مهاجرت سرمایه گذاری در اتریش

اقامت اتریش از طریق خرید ملک

اقامت اتریش از طریق خرید ملک

 مبحث اخذ اقامت اتریش از طریق خرید ملک موضوعی است که هر ساله ذهن افراد زیادی را به خود اختصاص می دهد. این مبحث در این نگارش بررسی میگردد. ما در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش نگارش شده است به بررسی این موضوع می پردازیم. اتریش از کشورهای مورد علاقه متقاضیان در اروپا برای کار و زندگی می باشد. پایتخت این کشور شهر وین می باشد. زبان رسمی مردم این کشور آلمانی است. نوع حکومت کشور اتریش جمهوری فدرال است. جمعیت این کشور 8500000 نفر می باشد.

از شهرهای مهم این کشور می توان شهرهای لاگن فورت، وین، پولتن، ویلاش، گراتس، زالتسبورگ، سانکت پولتن را نام برد. کشور اتریش با وجود جنگل های زیبا، کوه های آلپ، رود ها و تپه های فراوان جزء زیباترین کشورها محسوب می شود. این کشور به دلیل وجود اختلافات ارتفاعی دارای آب و هوای گوناگون و متفاوتی در سراسر کشور می باشد. هزینه زندگی در این کشور نسبت به هزینه ها در کشور سوئیس یا اسکاندیناوی کمتر می باشد.

بررسی اقامت اتریش از طریق خرید ملک

در کشور اتریش خرید ملک و خانه طرفداران بسیاری دارد. قیمت خانه ها در مرکز شهر گران تر از حومه شهر است. ولی سیستم حمل و نقل عمومی کشور اتریش بسیار پیشرفته بوده است. از این رو می توان به راحتی به تمامی نقاط شهر سفر کرد. افراد برای خرید ملک باید اسناد و مدارکی را آماده کرده و آن ها را ارئه دهند. بعد از امضاء این مدارک باید تمام موارد آن را اجزا نمایید .

توصیه می شود قبل از خرید ملک برای قیمت و محل خرید ملک با یک متخصص مشورت کرده و بعد اقدام به خرید نمایند. کشور اتریش برای افرادی که می خواهند ملک خریداری کنند، تسهیلاتی در نظر گرفته شده و به افراد وام های بانکی برای خرید خانه تعلق می گیرد. کشور اتریش به مهاجران این اجازه را نمی دهد که از طریق خرید ملک اقامت اتریش را دریافت کنید. ولی خرید ملک در کشور اتریش به روند دریافت اقامت سرعت می بخشد.

قوانین اقامت اتریش از طریق خرید ملک

اتریش از سال 1995 به عضویت اتحادیه اروپا درآمده است. اگرچه شهروندان اتحادیه اروپا مجاز به خرید و زندگی دائمی در هر خانه ای در اتریش هستند، اما این قوانین در مورد خرید ویلاهای توریستی یا ملک سرمایه گذاری اعمال نمی شود. اتریش به 9 استان فدرال خودگردان تقسیم شده است و هر یک از این استان ها قوانین خاص خود را دارند. بنابراین هنگام بررسی افرادی که می توانند ملک در اتریش بخرند، باید این قوانین را در نظر داشته باشید. به صورت کلی قوانین خرید ملک در اتریش برای شهروندان زیر متفاوت است:

بررسی خرید ملک در اتریشاگر شهروند اتحادیه اروپا هستید، می توانید در هر یک از 9 استان اتریش ملکی برای تعطیلات بخرید و این روند بسیار ساده است. اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید، محدودیت هایی برای خرید در اتریش وجود دارد. این ممکن است از استانی به استان دیگر متفاوت باشد، اما به طور کلی، در استان های تیرول، سالزبورگ و فورارلبرگ فقط می توان ملکی با وضعیت خاص «خانه دوم» خریداری کرد. با این حال، در سایر استان ‌های کمتر توریستی، ممکن است نه تنها املاک «خانه دوم»، بلکه اجاره ملک سرمایه‌ گذاری نیز امکان پذیر باشد. اگر صاحب یک شرکت اتحادیه اروپا هستید، می توانید از طریق شرکت خود در هر نقطه از اتریش خرید کنید.

  • بسیاری از موارد به وضعیت قانونی شما با توجه به اقامت، نوع ملکی که می خواهید خریداری کنید و کشور و ایالتی که در آن ساکن هستید بستگی دارد.
  • اول از همه، وضعیت اقامت خود را بررسی کنید.
  • اتباع شخص ثالث تنها در صورت داشتن مجوز اقامت دائم می توانند در اتریش ملک بخرند.

مجوز اقامت در کشور اتریش

افرادی که تبعه کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند باید برای مجوز اقامتی خود به دولت اتریش درخواست دهند. مجوزها اصولا برای 1 سال صادر می شوند. برای تمدید مجوز ها قبل از پایان یافتن مجوز قبلی باید درخواست تمدید مجوز خود را ارسال نمایید. افرادی که ویزای 1 ساله خود را 3 بار تمدید کرده اند می توانند ویزا 2 ساله درخواست کنند. بعد از گذشت 5 سال فرد می تواند اقامت دائم درخواست کند.

با توجه به نمودار زیر می توانید از هزینه زندگی در این کشور اطلاع یابید:

هزینه های اصلی زندگی در اتریش

فرد باید برای تمدید اقامت های خود در کشور اتریش مشغول به کار شود. سطح زبان آلمانی خود را ارتقا دهد و یا به تحصیل مشغول باشد. اگر فرد درآمد داشته باشد، یا افراد خانواده شغلی در اتحادیه اروپا یا اتریش داشته باشند و یا در آمدی از اجاره ملک داشته باشند. برای اخذ ویزا شانس بیشتری دارند. جهت مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به اتریش 2023 را مطالعه بفرمائید.

قیمت املاک اتریش 2023-2022

اتریش از کشورهایی است که ثبات اقتصادی دارد. به همین دلیل کشور اتریش برای خرید ملک کشور امنی است. قیمت مسکن در اتریش از سال 2010 تا سال 2017 افزایش 51% داشته است. قیمت هر متر مربع خانه در شهر گراتز دومین شهر بزرگ اتریش حدود 4200€ (یورو) می باشد. قیمت هر متر مربع خانه در شهر سالزبورگ حدود 6200€ (یورو) می باشد.

قیمت خانه هایی که نزدیک دریاچه و پناه گاه های اسکی هستند حدود 1 میلیون € (یورو) می باشد. در کوه های آلپ قیمت خانه ها گران تر می باشد. املاکی که در نواحی محبوب گردشگران در تمامی سال هستند، دارای قیمت های بسیار بالایی می باشند.

به طور مثال شهر تایرول:

  • در زمستان مورد توجه اسنوبورد سواران و اسکی بازان می باشد.
  • و در تابستان علاقه مندان به طبیعت و معماری را جذب می کند.
  • قیمت هر متر مربع خانه در زل ام سی حدود 58000€ (یورو) می باشد.

جهت تکمیل اطلاعات خود مقاله اقامت اتریش را مطالعه بفرمائید.

قیمت املاک مسکونی در اتریش

قیمت املاک مسکونی در کشور اتریش به شرح زیر می باشد:

ایالتآپارتمانخانه
بالامتوسطپائینبالامتوسطپائین
استیریا4.4413.3733.1503.1881.806635
بورگنلند3.2932.3811.8563.2761.8491.233
وین13.7115.3953.716
اتریش علیا4.4053.8063.3365.1942.2361.114
سالزبورگ6.3136.0075.52756.6006.8403.082
کارینتیا2.6302.4222.1243.3932.2961.425
اتریش سفلی1.9131.7091.5074.1262.032762
تایرول5.5865.2285.0608.5914.2642.207
وورالبرگ3.7123.4803.104

رویه اقامت اتریش از طریق خرید ملک

رویه خرید ملک در کشور اتریش بدین شرح است:

  • بررسی طرح های ناحیه بندی و توسعه: این بررسی ها در ادارات شهرداری انجام می شود. درباره ملک اطلاعاتی در اختیار خریدار قرار می دهد. شهرداری در مورد طرح های ناحیه بندی و توسعه ملک اطلاعاتی را چاپ می کند. فرد می تواند این اطلاعات را با هزینه کم تهیه کند.
  • استعلام ثبت زمین دولتی قبل از خرید ملک: قبل از خرید ملک باید شرایط قانونی، محدودیت ها، رهن و اجاره، حقوق راه ها، خطوط و چاه ها را بررسی کنید. برای هر ملک اداره نقشه کشی یا دادگاه آن ناحیه استعلام های مربوط به ثبت ارض دولتی را ارائه می دهد.
  • قرار داد خرید ملک: در زمان خرید ملک مسائل پیچیده ای وجود دارد، پس بهتر است قبل از خرید با وکیل حاذق مشورت کنید. شما می توانید توافقات را انجام داده و برای ثیت به دادگاه محلی یا اداره ثبت مراجعه کنید.

مدارک لازم جهت اقامت اتریش از طریق خرید ملک

مدارک لازم جهت اقامت اتریش از طریق خرید ملک

مدارک لازم جهت خرید ملک در کشور اتریش به شرح زیر است:

  • ارائه درخواست خرید ملک
  • کپی قرار داد یا پیش نویس
  • طرح نقشه برداری ملک
  • نوع کاربرد از ملک باید اعلام شود.
  • ارائه پاسپورت متقاضی
  • اگر خریدار ملک نهاد حقوقی باشد باید پروانه کار، قرار داد شرکت و استعلام ثبت شرکت را ارائه دهد.
  • اگر فرد بخواهد مجتمعی را بخرد باید مدرک اثبات درآمد، استعلام وضعیت مجتمع و تابعیت اعضاء هیئت مدیره را ارائه دهد.

جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در اتریش را از طریق لینک مذکور در سایت مرجع ما مطالعه بفرمائید.

توسعه و اقامت اتریش از طریق خرید ملک

برای توسعه املاک در کشور اتریش مدنظر قرارگیری موارد زیر الزامی است:

  • تسهیلات نیرو
  • تسهیلات گاز، آب، تلفن
  • فاضلاب
  • گرمایش منطقه
  • زباله

به شما عزیزان توصیه می شود برای انجام پروسه های مهاجرتی خود و دریافت مشاوره های بیشتر در رابطه با سرمایه گذاری در اتریش از طریق خرید ملک، چگونگی خرید ملک، مدارک مورد نیاز برای خرید ملک با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *