مهاجرت به کشور رومانی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت رومانی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت رومانی

پاسپورت رومانی یکی از قدرتمندترین پاسپورت های جهان بوده به طوری که حدود 174 کشور جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت رومانی می باشند. این کشور در تقاطع اروپای مرکزی، شرقی و جنوب شرقی واقع شده است. این کشور از جنوب با بلغارستان، از شمال با اوکراین، از غرب با مجارستان، از جنوب غربی با صربستان و از شرق با مولداوی مرز مشترک زمینی دارد و از دریای سیاه باز می شود. آب و هوای آن عمدتا معتدل و قاره ای است و مساحت 238397 کیلومتر مربع با جمعیتی حدود 19 میلیون نفر را در بر می گیرد. رومانی دوازدهمین کشور بزرگ اروپا و ششمین کشور عضو اتحادیه اروپا است. پایتخت و بزرگترین شهر آن بخارست است، در حالی که سایر مناطق عمده شهری شامل کلوژ-ناپوکا، تیمیوآرا، ایاچی، کنستانتا، کرایووا، برازوف و گالاشی است.

دانوب، دومین رودخانه طولانی اروپا، در جنگل سیاه آلمان سرچشمه می گیرد و قبل از تخلیه در دلتای دانوب رومانی، در مسیری از جنوب شرقی به طول 2857 کیلومتر جریان دارد. کوه های کارپات، که از این کشور از شمال به جنوب غربی عبور می کنند، شامل قله مولدووانو، در ارتفاع 2544 متر است. این کشور در سال 1859 از طریق اتحادیه شخصی ملوکانه و والاشیای پادشاهی دانوبی شکل گرفت. در سال 1877 از امپراتوری عثمانی استقلال یافت. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را برای علاقه مندان به اخذ تابعیت این کشور آماده کرده اند.

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت رومانی

شرایط ویزا برای شهروندان این کشور محدودیت های ورود اداری توسط مقامات سایر سرزمین ها است که شهروندان این کشور را تحت تأثیر قرار می دهد. از تاریخ 13 آوریل 2021، شهروندان این کشور هنگام ورود به 174 کشور و سرزمین بدون ویزا یا ویزا داشتند و گذرنامه این کشور را از نظر آزادی سفر براساس شاخص گذرنامه Henley در پانزدهم قرار دادند. یعنی این 174 کشور جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت رومانی می باشند.

در جدول زیر اطلاعاتی درباره ویزای شهروندان این کشور مشاهده می کنید:

نوع ویزاتعداد کشورها
بدون ویزا174
ویزای الکترونیکی18
ویزای هنگام ورود34

همان طور که ملاحظه می کنید، شهروندان این کشور می توانند بدون ویزا از 174 کشور بازدید کنند. دارندگان گذرنامه این کشور همچنین می توانند 34 ویزای الکترونیکی و 18 ویزا هنگام ورود دریافت کنند. این کشور 19 میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن بخارست است. این کشور دارای گذرنامه ای است که با نمره تحرک بالا یکی از بهترین پاسپورت های رتبه بندی در جهان است. دارندگان گذرنامه این کشور هنگام ورود به کشورهای زیر نیازی به دریافت ویزا ندارند:

  • انگلستان
  • امارات متحده عربی
  • ژاپن
  • کل اتحادیه اروپا

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت رومانی

کره جنوبی از کشورهای لغو روادید با پاسپورت رومانی

دارندگان گذرنامه این کشور برای ورود به یک سفر کوتاه مدت به کره جنوبی به عنوان مثال گردشگری، دیدار با دوستان یا اقوام، شرکت در جلسات تجاری تا 90 روز به ویزا نیاز ندارند. اجازه اقامت در زمان ورود داده می شود. اگر شهروندان این کشور مایل به انجام فعالیت های تجاری در طول اقامت خود در کره باشند، باید ویزای کره را دریافت کنند. اتباع کشورهای معاف از ویزا می توانند بدون ویزا وارد کره شوند به شرطی که هدف از سفر آن ها گردشگری یا سفر موقت باشد.

اگر آن ها می خواهند به فعالیت های تجاری مانند شغل بپردازند، باید برای ویزای کره مناسب با هدف خود اقدام کنند. بنابراین کره جنوبی یکی از کشورهای لغو روادید با پاسپورت رومانی محسوب می شود اگر متقاضی قصد گردشگری داشته باشد. کسانی که قصد بازدید از این کشور را دارند می توانند مقاله جاذبه های گردشگری کره جنوبی را مشاهده نمایند.

پاسپورت رومانی

پاسپورت رومانی یک سند مسافرتی بین المللی است که برای اتباع این کشور صادر می شود، و همچنین ممکن است اثبات تابعیت این کشور باشد. گذرنامه علاوه بر اینکه حامل را قادر به سفر در سطح بین المللی می کند و به عنوان نشانه ای از تابعیت این کشور عمل می کند، روند تأمین کمک از مقامات کنسولی این کشور در خارج از کشور یا سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را در صورت عدم حضور کنسولگری این کشور در صورت لزوم تسهیل می کند.

طبق 13 آپریل 2023 شاخص محدودیت های ویزا Henley، شهروندان این کشور می توانند بدون ویزا یا ویزای اعطاء شده هنگام ورود به 174 کشور بازدید کنند. شهروندان این کشور می توانند در هر کشوری در داخل اتحادیه اروپا زندگی و کار کنند که نتیجه حرکت آزاد و اقامت آزاد در ماده 21 پیمان اتحادیه اروپا است. این کشورها، کشورهای لغو روادید با پاسپورت رومانی می باشند. هر شهروند این کشور شهروند اتحادیه اروپا نیز محسوب می شود. گذرنامه، همراه با شناسنامه ملی، اجازه حرکت رایگان و اقامت در هر یک از ایالات اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس را می دهد.

نمودار زیر نمره تحرک این گذرنامه را بین سال های 2018 تا 2021 نشان می دهد:

تحرک پاسپورت رومانی

تغییرات سیاسی و اجتماعی که با اعلامیه جمهوری خلق رومانی در 30 دسامبر 1947 اتفاق افتاد، مقامات وقت را به سمت گذراندن گذرنامه هایی با نام جدید دولت و یک پیشگویی جدید سوق داد.

درباره آب و هوای رومانی

موقعیت این کشور در قسمت جنوب شرقی قاره اروپا به آن آب و هوایی می بخشد که بین مناطق معتدل و منتهی الیه شدیدتر قاره داخلی قرار دارد. در مرکز و غرب کشور، ویژگی های آب و هوایی مرطوب اقیانوس اطلس غالب است. در جنوب شرقی تأثیرات قاره دشت روسیه (دشت اروپای شرقی) خود را احساس می کند. در جنوب شرقی افراطی حتی تأثیرات خفیف تری در زیر مدیترانه وجود دارد. این الگوی کلی به طور قابل توجهی توسط امداد اصلاح شده است.

با این حال، و نمونه های زیادی از مناطق آب و هوایی ناشی از تغییر در ارتفاع وجود دارد. میانگین دمای سالانه در جنوب دهه حدود 11 درجه سلسیوس در جنوب و در دهه حدود 8 درجه سلسیوس در شمال است. اگرچه همانطور که گفته شد، تنوع زیادی با توجه به ارتفاع و عوامل مرتبط با آن وجود دارد. برای کسانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند و آنچه درباره رومانی باید بدانند دمای هوای آن است. دمای شدید از حدود 45 درجه سلسیوس در منطقه بارگان تا -38 درجه سلسیوس در رکود است. علاقه مندانی که قصد دارند به این کشور مهاجرت کرده و تابعیت این کشور را بدست آورند می توانند با کمک و راهنمایی مشاوران و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت فرآیند مهاجرت را بدست آورند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *