مهاجرت به کشور لیتوانی

بهترین شهرهای لیتوانی

بهترین شهرهای لیتوانی

آشنایی با بهترین شهرهای لیتوانی به متقاضیانی که فکر مهاجرت هستند، کمک می کند تا با در نظر گرفتن شرایط بهترین نقطه در لیتوانی را برای اقامت انتخاب کنند. زندگی، تحصیل و یا کار در شهرهای مختلف این کشور از هزینه های متفاوتی برخوردار خواهد بود. روش های مختلفی برای ورود به خاک لیتوانی و کسب اقامت این کشور وجود دارد که شما می توانید با تماس با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آنها آگاه شوید. اما در این مقاله، متخصصان ما قصد دارند بهترین شهرهای لیتوانی را به شما عزیزان معرفی کنند.

بهترین شهرهای دیدنی لیتوانی

به شهر ژالگیریس سفر کنید و فصل مهمی از تاریخ لیتوانیایی را در موزه نبرد گرونوالد کشف کنید. به عنوان یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی در لیتوانی، داستان نبرد گرونوالد را روایت می کند. این یک درگیری سرنوشت ساز در سال 1410 بین شوالیه های توتونی و ارتش مشترک لهستان و لیتوانی بود. این نبرد چشم انداز سیاسی اروپای شمالی را تغییر داد. با ورود به موزه، بلافاصله به قرن پانزدهم منتقل می شوید. نمایشگاه‌ های دقیق، کپی ‌های معتبر و نمایش ‌های تعاملی به بازدیدکنندگان این امکان را می ‌دهد تا عمیقاً در استراتژی ‌ها، قهرمانان و چرخش ‌های دراماتیک این نبرد تاریخی غواصی کنند. مصنوعات، از جمله اسلحه و زره، تصویر واضحی از پویایی جنگ دوران را ترسیم می کنند.

اوژوپیس که در سواحل رودخانه ویلنیا واقع شده است، اغلب به عنوان مونمارتر لیتوانی شناخته می شود. این محله آوانگارد، که زمانی منطقه فراموش شده ویلنیوس بود، اکنون به کانونی پر جنب و جوش از هنرمندان، رویاپردازان و ارواح آزاد تبدیل شده است. در روز اول آوریل 1997، هنرمندان محلی با وقاحت اوژوپیس را یک جمهوری مستقل اعلام کردند و امروز، بازدیدکنندگان می ‌توانند «قانون اساسی» را که به زبان ‌های مختلف روی دیواری در امتداد خیابان پاپیو نمایش داده شده است، ببینند .Užupis محله ‌ای عجیب و غریب در ویلنیوس است که به‌ خاطر فضای بی ‌نظیر، هنر خیابانی و روحیه ‌ای مستقل معروف است.

در این بخش شاهد مکان های دیدنی در لیتوانی هستید:

مکان های دیدنی در لیتوانی

ویلنیوس در صدر لیست بهترین شهرهای لیتوانی

ویلنیوس پایتخت لیتوانی و بزرگترین شهر این کشور است و در سال 2024 جمعیت 580020 نفر می باشد. جمعیت منطقه شهری ویلنیوس که فراتر از محدوده شهر است، 697691 تخمین زده شده است، در حالی که طبق اعلام صندوق بیمه درمانی ویلنیوس، در دسامبر 2019، 728032 نفر ساکن دائمی در شهر ویلنیوس و شهرداری های این شهر بودند. ویلنیوس در جنوب شرقی لیتوانی و دومین شهر بزرگ در کشورهای بالتیک است، این شهر کرسی دولت ملی لیتوانی و شهرداری منطقه ویلنیوس است. ویلنیوس طبق مطالعات GaWC به عنوان یک شهر جهانی گاما طبقه بندی می شود و به دلیل معماری خاص در شهر قدیمی خود شناخته شده است و در سال 1994 به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد. قبل از جنگ جهانی دوم، ویلنیوس یکی از بزرگترین مراکز یهودی بود.

در جدول زیر به اطلاعات کلی درباره شهر ویلنیوس که یکی از بهترین شهرهای لیتوانی است اشاره شده:

آیتمشرح
کشورلیتوانی
تاریخ اعطاء حقوق شهری1387
کل تولید ناخالص داخلی19 میلیارد € (یورو)
نوع دولتشورای شهر

به عنوان یک پایتخت تاریخی چند فرهنگی، زبان ساکنین این شهر طی قرن ها در تاریخ متغیر بوده است. امروزه ساکنین شهر لیتوانی به زبان های روسی، انگلیسی و لیتوانیایی صحبت می کنند و این موضوع در سایر شهرهای لیتوانی نیز صادق می باشد.

علاوه بر این، با مشاهده نمودار زیر می توانید با گروه های مذهبی در شهر ویلنیوس آشنا شوید:

کاوناس یکی از بهرین شهرهای لیتوانی

کاوناس دومین شهر بزرگ در کشور لیتوانی پس از پایتخت این کشور می باشد و یک مرکز مهم برای زندگی اقتصادی، علمی، فرهنگی و سایر موارد به شمار می رود. شهر کاوناس که در لیست بهترین شهرهای لیتوانی قرار گرفته است، در سال 1408 موفق به کسب حقوق شهری خود شد. نام این شهر از اصل لیتوانیایی است و به احتمال زیاد از یک نام شخصی سرچشمه گرفته شده است. قبل از کسب استقلال لیتوانی، این شهر به طور کلی در انگلیسی به عنوان کوونو شناخته می شد. پس از جنگ جهانی دوم، کاوناس به شهر اصلی صنعتی لیتوانی تبدیل شد و حدود یک چهارم تولید صنعتی لیتوانی را تولید کرد. به طور کلی، این شهر یک مرکز بزرگ صنعت، تجارت و خدمات در لیتوانی است. همچنین می توانید مقاله تحصیل در لیتوانی را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

به عنوان مثال هزینه خرید آپارتمان در این شهر در نمودار زیر قابل تامل خواهد بود:

هزینه خرید آپارتمان در کاوناس لیتوانی

صنایع پیشرفته در کاوناس از جمله صنایع غذایی و آشامیدنی، صنایع نساجی، صنایع شیمیایی، نشر و فرآوری، داروسازی، صنایع فلزی، صنایع چوب و مبلمان است. اخیراً فناوری اطلاعات و الکترونیک به بخشی از فعالیتهای تجاری در کاوناس تبدیل شده اند. علاوه بر این، این شهر همچنین دارای صنعت ساخت و ساز بزرگی است که تنها شامل ساخت و ساز تجاری، مسکن و جاده سازی نیست. همچنین لازم به ذکر است که فرودگاه بین الملی کاوناس دومین فرودگاه شلوغ در لیتوانی و چهارمین دانشگاه شلوغ در کشورهای بالتیک است. اکثر ساکنین این شهر لیتوانیایی هستند اما روسها، اوکراینی ها، آلمانی ها و سایر شهروندان خارجی نیز در این شهر زندگی می کنند.

درباره شهر تراکای در لیتوانی

شهر تراکای یک شهر تاریخی و یک شهر مناسب برای سپری کردن اوقات فراعت در لیتوانی است که در فاصله 28 کیلومتری غرب ویلنیوس، پایتخت لیتوانی قرار دارد. به دلیل نزدیکی به ویلنیوس، این شهر یک مکان گردشگری محبوب است. تراکای مرکز اداری شهرداری منطقه تراکای است. این شهر 4971 کیلومتر مربع (1919 مایل مربع) مساحت را در بر می گیرد و طبق تخمین های سال 2019، بیش از 5357 نفر در شهر تراکای سکونت دارند. یکی از ویژگی های قابل توجه تراکای این است که این شهر توسط افراد ملل مختلف ساخته شده است. از نظر تاریخی، جوامع کارائیم، تاتار، لیتوانی، روس، یهودی و لهستانی در این شهر زندگی می کردند. کل شهر تراکی بین چندین دریاچه قرار گرفته است.

برخی از برجسته ترین فعالیت های گردشگری در شهر تراکای عبارتند از:

  • دوچرخه سواری در حوالی دریاچه
  • قایقرانی در دریاچه
  • موتورسواری در اطراف دریاچه
  • صرف غذا در رستوران های اطراف دریاچه
  • شنا، اجاره قایق و غواصی

کلایپدا یکی از بهترین شهرهای لیتوانی

کلایپدا یکی از بهترین شهرهای لیتوانی

کلایپدا یکی از بهترین شهرهای لیتوانی در ساحل دریای بالتیک است. این شهر سومین شهر بزرگ در لیتوانی و مرکز استان کلایپدا است. در سال 2024 جمعیت این شهر بیش از 172000 نفر تخمین زده شده است. در جدول زیر می توانید با تاریخ جمعیت شهر کلایپدا آشنا شوید:

سالجمعیت شهر کلایپدا
17903300 نفر
185517000 نفر
190520000 نفر
195048500 نفر
2001192954
2011162700 نفر
2020بیش از 172000 نفر

بندر کلایپدا بندر اصلی بدون یخ در سواحل شرقی دریای بالتیک است. این مهمترین قطب حمل و نقل لیتوانی است که مسیرهای دریایی، زمینی و راه آهن از شرق به غرب را به هم متصل می کند. این شهر یک بندر چند منظوره، بین المللی و در اعماق آب است. نوزده شرکت بزرگ کشتی سازی، تعمیر کشتی و کشتی سازی در بندر فعالیت می کنند و کلیه مشاغل دریایی و خدمات حمل و نقل بار ارائه می شود. شهر قدیمی کلایپدا به دلیل فراوانی از معماری آلمانی و اسکاندیناوی در بین دیگر شهرهای لیتوانی قابل توجه است. خیابان های آن از نظر هندسی بسیار درست تنظیم شده اند و زاویه تقاطع همیشه مستقیم است. یکی از مکانهای محبوب در شهر قدیمی کلایپدا، میدان تئاتر است که میزبان انواع کنسرت ها، جشنواره دریا، جشنواره بین المللی جاز و برنامه های دیگر است.

تمرکز مهم میدان تئاتر مجسمه Taravos Anikė است که یک دختر پابرهنه جوان را به تصویر می کشد. این مجسمه به یاد شاعر سیموناس داچاس برپا ساخته شده و یکی از قهرمانان توصیف شده این شاعر را زنده می کند. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات درباره روش های مهاجرت به لیتوانی و کسب اقامت لیتوانی و همچنین زندگی در بهترین شهرهای لیتوانی هستید می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات رایج در مورد بهترین شهرهای لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات رایج شما در مورد بهترین شهرهای لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • بهترین شهرهای لیتوانی برای زندگی کدامند؟ ویلنیوس-کاوناس
  • شهرهای مناسب برای گردشگری در لیتوانی کدامند؟ تراکای-کلایپدا
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *