مهاجرت به کشور سوئد

کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئد

کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئد

طبق شاخص گذرنامه هنلی کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئد 188 می باشد که این تعداد نشان دهنده، پاسپورت قدرتمند این کشور است. این کشور، کشوری اسکاندیناوی در شمال اروپا است. این کشور با 450295 کیلومتر مربع بزرگترین کشور در شمال اروپا، سومین کشور بزرگ در اتحادیه اروپا و پنجمین کشور بزرگ در اروپا است. پایتخت این کشور، شهر استکهلم است. جمعیت کل این کشور 10.4 میلیون نفر است. تراکم کم جمعیت 25 نفر در هر کیلومتر مربع است.

87% از مردم این کشور در مناطق شهری زندگی می کنند. به طوری که، 1.5% از کل زمین را پوشش می دهد. بیشترین میزان تمرکز در نیمه مرکزی و جنوبی کشور است. این کشور بخشی از منطقه جغرافیایی Fennoscandia است. به دلیل تأثیر قابل توجه دریایی، آب و هوا به طور کلی از نظر عرض جغرافیایی شمالی معتدل است. علی رغم عرض جغرافیایی زیاد، این کشور اغلب تابستان های گرم قاره ای دارد و در میان اقیانوس اطلس شمالی، دریای بالتیک و روسیه وسیع واقع شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئد اطلاعاتی که جمع آوری کرده است را در ادامه در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئد

مقامات کشورهای مقصد تعیین می کنند که آیا شهورندان این کشور برای ورود به کشور مقصد به ویزا نیاز دارند یا خیر. طبق شاخص گذرنامه هنلی رتبه گذرنامه این کشور 6 است. به طوری که با کشورهای فرانسه، ایرلند، هلند و پرتغال هم رده می باشد. تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئد در سال جاری به 188 رسیده است. از آنجایی که این کشور جزء اتحادیه اروپا می باشد، شهروندان این کشور می توانند آزادانه در منطقه اقتصادی اروپا سفر کنند.

حق حرکت آزادانه برای شهروندان منطقه اقتصادی اروپا، دستورالعمل حقوق شهروندان را تعریف می کند. شهروندان این کشور طبق توافق نامه های دو جانبه، می توانند آزادانه به کشور سوئیس سفر کنند. برای گردشگری در کشور سوئیس به ویزای توریستی سوئیس نیاز دارید. به طوری که کلیه اتباع اتحادیه اروپا و افتا علاوه بر اینکه معاف از ویزا می باشند، می توانند به صورت قانونی در کشورهای یکدیگر اقامت داشته باشند. شهروندان این کشور برای سفر به کشورهای دیگر به گذرنامه نیاز دارند. به جزء اتحادیه گذرنامه نوردیک که هیچ کارت شناسایی لازم نیست.

کسانی که شناسنامه ملی این کشور را دارند، برای سفر به کشورهای زیر ارائه گذرنامه نیازی نمی باشد:

  • دومنیکا
  • فرانسه
  • گرجستان
  • مونتسرات
  • تونس

اما برای ورود به کشورهای بلاروس، روسیه و اوکراین گذرنامه این کشور نیاز است.

مجوز الکترونیکی برای برخی کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئد

برخی از کشورها جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئد نمی باشند، اما برای ورود به این کشورها نیاز به اخذ مجوز سفر الکترونیکی (eTA) است. این سند ویزا نبوده اما مسافر باید قبل از اینکه در مقصد فرود بیاید، آن را بدست آورد. اخذ این مجوز 100% به صورت آنلاین بوده و بلافاصله بعد از تایید، این سند به گذرنامه شما پیوند می خورد. بنابراین، زمانی که شهروند این کشور وارد مقصد شدريال تنها باید گذرنامه خود را نشان دهد. مقامات آن کشور زمانی که گذرنامه و eTA شما را بررسی کردند، می دانند که معتبر است. زیرا، در سیستم ثبت شده است. مجوز الکترونیکی، به مدت 5 سال یا تا زمان انقضای گذرنامه مسافر معتبر است.

کشورهایی که شهروندان این کشور برای ورد به آن ها به مجوز سفر الکترونیکی نیاز دارند عبارتند از:

  • ساموآ آمریکایی
  • استرالیا
  • نیوزیلند
  • گوام
  • پورتوریکو
  • جزایر ویرجین ایالات متحده
  • سریلانکا
  • کانادا
  • ایالات متحده

مجوز الکترونیکی برای برخی کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئد

ویزا هنگام ورود برای شهروندان سوئد

علاوه بر کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئد و کشورهایی که شهروندان سوئدی برای ورود به آن ها مجوز سفر الکترونیکی می خواهند، کشورهای دیگری وجود دارد که مسافران برای ورود به آن ها به ویزا هنگام ورود نیاز دارند. این نوعی سند است که در اکثر کشورها رایج می باشد. برای دریافت این ویزا اتباع این کشور هنگام ورود به کشور مقصد باید آن را دریافت نمایند. ویزا هنگام ورود تقریبا خودکار بوده و برای تهیه آن فقط باید گذرنامه را ارائه داد.

زمانی که هویت مسافر تایید شد، مقامات کشور مقصد، ویزا هنگام ورود را صادر خواهند کرد. این نوع ویزا در گذرنامه به عنوان یک مهر یا برچسب می باشد. اما به یاد داشته باشید که هنگام مسافرت همیشه گذرنامه به همراه داشته باشید. چرا که، مقامات کشور مقصد هر زمان که بخواهند می توانند مدارک شما را چک کنند. شهروندان این کشور هنگام ورود به 33 کشور می توانند ویزا هنگام ورود دریافت نمایند.

پاسپورت سوئد

به منظور سفرهای بین المللی شهروندان این کشور، گذرنامه صادر می شود. برای اخذ گذرنامه این کشور، باید مدرک تابعیت سوئد ارائه شود و روند تامین کمک از مقامات کنسولی این کشور در خارج از کشور تسهیل گردد. پیشنهاد می شود مقاله تبدیل اقامت به تابعیت سوئد را مطالعه نمایید. گذرنامه های این کشور توسط پلیس صادر می شود و پرونده ها در مراکز پلیس مجهز به پایانه گذرنامه برای گرفتن عکس و اثر انگشت ثبت می شود. گذرنامه هایی که از اول اکتبر 2005 صادر شده اند، بیومتریک بوده و به مدت 5 سال اعتبار دارند.

در جدول زیر اعتبار گذرنامه های قبلی برای رده سنی مختلف را مشاهده می کنید:

رده سنیمدت اعتبار
بزرگسال10 سال
کودکان5 سال

گذرنامه های جلد آبی صادر شده تا سال 1998 و بعد از 2008 معتبر نیستند. زیرا، به دلیل ناکافی بودن ویژگی های امنیتی که منجر به جعل گسترده شده و به عنوان اسناد هویتی معتبر نمی باشند. داشتن یک گذرنامه معتبر برای یک شهروند این کشور در صورت نیاز به کار ممکن است مدت اعتبار گذرنامه اضافی «تا زمانی که ضرورت اعمال شود»، اعمال شود. اما هرگز بیشتر از گذرنامه معمولی نیست. این می تواند در هنگام سفر به کشورهایی که گذرنامه را با مهر ورود یا ویزای یک کشور دیگر در آن رد می کنند، مفید باشد. همچنین هنگامی که گذرنامه عادی برای درخواست ویزا تحویل داده می شود، مفید است.

نمودار زیر امتیاز پویایی گذرنامه سوئد را بین سال های 2018 تا 2021 نشان می دهد:

امتیاز پاسپورت سوئد

هرچه امتیاز پویایی یک گذرنامه بیشتر باشد، اعتبار آن بالاتر است. اگر قصد اقامت سوئد و دریافت تابعیت دارید با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید اطلاعات کافی درباره آن ها بدست آورید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *