مهاجرت به فیلیپین

کشورهای لغو روادید با پاسپورت فیلیپین

کشورهای لغو روادید با پاسپورت فیلیپین

با توجه به تعداد کم کشورهای لغو روادید با پاسپورت فیلیپین ارزش پاسپورت این کشور در جایگاه ضعیفی قرار دارد که در این مقاله بررسی میشود. البته با استفاده از پاسپورت فیلیپین به صورت کلی می توان به 66 کشور دسترسی راحت داشت. از این تعداد حدود 33 کشور نیازی به ویزا ندارند. لذا چنانچه تابعیت و پاسپورت فیلیپین را دریافت کردید می توانید به 33 کشور بدون نیاز به ویزا و بیش از 30 کشور با ویزای الکترونیکی یا ویزا هنگام ورود سفر کنید. البته با داشتن پاسپورت فیلیپین متاسفانه نمی توانید به هیچ یک از کشورهای اروپایی بدون ویزا سفر کنید. لذا چنانچه به دنبال امتیازات برای سفر به اروپا و منطقه شنگن هستید می توانید به پیشنهادات وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطابق با شرایط خود فکر کنید.

معرفی کشور فیلیپین

جزایر جمهوری فیلیپین مستعمره سابق اسپانیا است که از 81 استان و 7641 جزیره تشکیل شده است. مهمترین استانها مترو مانیل، سبو و کاویت است. این کشور در جنوب شرقی آسیا، بین چین جنوبی و دریای فیلیپین واقع شده است. مساحت آن 300000 کیلومتر مربع است. زمین های کشور با کوه های ناهموار و دشت های پست ساحلی مشخص می شود. آب و هوای آن دریایی استوایی است. جمعیت کلی آن بیش از 109 میلیون نفر است. پایتخت کشور مانیل است. بزرگترین شهر اما شهر کوزون است که بیش از 3 میلیون نفر جمعیت دارد. بزرگترین فرودگاه بین المللی کشور، فرودگاه بین المللی نینوی آکوئینو (MNL) با 47 میلیون مسافر سالانه است. این فرودگاه را به پنجمین فرودگاه شلوغ جنوب شرقی آسیا تبدیل می کند. این فرودگاه دسترسی به مقاصد را در سراسر جهان فراهم می کند.

فرهنگ فیلیپین به شدت تحت تأثیر تاریخ اسپانیایی خود قرار دارد. اکثر مردم خود را مسیحی می شناسند. زبان های رسمی تاگالوگ و انگلیسی است. سیستم حقوقی فیلیپین آمیزه ای بین قانون مدنی، عادی و عرفی است. شکل دولت جمهوری ریاست جمهوری است. رئیس دولت و رئیس دولت رئیس جمهور منتخب است. انتخابات هر 6 سال در حال برگزاری است.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت فیلیپین

گذرنامه فیلیپین در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه های جهان در مکان 60 قرار دارد. این امکان دسترسی بدون ویزا و یا ویزای هنگام ورود به 66 مقصد را فراهم می کند. این موضوع به آن نمره تحرک متوسط ​​و پایین می دهد. دارندگان گذرنامه فیلیپین هنگام ورود به کشورهایی مانند سنگاپور، تایلند، تایوان، مالزی، اندونزی، کنیا و غیره بدون ویزا را دارند. با این وجود شهروندان فیلیپین برای ورود به حدود 135 مقصد در جهان نیاز به ویزا دارند. این نیاز به آماده سازی طولانی مدت سفر دارد. برخی از مقاصد مورد نیاز برای ویزا شامل کل اتحادیه اروپا، ایالات متحده و استرالیا هستند. در شکل زیر با استفاده از پاسپورت فیلیپین می توانید به کشورهای نشان شده به رنگ سبز پر رنگ بدون نیاز به ویزا سفر کنید.

سفر با پاسپورت فیلیپین

کشورهای نشان شده زیتونی رنگ همانند ایران نشان دهنده این است که با پاسپورت فیلیپین می توانید به آن کشورها با ویزای هنگام ورود سفر کنید. همچنین با پاسپورت شیلی می توانید کشورهای نشان داده شده به رنگ آبی را می توان با استفاده از ویزای الکترونیکی eVisa از طریق پاسپورت فیلیپین سفر کرد.

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت فیلیپین

طبق قوانین فیلیپین و سایر کشورهای جهان شهروندان فیلیپین تنها به 33 کشور جهان بدون نیاز به ویزا حق سفر دارند. در جدول زیر لیست این کشورها همراه با مدت زمان اقامت مجاز بدون ویزا آورده شده است:

مدت زمان اقامت بدون ویزانام کشورها
تا 90 روزباربادوس، بولیوی، برزیل، کاستاریکا، ساحل عاج، اکوادور، اندونزی، مراکش، رواندا، هائیتی، پرو، اسرائیل، فیجی، سورینام و گامبیا
تا 30 روزکامبوج، اندونزی، لائوس، ماکائو، مالزی، سنگاپور، تایلند و وانواتو
تا 14 روزتایوان، میانمار، هنگ کنگ
تا 21 روزویتنام، مغولستان و دومنیکا

سفر بدون ویزا به این معنی است که شما فقط باید هنگام ورود به یک کشور خارجی گذرنامه و بلیط سفر خود را به افسران مهاجرت نشان دهید. شما اصلاً مجبور به درخواست ویزا نخواهید شد. مگر اینکه بخواهید بیشتر از حد مجاز بمانید. در برخی موارد، مانند مسافرت به مراکش، تایلند و اکوادور، باید اثبات خرید بیمه سفر را نیز نشان دهید.

رتبه پاسپورت فیلیپین

رتبه بندی گذرنامه فیلیپین نسبت به سایر گذرنامه های جهانی با جمع آوری امتیازات تعداد کشور بدون ویزا و همچنین کشورهای پذیرنده ویزای الکترونیکی و یا ویزای هنگام ورود بررسی می شود. در حال حاضر طبق شاخص گذرنامه های جهان فیلیپین در رتبه 60 جهان قرار دارد. با استفاده از پاسپورت فیلیپین می توانید به 27% کشورهای جهان دسترسی آزاد داشته باشید. جدا از این کشورهای بدون ویزا فیلیپین و کشورهای ویزا هنگام ورود، 145 مقصد دیگر وجود دارد که دارندگان گذرنامه فیلیپین برای ورود نیاز به ویزای فیزیکی دارند.

تعداد کشورها بدون نیاز به ویزا فیلیپینراهنمای ویزای توریستی فیلیپین را در اینجا بخوانید.

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت فیلیپین

ذکر این نکته مهم است که از این 66 کشور حداقل 33 کشور درخواست استفاده از نوع دیگری از اسناد مانند eVisa یا ویزا هنگام ورود را دارند. ناگفته نماند که در حال حاضر بسیاری از کشورها به دلیل COVID-19 مرزهای خود را بسته اند. شهروندان فیلیپین می توانند آزادانه وارد 66 کشور شوند. اکنون، همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، ممکن است لازم باشد که نوع دیگری از اسناد مانند eVisa در دسترس داشته باشید. این اسناد به شما امکان می دهد برای مدت معینی در کشور مقصد باشید که بین 30 تا 180 روز متغیر است. نکته مثبت در مورد eVisa و ویزای هنگام ورود این است که به راحتی می توان بدست آورد، زیرا معمولاً از طریق یک فرم آنلاین اداره می شود.

به خاطر داشته باشید که eVisa با یک پیوند الکترونیکی در گذرنامه شما کار می کند، اگرچه در برخی موارد این می تواند یک کد QR یا حتی یک مجوز چاپی باشد که باید با گذرنامه نشان دهید. در مورد ویزا هنگام ورود این فقط یک مهر است که در گذرنامه شما مشخص شده است، بسیار شبیه به هر مهر ویزای دیگر، اما به راحتی قابل دریافت است. از جمله کشورهای ویزا هنگام ورود و کشورهای eVisa در جدول زیر آمده است:

ویزا با پاسپورت فیلیپینکشورها
ویزای الکترونیکی eVisaآلبانی، بنین، بحرین، جیبوتی، اتیوپی، گابن، گرجستان، غنا، هند، مولداوی، عمان، نورفولک، لسوتو، پاکستان، قطر، سنت کیتس، روسیه، زامبیا، زیمباوه، امارات و ازبکستان
ویزا هنگام ورودجزایر مارشال، گینه جدید پاپوآ، توولو، ساموآو جزایر پالائو، ارمنستان، ایران، تاجیکستان، تیمور، نپال، مالدیو، قرقیزستان، نیکاراگوئه، سنت لوسیا و ترینیداد و توباگو، تانزانیا، توگو، اوگاندا، سشیل، موریتانی، موزامبیک، سومالی، موریتیوس، مالاوی، گینه بیسائو، کنیا، ماداگاسکار، جزایر کومور و سواحل کیپ ورد

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت فیلیپین

ویزای ورود با پاسپورت فیلیپین

همانطور که از نامش پیداست، پس از رسیدن به مقصد، ویزای ورودی را دریافت می کنید. برخلاف ویزای معمولی، شما مجبور نیستید به سفارت کشور خود بروید، اگرچه گاهی اوقات باید ابتدا درخواست آنلاین کنید. شرایط ویزای ورودی برای شهروندان فیلیپینی بسته به اینکه به کدام کشور سفر می کنید متفاوت است. معمولاً به اسنادی نیاز دارید که ثابت کنند:

  • شما منابع مالی کافی برای حمایت از سفر خود را دارید.
  • شما قبل از انقضا ویزای خود کشور را ترک خواهید کرد (مانند بلیط پرواز برگشت یا برگشت).
  • شما محل اقامت دارید، مانند هتل.
  • شما بیمه درمانی کافی مسافرتی دارید.

جهت تبدیل اقامت به تابعیت در فیلیپین می توانید مطالب مورد نظر را در لینک ارائه شده به رنگ آبی مطالعه کنید. همچنین جهت اخذ خدمات و مشاوره برای مهاجرت می توانید از تیم متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *