متفرقه, مهاجرت به کشور نیوزلند

اخذ مستر کارت نیوزلند

اخذ مستر کارت نیوزلند

نیوزلند یکی از کشورهای مطرح در منطقه اقیانوسیه برای مهاجرت است لذا اخذ مستر کارت نیوزلند قبل از عزیمت میتواند بسیار پر کاربرد باشد. همانطور که می دانید مستر کارت یکی از کارت های اعتباری و بدهی معروف در سطح جهان است و در کشور نیوزلند نیز این کارت در سراسر کشور پذیرفته می شود. مستر کارت در نیوزلند به تمامی شهروندان و دارای اقامت این کشور ارائه می شود و مهاجرین می توانند یکی از انواع مستر کارت ها را با توجه به نیاز خود و ویژگی های موجود اخذ کنند. علاوه بر مستر کارت در کشور نیوزلند سایر کارت های اعتباری مانند ویزا کارت و آمریکن اکسپرس نیز استفاده می شود. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه درباره اخذ مستر کارت نیوزلند بیشتر توضیح داده ایم.

اخذ مستر کارت نیوزلند و کارت های بدهی و اعتباری

کارت های اعتباری و بدهی در سراسر نیوزیلند، در دستگاه های خودپرداز و تقریبا در همه فروشگاه های بزرگ و کوچک از جمله مکان های کوچکتر مانند کافه ها، ایستگاه های بنزین و فروشگاه های مواد غذایی پذیرفته می شوند، البته به شرط آنکه مطمئن شوید کارت شما از تراشه الکترونیکی برخوردار است و برای استفاده بین المللی تنظیم شده است. اصولا کارت اعتباری خود را از قبل با شارژ می کنید و هنگام سفر مانده از آن استفاده می کنید. حتی وقتی در جاده هستید با استفاده از بانکداری آنلاین می توانید آن را شارژ کنید. کارت های بدهی برای برداشت وجه نقد بهتر از کارت های اعتباری هستند زیرا هزینه پیش پرداخت نقدی و سود بالایی را به همراه ندارند.

مستر کارت های بدهی این روزها فرمت های مختلفی دارند. کارت های ارزی اعتباری رایج که اخیرا رایجتر است، به شما امکان می دهد چندین ارز را روی یک کارت بارگیری کنید و نرخ دسترسی را از قبل قفل کنید تا بتوانید در دستگاه های خودپرداز یا خرده فروش های خارج از کشور دسترسی داشته باشید. قبل از شارژ ارز خارجی بدان معناست که شما دقیقاً می دانید چه نرخ نرخی برای ارز خارجی خود دریافت می کنید که اطمینان بخش است. بیشتر کارت های بدهی و کارت های اعتباری از بانک ها و موسسات مالی بزرگ در سطح جهانی پذیرفته می شوند.

به طور کلی انواع مستر کارت نیوزلند شامل موارد زیر می شود:

انواع مستر کارت نیوزلند

شرایط اخذ مستر کارت نیوزلند

شما می توانید از خارج از کشور یا پس از ورود خود حساب بانکی نیوزلند را باز کنید، اگرچه با توجه به استفاده گسترده از معاملات بدون پول در نیوزیلند، بهتر است قبل از ورود حساب باز کنید. برای اینکه واجد شرایط افتتاح حساب بانکی در نیوزیلند باشید، باید دارنده ویزای کاری نیوزلند یا اقامت باشید. افتتاح حساب بانکی از خارج از کشور در نیوزیلند می تواند به صورت آنلاین و حداکثر یک سال قبل از اقدام شما انجام شود. با وجود بانک هایی مانند:

  • Westpac
  • ANZ
  • BNZ

تمام آنچه از شما می خواهند این است که یک فرم ساده پر کنید، با کپی های شناسنامه و سایر اسناد را ارائه دهید. تا زمانی که شخصا برای تأیید هویت و آدرس خود به بانک مراجعه نکنید، معمولا نمی توانید از حساب خود برای برداشت، انتقال و غیره استفاده کنید. لیست کاملی از اسناد و مدارک مورد نیاز که از طریق ایمیل در صورت درخواست شما در بانک انتخابی به شما ارائه می شود.

مدارک لازم برای اخذ مستر کارت نیوزلند

جهت دریافت مستر کارت و افتتاح حساب خارج از کشور در نیوزلند به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • حداقل یک مدرک هویتی به عنوان مثال گذرنامه یا گواهینامه رانندگی
  • اثبات محل اقامت نیوزلند
  • بسته به بانکی که انتخاب می کنید، موجودی بین 10$ تا $500 (دلار)

اگر از طریق Inland Revenue برای شما شماره IRD صادر شده است، باید این را نیز تهیه کنید. گرچه نیازی به افتتاح حساب نیست، بدون آن از شما کسر مالیات مقیم رزیدنت با 33% می شود. اگر فکر می کنید که ممکن است مدتی بخواهید برای اضافه برداشت، وام یا رهن در نیوزیلند اقدام کنید، عاقلانه است که از مدیر بانک خارج از کشور خود یک گواهی بگیرید تا حساب شما به صورت منظم حفظ شود. جهت مهاجرت به نیوزلند و کسب اطلاعات بیشتر مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم برای اخذ مستر کارت نیوزلند

انواع مستر کارت نیوزلند

در کشور نیوزلند بانک های و موسسات مالی مستر کارت های مختلفی ارائه می کنند که این نوع مستر کارت ها دارای ویژگی ها و امتیازات و هزینه خاص خود هستند. دو نوع بیشتر معروف در نیوزلند برای مستر کارت ها شامل:

  • مستر کارت جهانی: این نوع مستر کارت های برای سفر به اقصی نقاط جهان و مزایای سفر و بیمه و سایر همراه است.
  • مستر کارت پلاتینیوم: این نوع مستر کارت دارای اکثر امتیازات ویژه از جمله ضمانت خرید، بازگشت پول، محافظت از سرقت و سایر موارد است و مناسب برای انواع نقل و انتقال و خرید می باشد.

در جدول زیر همچنین می توانید از جمله بهترین مستر کارت های ارائه شده در نیوزلند را مشاهده کنید:

بهترین مستر کارت ها در نیوزلندشرحهزینه سالانه به دلار
Westpac Low Rate MasterCard Credit Cardبا بهره پایین فقط 13.45% همراه است. به علاوه 5.95% بهره برای طولانی مدت25$
Q Mastercard Credit Cardاین کارت اعتباری با مشارکت بسیاری از فروشگاه ها در سراسر نیوزیلند، 90 مورد خرید بدون بهره و خرید طولانی مدت بدون بهره را ارائه می دهد50$
Farmers Mastercard Credit Cardبه ازای هر 10$ (دلار) که با استفاده از این کارت اعتباری خرید می کنید، 1 امتیاز در فارمرز کلوب کسب می کنید.50$
Flight Centre Mastercard Credit Cardدر صورت استفاده هر 100$ (دلار) یک امتیاز و هر خرید از مرکز پرواز 2 امتیاز دریافت می کنید.50$
Westpac Mastercard BusinessCardیک کارت اعتباری تجاری استاندارد برای کارمندان. با تنظیم کنترل روی کارته ای جداگانه، می توانید کارمزد استفاده را به حداقل برسانید50$

بخش بانکی و مالی در نیوزلند

بخش بانکی و مالی نیوزیلند مدرن و کارآمد است. به عنوان مثال، پاک کردن چک ها بطور فوری در نیوزیلند امکان پذیر است چیزی که حتی در انگلیس یا ایالات متحده آمریکا نیز امکان پذیر نیست. استفاده گسترده از بانکداری الکترونیکی به جای جابجایی تکه های کاغذ در سراسر کشور انجام می شود و نیوزلندی ها با شور و شوق به اقتصاد بدون پول نقد و استفاده از کارت های اعتباری و بدهی و انتقال وجوه الکترونیکی روی آورده اند. هنگامی که برای مهاجرت به نیوزلند وارد می شوید، توصیه می شود که یک حساب بانکی از قبل با وجوه سپرده گذاری شده، به علاوه مقداری ارز نیوزلند برای استفاده فوری داشته باشید. اگر قصد سرمایه گذاری در املاک یا مشاغلی در نیوزیلند را دارید که از طریق بودجه خارج از کشور تأمین می شود، مهم است که نرخ ارز فعلی و احتمالی آینده را در نظر بگیرید.

از طرف دیگر، اگر درآمد خود را با NZD (دلار نیوزلند) بدست می آورید، این ممکن است بر تعهدات شما در خارج از کشور تأثیر بگذارد، به خصوص اگر دلار نیوزلند تضعیف شود. اگر قصد زندگی و کار در نیوزلند را دارید، باید با در نظر گرفتن هزینه زندگی اطمینان حاصل کنید که درآمد شما برای زندگی کافی است. اگر از خارج از کشور حقوق بازنشستگی دریافت می کنید ، باید محتاط باشید، زیرا نه تنها در معرض نوسانات نرخ ارز هستید بلکه این واقعیت را نیز در نظر داشته باشید که حقوق بازنشستگی معمولا با توجه به هزینه زندگی در کشور خود محاسبه می شود و ممکن است برای حمایت از شما در نیوزیلند کافی نباشد.

بانک های نیوزلند

در نیوزیلند فقط 2 نوع موسسه مالی وجود دارد:

  • بانک های ثبت شده
  • سایر موسسات مالی

بانک اصلی و ملی نیوزلند در هیچ یک از این دسته ها نمی گنجد و بانک مرکزی این کشور است و نقشی مشابه بانک انگلیس یا بانک فدرال در ایالات متحده آمریکا را ایفا می کند .این مجموعه از توابع از جمله مدیریت عرضه پول، نظارت بر بانک های تجاری، اجرای سیاست مالی دولت، کنترل نرخ ارز، ارائه خدمات بانکی به دولت و به عنوان یک ثبت کننده سهام دولت است. علاوه بر بانکهای ثبت شده محلی، بسیاری از بانکهای بین المللی در نیوزیلند نیز وجود دارند که عمدتا در منطقه مالی ولینگتون واقع شده اند و شبکه شعبه گسترده ای در سراسر کشور ندارند. سایر موسسات مالی که ثبت نشده اند شامل شرکت های لیزینگ هستند که عمدتا به بخش تجارت خدمت می کنند.

آنها مجاز به پذیرش سپرده از مردم نیستند و در هر صورت، بانک های ثبت شده خدمات گسترده تری را ارائه می دهند. همه بانک های نیوزلند کارآمد و بسیار منظم هستند. ساعات عادی بانکی از 8.30 یا 9 صبح تا 4.30 بعد از ظهر، دوشنبه تا جمعه است. اگرچه بانک ها ممکن است یک عصر در هفته به مدت نیم ساعت باز بمانند (این یک استثنا است و نه قاعده). بانک ها در آخر هفته ها باز نمی شوند و همچنین در تعطیلات رسمی تعطیل هستند. جهت دریافت مستر کارت نیوزلند نیاز به افتتاح حساب در یکی از بانک های این کشور را دارید.

در نمودار زیر می توانید از جمله بهترین بانک های نیوزلند را مشاهده کنید:

برترین بانک های نیوزلند و میزان درآمد سالانه خالص (دلار)

درباره اخذ مستر کارت و کارت های اعتباری در نیوزلند

نیوزیلندی ها کاربران مشتاق کارت های اعتباری و شارژی هستند، اگرچه بسیاری کارت های نقدی را ترجیح می دهند، جایی که پرداخت ها بلافاصله از حساب آنها دریافت می شود. کارتهای اعتباری و شارژی توسط اکثر بانکها صادر می شوند (اگرچه بعضی از آنها فقط در صورت داشتن یک نوع حساب خاص، کارت اعتباری به شما می دهند. این کارت ها تقریبا در هر کجا پذیرفته می شوند و همچنین می توانند برای برداشت وجه نقد از آنها استفاده شوند. خودپردازها یا ATM در بانک ها هزینه این سرویس را از 1.5$ تا $4 (دلار) از حساب شما کم می کنند. برای استفاده از دستگاه های خودپرداز به شماره پین ​​نیاز دارید. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در نیوزلند مطالعه مقاله لینک شده خالی از لطف نخواهد بود.

اکثر کارت های اعتباری و شارژ بین المللی در نیوزلند به طور گسترده ای پذیرفته شده اند، از جمله این کارت ها:

  • American Express
  • Diners Club
  • Mastercard
  • Visa

به علاوه کارت بانک های محلی در نیوزلند نیز به طور گسترده ای پذیرفته شده است. اکثر مشاغل در نیوزیلند کارت های اعتباری عمده را می پذیرند بنابراین اگر فقط یک کارت داشته باشید کار شما راه می افتد. هزینه های سالانه این کارت ها بین $20 تا 100$ (دلار) است. بیشتر کارت های اعتباری طرح های وفاداری را با پاداش های مختلف ارائه می دهند. جهت دریافت این نوع مستر کارت ها و آماده سازی شرایط مهاجرت به نیوزلند می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *