل رشته فیزیوتراپی امکان انجام کار در شرکت ها و سازمان های مختلفی را خواهند داشت. فیزیوتراپیست ها برای انجام کار علاوه بر اینکه باید از تحصیلات دانشگاهی برخوردار باشند. باید مجوز انجام کار را نیز دریافت نمایند. دانشجویانی که تحصیلات تکمیلی خود را در رشته فیزیوتراپی در آمریکا گذرانده اند. جهت استخدام در بازارهای کار فیزیوتراپی در این کشور می باید همزمان دوره های علوم و سلامت انسان را بگذرانند. جهت کار در این کشور مقاله کار در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

تا بتوانید صلاحیت لازم برای انجام کار در این کشور را اخذ نمایند. فیزیوتراپیست ها با مراجعه به مراکز درمانی که در جهت پیشگیری و مدیریت درد ناشی از معلولیت ها و جراحات و صدمات وارد شده به افراد فعالیت می نمایند. برای کسب تجربه اقدام می نمایند. پس از آن می توانند برای انجام کار در بیمارستان ها و کلینیک های توانبخشی برای انجام کار درخواست نمایند.

جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور ابتدا نمودار نرخ بیکاری را مشاهده بفرمائید:

نرخ بیکاری در آمریکا

فیزیوتراپیست ها امکان ایجاد مراکز ارائه خدمات فیزیوتراپی در آمریکا را دارند. بدین طریق می توانند خود به تنهایی به ایجاد کسب کار بپردازند. دانشجویانی که تحصیل رشته فیزیوتراپی در را در مقطع دکترا به اتمام رسانیده اند، با فرصت های شغلی بیشتری روبرو بوده و درآمدهای بالایی را نیز دریافت می نمایند.

درآمد و دستمزد رشته فیزیوتراپی در آمریکا

معمولاً میزان حقوق و درآمد فیزیوتراپیست ها در آمریکا بستگی به میزان سوابق و تجربه کاری متخصصین این حوزه دارد. این افراد علاوه بر دریافت حقوق ماهانه امکان انجام اضافه کاری در آمریکا را نیز خواهند داشت. میانیگین حقوق فیزیوتراپیست ها به علاوه اضافه کاری و پاداش 74500$ (دلار) در سال برآورد شده است. جهت اطلاع از هزینه‌ زندگی در این کشور نیز مطالعه مقاله هزینه زندگی در آمریکا خالی از لطف نخواهد بود.

در جدول زیر میزان حقوق و دستمزد متخصصین فیزیوتراپی با توجه به سوابق کاری آنها نشان داده شده است:

آیتمهزینه به دلار
میانگین درآمد سالانه$89401
درآمد فیزیوتراپیست ها با 1 الی 4 سال سابقه کاری$97000
درآمد فیزیوتراپیست ها با 5 الی 9 سال سابقه کاری$135000
متوسط درآمد به ازای هر ساعت کاری$43
پر درآمدترین شهرهای آمریکا برای فیزیوترپیست هاسان جونز و کالیفرنیا $100903

درآمد و دستمزد رشته فیزیوتراپی در آمریکا

هزینه های تحصیل رشته فیزیوتراپی در آمریکا

دانشجویان برای تحصیل رشته فیزیوتراپی همانند تحصیل در سایر رشته ها می باید از تمکن مالی لازم برخوردار باشند. اگر چه دانشجویان اجازه انجام کار ضمن تحصیل را دارند. اما با انجام کارهای دانشجویی امکان تأمین هزینه های تحصیل و زندگی وجود ندارد. از طرفی دانشجویان در این رشته تحصیلی از حمایت های مالی دولت آمریکا برخوردار نمی باشند

  • رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های دولتی آمریکا در مقطع کارشناسی: 13000$ الی 15000$ (دلار)
  • رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های دولتی آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد: 15000$ الی 17000$ (دلار)

هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور بیشتر است. هزینه تحصیل در رشته فیزیوتراپی در این دانشگاه ها $30000 الی 34000$ (دلار) در سال برآورد شده است. متقاضیان تحصیل در آمریکا می توانند با مشاوره با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط تحصیل رایگان در آمریکا آگاهی یابند. این مجموعه اطلاعات مفیدی در زمینه مهاجرت پزشکان به آمریکا در اختیار متقاضیان عزیز قرار می دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *