ویزای مسافرتی فیلیپین

راهنمای ویزای توریستی فیلیپین

راهنمای ویزای توریستی فیلیپین

علاقه مندان به سفر و بازدید از کشور فیلیپین بایستی با مطالعه راهنمای ویزای توریستی فیلیپین از شرایط نوع ویزا و قوانین آن اطلاع یابند. فیلیپین یکی از کشورهای منحصر به فرد در جهان است. از نظر جغرافیایی در منطقه ای خاص قرار گرفته و اساسا یک مجمع الجزایر است. طبیعت زیبای این کشور همراه با سواحل زیبا، جنگل ها و حتی کوه های آتشفشانی همراه است. لذا هر سال این کشور میزبان بازدیدکنندگان و توریست های بسیار است. جهت ورود به این کشور برای مدت زمان کوتاه اخذ ویزای توریستی الزامی است. لازم به ذکر است تنها دریافت ویزای توریستی برای ورود به این کشور کافی نیست. نظر مامورین فرودگاه و بندرهای ورودی تایید کننده است. در ادامه این نوشتار تیم ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره راهنمای ویزای توریستی فیلیپین بیشتر نوشته اند.

معرفی کشور فیلیپین

فیلیپین که اغلب “مروارید دریاهای شرقی” خوانده می شود. در مجمع الجزایری در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. فیلیپین که از نظر منابع طبیعی سرشار است شامل 7107 جزیره است که مساحت زمینی تقریبا 300000 کیلومتر مربع دارد. پایتخت این کشور مانیل است. در قلب آسیای جنوب شرقی واقع شده است. این کشور دارای 3 جزیره اصلی لوزون، ویسایاس و مینتانا است. فیلیپین برای به کشورهای مختلف جهان از جمله تایوان، چین و هنگ کنگ و همسایگان شمالی و ژاپن دسترسی دارد. همچنین در ضلع غربی آن کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند سنگاپور، مالزی و تایلند قرار دارند. از شرق و جنوب، آب های اقیانوس آرام سرزمینهای این کشور را فرا گرفته است. موقعیت بی نظیر آن باعث شده است که فیلیپین به قطب تجاری و فرهنگی آسیا تبدیل شود. برای قرن ها ، فیلیپین از قبل از استعمار تحت اسپانیا و آمریکا، مرکز تجارت بوده است.

این کشور همچنین به دلیل داشتن زیبایی های طبیعی و جاذبه های گردشگری فیلیپین معروف است. این کشور دارای استراحتگاه ساحلی ماسه ای سفید، بهترین مناطق غواصی در جهان، جاذبه های دیدنی و حیات وحش، آتشفشان های زیبا و کوه ها و ساختارهای معماری و حیرت انگیز است. فیلیپین مقصد گردشگری جذابی است. این کشور را به عنوان مقصد برتر سفر برای دوستداران طبیعت و ماجراجویان تبدیل می کند. این کشور همچنین به عنوان مقصد توریستی ارزان قیمت در جهان شناخته می شود. هتل ها، غذا و حمل و نقل مقرون به صرفه و ارزان هستند.

معرفی و راهنمای ویزای توریستی فیلیپین

ویزای توریستی فیلیپین و یا ویزای موقت این کشور یک ویزای غیر مهاجرتی است که برای اتباع خارجی که برای مدت زمانی کوتاه خواستار ورود به این کشور برای اهدافی اعم از گردشگری، تجاری یا اهداف پزشکی هستند صادر می شود. اتباع خارجی محدود قبل از ورود به فیلیپین موظف به اخذ ویزای ورود هستند. با این حال، اتباع خارجی بدون محدودیت می توانند بدون ویزای ورود به فیلیپین سفر کنند. اتباع بیش از 150 کشور برای بازدید از فیلیپین نیازی به ویزا ندارند. در بدو ورود ویزا رایگان دریافت می کنند. لذا هم اکنون گردشگران می توانند 30 روز به صورت رایگان با این ویزا به این کشور سفر کنند. این نوع ویزا در اداره مهاجرت در بنادر و فرودگاه به این افراد داده می شود.

در نمودار زیر میانگین تعداد مهاجرینی که به این کشور مهاجرت نموده اند شرح داده شده است:

اکثر اتباع خارجی در صورت دریافت ویزا به مدت 30 روز مجوز اقامت در این کشور را دریافت می کنند. البته این مدت اقامت، بستگی به کشور مبدا بازدید کننده می تواند به اندازه 7 روز و 59 روز باشد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به فیلیپین مقاله لینک شده را بررسی بفرمائید.

این اقامت اولیه می تواند تا حداکثر 16 ماه اقامت ادامه یابد و تمدید شود:

ویزانوع ویزامدت اقامتقابلیت تمدید
توریستیکوتاه مدت30 الی 59 روزدارد

 ویزای گردشگری فیلیپین و غیرمهاجرتی

ویزاهای غیرمهاجرتی در این کشور که امکان حضور افراد خرجی را به طور موقت در این کشور ممکن می سازد. از جمله برای گردشگران، دریانوردان، دیپلمات ها یا مقامات دولت های خارجی، تجاران و سرمایه گذاران، دانشجویان و کارمندان صادر می شود. اگر قصد اقامت کوتاه مدت و یا بیش از 30 روز در فیلیپین را دارید، باید ویزا دریافت شود. ویزای توریستی 59 روزه را می توانید در دفتر کنسولگری فیلیپین که در منطقه شما صلاحیت دارد. قبل از سفر به فیلیپین بدست آورید. اگر در حال حاضر در فیلیپین هستید، می توانید برای ویزای 29 روزه (ورود 30 روز + 29 روز بدون ویزا = 59 روز) اقدام کنید. جهت اخذ یا تمدید ویزاهای توریستی باید قبل از پایان انقضاء آن اقدام کنید.

ویزای توریستی تحت 3 طبقه بندی اصلی زیر صادر می شود:

  • گردشگری و تفریح: با دریافت این ویزا می توانید به عنوان یک توریست وارد این کشور شوید. از این رو نمی توانید برای تحصیل کوتاه مدت، کار و یا هر کار تجاری شرکت کنید.
  • کسب و کار: هدف از اقامت موقت جستجو در زمینه های سرمایه گذاری است. این امکان را برای شما فراهم نمی کند که در فعالیتی شرکت کنید که اشتغال سودآور محسوب شود. لذا برای کار در فیلیپین حتما بایستی ویزای کار فیلیپین دریافت کنید.
  • پزشکی: این ویزا به افرادی كه به دلیل بیماری و مسائل پزشکی و درمان به این کشور می آیند صادر می شود. این بیماری اما نباید مسری و خطرناک باشد.

راهنمای ویزای توریستی فیلیپین و غیر مهاجرتی

ویزاهای غیرمهاجرتی فیلیپین

علاوه بر ویزای توریستی فیلیپین انواع دیگر ویزاهای غیرمهاجرتی در این کشور صادر می شود که شامل موارد زیر است:

  • ویزای تجاری: برای ورود خارجی ها به این کشور صرفا برای انجام تجارت یا کارهای بازرگانی بین فیلیپین و کشور دیگر مطابق معاهده تجاری موجود
  • ویزای کار از پیش تنظیم شده: این ویزای موقت کار برای کسانی است که به این کشور می روند. در مشاغل قانونی، چه برای حقوق و دستمزد و چه برای اشکال دیگر که در آنجا رابطه کارفرمای قانونی و کارمندی وجود دارد، شرکت کنند.
  • ویزای دانشجویی. برای دانش آموزان بالای 15 که برای تحصیل دوره های کوتاه مدت و یک دوره تحصیلی بالاتر از دبیرستان را در دانشگاه، آکادمی، دانشکده یا موسسه ای را دارند صادر می شود.
  • ویزای دریانوردی: این ویزا در اختیار دریانوردانی قرار می گیرد که با کشتی وارد بندری در فیلیپین می شوند. به دنبال ورود موقت در این کشور هستند.
  • ویزای ترانزیت: این نوع ویزا برای حمل و نقل و ترانزیت می باشد.

جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در فیلیپین را مطالعه بفرمائید.

تمدید و راهنمای ویزای توریستی فیلیپین

ویزاهای توریستی این کشور تا چند بار قابل تمدید است. البته ملیت افراد نیز برای تمدید در نظر گرفته می شود. در پذیرش تمدید تاثیر دارد. کشورهای افغانستان، الجزایر، چین، مصر، هند، ایران، عراق، لیبی، لبنان، اردن، نیجریه، پاکستان، هند، سودان، سوریه، فلسطین، یمن، تایوان، هنگ کنگ و ماکائو مقررات خاصی دارد. سخت گیری بیشتری در قبال این کشورها صورت می گیرد. در هر صورت شهروندان خارجی می توانند ویزای توریستی خود را به صورت چند بار تمدید کنند. نهایتا 16 ماه در این کشور بمانند. هزینه تمدید اولین بار ویزای توریستی حدود 3000PHP (پزو) می باشد. جهت تمدید متقاضیان بایستی قبل از انقضاء ویزای خود به اداره مهاجرت بروند

. لازم به ذکر است ویزای توریستی فیلیپین به 2 صورت:

  • یک با ورود: به این صورت که فقط 1 بار می توان با این ویزا به کشور ورود پیدا کرد.
  • چند بار ورود: به این صورت که متقاضی می تواند تا چند بار وارد و خارج شود.

نکته مهم درباره ویزای توریستی فیلیپین

ویزای ورود به فیلیپین ضمانت ورود به این کشور نیست. اداره مهاجرت این کشور (BI) اعلام کرده است که داشتن ویزای ورود به فیلیپین تضمینی برای پذیرش دارنده آن به طور خودکار در کشور نیست. مقامات این کشور توضیح دادند كه ویزای صادر شده صرفا به متقاضی اجازه می دهد كه خود را برای پذیرش در ورودی های کشور فیلیپین معرفی كند. همچنین این ویزا نشان می دهد كه دارنده ویزا به طور صحیح توسط یک كنسولگری این کشور در خارج از كشور بررسی شده است. مقامات این کشور اعلام کردند که این یک عمل بین المللی است که توسط همه کشورها در سراسر جهان اتخاذ شده است. بنابراین، هیچ خارجی که ویزای فیلیپینی را در اختیار داشته باشد. همچنین نمی تواند از حق یا امتیازی برای ورود به کشور اقدام کند. لذا نظر مامور و افسر بسیار مهم است.

چنانچه پس از بازرسی یک فرد خارجی به طور نادرست مستند سازی شود یا تصور می شود. به عنوان یک اتهام عمومی یا تهدیدی برای امنیت ملی، بهداشت عمومی و ایمنی در نظر گرفته شود. همچنین از این امر مستثنا می شوند. از ورود فرد به داخل کشور جلوگیری می شود. برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم و پاسپورت فیلیپین همچنین می توانید به مقاله های منتشر شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *