مهاجرت به کشور ارمنستان

زندگی در ارمنستان

زندگی در ارمنستان

افرادی که تمایل به زندگی در ارمنستان را دارند بایستی در ابتدا از شرایط حاکم بر این کشور در خصوص زندگی و کار نیز مطلع شوند. هر ساله ایرانیان زیادی برای بهتری شدن شرایط زندگی و کار تصمیم به مهاجرت می گیرند. معمولا یکی از گزینه ایرانیان برای مهاجرت کشور ارمنستان می باشد. با توجه به افزایش درخواست متقاضیان برای مهاجرت و زندگی در ارمنستان کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی دارند به بررسی شرایط زندگی در ارمنستان بپردازند. اگر قصد اقامت در این کشور را دارید تا پایان مقاله ما را همراهی کنید تا پاسخ سوالات خود را به دست آورید.

 درباره کشور ارمنستان

این کشور با نام رسمی جمهوری ارمنستان شناخته می شود. ارمنستان دارای مساحتی بالغ بر 29743 کیلومتر مربع است. کشور ارمنستان دارای مرزهای مشترکی با کشورهای ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان، ایران و نخجوان است. شهر ایروان یکی از مهم ترین شهرهای این کشور خواهد بود. به عنوان پایتخت ارمنستان نیز شناخته می شود. جمعیت کشور ارمنستان 3018854 نفر می باشد. شهروندان این کشور به زبان رسمی ارمنستان یعنی زبان ارمنی به مکالمه می پردازند. شهروندان ارمنستان پیرو دین مسیحیت می باشند. در واقع ارمنستان اولین کشوری بود که دین مسیحیت را به عنوان دین رسمی کشور برگزید.

با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور ارمنستان این کشور دارای آب و هوای خشک و قاره ای می باشد. در فصل تابستان از مناطق جنوبی فلات ایران توده هوای گرمی از منطقه گرمسیری گذشته و به فلات ارمنستان می رسد. در فصل زمستان آب و هوای این کشور بسیار سرد می باشد. به طور کلی باید گفت آب و هوا در کشور ارمنستان تابع فصول مختلف سال می باشد.

زندگی در شهرهای ارمنستان

به غیر از پایتخت ایروان، تنها چند منطقه شهری دیگر وجود دارد. ایروان یک کلان شهر کوچک با بیش از 1 میلیون نفر جمعیت است. حمل و نقل عمومی ارزان در سراسر کشور وجود دارد و ایروان دارای مترو، واگن برقی، اتوبوس، ون و قطار است. مرکز ایروان هنوز بسیار مقرون به صرفه است و پارک ها و فواره های زیادی در آن قرار دارند. برای هر کسی که زندگی شهری را دوست دارد، ایروان شهر خوبی است. 2 شهر دیگر با بیش از 100000 نفر گیومری و وانادزور هستند. در سراسر ارمنستان شهرهای بسیار جذابی برای زندگی وجود دارد، از شهرهای جنگلی دیلیجان و ایجوان در شمال گرفته تا شهرهای زیبای رودخانه ای سبز، گوریس، کاپان و مغری در جنوب.

در نزدیکی ایروان، شهرهای زیبای تاریخی اچمیادزین و اشتراک قرار دارند. حومه بکر برای کاوش در سفرهای ساکنان شهر و مکانی عالی برای زندگی است. در سراسر ارمنستان حصارها و مناطق خالی وسیعی به همراه جنگل ها و ذخایر ملی وجود دارد. تقریباً در هر نقطه ای خارج از ایروان می توانید خانه ای را با کمتر از $40 (دلار) در ماه اجاره یا اجاره کنید. حومه شهر نیز به معنای واقعی کلمه مملو از صومعه ها و قلعه های باستانی زیبا است که دوباره برای سفرهای آخر هفته یا اقامت مناسب هستند.

هزینه زندگی برای یک نفر بدون احتساب هزینه اجاره در شهرهای ارمنستان در زیر آمده است:

هزینه زندگی در شهرهای ارمنستان

چرا زندگی در کشور ارمنستان

شاید مهاجرت به کشور ارمنستان انتخاب اول بسیاری از متقاضیان نباشد، اما در بیشتر مواقع به متقاضیان ایرانی پیشنهاد می شود کشور ارمنستان را برای مهاجرت و اقامت انتخاب کنند. دلایل آن هم مواردی می باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • وجود آرامش فوق العاده در کشور ارمنستان
  • وجود امنیت بالا در کشور ارمنستان
  • مناسب بودن هزینه های زندگی در کشور ارمنستان
  • نزدیکی و همسایگی این کشور به ایران
  • سهولت در انجام کارهای اقامتی
  • رشد و پیشرفت چشمگیر ارمنستان در سال های اخیر
  • خوش آب و هوا بودن
  • شرایط سرمایه گذاری برای متقاضیان ایرانی در این کشور آسان می باشد.

همانطور که به مزایا مهاجرت به کشور ارمنستان اشاره شد باید به معایب مهاجرت به این کشور نیز اشاره شود. تنها مشکل مهاجرت و زندگی در ارمنستان مشکل کار در این کشور می باشد. پیدا کردن شغل با شرایط خوب و پر در آمد در این کشور کار سختی می باشد. حتی اگر فرد دارای مدرک دانشگاهی و مهارت و تخصص باشد نیز پیدا کردن شغل برای فرد سخت است. تنها دلیل آن هم کوچک بودن این کشور می باشد. برای اطلاع از شرایط کار در این کشور پیشنهاد می شود مقاله کار در ارمنستان را با دقت مطالعه کنید.

چرا زندگی در کشور ارمنستان

هزینه های زندگی در ارمنستان

برای زندگی در ارمنستان لازم است از هزینه های زندگی در این کشور اطلاع داشته باشید. هزینه های زندگی در کشور ارمنستان همانند هزینه های زندگی در سایر کشورها با توجه به سبک زندگی و منطقه زندگی فرد متفاوت می باشد. مهم ترین هزینه ای که متقاضیان باید به آن توجه داشته باشند هزینه های خرید خانه یا اجاره آپارتمان در این کشور می باشد.

  • هزینه خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر: 95.80$ (دلار)
  • هزینه خرید هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر: 51.86$ (دلار)
  • هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر: 321.06$ (دلار)
  • هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر: 128.28$ (دلار)
  • هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر: 654.01$ (دلار)
  • هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر: 259.22$ (دلار)

هزینه های مواد غذایی در این کشور به شرح زیر می باشد:

 اقلام غذاییهزینه به دلار
1 قرص نان سفید0.45$
برنج سفید0.63$
12 عدد تخم مرغ1.77$
1 کیلو سینه مرغ بدون پوست و استخوان2.15$
1 کیلو گرم سیب0.44$
1 کیلو گرم سیب زمینی0.24$
1 عدد کاهو0.49$

در باب جزییات کشور ارمنستان

در این بخش سعی داریم به بررسی نکاتی در رابطه با کشور ارمنستان بپردازیم.

  • در این کشور دسترسی به اینترنت بسیار آسان می باشد.اما در مقایسه با سایر هزینه های زندگی در این کشور هزینه اینترنت در ارمنستان گران است.
  • میزان با سوادی در این کشور 99% می باشد.
  • میزان بیکاری در ارمنستان 7% است.
  • 96 % از شهروندان این کشور به زبان ارمنی به مکالمه می پردازند. سایر زبان های رایج در این کشور عبارتند از: زبان روسی، زبان انگلیسی و زبان یونانی
  • تئاتر این کشور بیشتر از 2000 سال قدمت دارد. در این تئاتر انواع مختلفی از برنامه ها و با توجه به سلیقه های مختلف برگزار می شود.
  • با اقامت در ارمنستان افراد اجازه فعالیت تجاری نیز دارند.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص زندگی در ارمنستان به دست آوردید، اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید پیشنهاد می شود مقاله مهاجرت به ارمنستان را مطالعه کنید. همچنین می توانید همه روزه با کارشناسان و وکلاء موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید. اطلاعات بیشتری در خصوص راه های مهاجرت به این کشور با توجه به شرایط خود به دست آورید.

سوالات مهم در باب زندگی در ارمنستان

در این قسمت از مقاله در خصوص زندگی در ارمنستان سوالات مهمی را که از سوی متقاضیان مهاجرت به ارمنستان پرسیده شده است را جواب می دهیم:

پایتخت ارمنستان کجاست؟ ایروان یکی از مهم ترین شهرها و پایتخت این کشور است.

دین کشور ارمنستان چیست؟ مسیحیت

زبان مردم ارمنستان چیست؟ ارمنی

جمعیت ارمنستان چند نفر است؟ 1 میلیون نفر.

شهرهای پرجمعیت ارمنستان کدامند؟ گیومری و وانادزور

شرایط حمل و نقل در ارمنستان چگونه است؟ حمل و نقل عمومی ارزان در سراسر کشور وجود دارد و ایروان دارای مترو، واگن برقی، اتوبوس، ون و قطار است.

مزایا زندگی در ارمنستان چیست؟ امنیت بالا- هزینه های مناسب -نزدیکی به ایران-سهولت در انجام کارهای اقامتی-رشد و پیشرفت اقتصادی- خوش آب و هوا بودن-نرخ بیکاری کم-امکانات خوب تحصیلی.

آیا مبلغ خرید ملک در ارمنستان بالاست؟ به طور متوسط هزینه خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر 95.80$ (دلار) می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *