مهاجرت کاری بلژیک

کار در بلژیک برای پناهندگان

کار در بلژیک برای پناهندگان

پناهندگی از دشوارترین طرق مهاجرتی است زیرا کار در بلژیک برای پناهندگان بگونه ای است که پناهجویان پس از دریافت مجوز اجازه انجام کار را دارند. اگر چه این کشور یکی از بهترین گزینه های مهاجرتی به اروپا است. اما کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مهاجرت از طریق پناهندگی را به هیچ عنوان توصیه نمی نمایند. معتقدند روش های بسیار مناسبی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. در نهایت منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور می گردد. این کشور نیز همانند سایر کشورهای اروپایی در سال 2023 جهت پذیرش پناهجویان قوانین سخت گیرانه ای را جهت جلوگیری از سوء استفاده قاچاقچیان و مهاجرت قاچاقی اعمال نموده است.

از همین رو این کشور تنها با درخواست پناهندگی، پناهجویانی که به یکی از دلایل تعریف شده در کنوانسیون ژنو به این کشور مهاجرت نموده اند، موافقت می نماید. طبق معاهده ژنو در مورد پناهنجویان، کشورهای عضو این کنوانسیون تنها با درخواست پناهندگی پناهجویانی که به دلایلی همچون آزار و اذیت های نژادی، مذهبی و سیاسی به این کشور مراجعت نموده اند موافقت می نمایند. اما امروزه اکثر افراد بدلیل بالا بودن کیفیت و سطح زندگی در این کشور و تغییر سبک زندگی خود به این کشور مهاجرت می نمایند. همچنین بهتر است که متقاضیان زندگی در این کشور از طریق راه های قانونی اقدام نمایند.

بررسی شرایط کار در بلژیک برای پناهندگان

پناهنجویانی که به طرق مختلف خود را به این کشور رسانیده اند، تا زمانی که با درخواست پناهندگی آنان موافقت نگردیده است، اجازه انجام کار در این کشور را نخواهند داشت. درخواست پناهندگی به دیگر کشورها به 2 طریق انجام می گردد. در روش اول متقاضیان می توانند با ارائه درخواست پناهندگی خود به کمیساریای عالی پناهنندگان ارائه نمایند. این اداره در صورت واجد شرایط بودن متقاضی درخواست وی را بررسی و ارزیابی خواهد نمود. در روش دوم افراد از طریق راه های غیر قانونی و دشوار که در بسیاری از موارد مشاهده شده است. افراد جان خود را از دست داده اند و خود را به این کشور می رسانند.

در این روش پناهندگان می باید در ابتدای ورود خود را به اولین ایستگاه پلیس معرفی نمایند. ظرف مدت 8 روز به اداره مهاجرین در کشور بلژیک مراجعه نمایند و درخواست پناهندگی خود را اعلام نمایند. این اداره درخواست پناهجویان را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و هویت فرد را در کشور به ثبت می رسانند. ناگفته نماند طبق قانون دوبلین در اروپا آن دسته از پناهجویانی که قبل از ورود به این کشور در دیگر کشورهای اروپایی هویت خود را به ثبت رسانیده اند، به همان کشور اولیه بازگردانده خواهند شد. پس از ثبت اثر انگشت و هویت پناهجویان، آنان توسط این اداره به اقامتگاه هایی انتقال داده خواهند شد. کار در بلژیک برای پناهندگان در این مدت مجاز نیست. پناهجویان از امکانات درمانی، بهداشتی و غیره برخوردار خواهند بود. به آنان ماهانه حقوقی پرداخت می گردد.

مدت رسیدگی به درخواست پناهندگی بلژیک

حق کار در بلژیک برای پناهندگان تا قبل از موافقت با درخواست پناهندگان وجود ندارد. پناهندگان همانند زندانیان در کمپ ها می باید روزها را سپری نمایند. البته شرایط پناهندگی برای کودکان و نوجوانان با بزرگسالان متفاوت است. کودکان می توانند به تحصیل در مدارس تعیین شده از سوی اداره مهاجرت بپردازند. مدت زمان مشخصی به درخواست رسیدگی پناهندگان تعیین نگردیده است. در برخی موارد مشاهده شده است که پناهجویان سال ها در کمپ ها اسکان داشته اند. اما به طور معمولاً نتیجه درخواست پناهندگی افراد در بلژیک پس از یک الی 3 ماه اعلام گردیده است.

نرخ بیکاری در این کشور در نمودار زیر شرح داده است:

نرخ بیکاری در کشور بلژیک

با توجه به این که حق کار در این کشور برای پناهندگان تا قبل از اعلام موافقت اداره مهاجرت وجود ندارد. این اداره حقوقی به پناهجویان پرداخت می نماید که به قرار زیر است:

دسته بندیهزینه با ارائه غذا به یوروهزینه بدون غذا به یورو
بزرگسالان تنها176€276€
برزگسالان به همراه اعضای خانواده132€ الی €196132€ الی €196
کودک همراه48€ الی €13248€ الی €132
هزینه اضافی برای تک والد24€ الی €4024€ الی €40
کودکان بی سرپرست176€276€

حق کار در بلژیک برای پناهندگان

در صورتی که اداره مهاجرت پس از بررسی مدارک و مصاحبه با پناهجویان با درخواست پناهندگی آنان موافقت نماید، انجام کار در بلژیک برای پناهندگان میسر خواهد شد. چنانچه پناهجویان با انجام کار در این کشور قادر به تأمین هزینه های زندگی خود در این کشور گردند از رفاه اجتماعی در این کشور برخوردار گردند. دولت این کشور دیگر کمک های مالی به آنان پرداخت نخواهد نمود. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به بلژیک ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

طبق ماده 23 قانون اساسی کشور بلژیک تمامی افراد حق زندگی شایسته در این کشور را دارند. از همین رو دولت بلژیک پناهجویان را از ابتدای درخواست پناهندگی تا مراحل تجدید نظر و یا ابطال رأی دادگاه و یا موافقت دولت بلژیک با درخواست پناهندگی متقاضیان آنان را مورد کمک های مالی خود قرار می دهد. اگرچه کمک های مالی دولت بلژیک به پناهندگان در طول رسیدگی به پرونده پناهندگی اندک است. اما با توجه به اینکه امکان انجام کار در این کشور برای پناهندگان تا اعلام نتیجه درخواست وجود ندارد، کمک بزرگی از سوی دولت این کشور بشمار می رود.

حق کار در بلژیک برای پناهندگان

مهاجرت به بلژیک

راه های بهتری برای مهاجرت و اخذ اقامت این کشور برای افراد وجود دارد. متقاضیان می توانند پس از ورود به این کشور به انجام کار در این کشور بپردازند.

  • دریافت ویزای تحصیلی بلژیک
  • دریافت ویزای کاری بلژیک
  • دریافت ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در بلژیک
  • دریافت ویزای ازدواج بلژیک

موارد فوق از جمله راه های مهاجرتی به این کشور است که امکان ورود به بازارهای کاری کشور بلژیک و کسب درآمد برای افراد را امکان پذیر می نماید. مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارند تا با معرفی بهترین راه ها و گزینه های مهاجرتی علاقمندان مهاجرت به دیگر کشورها را یاری و راهنمائی بنمایند. دوستان عزیز می توانید در زمینه هزینه اقامت بلژیک با این مجموعه با تجربه مشاوره و ارتباط برقرار نمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *