مهاجرت تحصیلی ارمنستان

اعزام دانشجو به ارمنستان

اعزام دانشجو به ارمنستان

در ارمنستان به دلیل هزینه های مناسب زندگی و تحصیل نسبت به سایر کشورهای آسیایی و اروپایی شرایط بهتری برای اعزام دانشجو به ارمنستان وجود دارد. به دلیل اینکه در کشور ارمنستان برای ادامه تحصیل نیازی به مدرک معتبر زبان، مدرک پیش دانشگاهی و شرکت در کنکور نیست. تحصیل در این کشور مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

این کشور در سال های اخیر پیشرفت های زیادی در زمینه های مختلف داشته است. به همین دلیل مورد توجه بسیاری از دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل قرار گرفته است. برای تحصیل و اعزام دانشجو به ارمنستان باید قوانین و شرایطی را رعایت کرد که در ادامه مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارد به بررسی اعزام دانشجو به ارمنستان و شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور جهت آگاهی بیشتر متقاضیان بپردازد.

تحصیل در کشور ارمنستان

متقاضیان با تحصیل در دانشگاه های این کشور می توانند مدرک معتبری کسب نمایند. بعداز فارغ التحصیلی افراد اجازه کار مرتبط با رشته تحصیلی افراد به آنها داده می شود. دانشگاه های این کشور در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته اند. به دلیل نزدیک بودن این کشور به ایران و فرهنگ نزدیک این کشور به فرهنگ ایران افراد زیادی برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند.

هزینه زندگی و هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور بسیار مناسب تر از سایر کشورهای اروپایی و آسیایی می باشد. متقاضیان می توانند با در نظر گرفتن هزینه های کمی در این کشور زندگی کنند و به تحصیل بپردازند. همچنین بازار کار در این کشور در وضعیت خوبی قرار دارد. پس دانشجویان می توانند بعد از فارغ التحصیل شدن وارد بازار کار شوند. در دانشگاه های کشور ارمنستان امکان تحصیل در مقطع های مختلف تحصیلی و رشته های گوناگون وجود دارد. دانشگاه ها در این کشور به 2 صورت دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی وجود دارد. در دانشگاه های این کشور امکان تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی وجود دارد. مدت تحصیل در این رشته ها بین 5 تا 6 سال می باشد.

بررسی اعزام دانشجو به کشور ارمنستان

برای اعزام دانشجو به ارمنستان شرایط و قوانین پیچیده ای وجود ندارد. متقاضیان با ارائه مدارک و داشتن شرایط می توانند در این کشور به تحصیل مشغول شوند. در شهرهای مختلف این کشور دانشگاه های معتبری وجود دارد. مدرک تحصیلی این دانشگاه ها مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران نیز می باشد. یکی از معتبرترین دانشگاه های این کشور دانشگاه ایروان می باشد. دانشجویانی که به زبان ارمنی تسلط دارند می توانند به راحتی در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند و راحت تر در این کشور زندگی می کنند. برای آگاهی بیشتر می توانید مقاله زندگی در ارمنستان که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است را مطالعه نمایید.

بررسی اعزام دانشجو به کشور ارمنستان

مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در ارمنستان

مدت تحصیل در دوره کارشناسی در این کشور 4 سال می باشد. متقاضیان برای تحصیل در دوره کارشناسی باید مدرک معتبر زبان انگلیسی ارائه دهند. در این دوره در بیشتر دانشگاه ها دروس را به زبان ارمنی تدریس می شود. در برخی از دانشگاه های خصوصی امکان تحصیل به زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد. همچنین در برخی از دانشگاه های این کشور امکان تحصیل به زبان روسی و فرانسوی نیز وجود دارد. جهت تحصیل در ارمنستان و اطلاع از شرایط کلی مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

اعزام دانشجو به ارمنستان در دوره کارشناسی ارشد نیز وجود دارد. دانشجویان باید به مدت 2 سال در این مقطع به تحصیل بپردازند. برای تحصیل در تمامی رشته ها دانشجویان موظف به ارائه مدرک زبان انگلیسی هستند. اگر متقاضی مدرک زبان دریافت نکرده است و به زبان انگلیسی تسلط ندارد می تواند در دوره های آموزشی زبان در این کشور شرکت نماید. بعد از گذراندن دوره های زبان متقاضی می تواند وارد دانشگاه های این کشور شود. اگر متقاضی بتواند رزومه خوبی ارائه دهد می تواند از برخی از دانشگاه های این کشور بورسیه تحصیلی دریافت نماید.

مزایا و معایب اعزام دانشجو به ارمنستان

از مزایا تحصیل در این کشور برای ایرانیان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نزدیک بودن این کشور به کشور ایران
  • در کشور ارمنستان هزینه های زندگی و تحصیل ارزان می باشد.
  • بسیاری از متقاضیانی که علاقه به موسیقی دارند دانشگاه های ارمنستان را به دلیل کیفیت بالا در تدریس دروس موسیقی انتخاب می کنند.
  • یکی از معایب این کشور برای تحصیل این است که فرد باید برای تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان ارمنی تسلط داشته باشد.
  • اعتبار دانشگاه های این کشور در سطح نسبتا پایینی قرار دارد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعادت آمادگی دارد تا اطلاعات لازم را برای مهاجرت به کشور ارمنستان در اختیار متقاضیان قرار دهد، قبل از مهاجرت به کشوری بهتر است اطلاعات دقیقی از شرایط و قوانین آن کشور به دست آورید. برای مطالعه بیشتر در رابطه با تحصیل در کشور ارمنستان مقاله مهاجرت به ارمنستان را مطالعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *