مهاجرت به کشور نیوزلند

قوانین مالیاتی در نیوزلند

قوانین مالیاتی در نیوزلند

مالیات منبع اصلی دولت نیوزلند است، بنابراین تمامی متقاضیان کار در این کشور باید با قوانین مالیاتی در نیوزلند به خوبی آشنا شوند. به طوری که هر بار به سوپر مارکت یا کافه می رویم، به پمپ بنزین سر می زنیم یا حقوق و دستمزد دریافت می کنیم، در حال پرداخت مالیات در نیوزلند هستیم. علاوه بر این بدون درآمدهای مالیاتی، دولت نیوزلند نمی تواند مسئولیت های اساسی در این کشور را به خوبی انجام دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص قوانین مالیاتی در نیوزلند می باشد. اما نگران نباشید، زیرا قوانین مالیاتی در نیوزلند به نسبت اغلب کشورهای مدرن جهان بسیار ساده تر ارائه می شود.

طبق قوانین مالیاتی در نیوزلند، مهاجرانی که واجد شرایط اقامت مالیاتی این کشور هستند بر درآمد جهانی خود مشمول مالیات می شوند. در حالی که افراد غیر مقیم در نیوزلند فقط بر درآمد نیوزلندی خود مشمول مالیات می شوند. به عبارت دیگر، اگر تنها درآمد متقاضیان حقوق یا دستمزد یک کارفرمای نیوزلندی باشد، ممکن است مجبور نباشید اظهارنامه مالیاتی را ارائه کنید. این امر به این دلیل است که، کارفرمای شما به احتمال زیاد مالیات شما را در منبع منع می کند.

در آخر اینکه به عنوان یک تبعه خارجی که در نیوزلند زندگی می کند، ملیت و اهداف بلند مدت شما هیچ تاثیری بر وضعیت اقامت شما در این کشور ندارد. به عبارت ساده قوانین مالیاتی در نیوزلند به شرح زیر می باشد:

کلیات قوانین مالیاتی در نیوزلند

فرآیند ارائه اظهارنامه در قوانین مالیاتی نیوزلند

یکی از اصلی ترین مراحل موجود در قوانین مالیاتی نیوزلند، فرآیند اظهارنامه مالیاتی در این کشور می باشد. تمامی اتباع کشورهای خارجی که در نیوزلند مشغول به کار هستند، باید اظهارنامه مالیات بر درآمد سالانه خود را به دولت نیوزلند ارسال کنند. البته لازم به ذکر است که، فرمی که برای ارائه اظهارنامه مالیاتی در نیوزلند استفاده می کنید، به موقعیت شخصی شما در این کشور بستگی دارد.

نکات کلیدی در خصوص فرآیند اظهارنامه مالیاتی در قوانین مالیاتی نیوزلند به شرح زیر می باشد:

نکات کلیدی در خصوص فرآیند اظهارنامه مالیاتی در قوانین مالیاتی نیوزلند

صرف نظر از این نکات کلیدی در خصوص اظهارنامه مالیاتی در نیوزلند، آخرین مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی در این کشور 31 ژوئیه می باشد. با این حال اگر مالیات های اتباع خارجی در این کشور به صورت حرفه ای تهیه شود، این مهلت به طور خودکار تا 31 دسامبر تمدید می شود. همچنین تمدید های اضافی نیز در شرایط تخفیف با صلاحدید مقامات مالیاتی در دسترس خواهد بود.

انواع مختلف مالیات در قوانین مالیاتی در نیوزلند

آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که با اهداف شغلی گوناگون به دنبال مهاجرت به نیوزلند هستند، باید به خوبی با انواع مختلف مالیات در قوانین مالیاتی این کشور آشنا شوند. در جدول زیر می توانید با انواع مختلف مالیات در قوانین مالیاتی نیوزلند آشنا شوید:

انواع مختلف مالیات در نیوزلندتوضیحات
مالیات بر درآمدهمانطورکه از نام آن پیداست، این مالیات بر اساس درآمد افراد در این کشور محاسبه می شود. یعنی شهروندان چه مقدار در یک سال به عنوان کارمند یا خوداشتغال در نیوزلند درآمد دارند.
مالیات بر ارزش افزودهمالیات بر ارزش افزوده در نیوزلند نیز همانند اغلب کشورهای پیشرفته جهان بر کالاها و خدمات اعمال می شود.
مالیات تجاریمشاغل ثبت شده در نیوزلند که با تجارت سر و کار دارند موظف به پرداخت مالیات خواهند بود.

انواع مختلف مالیات در قوانین مالیاتی در نیوزلند

شرایط اقامت مالیاتی در قوانین مالیاتی نیوزلند

آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال کار و زندگی در نیوزلند هستند، باید به خوبی با شرایط اقامت مالیاتی در نیوزلند آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول اقامت در این کشور مواجه خواهند شد. به طور کلی، هر فردی که در نیوزلند اقامتگاه یا مسکن معمولی داشته باشد از نظر مالیات مقیم نیوزلند محسوب می شود.

شرایط اقامت مالیاتی در قوانین مالیاتی نیوزلند به شرح زیر می باشد:

  • اقامتگاه معمولی در نیوزلند به معنای خانه ای است که حداقل 6 ماه از یک سال مالیاتی معین در آن زندگی کرده اید.
  • اقامتگاه به هر اقامتگاه دائمی در نیوزلند گفته می شود، صرف نظر از اینکه در طول سال چه مدت زمانی در آنجا سپری کرده اید.
  • اگر یک تبعه خارجی که با اهداف مالیاتی به نیوزلند سفر می کند، یک اقامتگاه معمولی در نیوزلند نداشته باشد غیر مقیم محسوب می شود.

در نهایت اینکه، پس از واجد شرایط بودن به عنوان مقیم مالیاتی در نیوزلند، می توانید اقامت خود را صرفا با خروج از نیوزلند حذف کنید. همچنین تا زمان که اقامت دائم نیوزلند را نداشته باشید، یا روابط مالی طولانی با این کشور نداشته باشید، خروج از کشور برای قطع روابط مالیاتی کافی است. نکته قابل توجه در خصوص قوانین مالیاتی در نیوزلند به ویژه در بخش اقامت مالیاتی این است که، هیچ گونه مالیات خروجی برای خروج از وضعیت اقامت مالیاتی متقاضیان وجود ندارد. چنانچه مطالب این مقاله در خصوص قوانین مالیاتی در نیوزلند برای شما عزیزان مثمر ثمر واقع نشده، می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید. تا از مطالب کلیدی این سایت در زمینه مهاجرت به نیوزلند و قوانین مالیاتی در این کشور بهره مند شوید.

سوالات پرتکرار در خصوص قوانین مالیاتی در نیوزلند

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص قوانین مالیاتی در نیوزلند، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما در این حوزه پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • در قوانین مالیاتی نیوزلند، مالیات بر درآمد فریلنسر در این کشور چگونه محاسبه می شود؟ در مواردی که شما خوداشتغال یا صاحب یک کسب و کار در نیوزلند هستید، مالیات بر درآمد شما به طور خودکار از حقوق شما در این کشور کسر می شود.
  • آیا مالیات تجارت در قوانین مالیاتی نیوزلند ذکر شده است؟ بله، مالیات بر تجارت یکی از اصلی ترین مباحث در قوانین مالیاتی نیوزلند می باشد. اگر شما صاحب یک کسب و کار تجاری ثبت شده در نیوزلند باشید، مشمول مالیات بر تجارت در این کشور خواهید بود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *