مهاجرت سرمایه گذاری در پرتغال

استارت آپ پرتغال

استارت آپ پرتغال

استارت آپ پرتغال یکی از استارت آپ های موفق در سطح اروپا است. این کشور با برنامه های مختلف خود منجر به جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان شده است. ورود راحت و سهولت ایجاد کسب و کار در پرتغال منجر به توسعه و رشد کسب و کارهای جدید شده است. پرتغال گرایش جدی به فناوری و دیجیتال دارد، اما فضاهای دیگری برای شروع و رشد دیگر کسب و کارها فراهم شده است. چنانچه برای ایجاد کسب و کار و کارآفرینی در پرتغال مصمم هستید پیشنهاد می کنیم نوشته کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره استارت آپ پرتغال را مطالعه کنید و برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.

اینفوگرافیک استارت آپ پرتغال

محیط استارت آپ پرتغال

محیط استارت آپی پرتغالی طی 5 سال گذشته به سرعت در حال توسعه بوده و اقدامات دولتی بسیاری برای پیشبرد رشد اکوسیستم برداشته شده است. حدود 94.9% بنیانگذاران استارت آپ در پرتغال مرد هستند که در مقایسه با میانگین اتحادیه اروپا 82.8٪ می باشد. همچنین این بنیانگذاران حدود 91% آنها دارای مدرک دانشگاهی هستند. شرکت های نوپا در پرتغال در بسیاری از بخش ها مانند:

  • نرم افزار به عنوان سرویس (16.7%)
  • یا تجارت الکترونیک (3.9%) یافت می شوند.

در استارت آپ های پرتغالی به طور متوسط ​​در حال حاضر 8.8 نفر مشغول به کار هستند. به دنبال استخدام 7.3 نفر دیگر در 12 ماه آینده هستند. درآمد عمدتا از طریق بازارهای تجارت به تجارت (75.2%) تولید می شود. استارت آپ های پرتغالی علاقه زیادی به بین المللی شدن نشان می دهند. با 96.9% اکثریت قریب به اتفاق به دنبال رشد در منطقه یورو هستند. استارت آپ های شرکت کننده رویکرد جهانی به رشد داشتند. همچنین به دنبال فراتر از بازار اروپا هستند. از این رو می خواهند وارد بازارهای خارجی مانند خاورمیانه (18.4%)، آمریکای جنوبی (21.5%) یا آفریقا (18.5%) هستند. مرکز استارت آپ جغرافیایی پرتغال شهر لیسبون است.

در نمودار زیر همچنین رتبه پرتغال در عوامل مهم شروع یک تجارت و سرمایه گذاری را مشاهده می کند:

رتبه پرتغال در عوامل مهم تجارت و سرمایه گذاری

ویژگی ها و چالش های استارت آپ پرتغال

طی چند سال گذشته پرتغال با تولید شرکت هایی مانند Farfetch ، Outsystems ، Talkdesk ، Feedzai ، Unbabel و بسیاری دیگر که در یک سطح جهانی یونیکورن شده (بیش از 1 میلیارد $ (دلار)) یا بسیار موفق شدند و در صحنه فناوری اروپا برجسته شده اند. در حالی که اکوسیستم پرتغال کوچک و هنوز کاملاً نابالغ است، استعدادها زیاد است. ظهور 2 صندوق خصوصی (Indico و Armilar) با شرکای باتجربه VC در چشم اندازهای این قسمت نوظهور اروپا را با پتانسیل بالا نشان می دهد.

ثابت شده است که داستان های موفقیت و کیفیت عالی زندگی در این کشور کوچک به عنوان یک آهنربا برای بنیان گذاران خارجی و همچنین بیشتر افراد محلی که شانس خود را برای راه اندازی یک شرکت جدید موفق در فناوری امتحان می کنند عمل می کند. با احتمال خروج بالقوه تعدادی از شرکت های محلی در سطح جهانی که وضعیت خوبی دارند، انتظار می رود که سرمایه به سیستم مکمل شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر فعلی Indico (مرحله اولیه) و Armilar (انتقال فناوری) بازگردد. در جدول زیر چالش ها و امتیازات ایجاد استارت آپ در پرتغال آمده است:

چالش هاویژگی ها
محیط کوچکی با تعداد اندکی از بنیان گذاران با دانش گسترده در مورد نحوه رشد استارت آپ ها در سطح جهانکیفیت بسیار بالای استعداد مهندسی با هزینه رقابتی
کمبود بنیانگذار، سرمایه گذاران angle را تاکنون محدود کرده است.سطح بالایی از تسلط به زبان انگلیسی
استعداد محدود موجود در زمینه های فروش و بازاریابی و به طور فزاینده ای در مهندسیاز آنجا که بازار محلی محدودی وجود دارد، استارت آپ های پرتغالی پس از روز 1 جهانی می شوند.

آموزش کارآفرینی در پرتغال

محیط استارت آپ در پرتغال از بنیانگذاران با تحصیلات عالی، تعداد زیادی از موسسات آموزش عالی دارای رتبه عالی بهره مند است. از نظر دسترسی به استعدادها از رتبه خوبی برخوردار است. آموزش کارآفرینی در سطح مدارس پرتغال با 8 مدرسه مختلف با استفاده از روش ها و ابزارهای مدرسه کارآفرینی برای یادگیری کارآفرینی در پرتغال آغاز می شود. آنها همچنین میزبان جوایز سالانه مدرسه کارآفرینی هستند که از Comércio de Lisboa به عنوان موفق ترین مدرسه برای یادگیری کارآفرینی در پرتغال نام برد. در آموزش عالی، دانشجویان می توانند از بین رشته هایی انتخاب کنند که بطور خاص بر روی کارآفرینی و نوآوری متمرکز هستند.

به عنوان مثال برنامه MIT پرتغال (MPP) به طور خاص برای کمک به نوآوری و کارآفرینی تنظیم شده است. در کنار دوره های آموزش عملی، توسعه استعدادها را از طریق آموزش مبتنی بر دوره های اقتصادی و بازرگانی متمرکز می کند. نگاه کردن به بیرون از برنامه درسی رسمی به ابتکاراتی که سعی در تقویت کارآفرینی دانشجویان، حمایت از کارآفرینان دانشجویی موجود و به طور کلی تلاش برای بهبود مهارت های کارآفرینی دارند، به همان اندازه مهم است. برای دانشجویان کارآفرین، جامعه و کمک های ارائه شده در باشگاه ها و مراکز کارآفرینی در دانشگاه ها می تواند بسیار ارزشمند باشد. شروع یک تجارت در دوران تحصیل در پرتغال می تواند یک تلاش چالش برانگیز باشد. بنابراین برای دانشجویان مفید است که بخشی از یک جامعه همفکر و یک اکوسیستم کوچک باشند که در آن پشتیبانی وجود داشته باشد.

صنایع مهم استارت آپی در پرتغال

پرتغال به عنوان یک کشور کوچک در حاشیه جنوب غربی اروپا، سابقه غنی در خطرپذیری دارد. از این رو پرتغالی ها در کشورهای دیگر یک دیاسپورای بزرگ هستند. همچنین سابقه بیش از حد هزینه دارند که طی قرن ها و حتی اخیراً پس از بحران مالی، از نظر مالی به مشکل خورده است. پرتغالی ها با فرهنگ سخت کوشی، به ویژه در مورد خارجی ها انعطاف پذیر و بسیار دوستانه هستند. در دهه گذشته، دولت های قدرتمند مشتاقانه کشور را در مسیر رشد بالاتر قرار داده و برداشت خارجی کشور را تغییر داده اند. آنها نوآوری در فناوری را اولویت بندی کرده اند. از این رو نسبت به استارت آپ هایی که سعی در ارتقا اکوسیستم محلی دارند بسیار دوستانه عمل می کنند.

در جدول زیر 3 صنعت متمرکز استارت آپی در پرتغال را مشاهده می کنید:

صنعتشرح
خدمات رایانش ابری Saas و b2bبا توجه به نبود بازار داخلی قابل توجه و مهندسی، این یک انتخاب طبیعی برای بنیانگذاران است.
بازار تجارت الکترونیکیعلی رغم تمرکز عمومی B2B، برخی از بزرگترین استارت آپ های موفق B2C مانند Farfetch هستند.
فناوری مالیبه استثنای قابل توجه موفقیت محلی Feedzai، این صنعت در امنیت سایبری یا مثال های بلاکچین محدود است اما تیم های هوشمند و علوم داده با کیفیت بالا اغلب روی راه حل های B2B و B2C کار می کنند.

حمایت از ایجاد کسب و کار در پرتغال

دسترسی به یک شبکه خوب شرط مهمی برای استارت آپ است. این می تواند به مشتریان جدید یا شرکای بالقوه منجر شود و به تخصص دسترسی پیدا کند. در اکوسیستم پرتغال طیف گسترده ای از سازمان ها را می بینیم که برای کمک به استارت آپ ها در دسترسی و بهره مندی از شبکه های مربوطه ایجاد شده اند. به عنوان یک شرکت نوپا، ایجاد ارتباطات جدید به طور فزاینده ای آسان می شود. به عنوان مثال رویدادها و مسابقات راهی ایده آل برای دیدار با افراد جدید و یافتن شرکایی برای نیازهای نوآوری شما هستند. مزایای اضافی رویدادها، تبلیغات استارت آپ ها و کمک به تصویر کارآفرینی نوآورانه در پرتغال است. از همه مهمتر ، اجلاس سراسری مشهور جهان که در لیسبون برگزار می شود. کل اکوسیستم را تقویت می کند که با نزدیک به 60000 نفر در سال از این رویداد بازدید می کنند.

با ابتکاراتی که به طور ویژه سعی در تقویت همکاری و ایجاد شبکه های فعال دارند. اغلب در سطح بین المللی، با مشارکت سایرین نقش مهمی در رشد اکوسیستم دارند. آنها به اتصال جهانی و دسترسی به بازارهای بین المللی کمک می کنند. چیزی که برای بسیاری از بنیانگذاران با جاه طلبی های بین المللی ارزش زیادی دارد. اکوسیستم پرتغال همچنین از چندین بازیگر اصلی که یک نقطه ورود محلی برای کارآفرینان تشکیل می دهند بهره می برد. این سازمان ها کاملا به ایجاد یک صحنه پر رونق استارت آپ در سطح محلی یا ملی اختصاص داده اند. برای شرکت های نوپا، این افراد هنگام جستجوی مشاوره، تخصص و معرفی، بازیکنان اصلی هستند.

استارت آپ لیسبون پرتغال

استارت آپ لیسبون پرتغال

لیسبون به عنوان یکی از نقاط جدید نوآوری در اروپا و مراکز استارت آپ و اغلب به عنوان سانفرانسیسکو اروپا شناخته می شود، شهر 7 تپه چیزهای زیادی برای ارائه به جامعه استارت آپ دارد. به رسمیت شناختن لیسبون به عنوان یک مرکز استارت آپ در مقایسه به سایر شهرهای اروپا بسیار جدید است. اما اکوسیستم آن بسیار پویاست و در حال رشد و بلوغ است. در سال های گذشته، ابتکارات دولتی زیادی برای کمک به تقویت صحنه استارت آپ در شهر انجام شد. تعدادی از شتاب دهنده ها، فضاهای همکاری و سرمایه گذاران ظاهر شدند. همچنین، پرتغال شرایط بی نظیری برای جذب سرمایه گذاری در پرتغال و استعدادهای برتر دارد. لیسبون در حال حاضر جزء بهترین شهرهای پرتغال در رتبه 1 ملی و رتبه 85 جهانی قرار دارد.

در نمودار زیر 3 شهر برتر استارت آپی پرتغال را مشاهده می کنید:

رتبهشهر
لیسبون85
پورتو141
براگا277

در تصویر زیر به بررسی فاکتورهای مهم برای سرمایه گذاری در این کشور می پردازیم:

فاکتورهای مهم برای سرمایه گذاری در پرتغال

کارآفرینی بخش فناوری در پرتغال

بخش فناوری مالی پرتغال همچنان رشد و توسعه مداوم را تجربه می کند. در سال جاری با چندین پیشرفت کلیدی مانند شکل گیری هاب Fintech همراه با معرفی چارچوبی برای برنامه نظارتی فناوری مالی، به طور قابل توجهی در این سال بالغ شده است. دولت در پرتغال متعهد به حمایت از رشد صنعت فناوری کشور، طرحی یا نقشه راه را برای معرفی ابتکارهای مختلف نظارتی ترسیم کرده است. در حال حاضر، برنامه هایی برای ایجاد مناطق آزاد فناوری (ZLT) در نظر گرفته شده است که برای هر بخش یا صنعت، الزامات نظارتی خاصی دارند. ZLT ​​ها بخشی اساسی از برنامه اقدام دیجیتال کشور هستند که بر ایجاد محیطی مناسب برای ارتقا پروژه های نوآورانه ضمن تقویت رقابت اقتصادی کلی پرتغال متمرکز خواهند شد.

امیدوار کننده ترین صنایع در اکوسیستم استارت آپی پرتغال حول فناوری، از جمله:

  • IT
  • فناوری پاک و صنعتی
  • وبسایت

استارت آپ ها از طریق شبکه پشتیبانی گسترده ای از سازمان های تخصصی و موسسات تحقیقاتی که دسترسی به دانش، امکانات و تخصص را فراهم می کنند. در رشد و نوآوری های خود پشتیبانی می شوند. ارزش پارک های علمی و فناوری نه تنها در سخت افزار آن، مانند ساختمان و امکانات بلکه در پویایی اجتماعی موجود و شبکه های بین دانشگاه، مشاغل و استارت آپ های ایجاد شده است. بسیاری از پارک های علمی پرتغالی خدمات گسترده پشتیبانی تجاری را برای شرکت های در حال رشد ارائه می دهند. از فضاهای مشترک کار و خدمات کسب و کار گرفته تا خدمات پشتیبانی برای مالکیت معنوی و توسعه محصول. احساس قوی جامعه در چنین پارک هایی و مجاورت سایر شرکا محیط مطلوبی را ایجاد می کند که به راحتی می توان دانش و تخصص را کسب کرد.

مزایای راه اندازی استارت آپ پرتغال

راه اندازی استارت آپ در پرتغال، برای سرمایه گذارانی که به دنبال رشد اقتصادی در این کشور هستند مزایای بی شماری را به همراه دارد. در چند سال اخیر پرتغال به یکی از بهترین کشورها برای ایجاد یک استارت آپ در اروپا شکوفا شده است. البته لازم به ذکر است که شهر لیسبون پایتخت پرتغال، به عنوان بهترین مکان در جهان برای کار از راه دور رتبه بندی شده است. زیرا فرهنگ قوی، گزینه های حمل و نقل پایدار، زیرساخت های توسعه یافته و قیمت های پایین اجاره در این کشور، همه عوامی هستند که افراد از سراسر جهان به دنبال راه اندازی استارت آپ در پرتغال هستند.

از دیگر مزایای بی شمار راه اندازی استارت آپ در پرتغال می توان به موارد داخل جدول زیر اشاره کرد:

مزایای راه اندازی استارت آپ در پرتغالتوضیحات
جذب استعدادبخش قابل توجهی از استعداد های فنی لیسبون از خارج از کشور به پرتغال می آیند. از دیگر عوامل جذب استعداد برای راه اندازی استارت آپ اینم است که، دولت پرتغال مشوق های مالی گوناگونی را ایجاد گرده است.
قیمت املاک و مستغلاتبه طور کلی املاک اداری در لیسبون در مقایسه برخی از کشورهای اروپایی مانند برلین و زوریخ بسیار پایین تر است.
کشوری بین المللیبیش از 130 شهر به فرودگاه لیسبون پرتغال متصل هستند که در سال 2023 به 40 میلیون نفر خدمت رسانی کرده اند.
زبانزبان اغلب مردم در پرتغال انگلیسی است، و برخلاف بسیاری از کشورها فیلم ها در پرتغال دوبله نمی شوند.

نحوه راه اندازی استارت آپ پرتغال

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال راه اندازی استارت آپ در پرتغال هستند باید با نحوه راه اندازی استارت آپ در این کشور به خوبی آشنا شوند. به طور کلی راه اندازی استارت آپ پرتغال برای اتباع خارجی بسیار ساده است. با این حال بسته به این که چه ملیتی دارید و نوع کسب و کار شما در این کشور، می توانید الزامات مختلفی داشته باشد. در قدم اول برای راه اندازی استارت آپ پرتغال باید اجازه اقامت یا ویزای این کشور را داشته باشید. البته شهروندان اتحادیه اروپا می توانند با دریافت گواهی ثبت نام از نزدیک ترین تالار شهر خود، فعالیت استارت آپی خود را در این کشور آغاز کنند. متقاضیان راه اندازی استارت آپ پرتغال می توانند فرآیند راه اندازی استارت آپ را ظرف 30 روز پس از 3 ماه اول اقامت در کشور انجام دهند. در نهایت اینکه متقاضیان راه اندازی استارت آپ در پرتغال باید موارد زیر را نشان دهند:

 

ویزای استارت آپ پرتغال

برنامه ویزای استارت آپ پرتغال برای کارآفرینانی است که می خواهند نوآوری تجاری در پرتغال را ایجاد کنند. امیدها از دولت افزایش استخدام های محلی، ایجاد وسیله جدیدی برای درآمد مالیاتی و ادامه رشد پرتغال به عنوان مرکز فناوری در اروپا است. کلیه شهروندان خارجی که قصد دارند برای مدت حداکثر 1 سال در پرتغال باقی بمانند و یا اقامت خود را برای بیش از 1 سال ایجاد کنند، باید ویزای طولانی مدت اقامت پرتغال را از سفارت پرتغال در کشور خود درخواست کنند. شرایط اخذ ویزای استارت آپ به شرح زیر است:

  • استارت آپ ها در 5 دسته درجه نوآوری، مقیاس پذیری تجارت، پتانسیل بازار، ظرفیت تیم مدیریت و پتانسیل ایجاد شغل بررسی می شوند.
  • استارت آپ متقاضی باید متمرکز بر بخش فناوری باشد.
  • استارت آپ متقاضی باید توانایی ایجاد گردش مالی 325000€ (یورو) در سال را نشان دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت شرکت در پرتغال با متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در باب استارت پرتغال

 در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب استارت آپ پرتغال می باشیم:

  • حداقل سرمایه لازم برای استارت آپ پرتغال چقدر است؟ حداقل سرمایه برای استارت آپ پرتغال 325000€ (یورو) می باشد.
  • شرایط استارت آپ پرتغال چیست؟ عدم سابقه کیفری/ سن بالای 18 سال/ عدم داشتن اقامت غیر قانونی در شنگن/ حداقل 5147£ (یورو) در گردش حساب ساله
  • مدارک مورد نیاز برای استارت آپ پرتغال چیست؟ انگیزه نامه/ اثبات صلاحیت فردی/ شناخت و نمایش پروژه کارآفرینی
  • آیا راه اندازی استارت آپ پرتغال منجر به اقامت می شود؟ بله منجر به اخذ اقامت برای همسر و فرزندان می گردد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *