مهاجرت تحصیلی ارمنستان

تحصیل در ارمنستان به زبان انگلیسی

تحصیل در ارمنستان به زبان انگلیسی

با افزایش تقاضای تحصیل در ارمنستان به زبان انگلیسی دانشگاه های این کشور دوره ها و برنامه های بیشتری را به زبان انگلیسی ارائه می کنند. البته فراموش نکنید که زبان اصلی در کشور ارمنستان ارمنی است و زبان های روسی و انگلیسی زبان های بعدی مورد استفاده در این کشور هستند. لذا جهت ورود به بازار کار ارمنستان تسلط به زبان ارمنی امری واجب است اما تسلط به زبان انگلیسی نیز می تواند یک امتیاز محسوب شود. تحصیل در ارمنستان امروز آنچنان در میان دانشجویان بین المللی تقاضا ندارد اما به دلیل مقرون به صرفه بودن آن، تحصیل در ارمنستان به زبان انگلیسی در میان دانشجویان هندی، ایرانی و عراقی محبوبیت پیدا کرده است. در ادامه برای بررسی بیشتر تحصیل در ارمنستان به زبان انگلیسی مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه این نگارش را به شما عزیزان توصیه می کنند.

زبان تحصیل در ارمنستان

ارمنستان تا 21 سپتامبر September) 1991) هنگامی که استقلال خود را اعلام کرد بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود. از زمان استقلال، ارمنستان با چالش های زیادی از جمله بی ثباتی داخلی و سیاسی، درگیری مداوم با همسایه آذربایجان و مهاجرت زیاد به خارج روبرو شده است. قبل از استقلال، زبانهای مورد استفاده در سیستم آموزشی ارمنستان ارمنی و روسی بود. این حتی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی نیز ادامه داشته است. ارمنی و روسی دو زبان مختلف هستند که زبان های غالب جهانی نیستند. بنابراین برای شهروند ارمنی دشوار است که بتواند با دنیای خارج ارتباط برقرار کند، زیرا زبان ارمنی تنها بخش کوچکی از جمعیت جهانی صحبت می کنند. زبان روسی هشتمین زبان در لیست زبان های جهان است. بنابراین می توان دریافت که گرچه ارمنستان دو زبانه است، این دو زبان برای مشارکت و رقابت جهانی مردم ارمنستان کافی نیست.

مدارس ابتدایی ارمنستان، کلاس 1 تا 9، در واقع زبان انگلیسی را آموزش می دهند. با این حال به طور کلی سطح زبان انگلیسی در مدارس ارمنستان بسیار ضعیف است. از این رو این کشور در تلاش است زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم آموزش پس از ارمنی جا بیاندازد و زبان انگلیسی از زبان روسی پیشی بگیرد. در دانشگاه های این کشور نیز به خصوص دانشگاه های بین المللی زبان انگلیسی بیشتر ارائه می شود.

شرایط تحصیل در ارمنستان به زبان انگلیسی

در حال حاضر دانشگاه های ارمنستان برای جذب دانشجویان خارجی در تلاش هستند و شرایط ورود را آسان کرده اند. بدین ترتیب برای تحصیل به زبان انگلیسی در ارمنستان ارائه مدارک زبان بین المللی لازم نیست و شرکت در مصاحبه به زبان انگلیسی و یا تحصیل در دوره قبلی به زبان انگلیسی می تواند کافی باشد اگر چه ارائه مدرک زبان می تواند هر گونه شک و شبهه ای را برطرف کند و پذیرش شما را در اولویت قرار دهد. از جمله شرایط لازم برای تحصیل به زبان انگلیسی در ارمنستان:

  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی
  • نمرات زبان انگلیسی
  • امکان شرکت در دوره های زبان انگلیسی در ارمنستان
  • شرکت در آزمون ورودی در صورت نیاز

شرایط تحصیل در ارمنستان به زبان انگلیسی

تحصیل در دانشگاه های ارمنستان به زبان انگلیسی

تقریباً 60 موسسه آموزشی در جمهوری ارمنستان وجود دارد که 4 تا از آنها بین المللی هستند. برخی از این موسسات آموزشی، دانشگاه ها، آکادمی ها و هنرستان هایی هستند که تحصیلات عالی را در زمینه های مختلف مانند فیزیک، ریاضیات، شیمی، میکروب شناسی، مهندسی، فن آوری های اطلاعات و تحصیل پزشکی در ارمنستان و سایر زمینه ها را ارائه می دهند. طبق گزارشی از وزارت آموزش و علوم ارمنستان، دانشجویان زیادی از روسیه، هند، عراق، ایران و گرجستان در ارمنستان تحصیل می کنند. در اینجا از جمله دانشگاه های انگلیسی زبان در ارمنستان معرفی شده اند:

نام دانشگاهشهر
دانشگاه دولتی ایروانایروان
دانشگاه ارمنی روسی ایروانایروان
دانشگاه آمریکایی ارمنستانایروان
دانشگاه فرانسوی ارمنستانایروان
دانشگاه علوم پزشکی ایروانایروان
دانشگاه زبان و علوم اجتماعی بروسوفایروان
آکادمی آموزش اروپا در ارمنستانایروان

تحصیل در ارمنستان به زبان روسی

زبان روسی در ارمنستان هرگز به عنوان زبان خارجی رسمی به عنوان زبان مادری دوم تبدیل نشده است. با این حال، جوانان علاقه بیشتری به یادگیری زبان انگلیسی نیز دارند. همانطور که قبلا ذکر شد، ارمنستان یک کشور در شوروی بوده است و توسط کشورهایی که تحت اتحاد جماهیر شوروی بودند احاطه شده بود که روسی زبان دوم آنها در ارمنستان است. تعداد زیادی از مردم روسی صحبت می کنند که ارمنستان نیز از آن بهره مند می شود. فراموش نکنید که زبان روسی در کشورهای دور ارمنستان استفاده می شود. هر ساله نظرسنجی هایی از طرف سازمان گالوپ برای شهروندان ارمنستان از سال انجام می شود تا از علاقه ارمنی به روسی مطلع شود.

نتایج این بود که نزدیک 75% معتقدند که یادگیری روسی برای کودکان ارمنی بسیار مهم است و 20%دیگر گفتند که تا حدی مهم است. علاقه مردم ارمنستان به زبان روسی تاکنون ادامه داشته است و این توسط وب سایت رسمی شهرداری ایروان ثابت شده است که 13 موسسه در ارمنستان وجود دارد که از آموزش روسی استفاده می کنند و حدود 30 موسسه که در واقع تحصیلات روسی را در نظر دارند. زبان روسی همیشه بخشی از مردم ارمنستان سیستم آموزشی آنها بوده و حتی در خانه های آنها نیز مورد استفاده قرار گرفته است. شهروندان ارمنی در واقع داشتن زبان روسی را ترجیح می دهند و هنوز این زبان در برخی دانشگاه ها ارائه می شود.

در نمودار زیر میزان دانشجویان خارجی در ارمنستان را مشاهده می کنید:

اهمیت تحصیل در ارمنستان به زبان انگلیسی

زبان انگلیسی به یک زبان بسیار قدرتمند و تأثیرگذار در جهان تبدیل شده است. با افزودن انگلیسی به عنوان زبان دوم ارمنستان و برابر کردن آن با زبان روسی، این امر باعث رشد اقتصاد جهانی رقابتی، افزایش فرصت برای دانشجویان برای عضویت در یک جهان بزرگتر و آمادگی برای ورود به کالج های خارجی و همچنین ورود به مشاغل جهانی در آینده می شود. زبان انگلیسی هم از نظر جغرافیایی و هم با هزینه سایر زبان های خارجی در سیستم آموزشی در حال گسترش است.

از طریق زبان انگلیسی، دسترسی و استفاده بیشتر از اینترنت و فناوری در سراسر جهان امکان پذیر است. اساسا انجام تحقیق به انگلیسی آسان تر است، زیرا مقاله انگلیسی بیشتر از زبان های دیگر وجود دارد. از زبان های دیگر نیز استفاده می شود اما تعداد محدودی از مردم قادر به درک آنها هستند. در اینجا از جمله مزایا و معایب تحصیل در ارمنستان به زبان انگلیسی را مشاهده می کنید.

مزایامعایب
ادامه تحصیل در کشورهای خارجیهزینه بیشتر تحصیل
یادگیری راحت زبان انگلیسیکاربرد کم از این زبان در بازار کار ارمنستان
امتیاز ویژه برای کار در شرکت های خارجی در ارمنستانهم زمان نیاز به یادگیری زبان ارمنی

تحصیل در دانشگاه دولتی ایروان به زبان انگلیسی

در شانزدهم ماه می May) 1919)، تصمیم به تاسیس دانشگاهی در ایروان گرفته شد. شورای وزیران ارمنستان تصمیم گرفت و در سال 1920 دانشگاه تاسیس شد. از سال 1920 تا 1923 این دانشگاه، یک دانشگاه ملی نامیده می شد. در سال 1923 به عنوان دانشگاه ایالتی تغییر نام یافت. دانشگاه سیستم دو مدرکی آموزش را که لیسانس و فوق لیسانس است، دنبال کرد. از سال 1920 تا امروز حدود 100000 دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. گروه های فعلی در این دانشگاه شامل تاریخ، فلسفه ارمنستان، شیمی، فیزیک، اقتصاد، ریاضیات و مکانیک، زیست شناسی، جغرافیا و زمین شناسی، حقوق، فلسفه روسیه، شرق شناسی، روزنامه نگاری، فلسفه و روانشناسی، انفورماتیک و ریاضیات کاربردی، رادیوفیزیک، جامعه شناسی، زبان های رومانیایی وآلمانی، روابط بین الملل و الهیات است. زبان اصلی آموزش ارمنی است و برخی دوری به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

تحصیل در ارمنستان به زبان انگلیسی در دانشگاه آمریکایی ارمنستان

یکی از دانشگاه های خصوصی در ارمنستان، دانشگاه آمریکایی ارمنستان (AUA) است که در سال 1991 از طریق مشارکت اتحادیه خیرخواهان عمومی ارمنستان، دانشگاه کالیفرنیا و دولت ارمنستان تاسیس شد. این دانشگاه با ارائه آموزش جهانی برای همه، هم تحصیل دکتری در ارمنستان و هم کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. برنامه تحصیلات تکمیلی AUA در 9 رشته تحصیلی مدرک کارشناسی ارشد را ارائه می دهد:

  • مدیریت بازرگانی
  • مهندسی صنایع و مدیریت سیستم ها
  • علوم کامپیوتر و اطلاعات
  • علوم سیاسی و امور بین الملل
  • اقتصاد
  • مدیریت استراتژیک
  • بهداشت عمومی
  • حقوق
  • آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی

این برنامه ها برای توسعه تجزیه و تحلیل انتقادی و عمق دانش از طریق دوره های پیشرفته، مطالعه مستقل و تحقیق در نظر گرفته شده اند. برنامه کارشناسی AUA مدرک کارشناسی را در انگلیسی و ارتباطات، علوم مهندسی، علوم کامپیوتر، علوم داده و تجارت ارائه می دهد. زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی است.

تحصیل در دانشگاه بروسوف ارمنستان

دانشگاه زبانها و علوم اجتماعی بروسوف ایروان یک دانشگاه دولتی است که در سال 1935 تاسیس شد. از سال 1962 این دانشگاه به نام والریا بروسوف نامگذاری شده است که یک مورخ و شاعر مشهور روسی بود. گروه های این دانشگاه زبان های خارجی (انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، یونانی و فارسی) است. زبان روسی، ادبیات و زبان های خارجی (انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی)، زبانشناسی و ارتباطات بین فرهنگی نیز از دیگر رشته های مهم این دانشگاه است. زبانهای تحصیل در این دانشگاه زبان ارمنی، روسی و انگلیسی است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر هستند در رابطه با تحصیل در کشورهای مختلف جهان و یا اهداف دیگر مهاجرتی مانند کار در ارمنستان و سرمایه گذاری راهنمای شما باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *