مهاجرت سرمایه گذاری در سوئد

ویزای بازنشستگی سوئد

شرایط و اسناد لازم برای ویزای بازنشستگی سوئد از متداول ترین سوالات افرادی است که قصد دارند در این کشور به دوران بازنشستگی خود بپردازند. سوئد یکی از پرطرفدارترین کشورهای جهان است. این کشور اروپایی و پیشرفته یک کیفیت عالی زندگی را برای بازنشستگان با مناظر زیبا و شهرهای تاریخی و قابل پیاده روی برای لذت بردن فراهم می کند. مجمع الجزایر در هر 2ساحل شرقی و ساحل غربی کشور، شاه ماهی دودی معروف و کوفته های کوفته کلاسیک به علاوه جنگل های گسترده و بکر، چیزی تقریباً برای هر بازنشسته ای ارائه می دهند. مواردی که ذکر شد در هر کشوری یافت نمی شود لذا بیشتر بازنشسته ها به این موارد علاقمند می شوند و در صدد اخذ ویزای بازنشستگی کشور سوئد برمی آیند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص نحوه مهاجرت و ویزاهای کشور سوئد به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

هزینه زندگی با ویزای بازنشستگی در سوئد

سوئد کشوری گران است. بدون احتساب اجاره، به گفته یکی از بزرگترین پایگاه های هزینه زندگی، قیمت های مصرف کننده سوئد در حدود 8.5٪ بالاتر از قیمت های ایالات متحده است. با این حال، هزینه های بالاتر زندگی از هزینه های بیشتر مسکن ناشی نمی شود. بلکه از مواد غذایی و حمل و نقل گران تر، از جمله بنزین گران تر، حاصل می شود. هزینه اجاره به طور متوسط ​​32٪ کمتر از ایالات متحده است اگر یک آپارتمان در شهر نیویورک، یک واحد یک خوابه در مرکز شهر اجاره کنید هزینه آن احتمالاً ماهیانه حدود 3415$ (دلار) خواهد بود. هزینه یک آپارتمان در استکهلم ماهانه حدود 1507$ (دلار) است. اگر می خواهید یک آپارتمان در مرکز نیویورک خریداری کنید، احتمالاً هزینه آن برای هر فوت مربع حدود 1319$ (دلار) است. اگر در مرکز استکهلم خرید کنید، احتمالاً هزینه آن برای هر فوت مربع چیزی بیش از 1000$ (دلار) است.

در نمودار زیر شاهد انواع هزینه های موجود در کشور سوئد برای یک بازنشسته هستید:

هزینه های بازنشستگی در سوئد

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی در سوئد

اگر قصد بازنشستگی در سوئد را دارید، به ویزای شینگن نیاز دارید که باید قبل از انتقال به سوئد برای آن درخواست کنید. شما می توانید با مراجعه به یک کنسولگری سوئد یا سفارت در کشور خود درخواست دهید باید گذرنامه معتبر، افشای اطلاعات مالی و عکس گذرنامه را به همراه داشته باشید. شما همچنین می توانید مصاحبه اجازه اقامت را در واشنگتن دی سی طی کنید. زمان رسیدگی به ویزای اقامت سوئد متفاوت است، بنابراین ممکن است قبل از خرید بلیط یک طرفه صبر کنید تا اجازه اقامت شما تأیید شود. بدین منظور شما باید برای اطلاع از اسناد و مدارک لازم 3 ماه قبل از مهاجرت و اخذ ویزا به کنسول گری و یا سفارت سوئد در محل زندگی خود مراجعه کنید و سپس از لیست مدارک لازم آگاهی یابید. پس از آماده کردن آن ها و ارائه منتظر تایید آن باشید.

اسناد عمومی مورد نیاز برای درخواست ویزای سوئد:

  • فرم درخواست ویزا سوئد را بارگیری کنید، آن را پر کنید.
  • 2 عکس باید پیوست شود. عکس باید دارای فرم گذرنامه باشد و تمام چهره با پس زمینه روشن باشد.
  • گذرنامه و کپی ویزاهای قبلی و همچنین گذرنامه شما باید حداقل دو صفحه خالی داشته باشد.
  • تأیید بیمه درمانی سفرحداقل پوشش 30000 € ( یورو) در سوئد
  • نامه ای حاوی اهداف سفر به سوئد و برنامه سفر
  • رزرو هتل و یا اثبات مدت اسکان برای کل مدت اقامت در سوئد
  • اثبات وضعیت مدنی (سند ازدواج و یا شناسنامه فرزندان در صورت وجود و یا کارت سهمیه در صورت وجود)
  • اثبات بازنشستگی و ارائه مدارک مروبط به شغل و حقوق بازنشستگی
  • ابزارهای معیشتی: اثبات تمکن مالی کافی برای مدت اقامت در سوئد

شرایط زندگی با ویزای بازنشستگی در سوئد

سوئد از سالمندان سالم در جهان برخوردار است. این امر تا حدی به دلیل فرهنگی است که مردم را ترغیب می کند. صرف نظر از سن آنها در هر فصلی از فضای باز لذت می برند. مردم و همچنین اسکی و اسکیت در زمستان هر زمان که ممکن است به پیاده روی و دوچرخه سواری تشویق می شوند. دلیل دیگر سلامتی سوئدی ها و ساکنان سوئد، سیستم مراقبت های بهداشتی برتر این کشور است که خدمات بهداشتی پیشگیرانه را نیز فراهم می کند. کلیه ساکنان سوئد به خدمات بهداشتی عمومی دسترسی دارند. پس به طور کلی فرصت برای پیاده روی و دوپرخه سواری و ورزش های مخصوص سالمندان و دسترسی به مراقبت های بهداشتی در این کشور به راحتی انجام می پذیرد. در واقع گذران اوقات و استراحت در این دوره سنی بسیار مهم و حیاتی است.

همه ساکنان همچنین باید مالیات بر درآمد خود را پرداخت کنند و مودیان مالیات سیستم بهداشت عمومی خود را تأمین می کنند. تقریباً 10٪ از تولید ناخالص داخلی این کشور در زمینه بهداشت و درمان سرمایه گذاری می شود، بنابراین سوئد دارای بهترین خدمات بهداشتی عمومی در جهان است. موسسه کارولینسکا و بیمارستان متصل آن شهرت جهانی دارد. این موسسه برنده جایزه نوبل در فیزیولوژی یا پزشکی را انتخاب می کند. بیمه درمانی در سوئد نادر است زیرا سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی قوی و در دسترس همه ساکنان است. مهاجراني كه مي خواهند از سيستم بهداشت عمومي استفاده كنند بايد در اداره ماليات محل خود درخواست شماره شناسايي شخصي كنند. سپس کارت مراقبت های بهداشتی برای آنها صادر می شود.

شرایط زندگی با ویزای بازنشستگی در سوئد

مالیات و روادید بازنشستگی در Sweden

درباره سوئد چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد. مالیات در سوئد بسیار مشهور است، گرچه بار این مالیات بیشتر از مصرف درآمد به عهده شرکت است. این امر باعث ظهور غول های جهانی مانندIkea ،Volvo ، Electrolux و Ericsson شده است. اینکه مهاجرینی که مالیات می پردازند بسته به اقامت شخص در این کشور متفاوت است. به عنوان مثال، هر کسی که 6 ماه در سال یا بیشتر بماند بالاترین مالیات را پرداخت خواهد کرد، و هر کسی که مقیم باشد اما مدت اقامت کمتر از 6 ماه را انتخاب کند ممکن است هزینه کمتری پرداخت کند. فرصتی برای تخفیف مالیات خارج از کشور وجود دارد که مالیات حقوق را کاهش می دهد. اما اگر در دوران بازنشستگی سوئد کار نمی کنید، ممکن است این قوانین در مورد شما اعمال نشود.

مزایای زندگی بازنشستگی در Sweden

اقامت سوئد فرصتی خوب برای زندگی محسوب می شود. به طور کلی، سوئد کشوری بسیار امن است. حداقل جرایم شخصی و نگرانی های بسیار کمی در مورد امنیت شخصی در این کشور وجود دارد. در واقع، طبق شورای مشاوره امنیتی خارج از کشور میزان جرم و جنایت عمومی در سوئد زیر میانگین ملی ایالات متحده است. با این حال این سازمان همچنین هشدار می دهد که فقط به دلیل پایین بودن میزان جرم و جنایت این بدان معنا نیست که مسافران خارجی از جرم در امان هستند. بیشتر جرایم مربوط به سرقت اموال شخصی از وسایل نقلیه، منازل و اماکن عمومی است. اما، اگر در موقعیتی ناامن قرار گرفتید، مراقبت های پزشکی فوری در سراسر کشور در دسترس است و هم مقرون به صرفه است و هم کیفیت بالایی دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه تبدیل اقامت به تابعیت در سوئد شما را راهنمایی می کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *