مهاجرت سرمایه گذاری در ارمنستان

ثبت شرکت در ارمنستان

ثبت شرکت در ارمنستان

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان با توجه به مزایای بسیار راه اندازی تجارت مورد علاقه بسیاری از تجار و سرمایه گذاران قرار گرفته است. ارمنستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و حضور در توافقنامه تجارت آزاد و عضو کشورهای CIS کشورهای مشترک المنافع در منطقه امکان تجارت آزاد و بدون مانع را همراه با مالیات های بسیار کم برای شهروندان خارجی فراهم کرده است. ثبت شرکت در ارمنستان یک روند ساده و بسیار سریع صورت می گیرد و شهروندان خارجی با مهاجرت به این کشور و ثبت شرکت می توانند علاوه بر راه اندازی تجارت خود در ارمنستان نیز اقامت داشته باشند.

در حال حاضر در ارمنستان برای ثبت شرکت هیچ محدودیتی وجود ندارد و از سرمایه گذاران خارجی حمایت می شود. در ادامه با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا ثبت شرکت در ارمنستان را بیشتر بررسی کنیم.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان

در سال 2019، تولید ناخالص داخلی ارمنستان 7.6% رشد کرد و بالاترین نرخ در کل اروپا را ثبت کرد. صاحبان مشاغل و سرمایه گذاران خارجی از سرعت اصلاحات اقتصادی، امنیت و آزادی ارمنستان استفاده می کنند. بسیاری ترجیح می دهند شخصاً از ارمنستان دیدن کرده و به عنوان اولین قدم برای ورود به بازار، شغلی ثبت کنند. ثبت یا مدیریت یک شرکت عملیاتی در ارمنستان می تواند شما و اعضای خانواده را برای داشتن وضعیت اقامت (موقت، دائمی یا خاص) واجد شرایط کند. صاحبان مشاغل و سرمایه گذاران خارجی می توانند به طور استثنا مستقیما از نخست وزیر درخواست تابعیت کنند. طبق قوانین عمومی تابعیت، یک فرد خارجی ممکن است پس از 3 سال اقامت واجد شرایط تابعیت ارمنستان شود. ثبت شرکت در ارمنستان به دلیل آزادی بیشتر و وضع قوانین جهت راحتی این کار همچنین موجب افزایش سرمایه گذاری مستقیم خارجی شده است.

در نمودار زیر می توانید میزان درصد سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ارمنستان را مشاهده کنید:

میزان درصد سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ارمنستان

مزایای ثبت شرکت در ارمنستان

ارمنستان عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EUU) است که یک بلوک اقتصادی به رهبری روسیه است و دارای یک بازار واحد 180 میلیون نفری است. ارمنستان همچنین عضو WTO است، با کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق(CIS) توافق نامه تجارت آزاد دارد و از وضعیت ترجیحی با اتحادیه اروپا، کانادا، ژاپن نروژ و سوئیس بهره مند می شود. ارمنستان از منابع انسانی و مالی دیاسپورای ارمنی نیز بهره می برد. جوامع ارمنی در سراسر جهان حدود 7 میلیون نفر تخمین زده می شوند. خارجی ها می توانند 100% یک شرکت ارمنی را مالک باشند. نیازی به هیچ شریک محلی یا نمایندگی نیست. هیچ محدودیتی برای تابعیت یا اقامت سهامداران اعمال نمی شود. تمام مدیران و کارمندان یک شرکت ارمنی می توانند خارجی باشند. آنها نیازی به اقامت در ارمنستان و یا آدرس محلی ندارند. یک خارجی می تواند تنها مدیر و مالک 100% یک شرکت باشد.

از جمله مزایای ثبت شرکت در ارمنستان:

  • مالکیت تمام یک شرکت در ارمنستان
  • ثبت شرکت در مدت زمان سریع
  • عدم نیاز به شریک محلی و یا ارمنی
  • عدم نیاز به تابعیت و اقامت ارمنستان
  • تجارت آزاد و کشورهای مورد توافق
  • اخذ اقامت ارمنستان و مهاجرت همراه با اعضای خانواده
  • تجارت در یک محیط امن و دوستانه
  • استفاده از مالیات های پایین و حتی عدم مالیات در ارمنستان
  • هزینه بسیار کم
  • چشم انداز مثبت اقتصادی و پتانسیل رشد

انواع ثبت شرکت در ارمنستان

برای انتخاب شرکت مناسب برای مشاغل خود ممکن است مجبور باشید تعدادی از فاکتورهای مالیاتی و غیر مالیاتی مانند مسئولیت محدود، هزینه های راه اندازی و نگهداری، حفظ حریم خصوصی، تعداد سهامداران، ساختار مدیریت و گزینه های خروج را در نظر بگیرید. لذا در این امر شرکت های مختلفی برای انتخاب جهت ثبت آن وجود دارد. در جدول زیر انواع شرکت ها را مشاهده می کنید:

انواع شرکتشرح
شرکت انحصاریشرکت فردی است و دارایی های شخصی و تجاری از هم جدا نیستند و فرد ممکن است شخصاً مسئول هرگونه بدهی ناشی از فعالیت های تجاری باشد.
با مسئولیت محدودرایج ترین شکل شرکت در ارمنستان است. مسئولیت محدودی را در برابر سهامداران خود که شخصا در قبال بدهی های شرکت مسئولیت ندارند، ارائه می دهد.
شرکت سهامی مشترکدر یک شرکت سهامی باز سهام می تواند آزادانه منتقل شود و سهامداران حق تقدم خرید سهام را ندارند.
شرکت شراکتیبرخلاف دیگر شرکت ها، شرکت با یک مدیر (مدیر ارشد اجرایی) اداره می شود و مشارکت ممکن است به طور فعال توسط چندین شریک اداره شود. ایجاد یک مشارکت عمومی یا مشارکت محدود امکان پذیر است.
شرکت تعاونیتعاونی به اتحادیه ای از افراد گفته می شود که در آن هر عضو یک رأی دارد و سود آن بر اساس مشارکت کار و نه سرمایه تقسیم می شود.
صندوق سرمایه گذاریصندوق سهام خصوصی نهادی است که برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، اوراق بهادار و سایر دارایی ها استفاده می شود.

دلایل ثبت شرکت در ارمنستان

راه اندازی هر شغل در هر کشوری موافقان و مخالفان زیادی دارد. در ارمنستان، موارد قانونی بیشتر به افراد موافق گرایش دارد. ثبت شرکت معمولا کمتر از یک روز کاری طول می کشد. هزینه های ثبت نام کم است زیرا هزینه زندگی در ارمنستان نیز مناسب است. برای شروع کار حداقل سرمایه مورد نیاز وجود ندارد. در طول سال نیاز به گزارش دهی کمی وجود دارد. معافیت های مالیاتی برای بنگاه های کوچک و متوسط ​​وجود دارد که نرخ مالیات بر مشاغل معمولا کم است. هیچ گونه الزامی برای مدیران محلی یا کارمندان و همچنین ارتباط با بانک های محلی وجود ندارد. محدودیت های ملیت وجود ندارد و نیازی به سهام دار محلی نیست.

علاوه بر این، شبکه قابل توجهی از معاهدات مالیات مضاعف با 41 کشور و همچنین موافقت نامه های تجارت آزاد، یک بازار بزرگ برای کار در ارمنستان فراهم می کند. مناطق آزاد اقتصادی معافیت های مالیاتی مربوط به درآمد، سود و مالیات بر دارایی و همچنین معافیت مالیات بر ارزش افزوده را ارائه می دهند. هیچ محدودیتی در سرمایه گذاری و مالکیت خارجی، مبادله ارز خارجی یا بازگرداندن سود وجود ندارد. همه این موارد از جمله دلایل لازم برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان است.

دلایل ثبت شرکت در ارمنستان

افتتاح حساب در ارمنستان

در سال 2020، 17 بانک در ارمنستان وجود دارد که به مشتریان فردی و شرکتی اعم از مقیم و غیر مقیم خدمات بانکی ارائه می دهند. کلیه بانکها تحت مالکیت خصوصی و تحت نظارت بانک مرکزی هستند. علاوه بر بانک بین المللی معروف HSBC، بسیاری از بانک های محلی با سرمایه گذاران خارجی در سایر کشورها با بانک های زیر همکاری دارند.

کشوربانک
روسیهVTB Bank
فرانسهACBA-Credit Agricole Bank
آرژانتینConverse Bank
لبنانByblos Bank, Anelik Bank
ایرانبانک ملت

بانک های ارمنستان خدمات عالی مشتری، هزینه کم، افزایش حریم خصوصی و طیف گسترده ای از خدمات بانکی مدرن را ارائه می دهند، از جمله:

  • بانکداری آنلاین و تلفن همراه، بانکداری تلفنی
  • کارتهای اعتباری (ویزا، مستر کارت)
  • نقل و انتقالات بانکی بین المللی و خدمات حواله پول
  • حساب به دلار، یورو و سایر ارزها
  • حساب های طلا
  • مدیریت ثروت و بانکداری خصوصی
  • صندوق های سپرده و غیره

افتتاح حساب بانکی شرکتی در ارمنستان بسته به مدت سابقه انجام شده توسط بانک معمولا 1 تا 3 روز کاری طول می کشد. همچنین ممکن است یک حساب بانکی در ارمنستان از طریق راه دور، با داشتن وکالت نامه افتتاح شود. بانک های ارمنستان معمولا حداقل شرایط سپرده را ندارند و فقط حداقل کارمزد را برای نگهداری حساب بانکی می گیرند. یک متقاضی شرکت ملزم به ارائه مدارک ثبت شرکت و کپی گذرنامه از مدیران، سهامداران و ذینفعان است. بانک ممکن است اسناد اضافی مانند گواهی آدرس، منبع درآمد، گواهی ترخیص پلیس و غیره را درخواست کند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در ارمنستان

جهت مهاجرت به ارمنستان و ثبت شرکت در ارمنستان متقاضیان باید موارد زیر را ارائه کنند:

  • فرم ثبت نام و نام تجاری شرکت
  • لیست شرکا یا مالکان
  • مدیر شرکت
  • آدرس
  • میزان سرمایه اصلی
  • اطلاعات سهامداران و مسئولان شرکت
  • قطعنامه سهامدار، که توسط همه امضا شده است
  • اساس نامه شرکت
  • تأیید پرداخت هزینه ثبت
  • اطلاعات شخصی در مورد رئیس دستگاه اجرایی از جمله گذرنامه و شناسنامه و شماره تامین اجتماعی
  • گواهی مالکیت، تأیید صاحبان ذی نفع شرکت

مالیات شرکت ها در ارمنستان

معافیت از مالیات در اختیار مشاغل خرد، شرکتهای نوپا در زمینه فناوری و اطلاعات IT و شرکت هایی است که در مناطق آزاد اقتصادی، مناطق صنعتی، برخی از شهرهای مرزی و روستاها فعالیت می کنند. سایر مشاغل کوچک با فروش سالانه کمتر از 240.000$ (دلار) فقط %1.5 تا 5% مشمول مالیات فروش (گردش مالی) هستند. سود عمومی به طور کلی 5٪ مالیات را شامل می شود اما به دلیل چندین معاهده با مالیات مضاعف که ارمنستان امضا کرده است، این نرخ می تواند کمتر باشد.

ارمنستان به طور کلی از سود سرمایه حاصل از فروش اوراق بهادار، املاک و مستغلات یا سایر دارایی ها مالیات نمی گیرد. پرداخت بیمه و بازنشستگی نیز از پرداخت مالیات معاف هستند. هدیه، ارث، ارزش خالص و غیره نیز مالیات ندارد. برای راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در سایر کشورها مانند ثبت شرکت در ترکیه می توانید با تماس با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط لازم و اطلاعات کامل را بدست آورید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *