مهاجرت سرمایه گذاری در پرتغال

خرید سهام در پرتغال

خرید سهام در پرتغال

تصمیم خرید سهام در پرتغال اغلب انتخاب سرمایه گذراران بین المللی است، که علاقه مند به گسترش سرمایه خود برای سود بیشتر هستند. یکی از متداول ترین راه های خرید سهام در پرتغال نیز خرید سهام یک شرکت در این کشور است. خرید سهام دراین کشور توسط سرمایه گذاران خارجی یکی از برجسته ترین سنگ بنای سیاست گذاری پرتغال برای بیش از یک دهه بوده است. البته ابتکارات قانونی و سیاسی متعددی برای تقویت رقابت جهانی کشور ترویج شده است. بر اساس داده های جمع آوری شده توسط بانک جهانی، پرتغال سی و سومین کشور، از لحاظ سهولت سرمایه گذاری و انجام تجارت شناخته شده است.

همچنین یازدهمین کشور در اتحادیه اروپا رد سهولت انجام تجارت می باشد. اقتصاد پرتغال علیرغم تحمل دو بحران اقتصادی متوالی در سال های اخیر به طور پیوسته در حال پیشرفت بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده توجه فرمایید.

نگاهی اجمالی به بازار جهت خرید سهام در پرتغال

اتباع خارجی که با هدف خرید سهام در پرتغال وارد این کشور می شوند، باید قبل از ورود نگاهی اجمالی و دقیق به بازار سهام در پرتغال بیندازند. پرتغال یک کشور عضو اتحادیه اروپا با درآمد بالا و اقتصاد مبتنی بر خدمات است. طبق آمار به دست آمده، عملکرد سهام پرتغال به شدت تحت تاثیر بحران بدهی اقتصادهای پیرامونی منطقه یورو و همچینین بحران خود قرار گرفته است. به طوری که ارزش بازار بورس پرتغال در سال 2022 با 15% کاهش به 85.9 میلیارد یورو رسید. سهام این کشور نیز در سال گذشته با بازده منفی 30% عملکرد قابل توجهی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا نداشته است. البته لازم به ذکر است که در بازار سهام پرتغال، سرمایه سرمایه گذاران و جریان خروجی سهام در این دوره قابل توجه بوده است. در نهایت اینکه، پرتغال اخیرا در مورد کمک مالی 150 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول مذاکره کرده است.

علاوه بر این افرادی که قصد خرید سهام در این کشور را دارند، بازار سهام لیسبون پرتغال برای اتباع خارجی به شدت توصیه می شود. زیرا اکثر فعالیت های اقتصادی پرتغال، در بازار سهام لیسبون، پایتخت این کشور صورت می گیرد.

چالش های خرید سهام در پرتغال

چالش های خرید سهام در پرتغال

در کنار مزایای فراوانی که خرید سهام در پرتغال برای سرمایه گذاران به همراه دارد، خرید سهام در این کشور دارای چالش هایی نیز می باشد. به طور کلی خوب است به خاطر داشته باشید که، مواردی وجود دارد که در آن سرمایه گذاران ممک است قربانی سودجویان شوند. به این معنی که متقاضیان وسوسه می شوند که سهام خاصی را در شرکتی که وجود ندارد خریداری کنند، حتی اگر ارائه بسیار جذابی داشته باشد. به این نکته نیز توجه فرمایید که، سهام های موجود یا گران قیمت شرکت که وعده بازدهی بالا را می دهند در بیشتر موارد منجر به زیان مایلی می شوند. به همین جهت، به شدت توصیه می شود که هنگام تصمیم گیری برای خرید سهام در یک شرکت پرتغالی، باید از مشاوران این حوزه کمک بخواهید.

در نمودار زیر می توانید روند خرید سهام در این کشور را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند خرید سهام در پرتغال

نحوه خرید سهام در پرتغال از طریق شرکت

همانطور که اشاره شد یکی از محبوب ترین روش های خرید سهام در این کشور، خرید سهام شرکت در این کشور است. سهام یک شرکت در پرتغال را می توان توسط شرکت های دیگر یا از طریق سرمایه گذارانی خریداری کرد. که می توانند تحت قوانین خاصی به صندوق های سرمایه گذاری متقابل بپیوندند. از سوی دیگر، بسیاری از شرکت ها در پرتغال با رعایت قوانین بین المللی و محلی برای این نوع معاملات در دسترس هستند. همچنین هر کارآفرینی که به دنبال فرصت های سرمایه گذاری و سود در این کشور است، می تواند سهام شرکت را مستقیما از یک شرکت منتخب یا با کمک یک طرح خرید مستقیم سهام خریداری کند. البته لازم به ذکر است که یک کارگذار کجاز در این کشور می تواند به سرمایه گذار در خرید سهام یک شرکت در این کشور کمک کند.

به طور کلی خرید سهام و مهاجرت به پرتغال بهترین گزینه جهت سرمایه گذاری در خارج از کشور محسوب می شود. فرآیند خرید سهام در این کشور به شرح زیر می باشد:

  • یک کارآفرین باید اهداف سرمایه گذاری را در زمانی که یک طرح به نتیجه می رسد ارائه دهد.
  • اخذ مشاوره مالیاتی در این کشور و جزئیات مربوط به بودجه ضروری است.
  • برنامه مالی نقطه شروع هنگام برنامه ریزی خرید سهام شرکت در پرتغال است.
  • افتتاح صندوق سرمایه گذاری در پرتغال قدم بعدی خواهد بود.

همچنین یک صندوق سرمایه گذرای در پرتغال بسته به هدف کسب و کار می تواند یک مالک یا بیشتر داشته باشد. البته لازم به ذکر است که قبل از انتخاب بهترین سرمایه گذاری در پرتغال، مشاوران ما را در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطلع سازید. تا از این طریق مشاوره های دقیقی را در خصوص خرید سهام، کارآفرینی و ثبت شرکت در پرتغال دریافت کنید.

سوالات متداول در باب خرید سهام در کشور پرتغال

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما می باشیم:

  • نحوه خرید سهام از طریق شرکت چگونه است؟ همانطور که اشاره شد یکی از محبوب ترین روش های خرید سهام در این کشور، خرید سهام شرکت در این کشور است. سهام یک شرکت در پرتغال را می توان توسط شرکت های دیگر یا از طریق سرمایه گذارانی خریداری کرد. که می توانند تحت قوانین خاصی به صندوق های سرمایه گذاری متقابل بپیوندند. از سوی دیگر، بسیاری از شرکت ها در پرتغال با رعایت قوانین بین المللی و محلی برای این نوع معاملات در دسترس هستند. همچنین هر کارآفرینی که به دنبال فرصت های سرمایه گذاری و سود در این کشور است، می تواند سهام شرکت را مستقیما از یک شرکت منتخب یا با کمک یک طرح خرید مستقیم سهام خریداری کند. البته لازم به ذکر است که یک کارگذار کجاز در این کشور می تواند به سرمایه گذار در خرید سهام یک شرکت در این کشور کمک کند.
  • چالش های خرید سهام در پرتغال چیست؟ در کنار مزایای فراوانی که خرید سهام در پرتغال برای سرمایه گذاران به همراه دارد، خرید سهام در این کشور دارای چالش هایی نیز می باشد. به طور کلی خوب است به خاطر داشته باشید که، مواردی وجود دارد که در آن سرمایه گذاران ممک است قربانی سودجویان شوند. به این معنی که متقاضیان وسوسه می شوند که سهام خاصی را در شرکتی که وجود ندارد خریداری کنند، حتی اگر ارائه بسیار جذابی داشته باشد. به این نکته نیز توجه فرمایید که، سهام های موجود یا گران قیمت شرکت که وعده بازدهی بالا را می دهند در بیشتر موارد منجر به زیان مایلی می شوند. به همین جهت، به شدت توصیه می شود که هنگام تصمیم گیری برای خرید سهام در یک شرکت پرتغالی، باید از مشاوران این حوزه کمک بخواهید.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *