ویزای کاری

کار در برونئی

کار در برونئی

طی سالهای اخیر روند مهاجرت افراد برای کار در برونئی بیش از پیش افزایش یافته است که این امر به دلیل رشد قابل توجه این کشور در حوزه های مختلف اقتصادی بوده است. به طور کلی اقتصاد برونئی تحت تسلط صنعت نفت است، که این موضوع برونئی را به عضویت مکرر فهرست ثروتمند ترین کشورهای جهان تبدیل کرده است. همچنین با اقتصاد پر رونق این کشور و زبان انگلیسی گسترده در برونئی به عنوان زبان رسمی تجاری، تعداد خارجی هایی که در برونئی به دنبال شغل هستند، به طور قابل توجه افزایش یافته است. البته لازم به ذکر است که برونئی، همواره یک مقصد کاری معروف برای اتباع آسه آن است که به دنبال فرصت های شغلی در خارج از کشور هستند.

برای کسب اطلاعات دقیق تر در خصوص شرایط کار در برونئی، ما را در این مقاله که با کمک مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید. برونئی همچنین به عنوان کشور توسعه یافته پس از سنگاپور در شاخص توسعه انسانی در آسیای جنوب شرقی طبقه بندی می شود. نکته قابل توجه این است که، دولت برونئی یک پورتال شغلی آنلاین راه اندازی کرده است که در آن کارمندان خارجی می توانند فرصت های شغلی گسترده ای را جستجو کنند. علاوه بر این اتباع کشورهای خارجی که به دنبال کار رد بونئی هستند، در طول زندگی در این کشور می توانند با فرهنگ های گوناگون در برونئی به خوبی آشنا شوند.

انواع ویزای کاری جهت کار در برونئی

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال کار در برونئی هستند باید با انواع ویزای کاری این کشور قبل از اعزام به برونئی آشنا شوند. متقاضیان کار می توانند قبل از ورود به برونئی در کنسولگری این کشور در کشور محل اقامت خود اقدام نمایند. به این نکته مهم توجه فرمایید که، شما باید حداقل 3 ماه قبل از اعزام به برونئی برای ویزای کاری اقدام نمایید. اما نگران نباشید، زیرا روند درخواست ویزای کاری برونئی، بر خلاف اغلب کشورهای آسیای شرقی بسیار ساده است. روند پردازشی ویزای کاری برونئی بین 5 تا 7 هفته کار طول می کشد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای کاری برونئی را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای کاری برونئی

برای اینکه بیشتر با انواع ویزای کاری جهت کار آشنا شوید، جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آنها می پردازیم:

انواع ویزای کاریتوضیحات
ویزای تجاریاین نوع از ویزا برای هر فردی که قصد دارد سرمایه گذاری در برونئی را آغاز کند اعطا می شود. علاوه بر این، ویزای تجاری برای افرادی است که قصد دارند در یک جلسه تجاری در برونئی شرکت کنند صادر می شود.
ویزای بازدید حرفه ایویزای بازدید حرفه ای برای افرادی صادر می شود که کار حرفه ای در این کشور انجام می دهند. برونئی معمولا این نوع از ویزا را به اتباع خارجی جهت نظارت بر پروژه ای در برونئی صادر می کند.
ویزای کارویزای کار برونئی برای افرادی که قصد دارند در این کشور بمانند و کار کنند صادر می شود. البته لازم به ذکر است که برونئی برای اتباع کشورهای سنگاپور و مالزی از ویزای کاری معاف می شود.

مجوز کار در برونئی

تمامی اتباع کشورهای خارجی که قصد کار را دارند، علاوه بر ویزای کاری به مجوز کار در این کشور نیاز خواهند داشت. که این مجوز کاری توسط کمیسیون عالی کشور برونئی صادر می شود. البته مجوز کاری در برونئی توسط اداره مهاجرن و ثبت ملی برونئی مجاز خواهد بود. بنابراین بسته به تعهدات ماری متقاضیان باید با توجه به وضعیت خود بریا مجوزهای کار اقدام کنند.

الزامات اساسی برای درخواس مجوز کار به شرح زیر می باشد:

  • ارائه گذرنامه ای که تا 6 ماه آینده به همراه 6 صفحه بدون علامت معتبر خواهد بود.
  • ارائه یک کپی از نامه تایید مهاجرت
  • 2 قطعه عکس در اندازه گذرنامه که در 6 ماه گذشته گرفته شده است.
  • کپی بلیط پرواز یک طرفه به برونئی همراه با برنامه سفر در این کشور
  • ارائه گواهی پزشکی به صروت چکاپ کامل

مجوز کار در برونئی

چالش های اساسی کار در برونئی

کار در برونئی نیز همانند اغلب کشورهای آسیای شرقی، در کنار مزایای بیش شماری که برای مهاجران به همراه دارد، دارای چالش هایی نیز در این زمینه می باشد. یکی از اصلی ترین چالش های کار محدودیت های زبانی در این کشور می باشد. زیرا اغلب مردم برونئی به زبان محلی صحبت می کنند و استفاده از زبان انگلیسی در این کشور بسیار محدود است.

بنابراین افرادی که به دنبال کار هستند، در کنار زبان انگلیسی باید زبان محلی این کشور را نیز آموزش ببینند. علاوه بر این، از چالش های دیگر کار می توان به دستمزد متوسط کارمندان در این کشور اشاره کرد. به طوری که متوسط حقوق ماهیانه کارمندان در برونئی حدود 2900BND (دلار برونئی) می باشد. هدف ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه در این مقاله، ارتقاء سطح آکاهی شما عزیزان در زمینه کار در برونئی بوده است.

سوالات متداول در خصوص شرایط کار در برونئی

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص شرایط کار در برونئی پاسخ دهیم. برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در این خصوص عبارت اند از:

  • آیا برای کار در برونئی به ویزای کاری این کشور نیاز دارم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی به جز کشورهای سنگاپور و مالزی برای کار در برونئی به ویزای کاری این کشور نیاز دارند. در غیر این صورت اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت.
  • روند جستجوی کار در برونئی چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای آسیای شرقی جستجوی کار بسیار ساده است. علاوه بر این دولت برونئی پورتال های ویژه ای را برای استخدام جستجوی کار در این کشور راه اندازی کرده است.
  • روند استخدام برای کار در برونئی چگونه است؟ روند استخدام برای کار بسیار ساده است، زیرا از بورکراسی های اداری در روند استخدام این کشور خبری نیست.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *