مهاجرت سرمایه گذاری در آذربایجان

ویزای بازنشستگی آذربایجان

ویزای بازنشستگی آذربایجان

متاسفانه ویزایی به نام ویزای بازنشستگی آذربایجان وجود ندارد. اما علاقه مندان به زندگی در این کشور می توانند از طرق دیگر اقدام کنند. البته آذربایجان جهت ارائه اقامت از طریق سرمایه گذاری مبلغ زیادی را درخواست می کند و این احتمالا مقرون به صرفه نخواهد بود. آذربایجان برخلاف کشورهایی مانند فیلیپین ویزای بازنشستگی ارائه نمی کند. در هر صورت می توانید از روش های دیگر که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرح داده شده اقامت این کشور را بدست آورید. یکی از گزینه ها مهاجرت از طریق کار و در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور است. جهت اخذ ویزای آذربایجان و مجوز اقامت در این کشور می توانید سایر مقالات ارائه شده را مطالعه کنید.

مهاجرت از طریق ویزای بازنشستگی آذربایجان

تحت تأثیر تأثیرات تاریخی، سیاسی، جغرافیایی و شرایط اقتصادی، سیاست مهاجرت به آذربایجان طی سال های گذشته تکامل یافته است. با این حال، قوانین اخیر، به ویژه تدوین قوانین مهاجرت با تصویب کد مهاجرت جدید، پایه محکمی برای رویکرد یکپارچه و قاطع تر در زمینه مهاجرت در آذربایجان است. با وضع مقررات جدید، اکنون خارجیان مجاز به ورود به آذربایجان با دریافت ویزای الکترونیکی هستند. انواع ویزا را می توان از طریق چنین راهی برای کشورهای منتخب دریافت کرد. لازم به ذکر است که چنین ویزایی برای مدت 3 ماه صادر می شود اما مدت اقامت واقعی در آذربایجان نباید بیش از 1 ماه باشد. عملاً، تفاوت اصلی با ویزاهای صادر شده به صورت الکترونیکی این است که مدت اقامت کوتاه تر از ویزاهای سنتی است.

به عنوان مثال، یک خارجی که ویزای تجاری سنتی دریافت می کند می تواند به مدت 6 ماه در آذربایجان بماند، در حالی که ویزای کسب و کار الکترونیکی به شما اجازه می دهد 1 ماه در آذربایجان بماند. بنابراین، برای داشتن مدت زمان کافی اقامت در آذربایجان برای اهداف تجاری یا کاری، ویزای سنتی ترجیح داده می شود. افراد خارجی که قصد اقامت در خاک جمهوری آذربایجان را دارند باید مجوز مربوطه و کارت اجازه اقامت را توسط اداره مهاجرت دولت آذربایجان دریافت کنند. کارت اجازه اقامت موقت در قلمرو جمهوری آذربایجان سندی است که به اتباع خارجی و افراد بی تابعیت اجازه می دهد به طور موقت در جمهوری آذربایجان اقامت داشته و از جمهوری آذربایجان خارج شوند و تحت رژیم بدون ویزا به جمهوری آذربایجان برگردند. همانطور که گفته شده این کشور ویزای بازنشستگی ارائه نمی کند و مهاجرت از طرق دیگر باید اقدام شود.

جایگزین ویزای بازنشستگی در آذربایجان

با توجه به عدم ارائه ویزای بازنشستگی آذربایجان، علاقه مندان به اخذ اقامت در آذربایجان می توانند از طرق دیگر برای این کار اقدام کنند. در موارد زیر اجازه اقامت موقت در جمهوری آذربایجان به افراد خارجی داده می شود:

ردیفشرح
1در صورت ارتباط نزدیک با یک شهروند جمهوری آذربایجان مانند پدر و مادر و فرزندان، پدربزرگ و مادربزرگ و نوه ها، خواهر و برادرانی که دارای پدر و مادر مشترک هستند طبق قانون از بستگان نزدیک محسوب می شوند.
2در صورت سرمایه گذاری در آذربایجان حداقل AZN500000 (منات)
3در صورت داشتن املاک و مستغلات در آذربایجان که ارزش آن حداقل AZN100000 (منات) یا بودجه به همان مقدار در بانک های آذربایجان است. در چنین مواردی قیمت املاک و مستغلات در آذربایجان توسط آژانس های ارزیابی مستقل ارزیابی می شود و مقامات قیمت قرارداد واقعی املاک را در نظر نمی گیرند.
4درصورتی که در زمینه های اقتصادی، صنعتی، دفاعی، علمی، فرهنگی، ورزشی و غیره متخصصان واجد شرایطی باشند.
5درصورتی که متقاضیان سمت های رئیس یا معاون یک شرکت متعلق به یک شخص خارجی را داشته باشند.
6در صورتی که در جمهوری آذربایجان به فعالیت کارآفرینی بپردازند. این فقط به عنوان زمینه ای برای صدور مجوز برای اقامت موقت در قلمرو جمهوری آذربایجان در نظر گرفته می شود که در آن از طریق این کارآفرینی حداقل 5 نفر (به صورت تمام وقت) یا 10 نفر (به صورت نیمه وقت) مشغول به کار هستند.
7در صورتی که برای انجام فعالیت کاری با حقوق در قلمرو جمهوری آذربایجان اجازه کار را به روشی که در قانون مهاجرت پیش بینی شده است، بدست آورند.
8در صورت تحصیل کامل در موسسات آموزش عالی
9در صورت وجود مواردی که با توافق نامه های بین المللی جمهوری آذربایجان پیش بینی شده باشد.

اقامت در آذربایجان

از اتباع خارجی متقاضی اقامت آذربایجان خواسته می شود کلیه مدارک لازم جهت اثبات شناسایی و دلایل قانونی اقامت در آذربایجان را ارائه دهند. علاوه بر این اسناد، فرد خارجی باید مرجعی را تأیید کند که فرد ناقل ویروس بیماری نیست که در لیست بیماری های عفونی خطرناک قرار دارد. مدت مجوزهای اقامت موقت بسته به دلایلی که صادر می شوند متفاوت است. به عنوان مثال، خارجیانی که حداقل AZN500000 (منات) در اقتصاد کشور سرمایه گذاری می کنند، می توانند برای مدت تعیین شده توسط برنامه، اجازه اقامت موقت دریافت کنند اما بیش از 3 سال و چنین اجازه هایی می توانند هر بار تا 3 سال تمدید شوند. با این حال، به دلایل دیگر اجازه اقامت برای اولین بار تا 1 سال اعطا می شود و می تواند هر بار تا 2 سال تمدید شود.

هزینه های دولتی مجوز اقامت در هر ماه 10AZN (منات) به عنوان مثال AZN120 (منات) برای 1 سال اقامت محاسبه می شود. علاوه بر این، به متقاضیان باید اطلاع داده شود که زمینه های مختلفی برای رد اعطای اجازه اقامت یا تمدید دوره اجازه اقامت وجود دارد. از این نظر، خارجیانی که اجازه اقامت دارند، باید در مدت 180 روز کمتر از 90 روز در قلمرو آذربایجان بمانند تا واجد شرایط تمدید اجازه اقامت باشند. باید تأکید کرد که خارجیان و افراد بدون تابعیت که قصد اقامت موقت و اشتغال به کار با حقوق در قلمرو جمهوری آذربایجان را دارند باید علاوه بر اجازه اقامت موقت، اجازه کار نیز بگیرند. افراد خارجی و بدون تابعیت که به مدت کمتر از 2 سال در خاک جمهوری آذربایجان به طور موقت اقامت دارند بر اساس مجوز مربوطه می توانند درخواست اخذ اجازه اقامت دائم را ارائه دهند.

خرید ملک برای اخذ ویزای بازنشستگان در آذربایجان

خرید ملک برای اخذ ویزای بازنشستگان در آذربایجان

یکی از سوالات در مورد خرید ملک این است که آیا خارجی ها می توانند ملکی را در آذربایجان خریداری کنند. طبق قوانین این کشور، ملک به 2 دسته زیر تقسیم می شود:

  • املاک شخصی
  • املاک و مستغلات (غیر منقول)

در پاسخ باید بگوییم سرمایه گذاران و بازنشستگان خارجی می توانند در آذربایجان املاک خریداری کنند و مالک شوند. لازم به ذکر است جهت خرید ملک در این کشور به داشتن اقامت نیاز نیست. اما جزئیات را باید در خاطر داشته باشید. یک فرد خارجی می تواند به استثنای زمین، در آذربایجان املاک و مستغلات (ملک غیر منقول) را خریداری کند. به عبارت دیگر، اگر شما یک شهروند خارجی هستید و متقاضیان خرید ملک هستید می توانید انواع ملک مانند خانه، آپارتمان، ویلا، املاک تجاری و غیره را خریداری کنید اما نمی توانید زمین آن ملک را بخرید.

مراحل اصلی خرید ملک در آذربایجان شامل موارد زیر است:

  • یافتن ملک در آذربایجان، بازرسی و انجام توافقات لازم
  • امضای قرارداد و ثبت دفاتر اسناد رسمی
  • ثبت اسناد رسمی، درخواست برای ثبت دولت
  • دریافت سند ملک.

جزئیات شرایط ویزای همراه آذربایجان را می توانید در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دنبال کنید. همچنین برای اقدام به مهاجرت و راهنمایی می توانید از دانش و تجربه کارشناسان مجرب این موسسه بهره ببرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *