مهاجرت تحصیلی آذربایجان

تحصیل رشته طراحی لباس در آذربایجان

تحصیل رشته طراحی لباس در آذربایجان

تحصیل رشته طراحی لباس در آذربایجان در دانشگاه دولتی فرهنگ و هنر آذربایجان امکان پذیر است. رشته طراحی لباس در آذربایجان رشته ای جدید است. لذا برای تحصیل آکادمیک آذربایجان دوره پیوسته ای را در این رشته ارائه نمی کند. اکثر طراحین لباس برجسته در آذربایجان یا به صورت غیر آکادمیک فعالیت کرده و یا در دانشگاه های خارجی این رشته را تحصیل کرده اند. لذا در صورت علاقه به تحصیل رشته طراحی لباس این کشور پیشنهاد نمی شود. البته ممکن استن در آینده دانشگاه های آذربایجانی این رشته را بیشتر توجه کرده و دوره های متنوع را برگزار کنند. در هر صورت دانشگاه های آذربایجان مورد تایید ایران نیستند و برای کار در ایران مدارک آن اعتبار چندانی ندارد. با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید بهترین مسیر برای تحصیل و کار پس از تحصیل را پیدا کنید.

تحصیل رشته طراحی لباس در کشور آذربایجان

سبک ها و ویژگی های لباس ملی آذربایجان امروزی در طول قرن ها توسعه یافته است. ذوق هنری، تراش، رنگ، نمادهای مذهبی و سنت ملی همگی بر پوشش آذربایجان تأثیر گذاشته است. مطالعه عمیق، همه جانبه تغییرات مد در طول زمان، بخش مهمی از نقد هنری است و به حوزه های دیگر فرهنگ مانند معماری مربوط می شود. از آنجایی که آذربایجان یکی از قدیمی ترین مناطق مسکونی جهان است، قدمت لباس اینجا به میلیون ها سال پیش می رسد. اولین لباس ها پوست حیوانات بود که به دور بدن پیچیده شد و در طول سال ها توسعه یافت و تبدیل به لباس های دوخته شده ای شد که امروزه می پوشیم. لباس ملی با پیمودن مسیر طولانی تاریخی آذربایجان ظهور و توسعه یافت. انواع مختلف لباس برای آیندگان در طراحی و سایر اشکال هنری ثبت شده است.

برای تحصیل این رشته باید ویزای دانشجویی آذربایجان را اخذ کنید. برای تحصیل رشته طراحی لباس در بخش آمادمیک در آذربایجان می توانید دانشگاه های زیر را در نظر بگیرید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه دولتی فرهنگ و هنر

صنعت مد و طراحی لباس در آذربایجان

طراحی مد و لباس هنوز برای آذربایجانی ها مشاغل نسبتا جدیدی هستند. در دوره اتحاد جماهیر شوروی، این 2 حوزه فرصت محدودی داشتند و به عنوانی معتبر تلقی نمی شدند. والدین فرزندان خود را تشویق می کردند که به جای آن وارد علوم شوند. هنگامی که آذربایجان در سال 1991 استقلال خود را به دست آورد، چندین زن تصمیم گرفتند رویاها و ایده های خود را به تجارت تبدیل کنند. اولین خانه طراحی خصوصی، خانه مد Galatea، در سال 1994 افتتاح شد و پس از آن آژانس های مدلینگ مانند “Venera” و “Paris” در اواخر دهه 1990 ظاهر شدند. سه تن از چهره های اصلی دنیای مد و لباس آذربایجان:

  • لالا کازیمووا
  • فخریا خلافوا
  • سمیرا حسنوا

باکو هنوز راه درازی برای رسیدن به جایگاه پاریس یا میلان از نظر صنعت مد دارد. طراحان مد آن نمایش ‌های فصلی منظمی با سوپر مدل ‌هایی که با جدیدترین طرح ‌ها در صحنه حرکت می‌ کنند، ندارند. آنها به بهترین پارچه ها یا حتی اطلاعات زیادی در مورد آخرین سبک های طراحان دیگر دسترسی ندارند. اما باز هم پاریس و میلان ده ها سال فرصت داشته اند تا شهرت خود را افزایش دهند. باکو به طور دقیق، 7 سال است که .وارد صنعت مد و طراحی لباس مدرن شده است.

بررسی تحصیل رشته طراحی لباس زنان در آذربایجان

بررسی تحصیل رشته طراحی لباس زنان در آذربایجان

یکی از اولین طراحان لباس زنان در باکو لالا کازیمووا بود که خانه مد Galatea را در سال 1994 تأسیس کرد. نام شرکت آنها “نارمینا” بود. اولین نمایش آنها در سال 1994 در ایچاری، در محلی که اکنون باشگاه موغم نامیده می شود، بود. با وجود اینکه نه او و نه همکارش مریم حاجی بیواوا طراحی مد خوانده بودند، لالا تصمیم گرفت استودیوی خود را باز کند و نام آن را “گالاتیا” به نام شخصیتی در اسطوره یونانی گذاشته است. لالا از آن زمان طراح سومی به نام گلنارا روحالایوا را استخدام کرد که دارای مدرک طراحی مد از دانشگاه نساجی مسکو است.

او در واقع یکی از معدود افرادی در آذربایجان است که در این رشته مدرک دارد. تاکنون Galatea تنها خانه مد آذربایجانی است که در فرانسه نمایش داده است. این 3 طراح در حال حاضر روی مجموعه ‌ای از لباس ‌های شب کلاسیک ساخته شده با تافته، ساتن و ابریشم کار می‌ کنند.

درآمد کار پس از تحصیل رشته طراحی لباس در Azerbaijan

از آنجایی که رشته طراحی لباس در این کشور جدید است میزان حقوق کار در کار در آذربایجان در این رشته آنچنان مشخص نیست و متغیر است. اما به صورت لی در رشته های هنری و رشته طراحی لباس در آذربایجان می توان انتظار داشتن این افراد به طور متوسط به میزان 2430AZN (منات آذربایجان) در ماه درآمد دارند. این درآمد مبلغی بالغ بر 29100AZN (منات آذربایجان) در سال است. همچنین بیشترین میزان حقوق برآورد شده در رشته طراحی لباس در آذربایجان به میزان 5270AZN (منات آذربایجان) و کم ترین میزان آن در حدود 880AZN (منات آذربایجان) است.

میزان درآمد طراحین لباس در بهترین شهرهای آذربایجان در نمودار زیر قابل مشاهده است:

درآمد طراحین لباس در بهترین شهرهای آذربایجان

معرفی طراحین لباس مدرن در Azerbaijan

در بخش زیر می توانید با برخی از بهترین طراحین لباس در آذربایجان آشنا شوید. برخی از آنها علاقه مندان جوان به طراحی لباس در آذربایجان را استخدام می کنند و یا به آنها آموزش می دهند:

پارامترشرح
فیدان زینلی برند اوت کوتور توسط فیدان زینلی، طراح مد تاسیس شده است. این برند لباس های مجلل و زنانه با عناصر دست ساز ایجاد می کند.
نولانا اللهوریدوا برند لباس به سبک شهری توسط طراح مد نورلانا اللهوردیوا تاسیس شد. این برند در هفته مد آذربایجان در سال 2018 شروع به کار کرد و از آن زمان در هفته مد لندن و هفته مد دبی شرکت کرد.
مدینه زالووا Designer MEEAMEE یک برند مد آذربایجانی است که در سال 2013 توسط طراح مدینه زالووا در باکو تأسیس شد. اولین بوتیک طراح MEEAMEE در ژانویه 2018 در باکو افتتاح شد. طراح مد مشهور آذربایجانی، رئیس مرکز مد و طراحی آرزو دارد تا تمام ویژگی های اصلی روند مد فعلی را شامل زنانگی، سادگی، طبیعی بودن منعکس کند.
رفت اسماعیل زاده 1981 در باکو آذربایجان مدیر خلاق و یکی از بنیانگذاران برند “AFFFAIR” است. او در طراحی مجموعه شرکت دارد و خط تولید پوشاک خود را رهبری می کند. در نوجوانی مدلینگ را برای خانه های مد آغاز کرد که در سال 2000 عنوان بهترین مدل آذربایجان را برای او به ارمغان آورد. او به عنوان مدل برای نام های بزرگی مانند پاکو رابان و ولنتاین یوداشکین به کار ادامه داد. اشتیاق او برای مد از مدلینگ به ایجاد نام تجاری خود تغییر کرد. همچنین روفت اسماعیل از سوی انجمن طراحان مد ترکیه به عنوان بهترین طراح ترک شناخته شد.

برای مهاجرت به آذربایجان می توانید از مقالات و اطلاعات مندرج در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *