مهاجرت به کشور ایرلند

کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایرلند

کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایرلند

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایرلند، به تعداد 188 کشور می رسد. شهروندان ایرلندی به بسیاری از کشورهای جهان دسترسی دارند. در صورت دریافت پاسپورت این کشور می توانید به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کشورهای امریکای جنوبی و بسیاری از کشورهای دیگر در آسیا، آفریقا و آمریکا بدون ویزا و یا ویزای هنگام ورود وارد شوید. اخذ پاسپورت ایرلند از طریق تبار، تولد، اقامت 10 ساله و ازدواج امکان پذیر است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در قالب مقالات مختلف ارائه شده در همین سایت روش های اخذ تابعیت ایرلند را شرح داده اند. اما در این مقاله کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایرلند بررسی شده است.

معرفی ایرلند

کشور جزیره ای ایرلند از 26 بخش تشکیل شده و بخشی از اتحادیه اروپا است. تنها کشور همسایه این کشور پادشاهی انگلستان با ایرلند شمالی است. در غیر این صورت این کشور توسط اقیانوس اطلس شمالی احاطه شده است. مهم ترین استان ها:

  • دوبلین
  • کورک
  • و لیمریک هستند.

ایرلند 70273 کیلومتر مربع مساحت دارد. این کشور یکی از کشورهای کوچک در اتحادیه اروپا است. آب و هوای آن به طور کلی دریایی معتدل با زمستان های معتدل و تابستان های خنک است. منطقه جغرافیایی بیشتر تحت سلطه زمین های هموار و کوه های کم ارتفاع و صخره های دریایی در ساحل غربی قرار دارد. جمعیت کلی بیش از 4.9 میلیون نفر است. پایتخت این کشور دوبلین است که همچنین پرجمعیت ترین شهر با بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر ساکن در منطقه مترو است. پس از آن شهرهای لیمریک و کورک قرار دارند. بزرگترین فرودگاه، فرودگاه دوبلین (DUB) با 32 میلیون مسافر در سال و پس از آن فرودگاه کورک با 2.5 میلیون مسافر در سال است.

فرهنگ ایرلندی میراث سلتیک و سرشار از تاریخ است. دین کاتولیک روم دین اصلی است. زبان های رسمی در این کشور انگلیسی و ایرلندی است. سیستم حقوقی یک قانون عادی است که با بررسی قضایی هر قانونی توسط دیوان عالی کشور بررسی می شود. نوع دولت جمهوری پارلمانی است.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایرلند

پاسپورت ایرلند در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه هنلی در رتبه 6 جهان قرار دارد. این امکان دسترسی بدون ویزا به 188 کشور را فراهم می کند. با نمره بسیار بالا و دسترسی زیاد شهروندان ایرلندی به کشورهای مختلف جهان، این پاسپورت در رده پاسپورت های ارزشمند جای می گیرد. دارندگان گذرنامه ایرلندی برای ورود به کشورهایی مانند ژاپن، انگلستان، کشورهای عضو شنگن و اتحادیه اروپا و غیره به ویزا نیازی ندارند و این یکی از امتیازات مهم داشتن پاسپورت این کشور است. دارندگان پاسپورت ایرلند می توانند از حق زندگی، تحصیل و کار در اتحادیه اروپا بدون مجوز بهره مند شوند. دارندگان گذرنامه ایرلند برای ورود به حدود 29 کشور در جهان به ویزا نیاز خواهند داشت.

در شکل زیر با استفاده از پاسپورت ایرلند می توانید به کشورهای به رنگ سبز درآمده بدون ارائه ویزا سفر کنید:

کشورهای مجاز به سفر با پاسپورت ایرلند

کشورهای آبی رنگ در شکل بالا همانند آمریکا و یا استرالیا به شهروندان ایرلندی ویزای الکترونیکی ESTA یا ETA و یا eVisa و یا ویزا هنگام ورود را ارائه می کنند. کشورهای سبز پر رنگ در شکل بالا کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نشان می دهد. کشورهای قرمز رنگ کشورهایی هستند که شهروندان ایرلندی برای سفر باید ویزا تهیه کنند.

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت ایرلند

اگر ایرلندی هستید و یا با اخذ تابعیت ایرلند پاسپورت ایرلند را بدست آورده اید شما می توانید بدون درخواست ویزا و لغو روادید کامل به 138 کشور جهان مسافرت کنید. همچنین بیش از 30 کشور را می توانید با ویزای الکترونیکی سفر کنید. ایرلند با انواع مختلفی از مقصد و جاذبه های گردشگری شهری، فرهنگی و طبیعی پر شده است. این کشور خصوصاً به دلیل فرهنگ غنی گالیک شهرت دارد و در زمستان و تابستان گردشگران را به خود جذب می کند. برخی از مقاصد اصلی شامل صخره های موهر، خیابان گرافتون، پارک ملی کیلارنی، حلقه کری، قلعه بلارنی و جزایر آران است. از این کشور سالانه در مجموع تقریباً 11 میلیون گردشگر بازدید می کند. منشأ اکثر گردشگران از اروپا و ایالات متحده هستند.

جدول زیر لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت ایرلند آورده شده است:

قارهنام کشورها
اروپاکشورهای اتحادیه اروپا + موناکو، سوئیس، بلاروس، انگلستان، بوسنی، سان مارینو، کوزوو، جزایر فارو، آندورا، گرینلند، مقدونیه شمالی، گیبرالتار، مونته نگرو، مولداوی، آلبانی و واتیکان
خاورمیانهارمنستان، اسرائیل، امارات متحده عربی، عراق، گرجستان، فلسطین، قطر، ترکیه و عمان
آسیامالزی، سنگاپور، ژاپن، قزاقستان، فیلیپین، کره جنوبی، تایلند، ازبکستان، تایوان، اندونزی، ماکائو، هنگ کنگ، قرقیزستان، ویتنام و برونئی
اقیانوسیهنیئو، کیریباتی، جزایر مارشال، کالدونیای نو، پلنزیای فرانسوی، میکرونزیا، جزایر کوک، جزیره ماریانا شمالی، فیجی و وانوتو
کارائیبتمامی کشورهای حوزه کارائیب به جز کوبا
آمریکاتمامی کشورهای به جز آمریکا و سورینام
آفریقارینوین، بوتسوانا، نامیبیا، سائو توم، تونس، گامبیا، مایوت، زامبیا، آفریقای جنوبی، جزایر کیپ ورد، سنگال، مراکش، موریتس، لسوتو و اسواتنی

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت ایرلند

رتبه پاسپورت ایرلند

رتبه پاسپورت ایرلند نسبت به سایر پاسپورت های جهان دارای ارزش بسیاری است. در حال حاضر رتبه پاسپورت ایرلند در کنار کشورهای پرتغال، هلند، فرانسه و سوئد در رده 6 جهان است. علاوه بر سفر با لغو روادید کامل به بسیاری از کشورها شهروندان ایرلندی می توانند با استفاده از ویزای الکترونیکی یا ویزا هنگام ورود و یا مجوز سفر الکترونیکی eTA به کشورهای ارائه کننده این خدمات سفر کنند. پاسپورت ایرلند در رتبه بندی پاسپورت ایندکس در رده 3 قرار دارد و دارای امتیاز تحرک 135 است. شهروندان ایرلندی برای سفر به حدود 29 کشور نیاز به اخذ ویزا پیش از سفر دارند. از جمله این کشورها شامل:

  • چین
  • ترکمنستان
  • کنگو
  • الجزیره
  • ساحل عاج
  • نیجریه
  • کوبا
  • و غیره

با استفاده از پاسپورت ایرلند می توانید به 68% کشورهای جهان دسترسی راحت داشته باشید.

تعداد کشورهای مجاز به سفر با پاسپورت ایرلند

جهت اخذ ویزای توریستی ایرلند این مقاله را از مطالعه کنید.

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت ایرلند

گزینه های آنلاین برای حدود 30 کشور در اختیار دارندگان گذرنامه ایرلندی برای بازدید کوتاه مدت وجود دارد. اینها به صورت ویزای الکترونیکی (eVisa) یا مجوز سفر الکترونیکی (ETA) است. ETA و eVisas برای شهروندان ایرلند از سیستم های مشابه برنامه کاربردی استفاده می کنند، که شامل یک پروسه سریع و ساده برای گرفتن مجوز بازدید از کشور مقصد، بدون نیاز به مراجعه به سفارت است. برای زندگی، کار یا اقامت در اکثر کشورها در طولانی مدت، اتباع ایرلند باید ویزای مربوطه یا اجازه سفارت مانند ویزای اقامت، ویزای کار یا برای ویزای طولانی مدت اقدام کنند. دارندگان گذرنامه ایرلندی ممکن است به حدود 135 کشور و مناطق مختلف مستقل بدون ویزا وارد شوند. در برخی موارد، این معافیت ویزا شامل حق زندگی و کار در مقصد است.

کمتر از 30 کشور هنگام ورود برای شهروندان ایرلند ویزا دارند. این ویزایی است که می تواند در مرز درخواست و اخذ شود. ویزاهای هنگام ورود معمولاً ممکن است منجر به ایجاد صف های طولانی شود که باعث می شود بازدید کننده ایرلندی زمان زیادی را در انتظار کنترل مرزی بماند.

کشورهای که ایرلندی ها برای آنها به مجوز الکترونیکی یا ETA نیاز دارند، در زیر ذکر شده است:

ویزا با پاسپورت ایرلندکشورها
مجوز سفر الکترونیکی eTAاسترالیا، کانادا، گوام، جزیره نورفولک، نیوزلند، پورتوریکو، آمریکا، ماریانا شمالی، جزایر ویرجین و سریلانکا
ویزای آنلاینآذربایجان، بنین، آنگولا، جیبوتی، غنا، هند، میانمار، ویتنام، پاکستان و سورینام

اخذ پاسپورت ایرلند

همسر یا شریک مدنی یک شهروند ایرلندی می تواند پس از 3 سال ازدواج با شهروند ایرلندی به علاوه 3 سال اقامت در جزیره ایرلند، از طریق تابعیت درخواست تابعیت ایرلند را بدهد. اگر از تبار ایرلندی هستید، وزیر دادگستری و برابری اختیار کامل دارد تا از شرایط چشم پوشی کند. تبار ایرلندی به معنی ارتباط خونی یا فرزند خواندگی با یک شهروند ایرلندی است. اگر می خواهید از طریق اقامت برای تابعیت ایرلند اقدام کنید باید 10 سال در ایرلند به صورت قانونی مقیم باشید.  تابعیت، فرایندی است که به موجب آن یک تبعه غیر ایرلندی می تواند تقاضای تابعیت ایرلندی را داشته باشد، مشروط بر داشتن برخی شرایط برای تابعیت. کلیه درخواست های شهروندی ایرلند توسط اداره مهاجرت در وزارت دادگستری و برابری بررسی می شود.

جهت بررسی شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در ایرلند می توانید به مطالب منتشر شده از سوی مشاورین ما در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *