مهاجرت تحصیلی گرجستان

تحصیل بدون مدرک زبان در گرجستان

تحصیل بدون مدرک زبان در گرجستان

جهت تحصیل بدون مدرک زبان در گرجستان دانشجویان می توانند در آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور شرکت کنند و مدرک زبان خود را بدست آورند. برخی از کالج ها و دانشگاه های گرجستان مدرک آکادمیک زبان نمی خواهند اما اثبات شما برای تسلط به این زبان مورد نیاز است. در هر حال داشتن تسلط به زبان انگلیسی برای شرکت در دوره های تحصیلی انگلیسی ضروری است.

گرجستان یکی از کشورهای مقرون به صرف در اروپا برای تحصیل است. پذیرش راحت و تقاضای کم، مهاجرت شما به این کشور را تسهیل می کند. گروه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند مهاجرت تحصیلی شما به کشورهای مختلف اروپا را بررسی کنند و زمینه مهاجرت آسان شما را فراهم نمایند.

تحصیل در کشور گرجستان

امروزه گرجستان در حال تبدیل شدن به یک مقصد مطلوب برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی است و سوالات زیادی در مورد نحوه تحصیل در گرجستان و دانشگاه های گرجستان مطرح شده است. این کشور دارای تاریخ غنی فرهنگی و آموزشی است. با به دست آوردن میزان جرم و جنایت بسیار کم، کشوری که ساحل طولانی در دریای سیاه دارد یکی از امن ترین کشورهای اروپای شرقی است. دانشگاه های گرجستان در مقایسه با سایر دانشگاه های اروپا، دانشجویان بین المللی را با فرصت های گسترده، برنامه های مختلف تحصیلی و شهریه فوق العاده کم جذب می کنند. این سیستم هنوز در حال توسعه است. با ارائه استانداردهای آموزشی اروپا، این کشور نقش مهمی در منطقه قفقاز دارد.

امروزه سیستم آموزش عالی گرجستان برنامه های آموزشی شناخته شده در سراسر جهان را به افراد ارائه می دهد. کسانی که از دانشگاه های مجاز گرجستان فارغ التحصیل شده اند، مدرک صادر شده توسط دانشگاه های گرجستان را که در سراسر جهان پذیرفته می شوند، دریافت می کنند. برنامه های متنوعی توسط وزارت آموزش و علوم و سایر نهادهای بین المللی مورد تأیید قرار گرفته اند. این کشور امضای روند بولونیا است، به این معنی که مدرک و مدرک دانشگاه های برتر گرجستان در اروپا و سایر کشورها (46 کشور) در سراسر جهان پذیرفته می شود.

مزایا تحصیل بدون مدرک زبان در گرجستان

با افزایش تعداد دانشجویانی که یکی از بیش از 60 دانشگاه گرجستان را انتخاب می کنند، سیستم آموزشی این کشور به همراه برنامه های آن و موسساتی که در آنها تدریس می شود، همگی در حال توسعه هستند. کیفیت به سرعت در حال افزایش است، همانطور که وسعت فرصت هایی که به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. اکثر دانشگاه های کشور برنامه های خود را به زبان مادری گرجی برگزار می کنند. به طور سنتی چند مدرسه برای دانشجویان بین ‌المللی طراحی شده‌ اند (یا حداقل برنامه ‌هایی در دانشگاه‌ هایی که برای دانشمندان خارجی طراحی شده ‌اند) که سخنرانی ‌ها و دوره ‌ها را به زبان انگلیسی یا روسی برگزار می‌ کنند که هر دو بسیار بیشتر از زبان گرجی صحبت می ‌شوند. با این حال، این کشور شاهد رشد در پیشنهادات به دانشجویانی است که از سراسر جهان برای شرکت در تحصیل می آیند.

شاید به دلیل فرهنگ شناخته شده مهمان نوازی کشور، دانشگاه ها تلاشی هماهنگ برای تامین نیازهای بازدیدکنندگان، دانشجویان موقت و حتی بیشتر دانشجویان بین المللی طولانی مدت انجام می دهند. امروزه گرجستان به یک مقصد تحصیلی مطلوب در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است و سوالات زیادی در مورد نحوه تحصیل در گرجستان و دانشگاه های گرجستان مطرح شده است. این کشور دارای تاریخ غنی فرهنگی و آموزشی است. کشوری که دارای سواحل طولانی در دریای سیاه است، با نرخ بسیار پایین جرم و جنایت، یکی از امن ترین کشورهای اروپای شرقی است. دانشگاه های گرجستان با طیف وسیعی از فرصت ها، برنامه های تحصیلی متنوع و شهریه های فوق العاده پایین در مقایسه با سایر دانشگاه های اروپایی، دانشجویان بین المللی را جذب می کنند.

در نمودار زیر شاهد میزان تحصیل دانشجویان به زبان انگلیسی و گرجی در گرجستان هستید:

تحصیل به زبان انگلیسی و گرجی در گرجستان

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در گرجستان

سیستم آموزش عالی گرجستان به طور فزاینده ای در حال توسعه و رشد است. ارائه خدمات درجه یک این کشور هر سال افزوده می شود. هر ساله دوره های جدید و برنامه های تحصیلی معرفی می شود. با این وجود دانشگاه های گرجستان روند پذیرش را بسیار ساده می کنند زیرا بدست آوردن شرایط مورد نیاز دشوار است. گرجستان شرایط راحتی برای پذیرش دانشجویان بین المللی دارد. در بیشتر موارد نیازی به ثبت نام در آزمون ها یا ارائه گواهینامه های مهارت زبان انگلیسی (آیلتس، تافل یا سایر آزمون های بین المللی) نیست. از طرف دیگر، بدون داشتن دانش کافی از زبان (مهارت زبان انگلیسی شما باید بین B2-C1 باشد) تحصیل در دانشگاه دشوار خواهد بود.

علاوه بر این، دانشگاه های گرجستان به راحتی در دسترس هستند و بیشتر برنامه های ارائه شده به زبان انگلیسی تدریس می شوند. هزاران دانشجوی خارجی که در دانشگاه های کاملا مستقر گرجستان تحصیل می کنند، تجربه تحصیلات و فرصتی مهیج را برای گسترش دانش در زمینه حرفه ای مورد استفاده خود تجربه می کنند:

  • پزشکی
  • علوم
  • حقوق
  • علوم اجتماعی و سیاسی
  • علوم انسانی و هنر یا موارد دیگر

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در گرجستان به شرح زیر است:

ردیفشرح
1داشتن سطح B2 زبان انگلیسی
2تحصیل دوره پیشین به زبان انگلیسی
3شرکت در دوره تعیین سطح زبان انگلیسی دانشگاه

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در گرجستان

بررسی تحصیل بدون مدرک زبان در گرجستان

گرجستان واقع در کرانه های غربی دریای سیاه، مانند مجارستان به عنوان یک پل فرهنگی در نظر گرفته می شود. در مرز آسیا و اروپا، این کشور میزبان ترکیبی متنوع و منحصر به فرد از فرهنگ است که بیشتر از تاریخ آن با کشورهای اطراف و موقعیت فیزیکی آن بین دو قاره ناشی می شود. گرجستان با جمعیت اندکی کمتر از نیمی از جمعیت آن در شهر نیویورک یا لندن، بسیار جامعه محور و مذهبی است. مردم به عنوان گرم و صمیمی با بازدیدکنندگان شناخته شده اند و چشم انداز یکی از خیره کننده ترین در جهان است. وقتی دانشجویان در جستجوی فرصت هایی برای تحصیل در گرجستان به زبان انگلیسی هستند، گرجستان اولین مکانی نیست که به ذهن خطور می کند.

گرجستان با داشتن استید و متخصصان زبان و همچنین موسسات و مدارس زبان انگلیسی در سراسر کشور، باعث گسترش دانش زبان انگلیسی در بین جوانان این کشور شده است. در کشور، دانش آموزان و جوانان می توانند به راحتی انگلیسی صحبت کنند. اگر شما تمایل به تحصیل انگلیسی در گرجستان را دارید می توانید در دوره های زبان شرکت کنید و گواهی لازم را بدست آورید. به صورت عمومی برای تحصیل در گرجستان به زبان انگلیسی ارائه یکی از مدارک زبان زیر، اعطای ویزای تحصیلی و پذیرش شما را راحت می کند:

  • آیلتس 6
  • تافل 90

هزینه تحصیل بدون مدرک زبان در گرجستان

هزینه تحصیل از دانشگاه به دانشگاه و دوره تحصیل در مقطع مختلف متفاوت است، با این حال ارزان تر از سایر کشورهای جهان پیشرفته است. تحصیل در گرجستان برای دانشجویان خارجی در مقایسه با بسیاری از موسسات آموزش عالی اروپایی در غرب که کیفیت یکسانی را ارائه می دهن ، مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل در سال بسته به برنامه های آموزشی و دانشگاه متفاوت است. دانشگاه های گرجستان هم دولتی و هم خصوصی هستند و هزینه های تحصیلات سالانه را نیز بر عهده دارند. هزینه دوره های ارائه شده برای شهروندان گرجی یا به زبان گرجی از $700 تا $3000 (دلار) متغیر است. دوره های آموزش به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی گرانتر است. شهریه دانشجویان خارجی از $2500 تا $5000 (دلار) است. برای برنامه های خاص مانند پزشکی یا مدیریت بازرگانی گران تر هستند.

هزینه زندگی در گرجستان و شهرهایش نیز کم است. هزینه های زندگی ماهانه شامل محل اقامت، غذا، آب و برق تا $300 (دلار) است. دوره های آموزش زبان انگلیسی در گرجستان نسبتاً مقرون به صرفه است، بنابراین می توانید با مبلغ 500$ (دلار) به مدت 40 ساعت و کلاس هایی که 7 روز در هفته تدریس می شوند شرکت کنید. هزینه های اضافی ممکن است بسته به موسسه یا منطقه ای از کشور شما زندگی کنند

تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه های گرجستان

تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه های گرجستان

تحصیلات عالی در گرجستان شامل 3 مرحله لیسانس (BA)، کارشناسی ارشد (MBA) و برنامه دکترا (PhD) است. در گرجستان 3 نوع موسسه آموزش عالی در دسترس هستند:

  • دانشگاه: موسسه آموزش عالی که برنامه های آموزش عالی را در هر 3 مرحله انجام می دهد.
  • دانشگاه تربیتی: – برنامه های آموزش عالی (به جز برنامه های دکترا) را ارائه می دهد.
  • کالج: موسسه آموزش عالی که فقط مرحله اول برنامه آموزشی آموزش عالی دانشگاهی را انجام می دهد.

بیش از 60 موسسه آموزش عالی مجاز در گرجستان وجود دارد اما همه آنها دانشگاه معتبر نیستند. برخی از دانشگاه های تاسیس شده وجود دارند که به دانشجویان خارجی امکان تحصیل بالقوه را می دهند و در خارج از کشور برجسته هستند. صحبت از دانشگاه های معروف است، می توانیم تعدادی از آنها را لیست کنیم:

  • دانشگاه فنی گرجستان (GTU)
  • دانشگاه دولتی ایلیا (ISU)
  • و البته دانشگاه دولتی پزشکی تفلیس (TSMU)
  • به همراه برخی از دانشگاه های خصوصی مانند دانشگاه قفقاز، دانشگاه گریگول روباکیزه

همه موارد ذکر شده در تفلیس واقع شده اند، از طرف دیگر، موسسات دیگری نیز در کوتایسی و باتومی وجود دارد:

  • دانشگاه دولتی Akaki Tsereteli در کوتایسی
  • دانشگاه دولتی باتومی و غیره

درباره تحصیل در گرجستان

به طور خلاصه، انتخاب گرجستان به عنوان مقصد تحصیل در خارج از کشور، رشد بالقوه شغلی شما را تضمین می کند. تحصیل در مناطق زیبای گرجستان فرصتی برای ادغام با ملیت های مختلف، تحصیلات برجسته و شناخته شده جهانی به شما می دهد. با توسعه دموکراسی زندگی در گرجستان را تجربه کنید. ماموریت متمایز هر دانشگاه خاص کمک به دانشجویان برای دستیابی به اهدافشان، حفظ رشد شخصی و استفاده کامل از پتانسیل آنها است. تنوع جو تحصیل یکی از مهم ترین نقاط قوت آموزش عالی در گرجستان است.

اکثر فارغ التحصیلان اهمیت آموزش با کیفیت را درک می کنند که آنها را قادر می سازد در حرفه خود موفق شوند. جهت اعزام دانشجو به گرجستان می توانید مقاله های مهاجرت تحصیلی به گرجستان را که در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمده است مطالعه کنید. همچنین برای بررسی گزینه های بهتر می توانید از مشاوره وکلای این مجموعه بهره مند شوید.

سوالات پرتکرار تحصیل بدون مدرک زبان در گرجستان

در این بخش از مقاله تحصیل بدون مدرک زبان در گرجستان مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار شما خواهیم بود:

  • شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در گرجستان به چه صورت می باشد؟ داشتن زبان انگلیسی در سطح B2، تحصیل دوره پیشین به زبان انگلیسی و شرکت در دوره تعیین سطح زبان انگلیسی دانشگاه
  • هزینه تحصیل بدون مدرک زبان در گرجستان چه میزان می باشد؟ هزینه دوره های ارائه شده برای شهروندان گرجی یا به زبان گرجی از $700 تا $3000 (دلار) متغیر است. شهریه دانشجویان خارجی از $2500 تا $5000 (دلار) است.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل بدون مدرک زبان در گرجستان

  1. حمیده گفت:

    فکر نمی کردم بشه بدون مدرک زبان تو گرجستان تحصیل کرد. ولی هزینه تحصیل تو گرجستان به نظرم زیاده با اینکه کشور خیلی شاصی تو تحصیلات نیست. اگر مدرک دانشگاهش معتبر باشه و بشه باهاش تو اروپا تحصیل و کار کرد شاید بیارزه.

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما در خصوص بررسی شرایط تحصیل در گرجستان می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *