مهاجرت به کشور آمریکا

مهاجرت پزشکان به آمریکا

مهاجرت پزشکان به آمریکا

مهاجرت پزشکان به آمریکا برای آن دسته از پزشکانی که قبلا در این کشور اقامت داشته یا تحصیل کرده اند، نسبتا آسان است، اما دریافت ویزای کاری آمریکا برای پزشکان و متقاضیان بین المللی که برای اولین بار قصد مهاجرت به این کشور را دارند دشوار می باشد و ملزم مدارک معتبری است. پزشکانی که قصد انجام کار در آمریکا را دارند. جهت اخذ ویزای کاری آمریکا ملزم به معادل سازی مدرک تحصیلی خود هستند. معادل سازی مدرک تحصیلی متقاضیان طی 3 مرحله آزمون انجام می گیرد. پزشکانی امکان شرکت در آزمون های دوم را دارند که نمره قبولی در آزمون نخست را کسب نموده باشند. به همین ترتیب افرادی مجاز به شرکت در آزمون سوم را خواهند داشت که نمره لازم در آزمون دوم را اخذ نموده باشند. با توجه به اینکه کار پزشکان از حساسیت بالایی برخوردار است. دولت آمریکا پس از اطمینان از توانایی پزشکان به آنان اجازه انجام کار در این کشور را خواهد داد. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره سعی در یاری رساندن به متقاضیان مهاجرت را دارند.

بررسی مهاجرت پزشکان به آمریکا

یکی از مهمترین شرایط مهاجرت پزشکان به آمریکا معادل سازی مدرک تحصیلی آنان است. معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکان با اخذ آزمون هایی انجام می پذیرد. پزشکان برای شرکت در این آزمون ها ابتدا باید دوره های آموزشی را بگذرانند. این آزمون ها موسوم به آزمون های USMLA هستند و افراد با کسب نمره قبولی در این آزمون امکان دریافت مجوز کار آمریکا را خواهند داشت. دوره های آموزشی برای شرکت در آزمون های USMLA با توجه به تخصص پزشکان تعیین می گردد. شهریه این دوره ها در حدود 20000$ (دلار) می باشد.

پزشکان نیز همانند سایر مشاغل برای مهاجرت کاری می باید ابتدا پیشنهادکاری از سوی کارفرما دریافت نمایند. پس از اخذ اقامت امکان مهاجرت به این کشور را خواهند داشت. در طول دوره اقامت متقاضی می باید دوره ها و آزمون ها را سپری نماید. تمامی فعالیت های متقاضی تحت نظارت اداره بهداشت آمریکا انجام پذیرد. پزشکانی که دوره ها و آزمون های ذکر شده را با موفقیت گذرانده اند مدرک پزشکی را دریافت خواهند نمود. به عنوان پزشک امکان انجام کار را خواهد داشت.

شرایط معادل سازی مدرک پزشکی در آمریکا

پزشکانی که موفق به اخذ نمره قبولی در آزمون های USMLE شده اند، می باید از مهارت و تسلط کامل زبن انگلیسی نیز برخوردار باشند. افرادی که با موفقیت در آزمون های USMLE ویزای کار آمریکا را اخذ نموده اند. تحت شرایط خاصی امکان درخواست اقامت دائم را خواهند داشت.

اطلاع نرخ بیکاری در این کشور در خصوص شروع به کار پزشکی بسیار مهم می باشد که در نمودار زیر شرح داده شده است:

نرخ بیکاری در آمریکا

بطور کلی پزشکان برای انجام کار می باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

آیتمشرح
مدت زمان لازم11 تا 14 سال
متوسط درآمد پزشک$313000 (دلار)
مدرک مورد نیازمدرک کارشناسی (M.D یا M.O)
مجوز مورد نیازمجوز دولتی
شرط انجام کار و اخذ ویزای کاراقامت موقت بین 3 الی 7 سال
امکان اخذ اقامت دائمدارد

ثبت نام در آزمون USMLE برخورداری از مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6.5 است.

پزشکان امکان اخذ مجوز کار و یا تحصیل را می توانند دریافت نمایند.

شرایط مهاجرت پزشکان به آمریکا

یکی از مهمترین جذابیت مهاجرت پزشکان بالا بودن حقوق و دستمزد این قشر از جامعه می باشد. دانشجویان امکان تحصیل پزشکی در آمریکا را خواهند داشت. بطوریکه ابتدا در یکی از رشته های علوم پایه به تحصیل بپردازند. با اخذ مدرک کارشناسی خود و با شرکت در آزمون MCAT نسبت به تحصیل در رشته پزشکی و یا دندانپزشکی در آمریکا اقدام نمایند. افرادی که از معدل بالا و تسلط کامل به زبان انگلیسی برخوردار هستند. شانس بیشتری برای اخذ نمره قبولی در آزمون MCAT را خواهند داشت.

افرادی که تحصیلات پزشکی خود را به پایان رسانیده اند، براحتی می توانند نسبت به اخذ مجوز کار در آمریکا اقدام و به انجام کار در این کشور بپردازند. اما افرادی که مدرک پزشکی خود را در خارج از کشور آمریکا اخذ نموده اند، پس از طی مراحلی می توانند پس از اخذ مجوز کار به عنوان پزشک ایفاء نقش نمایند.

رشته های پزشکی در تمامی کشورهای جهان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند، افرادی که تحصیلات خود را در خارج از آمریکا به اتمام رسانیده اند، برای دستیابی به کارو زندگی بهتر می توانند از طریق ویزای تحصیلی در آمریکا و یا ویزا کار نسبت به اخذ اقامت دائم اقدام نمایند. پزشکانی که قصد مراجعت به این کشور را دارند، را دارند با اخذ ویزای H1 می توانند به این کشور سفر نمایند.

شرایط مهاجرت پزشکان به آمریکا

چگونگی اخذ ویزای H1 آمریکا

این ویزا به پزشکان، پرستاران و یا افرادی که دارای توانایی و مهارت در رشته ای خاص هستند تعلق می گیرد. جهت اخذ این ویزا متقاضیان می باید دارای حداقل مدرک کارشناسی در رشته مرتبط با مهارت خویش باشد. همچنین نیاز دعوتنامه کار از طرف فرمایان دریافت نموده باشد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای H1 آمریکا عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • پرداخت هزینه صدور ویزا کار آمریکا

توجه داشته باشید، متقاضیان امکان مهاجرت به همراه همسر و فرزندان کمتر از 21 سال خود به آمریکا را خواهند داشت. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تمامی مسیر مهاجرتی دوستان و متقاضیان عزیز را همراهی می نمایند. همچنین دوستان عزیز می توانید در دیگر زمینه همچون شرایط کار آفرینی و یا خرید ملک با این مجموعه مشاوره نمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

6 دیدگاه برای “مهاجرت پزشکان به آمریکا

  1. پارسا گفت:

    سلام. معادل سازی مدرک پزشکی 11 تا 14 سال طول میکشه در آمریکا؟! درست میخونم!؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام برای مشاوره در این خصوص با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. andia گفت:

    سلام.برای کار در آزمایشگاه و تحقیقات هم باید مراحل معادل سازی گذرانده بشه؟و دانشگاه محل تحصیل من در ایران چقدر مهمه براشون

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. معادل سازی بیشتر به منظور یکسان سازی مدرک تحصیلی با مدارک تحصیلی در کشور مقصد است. برای بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. اسدی گفت:

    سلام
    با توجه به رتبه و تراز کنکورم قطعا امسال رشته پزشکی رو توی یکی از دانشگاه های تراز اول ایران میارم و قصد دارم بعد از اتمام دوره عمومی یا تخصص به کشور آلمان یا در صورت امکان ( برداشتن تحریم ویزای کار ایرانیان در آمریکا ) به آمریکا مهاجرت کنم

    1 _ من الان باید چه کارهایی انجام بدم تا بعداً راحت تر بتونم مهاجرت کنم به یکی از این دو کشور ؟

    2 _ مدرک زبان آلمانی بگیرم یا انگلیسی ؟

    3 _ از بین آلمان و آمریکا کدوم کشور پول و درآمد و شرایط بهتری رو برای پزشک متخصص داره ؟
    ممنونم

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. اخذ پذیرش در این دوره ها از شرایط مختصی به خود برخوردار است. با توجه به مقصد و دانشگاه شرایط متغیر است. بهتر است در این خصوص با شماره 02191003232 جهت مشاوره تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *