مهاجرت

مهاجرت به برونئی

مهاجرت به برونئی

مهاجرت به برونئی، به دلیل داشتن چشم اندازهای جذاب و دیدنی این کشور به یکی از گزینه های مطلوب برای مهاجران تبدیل شده است. به طور کلی برونئی چشم انداز جذابی برای بسیاری از مهاجران است. برونئی که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است، یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان با استاندارد زندگی بالا و برخی حقوق های نسبتا بالا است. برونئی کشوری کوچک با جمعیتی بیش از 500000 نفر است.

نکته قابل توجه در خصوص برونئی این است که، بیش از نیمی از این کشور را جنگل های بارانی تشکیل می دهند. علاوه بر این، حدود 4 نفر از هر 10 ساکن از کشورهای دیگر به برونئی مهاجرت کرده اند که جذب ثروت و اشتغال در این کشور شده اند که ذخایر نفت را ایجاد می کند. هدف ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله، ارتقاء سطح آگاهی شما عزیزان در خصوص شرایط مهاجرت به برونئی بوده است.

مهاجرت به برونئی جهت کار

یکی از اصلی ترین دلایلی که اتباع خارجی مهاجرت به برونئی را برای ادامه زندگی انتخاب می کنند، کار در این کشور است. طی سالهای اخیر به دلبل رشد قابل توجه برونئی در بخش های گوناگون صنعتی و اقتصادی، کار در برونئی بیش از پیش مورد توجه مهاجران قرار گرفته است. افرادی که به دنبال کار در برونئی پس از مهاجرت هستند، طیف وسیعی از مشاغل را در این کشور پیدا خواهند کرد. البته لازم به ذکر است که افراد حرفه ای ماهر بیشتر مورد تقاضا هستند. زیرا یافتن کار معمولی در برونئی ممکن است مشکل ساز باشد، اگرچه فرصت های با دستمزد کمتری در صنعت مهمان نوازی وجود دارد. نکته قابل توجه برای اقرادی که به دنبال مهاجرت به برونئی جهت کار هستند این است که، برای کار در این کشور به مجوز کار نیاز دارند.

البته لازم به ذکر است که افرادی که مهاجرت را با هدف خود اشتغالی انتخاب می کنند، به مجوز استخدام این کشور نیاز خواهند داشت. البته در این صورت باید قبل از مهاجرت به برونئی طرح تجاری خود را نیز ارسال کنند. در صورتی که برای نیروی کار محلی در برونئی شغلی ایجاد کنید به احتمال زیاد در دریافت مجوز استخدام برای خود اشتغالی موفق خواهید بود. همچنین برونئی بر اساس یک سیستم سهمیه ای برای متقاضیان کار در این کشور عمل می کند، که برای پر کردن شکاف های مهارتی طراحی شده است. افرادی که به دنبال مهاجرت به برونئی هستند به این نکته نیز توجه فرمایند که، متخصصان ماهر در صنعت مالی به همراه معلمان واجد شرایط بریا مدارس خصوصی، همواره مورد تقاضا هستند.

مهاجرت به برونئی جهت کار

اخذ ویزا جهت مهاجرت به برونئی

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال مهاجرت به برونئی هستند، باید قبل از اعزام برای اخذ ویزای برونئی اقدام نمایند. البته لازم به ذکر است که برخی از دارندگان گذرنامه ممکن است برای یک دوره حداکثر 90 روزه بدون ویزا وارد برونئی شوند. البته این ام به ملیت شما بستگی دارد، به عنوان مثال ورود به برونئی برای شهروندان اسرائیلی ممنوع است. به طور کلی اگر متقاضیان قصد دارند بیش از 90 روز در این کشور اقامت داشند باید ویزای لازم را از سفارت برونئی قبل از سفر خود دریافت کنند. بنابراین قبل از خروج از فرودگاه باید مطمئن شوید مهر ورود به شما اعطا می شود. به این تکته نیز توجه فرمایید که برای دریافت ویزای برونئی پاسپورت متقاضیان باید 6 ماه اعتبار داشته باشد.

در نمودار زیر می توانید روند اخذ ویزا جهت مهاجرت برونئی را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند اخذ ویزا جهت مهاجرت برونئی

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال مهاجرت به برونئی هستند، می توانند برای آشنایی بیشتر با انواع ویزای برونئی به جدول زیر مراجعه کنند:

انواع مختلف ویزای برونئیتوضیحات
ویزای ترانزیتاگر بیشتر از 24 ساعت در ترانزیت فرودگاهی برونئی حضور داشته باشید به ویزای ترانزیت برونئی نیاز خواهید داشت.
ویزای توریستیاتباع کشورهای خارجی اگر واجد شرایط معافیت ویزا نیستند، باید ویزای توریستی یا بازدید کننده از سفارت یا کنسولگری محلی تهیه کنند. البته لازم به ذکر است که برای درخواست این نوع از ویزا به اسناد پشتیبانی نیاز دارید.
ویزای کاریکارگران بین المللی که مایل به کار در برونئی هستند، و متخصصانی که با قرارداد تجاری طولانی مدت در این کشور کار می کنند، به ویزای کاری برونئی نیاز دارند.
ویزای دانشجوییدانشجویان بین المللی قبل زا درخواست ویزای دانشجویی برای تحصیل در برونئی، به مدرک پذیرش از دانشگاه های برونئی نیاز دارند.

مهاجرت به برونئی جهت اخذ اقامت دائم

اغلب افرادی که به دنبال مهاجرت به برونئی هستند، برای اخذ اقامت دائم این کشور به برونئی سفر می کنند. اخذ اقامت برونئی پس از مهاجرت به این کشور، به دلیل کیفیت بالای زندگی در برونئی، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. البته لازم به ذکر است که پذیرش به عنوان یک مقیم دائم در برونئی فرآیندی بسیار دشوار و طولانی می باشد. به طور مثال، اگر با یک شهروند برونئی ازدواج کرده اید، قبل از ارائه درخواست برای اقامت دائم، باید ازدواج کرده و حداقل به مدت 10 سال در برونئی اقامت داشته باشید. علاوه بر این، اگر در این کشور متولد شده اید اما والدین شما تابعیت این کشور را ندارند، باید حداقل 10 سال صبر کنید تا واجد شرایط درخواست اقامت دائم برونئی باشید.

همانطور که اشاره شد، اخذ اقامت دائم در برونئی، برای اتباع کشورهای خارجی کار بسیار دشواری تلقی می شود. اگر هیچ یک از شرایط ازدواج یا تولد برای متقاضیان در برونئی قابل اجرا نیست، باید حداقل 15 سال در برونئی کار کنید تا واجد شرایط اخذ اقامت دائم در برونئی شوید. البته گر پس از مهاجرت به برونئی، حرفه ای بسیار ماهر مانند پزشکی یا مهندسی را دنیال کنید شانس شما برای اخذ اقامت دائم در برونئی افزایش می یابد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به برونئی به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص مهاجرت به برونئی

در این بخش توجه شما را به پرتکرارترین سوالات در راستای مهاجرت به برونئی جلب می داریم:

  • شرایط مهاجرت به برونئی جهت کار به چه صورت می باشد؟ یکی از اصلی ترین دلایلی که اتباع خارجی مهاجرت به برونئی را برای ادامه زندگی انتخاب می کنند، کار در این کشور است. طی سالهای اخیر به دلبل رشد قابل توجه برونئی در بخش های گوناگون صنعتی و اقتصادی، کار در برونئی بیش از پیش مورد توجه مهاجران قرار گرفته است. افرادی که به دنبال کار در برونئی پس از مهاجرت هستند، طیف وسیعی از مشاغل را در این کشور پیدا خواهند کرد. البته لازم به ذکر است که افراد حرفه ای ماهر بیشتر مورد تقاضا هستند. زیرا یافتن کار معمولی در برونئی ممکن است مشکل ساز باشد، اگرچه فرصت های با دستمزد کمتری در صنعت مهمان نوازی وجود دارد. نکته قابل توجه برای اقرادی که به دنبال مهاجرت به برونئی جهت کار هستند این است که، برای کار در این کشور به مجوز کار نیاز دارند.
  • انواع ویزای برونئی جهت مهاجرت کدام اند؟ ویزای ترانزیت، ویزای توریستی، ویزای کاری و ویزای دانشجویی
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *