مهاجرت کاری دانمارک

کار رادیولوژی در دانمارک

کار رادیولوژی در دانمارک

شرایط مناسبی برای کار رادیولوژی در دانمارک برای متخصصین این حوزه فراهم است. دانمارک در برخی از مشاغل با کمبود نیرو مواجه است. از همین رو هر ساله با انتشار لیست مشاغل مورد نیاز خود نیروهای متخصص و حرفه ای را جذب می نماید. بطور کلی دولت این کشور 3 نوع ویزای کاری صادر می نماید. متقاضیان به اخذ یکی از این ویزاهای کاری امکان ورود به بازار کار این کشور را خواهند داشت.

شرح ویزاهای کاری این کشور به شرح زیر می باشند:

آیتمشرح
Pay Limit Schemeپیشنهاد کاری با میزان حقوق حداقل 375000DKK (کرون)
Positive Listقرارداد یا پیشنهاد کاری

شغل متقاضی باید در لیست 125 شغل مورد نظر باشد.

گرین کارت دانمارک (Green Card Scheme)سیستم امتیازبندی

از آنجائیکه کار رادیولوژی در دانمارک در لیست 125 شغل مورد نیاز در این کشور قرار دارد، متخصصین این حوزه می توانند از طریق روش Positive List نسبت به مهاجرت کاری به دانمارک اقدام نمایند. دوستان می توانند در این زمینه از مشاوره های مجموعه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردید.

بررسی شرایط کار رادیولوژی در دانمارک

طبق آنچه در مقدمه بیان شد، این کشور در برخی از مشاغل با کمبود نیرو مواجه است. از متخصصین خارجی که قصد انجام کار در مشاغل مورد نیاز این کشور را دارند، استقبال می نماید. کار رادیولوژی علاوه بر اینکه در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور قرار دارد، از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار می باشد. متخصصین در این حوزه می توانند درآمدهای بالایی را دریافت نمایند. رادیولوژیست ها در دانمارک مجاز به 37 ساعت کار در هفته هستند. آن دسته از متخصصانی که تحصیلات خود را در خارج از این کشور به پایان رسانیده اند، می باید ابتدا مجوز کار از سوی وزارت بهداشت اخذ و پس از کسب نمره قبولی در آزمون های زبان دانمارکی برای انجام کار رادیولوژی آماده گردند.

بیشترین حوزه کاری رادیولوژیست ها در بیمارستان های دولتی است. به تشخیص و کشف بیماری ها می پردازند. رادیولوژیست ها به انجام کار در بخش های توموگرافی محاسباتی (CT) اسکن، MRI به تشخیص و درمان بیماری ها از طریق روش های تصویر محور و کار با تجهیزات اولتراسوند جهت تصویربرداری رزونانسی در بخش های مختلف رایولوژی می پردازند. همانطور که پیشتر بیان شد، رادیولوژیست ها حقوق و مزایای زیادی اخذ می نمایند، بطوریکه حداقل درآمد متخصصین این حوزه 7764848DKK (کرون) در سال تخمین زده شده است.

اخذ مجوز کار رادیولوژی در دانمارک

آن دسته از افرادی که مدرک تحصیل دانشگاهی خود را خارج از کشورهای اتحادیه اروپا دریافت نموده اند، ملزم به تعیین صلاحیت و اعتبار مدرک تحصیلی هستند. متخصصین این حوزه می باید حداقل دارای مدرک کارشناسی در این رشته باشند. علاوه بر این کسب نمره قبولی در آزمون های زبان دانمارکی از دیگر ملزومات ورود به بازارکار رادیولوژی است. آزمون زبان دانمارکی که معروف به Danish Term است. به صورت 3 مرحله ای در مراکز آموزشی زبان دانمارکی در این کشور برگزار می گردد. این آزمون به صورت شفاهی و کتبی صورت می گیرد. متقاضیان انجام کار رادیولوژی می باید حداقل نمره 10 را در آمون شفاهی و نمره 7 را در دو مرحله دیگر کسب نمایند.

جهت کار در این کشور ابتدا با نرخ بیکاری در این کشور آشنا شوید که در نمودار زیر شرح داده شده است:

نرخ بیکاری در دانمارک

بطور کلی مراحل اخذ مجوز کار و تأییدیه دانمارکی به ترتیب در جدول زیر نشان داده شده است:

  • تکمیل فرم درخواست و تأیید مدارک تحصیلی متقاضیان
  • ثبت نام در آزمون زبان دانمارکی و کسب نمره 10-7-7
  • شرکت در آزمون کتبی و مصاحبه
  • گذراندن دوره کارآموزی جهت تطبیق با شرایط محیط کار در دانمارک

متخصصین رادیولوژی در نظر داشته باشند، اخذ مجوز کار فرآیندی جداگانه است که منوط به قبولی در آزمون زبان می باشد. تأیید مدارک تحصیلی در وزارت بهداشت و جهت تعیین اعتبار مدرک دانشگاهی صورت می گیرد. جهت کار در این کشور ابتدا ویزای کاری دانمارک را دریافت نمایید.

مهاجرت از طریق کار متخصصین رادیولوژی در دانمارک

با توجه به نیاز مبرم بازار کار رادیولوژی به نیروی متخصص رادیولوژیست. هر ساله متخصصان خارجی بسیاری با توجه به شرایط ایده آل زندگی، اقدام به مهاجرت به این کشور می نمایند. این افراد امکان مهاجرت به همراه اعضاء خانواده خود به دانمارک را دارند. فرزندان آنان می توانند از مزایای تحصیل رایگان در دانمارک بهره مند گردند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری دانمارک به قرار زیر است:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای کاری
  • مدارک شناسایی (کارت ملی، شناسنامه)
  • 2 قطعه عکس
  • انگیزه نامه
  • رسید رزرو بلیط رفت و برگشت
  • بیمه مسافرتی
  • پیشنهاد و قراردادکاری با کارفرمایان
  • مدارک مربوط به تمکن مالی متقاضی برای زندگی در این کشور

از مهمترین مزایای مهاجرت متخصصین رشته های پزشکی و پیراپزشکی این است که در ابتدای ورود برای اخذ ویزای کاری نیاز به ارائه مدرک زبان دانمارکی ندارند. پس از ورود به این کشور نیز می توانند به صورت رایگان دوره های آموزش زبان دانمارکی را بگذرانند. این درحالی است که دیگر متخصصین برای یادگیری زبان دانمارکی می باید هزینه تحصیل در دوره های زبان را پرداخت نمایند.

مهاجرت از طریق کار متخصصین رادیولوژی در دانمارک

اخذ ویزای کاری دانمارک

اخذ ویزای کاری با توجه به شرایط افرادی که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند، با مزایا و معایبی همراه است. از مهمترین مزایای اخذ ویزای کاری  پایین بودن هزینه صدور ویزا، امکان مهاجرت با همسر و فرزندان کمتر از 18 سال و اخذ اقامت دانمارک پس از گذشت 4 سال را می توان برشمرد.

در مقابل از مهمترین معایب اخذ این ویزا این است که افراد زیادی متقاضی مهاجرت کاری به این کشور هستند. از طرفی پروسه اخذ پیشنهاد کاری نسبتاً دشوار و زمانبر است. افراد از شانس بسیار پایینی برای اخذ این ویزا برخوردار خواهند بود. اما کارشناسان و مشاورین کاردان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجاربی که دارند، بهترین راه های مهاجرتی را به متقاضیان معرفی می نمایند. دوستان عزیز می توانید جهت آگاهی از چگونگی مهاجرت کاری از طریق کار و شرایط کارآفرینی در دانمارک با این مجموعه حقوقی مشاوره نمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *