مهاجرت به کشور کلمبیا

ازدواج در کلمبیا

ازدواج در کلمبیا

مهاجرت از طریق ازدواج در کلمبیا یکی از راه های اخذ اقامت این کشور به صورت ساده می باشد که مورد توجه افراد در خصوص اخذ اقامت قرار گرفته است. در کلمبیا هیچ گونه محدودیتی برای ازدواج اتباع خارجی با شهروندان کلمبیایی وجود ندارد. همه ساله ازدواج های زیادی به این صورت اتفاق می افتد. اما نکته ای که در این میان بایستی به آن توجه نمود این است که، ازدواج در این کشور به 2 نوع ازدواج مدنی یا Civil Union و ازدواج مذهبی یا Religious Marrage می باشد. متقاضیان ازدواج در این کشور بایستی ازدواج خود را در دفاتر ثبت ازدواج کلمبیا ثبت نمایند.

در شهرهای بزرگی همانند بوگوتا و مدلین از این نوع دفاتر به وفور یافت می شود. وظیفه آنها ثبت رویدادهای ازدواج و طلاق در این کشور می باشد. شرط ازدواج اتباع خارجی در کلمبیا بدین سان است که شهروند کلمبیایی با شخص دیگری ازدواج نکرده باشد. اینکه هر 2 طرف قبل از صدور گواهی ازدواج بایستی وضعیت مجردی خود را با ارائه گواهی تولد خود اثبات نمایند. پس از ثبت ازدواج و صدور گواهی ازدواج، متقاضیان می توانند نسبت به اخذ ویزای ازدواج خود اقدام نمایند. به طور خلاصه برای اهداف مهاجرتی در کلمبیا و به منظور کسب ویزای ازدواج 3 ساله، ازدواج مدنی یا union marital de hecho کافی است.

درباره کشور کلمبیا

جمهوری کلمبیا República de Colombia، کشوری واقع در قاره آمریکای جنوبی می باشد که با کشورهای متعددی چه از راه آبی و چه از راه خشکی مرز مشترک دارد. این کشور از حداقل 12000 سال پیش از میلاد محل سکونت و زندگی مردمان بومی Muisca، Quimbaya و Tairona و تحت سیطره امپراطوری Inca بوده است. استعمارگران اسپانیایی در سال 1499 به این کشور دست یافته و با تاسیس پادشاهی جدید Granada به پایتختی Santafé de Bogotá تسلط خود را بر این منطقه اعلام کردند و نهایتا در سال 1886 این کشور استقلال خود را با معرفی جمهوری کلمبیا اعلام کرد.

کلمبیا یکی از کشورهای با تنوع عظیم فرهنگی و زبانی می باشد. مردم کلمبیا به زبان اسپانبولی صحبت می کنند. بر طبق آمارهای جمعیتی سال 2018، جمعیت کلمبیا در حدود 5 میلیون نفر می باشد. برآوردهای رقم تولید ناخالص داخلی (GDP) در سال 2019 عدد $791995 بیلیون (دلار) را نشان می دهد. با وجود اینکه به لحاظ سنتی کلمبیا وابسته به صادرات محصولات خام و کشاورزی می باشد. اما در طی سال های اخیر به واسطه تحولات صنعتی چشمگیر در این کشور وضعیت کاملا متفاوت شده است. در حدود 19.6% از نیروی کار در بخش صنایع این کشور مشغول فعالیت هستند.

شرایط کلی پیوند زناشویی در کلمبیا

کلمبیا دارای یک فرهنگ غنی و پرباری است. ازدواج در کلمبیا دارای اهمیت فراوانی است. اگر شما نامزد تبعه کلمبیایی دارید و قصد ازدواج در کلمبیا را در سر دارید، بایستی بدانید که 2 روش برای ازدواج در کلمبیا وجود دارد. بدین ترتیب شامل ازدواج مدنی و ازدواج مذهبی می باشد. ازدواج مدنی توسط اداره ثبت ازدواج و ازدواج مذهبی توسط اداره مذهبی انجام می شود. اما نبایستی فراموش کرد که در صورت انجام ازدواج مذهبی نیز، متقاضیان بایستی ازدواج خود را در یک دفتر ثبت اسناد گزارش و ثبت نمایند تا ازدواج آنها وجهه قانونی به خود گیرد. جهت اخذ اقامت کلمبیا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

اما در طی فرآیند ازدواج در کلمبیا، متقاضیان در هر مرحله ای از ثبت ازدواج خود دارای هزینه هایی می باشند. هزینه متقاضیان جهت ثبت ازدواج و اخذ ویزای همسر کلمبیا به شرح زیر می باشد:

آیتمهزینه ها به دلار
بسته خدمات قانونی برای ویزا و ازدواج کلمبیایی300$ هزینه وکیل برای امور مربوط به تشریفات اداری ازدواج و درخواست ویزای ازدواج
دفترخانه، ترجمه ها$75  (گواهی ازدواج محضری)
دفترثبت50$
خدمات پیام رسان کنسولگری50$
خدمات پست فوری20$

از این رو هزینه ویزای ازدواج در این کشور طبق نمودار زیر خواهد بود:

هزینه ویزای ازدواج در کلمبیا

شرایط ازدواج مدنی در کلمبیا

اصولا شرایط ازدواج در اکثر کشورهای لاتین زبان همانند ازدواج در پرتغال، اسپانیا، برزیل و غیره به 2 روش مدنی و مذهبی انجام می شود. ازدواج در کلمبیا نیز تحت قانون مدنی یا مراسم مذهبی انجام می شود. مراسمات مدنی در اداره ثبت ازدواج (notario) انجام می شود. ممکن است اسناد و مدارک لازم برای ثبت ازدواج و صدور گواهی مربوطه از منطقه ای به منطقه دیگر و از اداره ی به اداره دیگر متفاوت باشد.

اما به طور کلی جهت انجام ازدواج مدنی در کلمبیا، متقاضیان بایستی مدارک زیر را از قبل آماده کنند:

  • فرم درخواست ازدواج تکمیل شده (Solicitud de Matrimonio)
  • کپی شناسنامه ترجمه شده به زبان اسپانیولی یا انگلیسی
  • کپی طلاق نامه در صورت ازدواج قبلی ترجمه شده به زبان اسپانیولی یا انگلیسی
  • کپی فوت نامه در صورت فوت همسر قبلی ترجمه شده به زبان اسپانیولی یا انگلیسی
  • کپی صفحه اطلاعات شخصی پاسپورت متقاضی

به محض دریافت مدارک و فرم درخواست ثبت ازدواج، دفترخانه ثبت ازدواج یک گواهی استعلامی به نام edicto برای اطمینان صحت اطلاعات ارائه شده صادر می کند. پس از ثبت ازدواج در دفترخانه، زوجین می توانند محل و تاریخ ازدواج خود را معین کنند. پس از انجام مراسم ازدواج و دقیقا 1 روز پس از آن، زوجین با حضور در دفترخانه و پس از امضاء گواهی ازدواج خود را دریافت می نمایند.

مصاحبه جهت اخذ ویزای ازدواج کلمبیا

جهت دریافت ویزای اقامت کلمبیا از طریق ازدواج، گاهی اوقات ویزای ازدواج نیاز به مصاحبه با همسران در بوگوتا دارد. تقریبا در تمام مشاغل مدنی این مورد لازم است. در طول مصاحبه ممکن است همسران با هم مصاحبه کنند یا به طور جداگانه با مقایسه جواب ها مصاحبه کنند. سوالات مطرح شده متفاوت بوده و می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • چگونه ملاقات کردید؟
  • درباره خانواده هر 2 همسر سوال دارید؟
  • کجا به تعطیلات رفته اید؟

همچنین، ممکن است آن ها بخواهند عکس ها را ببینند. اساسا سوالات مصاحبه برای نشان دادن واقعی بودن رابطه است. در صورت نیاز به مصاحبه، مصاحبه برای ویزا اکنون از راه دور از طریق اسکایپ انجام می شود. بنابراین، دیگر نیازی به سفر به بوگوتا نیست. زیرا دفتر وزارت امور خارجه در بوگوتا بسته است.

آشنایی با نحوه کسب کارت سبز ازدواج کلمبیا

روند درخواست کارت سبز بر اساس ازدواج در کشور کلمبیا شامل مراحلی می باشد. این مراحل مانند ارائه فرم ها و مدارک و شرکت در مصاحبه با مقامات مهاجرت این کشور می باشد. هدف اصلی این است که برخی از موارد را اثبات نمایند که عبارتند از:

  • بررسی وضعیت اشخاص درخواست دهنده (به عنوان یک شهروند یا اقامت دائم کلمبیا)
  • بررسی وضعیت این اشخاص که آیا یک ازدواج معتبر صورت گرفته است یا خیر
  •  بررسی وضعیت پزشکی، جنایی، مالی یا دلایل آن

در نمودار زیر به بررسی سال های اقامت در این کشور جهت اخذ تابعیت قانونی می پردازیم:

سال های اقامت در کلمبیا جهت دریافت تابعیت

شرایط ازدواج مذهبی در کلمبیا

اما شرایط ازدواج مذهبی یا Catholic Marrage در کلمبیا چگونه است؟ متقاضیان مهاجرت از طریق ازدواج در کلمبیا بایستی توجه نمایند که به منظور انجام ازدواج مذهبی در کلمبیا باز هم پس از ازدواج برای انجام تشریفات اداری مربوط به ثبت ازدواج زوجین بایستی در اداره ثبت محلی حاضر شده و نسبت به ثبت ازدواج و دریافت گواهی مربوطه اقدام نمایند. برای این منظور، تهیه مدارک زیر توسط متقاضیان الزامی می باشد:

  • کپی برابر اصل گواهی باپتیسم (فرقه مذهب مسیحی)
  • گواهی 2 شاهد ازدواج
  • مدرک طلاق یا فوت همسر قبلی
  • پاسپورت بین المللی زوجین
  • گواهی از سازمان کلیسای محلی
  • 1 قطعه عکس

جهت زندگی در این کشور ابتدا مقاله هزینه زندگی در کلمبیا را از طریق لینک مذکور بررسی بفرمائید.

شرایط ازدواج مذهبی در کلمبیا

ازدواج در کلمبیا با ویزای همسر نوع M

یکی از ویزاهای پر متقاضی کلمبیا، ویزای همسر یا ویزای نوع M می باشد که معمولا افراد پس از ثبت ازدواج و دریافت گواهی ازدواج خود می توانند متقاضی این نوع ویزای کلمبیا باشند. ویزای همسر کلمبیا نوع M به دارنده آن امکان اقامت در کلمبیا برای دوره 3 سال را فراهم می کند. شرایط اقامت کلمبیا نیز مشابه اقامت اغلب کشورهای جهان همانند اقامت روسیه، ترکیه و سایر می باشد. متقاضیان پس از اتمام این دوره می توانند درخواست اقامت دائمی کلمبیا که اعتبار 5 ساله دارد را ارائه دهند. ضمنا در ادامه، متقاضیان حتی می توانند پس از 5 سال اقامت در کشور کلمبیا متقاضی اخذ پاسپورت این کشور باشند. همچنین از امتیازات پاسپورت دوم برخوردار شوند.

کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اتکاء بر دانش حقوقی و مهاجرتی چندین ساله خود و نیز تسلط کامل بر قوانین و مقررات مهاجرتی کشورهای مختلف جهان، آمادگی این را دارند که هموطنان عزیز را در تمامی مراحل مهاجرتی و اقامتی آنها یاری نمایند. به منظور ارزیابی شرایط مهاجرتی خود و اطلاع از روش های مهاجرتی متناسب با شرایط شما توصیه می شود قبل ار هر اقدامی با مشاورین زبده موسسه ما در تماس باشید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *