مهاجرت به کشور آذربایجان

اخذ تابعیت آذربایجان از طریق تولد

اخذ تابعیت آذربایجان از طریق تولد

اخذ تابعیت آذربایجان از طریق تولد یکی دیگر از روش های اخذ اقامت و تابعیت قانونی این کشور می باشد که بسیاری از والدین جویای این روش می باشند. امروزه کشور آذربایجان به علت کیفیت بالایی که در سطح زندگی دارد مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است. کشور آذربایجان با 10 میلیون جمعیت با فرهنگ ایرانی دارای آب و هوای متنوعی می باشد. مردم این کشور به زبان آذری صحبت می کنند. علاوه بر زبان آذری، زبان روسی و کردی نیز از زبان های رایج این کشور محسوب می شود. این کشور از کشورهای بزرگ قفقاز می باشد که با کشور ایران از سمت جنوب همسایه می باشد. پایتخت این کشور شهر باکو با 2000000 جمعیت می باشد.

چنانچه می خواهید اطلاعات خود را در زمینه اخذ تابعیت آذربایجان از طریق تولد کامل کنید، می توانید همه روزه با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

نظام تولد در آذربایجان

نظام تولد در کشور آذربایجان طبق قوانین این کشور بر اساس اصل خون دنبال می شود لذا قانون اصل خاک در این کشور انجام نمی شود. برای درک این دو قانون شرح آن را می توانید در جدول زیر ببینید:

نظام تولدشرح
اصل خاکاصل خاک همانطور که از نامش پیداست بر اساس خاک و قلمرو یک کشور می باشد. بدین طریق که هر فردی در قلمرو و خاک آن کشور متولد شود اهل همانجا شمرده می شود و می تواند شهروندی آن کشور را بدست آورد. این قانون در کشورهای کانادا و آمریکا اجرا می شود.
اصل خوناصل خون نیز بر پایه خون و نسب است لذا محل تولد دخل و تصرفی بر شهروندی و تابعیت یک کشور ندارد. این قانون در کشور آذربایجان و اکثر کشورهای اروپایی ملاک است.

تولد در آذربایجان و حق شهروندی

طبق قوانین جمهوری آذربایجان، شهروند آذربایجان شخصی است که متعلق به کشور آذربایجان است و دارای روابط حقوقی و سیاسی و همچنین حقوق و تعهدات متقابل در قبال آن (دولت) است. همچنین فردی که در کشور آذربایجان توسط یک والدین آذربایجانی متولد شده باشد، تابعیت آذربایجان را دریافت خواهد کرد. تضمین حق شهروندی مطابق با قانون اساسی آذربایجان به این صورت است که شهروند آذربایجان هرگز نمی تواند از تابعیت جمهوری آذربایجان محروم شود.

همچنین شهروند جمهوری آذربایجان هرگز نمی تواند از جمهوری آذربایجان اخراج شود و یا به یک کشور خارجی تبعید شود. جمهوری آذربایجان حمایت قانونی از شهروندان خود را تضمین می کند و از شهروندان خود که به طور موقت یا دائم در خارج از جمهوری آذربایجان اقامت دارند حمایت می کند. دولت آذربایجان مسئولیت تضمین حق شهروندی برای شهروندان جمهوری آذربایجان را از طریق ارگان ها و مقامات اجرایی خود بر عهده خواهد داشت.

زایمان در آذربایجان

در هنگام شروع زایمان باید با بیمارستان بارداری انتخاب شده تماس گرفته شود و فرد مهاجرت کرده باید اسناد زیر را ارائه دهد:

  • کارت بیمه پزشکی
  • گذرنامه یا کارت شناسایی
  • سند ازدواج (در صورت وجود)

پرستاران در بیمارستان بررسی می کنند که زن در حال زایمان است و بلافاصله پزشک را مطلع می کنند. زایمان با سزارین به جای زایمان طبیعی در بیمارستان های آذربایجان (یا بیشتر از آن در مناطق شهری) رایج است و بیشتر موسسات پزشکی امکانات لازم را برای انجام این عمل دارند. زایمان طبیعی معمولا فقط در کلینیک ها و بیمارستان های تخصصی انجام می شود. زایمان در خانه بسیار نادر است. تا همین اواخر هیچ شرطی برای تولد در آب در آذربایجان وجود نداشت. با این حال این روش زایمان اکنون در مرکز تشخیص در باکو ارائه می شود.

تمام داروهای مورد نیاز مادر و کودک هنگام بستری توسط بیمارستان تأمین می شوند. کلینیک ها در آذربایجان معمولا در دوران بارداری و پس از زایمان مشاوره شیردهی به زنان ارائه می دهند و این موارد در روزهای اول پس از زایمان انجام می شود. معاینه عمومی سلامت مادر و نوزاد توسط پزشک معمولاً برای حدود یک ماه پس از تولد انجام می شود.

اخذ تابعیت کشور آذربایجان از طریق تولد و سیستم خاک

در مجموع کشورها برای دادن تابعیت از 2 سیستم تشکیل شده اند. این 2 سیستم شامل سیستم خاک یا سیستم ارضی و سیتم خون یا سیستم نسبی می باشد.اگر کودکی در کشوری متولد شود بدون در نظر گرفتن تابعیت پدر و مادر به فرزند تابعیت کشوری که در آن متولد شده را می دهند.

سیتم خاک بیشتر در کشورهای آمریکا و کانادا عملی می شود. به این علت است که این کشورها بسیار مهاجر پذیر است. هر ساله متقاضیان زیادی برای مهاجرت به این کشورها اقدام می کنند. متقاضیان تا زمانی مورد قدرت کشوری هستند که در آن کشور وجود داشته باشند. زمانی که از آن کشور خارج شوند دیگر مورد احاطه کشور واقع نمی شوند. سیستم خاک یکی از عواملی جلوگیری کننده از تولد فرزندی بدون تابعیت است. هرگاه هر فردی به هر دلیلی اقامت کشوری را بگیرد، به افراد سکنه آن کشور برتری پیدا نخواهد کرد.

شرایط اخذ تابیعت از طریق تولد در کشور آذربایجان

هر فرزندی که در کشور آذربایجان به دنیا بیاید بدون در نظر گرفتن تابعیت پدر و مادر تابعیت این کشور به آنها داده می شود. از این قضیه نتیجه خواهیم گرفت که فرزندان افراد پناهنده و افرادی که تابعیت کشور را ندارند اگر چنانچه در این کشور زایمان کنند فرزندان آنها تابعیت کشور آذربایجان را خواهند گرفت.

همچنین کودکانی که پدر و مادر مشخص نیست اگر چنانچه در در خاک کشور آذربایجان متولد شوند، اخذ تابعیت آذربایجان از طریق تولد کشور را اخذ خواهند نمود. همچنین افرادی که خود تابعیتی ندارند اگر کودک در خاک آذربایجان متولد شوند، کودک متولد شده تابعیت این کشور را می گیرد. همچنین جهت اخذ اقامت آذربایجان می توانید مقاله مذکور را از طریق سایت رسمی ما مطالعه بفرمائید.

شرایط اخذ تابیعت از طریق تولد در کشور آذربایجان

سیستم خون یا تابعیت نسبی کشور آذربایجان

در این نوع سیستم تابعیت از طریق پدر و مادر داده می شود به این منظور که اگر پدر و مادری تابعیت کشوری را داشته باشند فرزند آن ها نیز آن تابعیت را می گیرد. از آنجائیکه در هر صورت جمعیت زیاد چه در زمان صلح و چه در زمان جنگ برتری دارد. در زمان صلح باعث قدرت سیاسی از نظر جمعیت زیاد و زاد ولد است. در زمان جنگ قدرت نظامی یک کشور را نشان می دهد.

این نوع اعطاء کردن تبعه را برای قدرت سیاسی و نظام سیاسی خود داشته باشند. تبعه کشور خود در هر کجای دنیا که ساکن باشند تبعه همان کشور شناخته شوند. از مزایای سیستم خون افتادن نام کشور بر سر زبان ها و قدرت نفوذ سیاسی و معنوی شود که این خود باعث اعتبار کشور مذکور می شود. جهت مهاجرت به آذربایجان مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

حق مرخصی زایمان و تولد در آذربایجان

بر اساس قانون کار آذربایجان، زنان باردار در مجموع 126 روز مرخصی زایمان با حقوق دارند که 70 روز قبل و 56 روز پس از تاریخ زایمان پیش بینی می شود. در برخی شرایط خاص، مانند زایمان دشوار یا تولد دو یا چند فرزند، زنان پس از زایمان 70 روز مرخصی استحقاقی دارند. در کل این مقدار 140 روز است. یک طرح زایمان متفاوت برای کارگران بیمه شده کشاورزی اعمال می شود از این جهت که آنها حداقل 140 روز مرخصی زایمان برای زایمان طبیعی، 156 روز زایمان دشوار و 180 روز در صورت زایمان چندقلو حق دارند.

در همه این موارد 70 روز از حق مرخصی باید قبل از تاریخ مورد انتظار برای تحویل و دوره باقی مانده نیز پس از آن استفاده شود. مرخصی زایمان توسط صندوق حمایت اجتماعی دولتی پرداخت می شود و برابر با 100% متوسط ​​درآمد ناخالص ماهانه نسبت به 12 ماه گذشته است. پدران پس از تولد نوزاد 14 روز مرخصی پدری بدون حقوق دریافت می کنند. برای بررسی های دقیق تر پیشنهاد می کنیم هزینه زندگی در آذربایجان را مطالعه کنید. همچنین:

  • قرارداد کار با یک زن باردار یا یک زن با فرزندان زیر 3 سال فسخ نمی شود.
  • زنان باردار و زنان دارای کودک 18 ماه به پایین مشمول کاهش ساعت کار حداکثر تا 36 ساعت در هفته هستند.
  • از زنان باردار یا زنان دارای فرزند یا کودکان زیر 3 سال نمی توان درخواست شیفت شب کرد.
  • زنان دارای دو فرزند زیر 16 سال دارای دو روز تعطیلات اضافی و زنان دارای 3 فرزند یا بیشتر کودکان زیر 16 سال (یا دارای کودک معلول زیر 16 سال) دارای 5 روز تعطیلات اضافی هستند.
  • یک زن (یا پدر مجرد) با فرزندان زیر 16 سال در آذربایجان حق داشتن 14 روز مرخصی بدون حقوق را دارد.

ثبت تولد در آذربایجان

ظرف یک ماه پس از تولد در آذربایجان، باید از هر شعبه ای از اداره ثبت احوال (ZAGS) شناسنامه بدست آورید. در حال حاضر 86 دفتر ثبت احوال کشور تحت نظر وزارت دادگستری در آذربایجان فعالیت می کنند. اینها مسئول ثبت تولد، فوت، طلاق و تغییر در نام یا نام خانوادگی شهروندان هستند. توصیه می شود قبل از مراجعه به زمان بازرسی و مدارک لازم برای ثبت تولد، با دفتر مربوطه ZAGS تماس بگیرید، اگرچه این موارد به شرح زیر است:

  • گواهی از بیمارستان
  • کپی سند ازدواج و ترجمه در صورت نیاز
  • نسخه های گذرنامه والدین دارای ویزای ثبت شده

شرایط و قوانین آذربایجان برای تابعیت افراد خارجی

اگر چنانچه شما دستاوردهایی در زمینه علوم و فناوری و ورزشی داشته باشید می توانید اقدام به مهاجرت کنید. در موارد خاص اگر فردی تمایل و علاقه بسیار زیاد به داشتن تابعیت کشور آذربایجان می دهد. همچنین می تواند اقدام به اخذ تابعیت آذربایجان از طریق تولد کند.

امروزه کشور کانادا متقاضیان زیادی در جهت گرفتن تابعیت از طریق تولد در کشور کانادا را نیز دارند. پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله قوانین تولد فرزند در کانادا و کسب اطلاعاتی در این زمینه است. همچنین می توانید از طریق تماس با مشاورین و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به هر گونه اطلاعاتی در زمینه اخذ تابعیت آذربایجان از طریق تولد و مهاجرت دست یابید.

5/5 - (2 امتیاز)

4 دیدگاه برای “اخذ تابعیت آذربایجان از طریق تولد

  1. صمد گفت:

    سلام.آیا با تولد فرزند در کشور آذربایجان می توانیم تابعیت کشور مذکور را بگیریم یا فقط تابعیت به فرزند داده می شود.وآیا بعد تولد فرزند را میتوانیم به همراه فرزند به کشور خود برگردیم.

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما سیستم تابعیت در این کشور بر مبنا اصل خون است.

  2. مجید گفت:

    باسلام برای سرمایه گذاری درآذربایجان باسرمایه ۵۹۰۰۰دلار، چه مراحلی رابایدبگذرانیم؟ لطفآتوضیح دهیدآیادرزمینه کشاورزی امکان پذیر هست یانه؟ ممنون میشم

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص سرمایه گذاری در آذربایجان می توانید با موسسه با شماره 02191003232 تماس بگیرید. توصیه می شود مقاله مهاجرت به آذربایجان را نیز مطالعه فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *