مهاجرت تحصیلی قطر

تحصیل در رشته های پزشکی در قطر

تحصیل در رشته های پزشکی در قطر

تحصیل در رشته های پزشکی در قطر از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیست اما باید به این نکته اشاره کرد که این مهاجرت تحصیلی میتواند اقامت دائم را فراهم آورد. زمانی که در رده بندی های جهانی به دنبال رشته های پزشکی در کشور قطر می گردید، نامی از این کشور در آن یافت نمی شود اما شرایط تحصیل در این رشته می تواند برای بسیاری دارای ارزش باشد. در این کشور و در دانشگاه های پزشکی این کشور، از اساتید خارجی استفاده می شود تا بتوانند سطح تحصیل در این رشته را بالا برده و بتوانند در این زمینه نیز به پیشرفت های لازم برسند. ما نیز در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم داریم در این مقاله شرایط تحصیل در رشته های پزشکی در قطر را به طور کامل تشریح کنیم.

شرایط تحصیل در رشته های پزشکی در قطر

یکی از مهم ترین نکاتی که در تحصیل در رشته های پزشکی در این کشور باید به آن توجه داشته باشید، زمان مورد نیاز برای تحصیل در این رشته است. تحصیل در رشته های پزشکی در این کشور را می توان به سه دوره مختلف تقسیم کرد. این3 دوره عبارتند از:

دوره تحصیلیطول دورهتوضیحات
دوره اول1 سالآموزش مبانی دروس پزشکی
دوره دوم2.5 سالآموزش شرایط بیمار و توجهات عمومی
دوره سوم2 سالدوره کارآموزی

در دوره اول تحصیلی که 1 سال به طول می انجامد، دانشجویان مبانی دروس پزشکی را مطالعه می کنند و پس از آن یک دوره 2.5 ساله را پیش رو خواهند داشت. در این دوره تمرکز اصلی بر روی شرایط بیمار و توجهات عمومی است.پس از آن دوره کارآموزی آغاز می شود و دانشجویان می توانند اطلاعات خود را در زمینه های مختلف پزشکی نظیر کودکان، زنان، زنان و زایمان، جراحی، پزشکی اورژانس، سلامت روانی و پزشک خانواده افزایش دهند. شرایط تحصیل برای دندانپزشکان در کشور قطر متفاوت است و آن ها از ابتدا وارد رشته مرتبط با دندانپزشکی می شوند.

هزینه تحصیل در رشته های پزشکی در قطر

از دیگر نکات دارای اهمیت فراوان برای تحصیل در رشته های پزشکی در این کشور، هزینه زندگی در قطر و هزینه های مربوط به تحصیل در این کشور است. باید به این نکته اشاره داشت که هزینه های تحصیل در این کشور در رشته های پزشکی بسیار زیاد است. دلیل اصلی آن است که دانشگاه های دولتی این کشور کمتر توانایی ارائه چنین رشته هایی را در اختیار دارند. دانشگاه های مطرح خارجی در این کشور، که شعبه ای از دانشگاه خود را در این کشور افتتاح کرده اند، مطابق با شرایط خود، شهریه دانشجویان را مشخص می کنند. برای تحصیل در رشته های پزشکی در این کشور باید انتظار پرداخت هزینه های سنگین حدودا 18.000 تا QAR21.000 (ریال قطر) در طول 1 سال را داشته باشید.

در صورتی که در دانشگاه ملی این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کنید، می توانید با استفاده از بورس تحصیلی در قطر هزینه های تحصیلی خود را به صورت چشمگیری کاهش دهید. بهتر است مقاله تحصیل در قطر را نیز مطالعه بفرمایید تا از شرایط کلی تحصیل در این کشور اطلاعات بیشتری را بدست آورید.

ورود به دانشگاه های پزشکی قطر

اشاره کردیم که در این کشور بیشتر دانشگاه های پزشکی توسط دانشگاه های خارجی ایجاد شده اند. به همین دلیل میزان تقاضا برای ورود به این دانشگاه ها بسیار زیاد است. به همین دلیل علاوه بر مدارک تحصیلی شما، مصاحبه ورودی نیز می تواند نقش بسیار مهمی در اخذ پذیرش نهایی شما داشته باشد. تمامی مصاحبه های ورودی رشته های پزشکی در شهر دوحه برگزار می شود. در دانشگاه های پزشکی این کشور، بخش پذیرش مسئول پذیرش عمومی و همچنین پذیرش در برنامه های خاص تحصیلی است.

بهترین دانشگاه های پزشکی در این کشور برای تحصیل رشته پزشکی عبارتند از:

نام دانشگاهتاریخ تاسیسمحل
دانشگاه قطر1973دوحه
دانشگاه حمد بن خلیفه2010دوحه
دانشکده علوم بهداشتی کالج آتلانتیک شمالی قطر2002دوحه

مدارک لازم برای تحصیل در رشته های پزشکی در قطر

مدارک لازم برای تحصیل در رشته های پزشکی در قطر

برای اینکه بتوانید وارد یکی از دانشگاه های پزشکی در این کشور شوید، باید مدارک خود را به طور کامل و مطابق با خواسته آن ها در اختیار آنها قرار دهید. بدون شک کارنامه تحصیلی شما اولین مدرک مورد نیاز آن ها خواهد بود. ریز نمرات شما مورد بررسی قرار می گیرد. دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی نقش اول را در رتبه بندی شما در میان درخواست کنندگان بازی می کنند. شما برای این که بتوانید به پذیرش تحصیلی خود در رشته های پزشکی در یکی از دانشگاه های این کشور دست پیدا کنید، باید حداقل نمره درجه C را در این دروس داشته باشید. نمره درس ریاضی در بسیاری از دانشگاه های این کشور از ارزش برخوردار نیست و اهمیتی در رتبه بندی دانشجویان نخواهد داشت.

یکی دیگر از مدارک مهم مدرک زبان است که دانشجویان هنگام ثبت درخواست باید آن را ارائه دهند. دو مدارک زبان آیلتس و تافل مورد پذیرش دانشگاه های این کشور هستند. در صورتی که به یک زبان خارجه دیگر نیز مسلط باشید، می توانید گام بلندی در اخذ پذیرش بردارید. همه دانشجویان رشته پزشکی در این کشور موظف هستند که انگیزه نامه خود را نیز نوشته و در اختیار دانشگاه قرار دهید. این نامه را باید جدی بگیرید و بدانید که نقش ویژه ای در اخذ پذیرش شما بازی خواهد کرد. مشاورین ما از آمادگی کامل برای راهنمایی شما در نگارش این نامه برخوردار هستند.

آینده کاری پزشکان در قطر

زمانی که شما تحصیل در رشته های پزشکی در این کشور را انتخاب می کنید، بدون شک دغدغه دیگری به نام شغل را نیز در ذهن خود همراه خواهید داشت. پس از پایان دوره 6 ساله تحصیل در رشته پزشکی، دانشجویان می توانند وارد بازار کار در این کشور شوند. البته این امکان نیز وجود دارد که برای دریافت تخصص خود در رشته پزشکی، راهی دانشگاه های معتبر جهان شده یا در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. دانشجویان رشته های پزشکی در این کشور بیش از 2 سال از دوره تحصیل خود را در تعامل مستقیم با مردم و در بیمارستان های این کشور سپری می کنند. همین مسئله سبب می شود تا آنها بتوانند در مدت زمان کوتاهی پس از تحصیل، توانایی کار در این کشور را بدست آورند.

همچنین اعتبار مدرک آن ها در بسیاری از کشورهای جهان تایید شده است و آن ها می توانند برای کار 2 گزینه این کشور یا سایر کشور ها را برگزینند. مطالعه مقاله کار در قطر در سال 2023 می تواند به شما کمک کند تا شرایط کلی کار در این کشور را نیز مورد بررسی قرار دهید. به طور کلی، تحصیل در رشته های پزشکی در این کشور می تواند به شما کمک کند تا اقامت یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان را در اختیار داشته باشید. تحصیل در رشته های پزشکی در این کشور، دانشجویان را به خوبی با محیط بیمارستان آشنا خواهد کرد تا بتوانند در آینده شغلی خود، مسیر ساده تری را پیش رو داشته باشند. توصیه می کنیم که پیش از اقدام برای تحصیل در رشته های پزشکی در این کشور، با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید و از تجربیات همکاران ما نیز بهرمند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در رشته های پزشکی در قطر

  1. علی زمانی گفت:

    سلام
    من علی زمانی هستم .فوق دیپلم علوم آزمایشگاهی دارم و سابقه 27 سال کار را دارم .میتونم برای تحصیل در رشته پزشکی یا دندانپزشکی اقدام کنم

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما. لطفا در خصوص بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *