مهاجرت سرمایه گذاری در رومانی

ویزای بازنشستگی رومانی

ویزای بازنشستگی رومانی

برای دریافت ویزای بازنشستگی رومانی شما باید در خصوص این کشور و شرایط زندگی در زمان بازنشستگی و اسناد لازم برای ویزای کشور رومانی آگاه شوید. در این مقاله بیشتر در خصوص کشور رومانی و نحوه اخذ ویزای این کشور صحبت خواهیم کرد. با توجه به هزینه های پایین زندگی، زیبایی طبیعی آن، عضویت در اتحادیه اروپا رومانی به عنوان کشوری بزرگ برای بازنشستگی در نظر گرفته می شود. رومانی کشوری است که می توان آن را یک کشور اروپایی توصیف کرد که امروز بزرگترین کشور بالکان است. آمار می گوید که جمعیت رومانی در حال حاضر حدود 19،6 میلیون نفر تخمین زده شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت و شرایط زندگی و اخذ ویزای بازنشستگی کشور رومانی به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

مدارک لازم ویزای بازنشستگی رومانی

واحد پول رسمی رومانی (RON) است. رومانی یک کشور عضو اتحادیه اروپا است. قانون مهاجرت ایجاب می کند که اگر شما یک شهروند خارج از اتحادیه اروپا نیستید و فردی قصد دارد بیش از 90 روز متوالی در جمهوری رومانی بماند، یا اگر کسی می خواهد فعالیت تجاری یا کاری انجام دهد، پس باید درخواست اجازه اقامت کند. در حال حاضر این قانون 3 روش عمده برای انجام این کار فراهم کرده است: شروع کار در رومانی، کسب شغل واجد شرایط در آنجا یا تحصیل در صورت اقامت یک فرد خارجی در رومانی کمتر از 90 روز، ویزای ساده الزامی است. طبق آمار، رومانی دومین میزان مهاجرت از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا (86%) را دارد. زبان رسمی این کشور رومانیایی است.

مدارک لازم برای صدور مجوز اقامت طولانی مدت عبارت است از:

  • فرم درخواست
  • سند عبور از مرز (گذرنامه ، سند مسافرت و غیره) به صورت اصل و المثنی
  • اثبات فضای زندگی
  • اثبات معاش و هزینه زندگی

مزایای زندگی بازنشستگی در رومانی

بزرگترین مزیت بازنشستگی در کشور رومانی کم هزینه زندگی است و به دنبال آن زیبایی طبیعی و مردم دوست دارد. بزرگترین دلیل این امر این است که رومانی به خودی خود ویزای بازنشستگی را ارائه نمی دهد. انگلیسی دومین زبان اصلی است که در مدارس آموزش داده می شود (یا حداقل زبان سوم) بنابراین اکثر افراد حداقل مهارت مکالمه به زبان انگلیسی را خواهند داشت. شاید شما نتوانید یک مکالمه فلسفی با همه رومانیایی ها (به انگلیسی) شروع کنید، اما بحث کوچک بسیار خوب است. اگر تصمیم به بازنشستگی در رومانی دارید با هزینه های سوخت خداحافظی کنید. به جز بخارست که بسیار عظیم است، بیشتر شهرهای دیگر در اینجا تقریباً قابل پیاده روی هستند. از جمله شهرهای بزرگتر.

مراقبت های بهداشتی خصوصی در این کشور واقعا ارزان است. مراجعه به پزشک ممکن است تا 30$ (دلار) باشد و بیشتر بیمارستان ها کلینیک های خصوصی حتی در شهرهای کوچکتر نیز بسیار مدرن هستند. گزینه های ماهانه برای هر نفر از حدود 50$ (دلار) در ماه شروع می شود و حتی اگر آنها کاملترین گزینه های موجود نباشند، خواهید فهمید که به طور کلی نسبت به سایر کشورهای غربی، به ویژه ایالات متحده در کل هزینه بسیار کمتری خواهید داشت. چندین نوع مختلف از مجوزهای اقامت وجود دارد. بسته به هدف و مدت اقامت، نوع مناسب خود را بای انتخاب کنید. 2 اجازه اقامت پر کاربرد، اجازه اقامت موقت و دائم است. همانطور که از نام آنها پیداست، تفاوت اصلی این 2 در مدت زمانی است که بازدید کننده قصد اقامت در رومانی را دارد.

در نمودار زیر شاهد افزایش نرخ مهاجرت به کشور رومانی در سال های اخیر هستید:

نرخ مهاجرت به کشور رومانی

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی رومانی

اگر قصد دارند 120 روز یا بیشتر در رومانی بمانند، همه اتباع خارجی باید درخواست اجازه اقامت موقت را دهند. لازم است خارجیان قبل از سفر با دفتر وزارت امور داخلی در منطقه ای که قصد دارند در آن اقامت کنند تماس بگیرند تا مطمئن شوند که می توانند اجازه اقامت موقت را بگیرند. در طول این دوره، لازم است که ابزارهای پشتیبانی زیر را نیز بدست آورید. پس از تأیید درخواست اقامت، لازم است که شهروند خارجی برای دریافت مجوز اقامت دائم به محل ثبت درخواست برگردد. اجازه از زمان تأسیس محل اقامت شروع می شود و پس از 5 سال پایان می یابد. پس از این، ممکن است مجوز برای مدت زمان مشابه تمدید شود. اجازه اقامت موقت را شهروندان خارجی می توانند با ویزای اقامت طولانی مدت وارد کشور رومانی کنند.

درباره رومانی چیزهای بسیاری برای گفتن وجود دارد. اجازه اقامت دائم تنها در صورتی قابل دریافت است که به شهروندان خارجی قبلاً اجازه اقامت موقت داده شده و شرایط زیر را داشته باشند:

  • آنها اثبات اقامت مستمر و قانونی حداقل 5 سال در قلمرو ملی را دارند. با حداکثر غیبت 6 ماه متوالی
  • آنها بیمه درمانی ملی دارند.
  • آنها وسیله ای برای امرار معاش دارند. (حداقل سطح درآمد تضمین شده در رومانی)
  • آنها ثابت می کنند که زبان رومانیایی را در سطح رضایت بخشی می دانند.
  • آنها خطری برای امنیت ملی نیستند.

اسناد اخذ روادید بازنشستگی Romania

اسناد اخذ روادید بازنشستگی Romania

اجازه را می توان با ارائه یک برنامه با مجموعه ای از اسناد درخواست شده توسط IGI بسته به هدف، برای مدت 1-5 سال تمدید کرد. درخواست باید حداقل 30 روز قبل از انقضا اجازه یا ویزا ثبت شود. اگر شما شهروند یک کشور غیر UE / EEA هستید، حق اقامت در رومانی را دارید و می خواهید در این ایالت اقامت طولانی مدت داشته باشید، باید شرایط خاصی را داشته باشید. مراحل عبارتند از: درخواست حق اقامت برای مدت طولانی از واحدهای سرزمینی اداره بازرسی مهاجرت در شهرستان محل زندگی خود، و در صورت مثبت بودن پاسخ، اسناد و مدارک اخذ اجازه اقامت طولانی مدت را ارائه دهید. اجازه اقامت طولانی مدت در صورتی که از اعضای خانواده یک شهروند رومانی باشید 10 سال اعتبار دارد و در صورت اقامت در رومانی برای سایر اهداف پیش بینی شده قانون 5 سال اعتبار دارد.

براساس قوانین رومانی درخواست ایجاد اقامت در رومانی لازم است شخصاً به واحدهای ارضی اداره مهاجرت ارسال شود. این برنامه باید به زبان رومانیایی ثبت شود و همراه با اسناد زیر است:

  • نسخه های محضری اسناد وضعیت مدنی
  • یک سند عبور از مرز دولت
  • اسناد پشتیبانی مربوط به وضعیت زندگی
  • اسنادی که وسیله پشتیبانی را اثبات می کنند.
  • گواهی سابقه کیفری یا سند دیگری با همان ارزش قانونی که توسط مقامات کشور مبدا یا مقامات رومانی صادر شده است.
  • یک گواهی پزشکی صادر شده توسط یک موسسه پزشکی دولتی یا خصوصی مبنی بر عدم وجود بیماری به خطر انداختن سلامت عمومی
  • اثبات بیمه درمانی

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تبدیل اقامت به تابعیت در رومانی به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *