مهاجرت به کشور سریلانکا

کشورهای لغو روادید با پاسپورت سریلانکا

کشورهای لغو روادید با پاسپورت سریلانکا

با وجود اینکه گذرنامه سریلانکا رتبه پایینی دارد اما تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت سریلانکا به 40 می رسد. این کشور مقصد گردشگری است. این کشور به دلیل حیات وحش، شهرهای تاریخی و پارک های ملی شهرت دارد. 8 مکان میراث جهانی یونسکو در سراسر کشور پراکنده است. فعالیت های اصلی گردشگری پیاده روی، غواصی و گشت و گذار است. برخی از مقاصد پل نه طاق، میهینتاله، گال ویهارایا، پارک ملی اوودالاوه، معبد غار دامبولا و معبد دندان است. بیشترین بازدید از گردشگری سالانه 1.9 میلیون نفر از کشورهای همسایه آسیایی و اروپا است.

این کشور در سال 1948 استقلال خود را از انگلیس بدست آورد. فرهنگ این کشور جنبه های سنتی را با عناصر مدرن آمیخته است. آیین های اصلی که توسط مردم دنبال می شود، آیین بودا و هندوئیسم می باشند. زبان های رسمی کشور سینهالی، تامیل و انگلیسی است. نظام حقوقی بر اساس قوانین مدنی روم و هلند، قانون عادی انگلیس و قوانین عرفی است. شکل دولت جمهوری ریاست جمهوری است. گوتابایا راجاپاکسا رئیس دولت منتخب و رئیس دولت است. انتخابات هر 5 سال یکبار برگزار می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت سریلانکا، اطلاعاتی بدست آورده است که در این مقاله برای مشا عزیزان توضیح داده است.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت سریلانکا

شرایط ویزا برای شهروندان این کشور محدودیت های ورودی اداری توسط مقامات سایر ایالت ها است که برای شهروندان این کشور اعمال می شود. از تاریخ 7 ژانویه 2020، شهروندان این کشور بدون دسترسی به ویزا یا ویزا هنگام ورود به 40 کشور و سرزمین، می توانند وارد شوند. بنابراین، این کشورهای لغو روادید با پاسپورت سریلانکا می باشند. این گذرنامه براساس گذرنامه هنلی امتیا 100 را دارد. اگرچه این کشور، کشوری با درآمد متوسط ​​است، اما دولت های این کشور پی در پی تلاش زیادی نکرده اند و یا هیچ کاری برای بهبود وضعیت گذرنامه انجام نداده اند. از ژانویه 2020، گذرنامه این کشور در 10% رتبه بندی گذرنامه سالانه هنلی قرار دارد. با توجه به گستردگی دیاسپورای این کشور، گذرنامه ای با دسترسی گسترده تر به جهان می تواند به جامعه ای رقابتی و آماده برای آینده کمک کند.

این کشور از لحاظ ارتباط مردم با مردم و ارتباطات تجاری با ASEAN، منطقه ای که دارای روابط تاریخی و فرهنگی قابل توجهی با آن ها است، از لحاظ ارتباطات محدود است. در منطقه SAARC، این کشور تلاش چندانی برای تشویق گردشگری مذهبی و معنوی با کشورهایی مانند نپال و بوتان انجام نداده است. سیاست دولت این کشور در رابطه با مذاکره در مورد سفر بدون ویزا برای شهروندان این کشور با وجود درخواست های متعدد افراد و گروه های جامعه مدنی همچنان سازماندهی ضعیفی دارد. کاری که دولت های این کشور پی در پی انجام داده اند، مذاکره در مورد سفر بدون ویزا برای دارندگان گذرنامه دیپلماتیک و رسمی به کشورهای مختلف است. توسعه موثر یک سیستم 2 طبقه که به نفع طبقات سیاسی بیش از شهروندان عادی باشد.

برخی از کشورهای لغو روادید با پاسپورت سریلانکا

برخی از کشورهای لغو روادید با پاسپورت سریلانکا

رتبه پاسپورت سریلانکا با توجه به تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت سریلانکا و تعداد کشورهایی که مجوز سفر الکترونیکی صادر می کنند، محاسبه می شود. در حال حاضر در مجموع 16 کشور بدون ویزا برای شهروندان این کشور، 23 کشور ویزا هنگام ورود و 1 مقصد eTA وجود دارد.

در جدول زیر برخی از کشورهایی که دارندگان این گذرنامه می توانند بدون ویزا وارد آن شوند را مشاهده می کنید:

نام کشورمدت اقامت بدون ویزا
هند30 روز
مالدیو30 روز
سنت کیتس30 روز
سنگاپور30 روز

پاسپورت سریلانکا

گذرنامه این کشور به منظور سفرهای بین المللی به شهروندان این کشور صادر می شود. اداره مهاجرت مسئول صدور گذرنامه این کشور است. اداره مهاجرت و صدور گذرنامه بیومتریک مطابق با استانداردهای بین المللی را از تاریخ 10 آگوست 2015 آغاز کرده است. از این تاریخ، متقاضیان متقاضی گذرنامه باید عکس دیجیتالی و اثر انگشت را به بخش ارائه دهند. عکس دیجیتال باید از طریق یکی از استودیوهای عکس مجاز ما در سراسر جزیره یا در دفتر مرکزی اداره یا دفاتر منطقه ای ارسال شود. عکس های چاپی دیگر پذیرفته نخواهند شد.

اثر انگشت در دفتر مرکزی اداره یا دفاتر منطقه ای جمع آوری می شود و متقاضی باید شخصا حضور داشته باشد. جدا از این کشورهای بدون ویزا این کشور و کشورهای ویزا هنگام ورود، 189 مقصد اضافی وجود دارد که دارندگان گذرنامه این کشور یا برای ورود به آن نیاز به ویزای فیزیکی یا ویزای الکترونیکی دارند.

در نمودار زیر می توانید نمره تحرک (Score Mobility) این گذرنامه را بین سال های 2018 تا 2021 مشاهده نمایید:

تحرک پاسپورت سریلانکا

برای دریافت این گذرنامه، مهاجران در ابتدا باید تا زمان تعیین شده (معمولا 5 سال) در این کشور اقامت داشته باشند. سپس با تبدیل اقامت به تابعیت سریلانکا می توانند برای دریافت گذرنامه اقدام نمایند.

درباره سریلانکا

جمهوری سوسیالیستی دموکراتیک سریلانکا مستعمره سابق انگلیس است. این کشور جزیره در جنوب آسیا واقع شده و از 9 استان تشکیل شده است. مهم ترین استان ها عبارتند از:

  • کلمبو
  • کندی
  • گاله

این کشور با مساحت 65610 کیلومتر مربع سی و ششمین کشور بزرگ آسیا است. آب و هوای آن از نوع موسمی گرمسیری با شمال شرقی و مونسون جنوب غربی است. مشخصه زمین آن دشت های کم غلتک با کوه های مرکزی جنوبی است.

جمعیت کلی بیش از 21.8 میلیون نفر است. پایتخت این کشور کلمبو است که با بیش از 800000 نفر سکونت بزرگترین شهر کشور نیز محسوب می شود. از دیگر شهرهای مهم می توان به کادولا، ماهاراگاما و کسبوا اشاره کرد. بزرگترین فرودگاه آن، فرودگاه بین المللی بندرانایک (CMB) با 10 میلیون مسافر سالانه است. این فرودگاه، مقصدهای سراسر دنیا را بهم متصل می کند و از نام چهارمین نخست وزیر این کشور گرفته شده است.

واحد پول رسمی روپیه سری لانکا (LKR) است. این کشور دارای یک اقتصاد باز است.به طوری که، تولید ناخالص داخلی تقریبا 321 میلیارد$ (دلار) می باشد. این امر آن را به چهارمین اقتصاد بزرگ آسیای جنوبی تبدیل می کند. درآمد سرانه آن 14509$ (دلار) است. بخش های اصلی تولید ناخالص داخلی خدمات و صنعت هستند. عمده محصولات صادراتی عبارتند از:

  • دارچین
  • لاستیک
  • چای
  • نارگیل
  • تنباکو
  • برنج
  • نیشکر
  • غلات

گردشگری همچنین به عنوان یک عامل تولید ناخالص داخلی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. برای اطلاعات بیشتر مقاله راهنمای ویزای توریستی سریلانکا را مطالعه نمایید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوران و وکلای خبره در زمینه مهاجرت دارد که به شما عزیزان می توانند در این امر کمک کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *