مهاجرت تحصیلی قبرس

کار دانشجویی در قبرس

کار دانشجویی در قبرس

متقاضیان تحصیل در کشور قبرس می توانند با کار دانشجویی در قبرس در حین تحصیل علاوه بر کسب تجربه کاری درآمد نیز داشته باشند. البته دانشجویان خارجی در حین تحصیل فقط به مجاز به کار 20 ساعته در هفته هستند. این قانون برای جلوگیری از لطمه وارد شدن به تحصیل دانشجویان و همچنین عدم سو استفاده از کار در حین تحصیل در قبرس است. قبرس کشوری جذاب و محبوب برای تحصیل برای دانشجویان خارجی است و کار دانشجویی در قبرس برای این دانشجویان مطرح می باشد. جهت بررسی قوانین قبرس برای کار دانشجویی در قبرس و مطالب مربوط به آن به نوشته همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

مشاغل مجاز کار دانشجویی در قبرس

طبق یک قانون اخیر که از یک دستورالعمل اتحادیه اروپا پیروی می کند، دانشجویانی که تابعیت کشورهای ثالث را دارند ممکن است تحت شرایط خاص و برای انواع خاصی از کار در قبرس، فعالیت اقتصادی داشته باشند و حقوق بگیرند. دستور یا حکم وزیر کار، رفاه و بیمه های اجتماعی که این امر را ممکن می کند در روزنامه رسمی منتشر شد. دانشجویان دانشگاه های شناخته شده یا برنامه های دانشگاهی مجاز به کار در هفته 20 ساعت، در مشاغل خاص و بخشهای مشخص فعالیت اقتصادی هستند.

آنها باید دانشجویان تمام وقت دانشگاه ها یا کالج های شناخته شده (یا برخی از کالج های ثبت شده اضافی) باشند و به صورت قانونی وارد قبرس شده و در آن اقامت داشته باشند. با آنها باید برابر با کارگران قبرسی رفتار شود. حداقل استانداردهای کار باید رعایت شود. وزارت برای استفاده در این مورد قرارداد کار استاندارد تهیه کرده است. قرارداد استاندارد در دفاتر کار منطقه ای موجود است. اشتغال دانشجویان خارجی در بخش های زیر از فعالیت اقتصادی و مشاغل مجاز است:

پارامترشرح
تجارت و تعمیراتعمده فروشان حمل و نقل کالا، کارگران پمپ بنزین و کارواش
بهداشت و مراقبت های اجتماعیپرستاری در خانه سالمندان
فعالیت های خانگیکار در کارگاه
تولیدکارگران نانوایی، کارگران تولید علوفه، کارگران بازیافت و کارگران شیفت شب
کشاورزی دامپروری شیلاتماهیگیری و کار در بخش های کشاورزی و شیلات
صنایع غذاییتحویل غذا، دستیارهای آشپزخانه و تمیزکاری، کار در مراکز تفریحی
سایرتراکت پخش کن، خدمه تمیزکاری و بازیافت

لازم به ذکر است این مشاغل به صورت رسمی و 20 ساعت در هفته است. دانشجویان می توانند به صورت فریلنسری و یا غیر رسمی در سایر بخش ها کار کنند.

مدارک کار دانشجویی در قبرس

اسناد اصلی لازم برای کسانی که مایل به کار در قبرس به عنوان دانشجو هستند و همچنین برای کارفرمایان آنها موارد زیر است:

  • اجازه اقامت معتبر
  • قرارداد کار، امضاء شده توسط دو طرف
  • جدول زمانی مطالعات که نباید با ساعت کار همزمان باشد.

دانشجویان اول باید از اداره مهاجرت قبرس اجازه کار دانشجویی بگیرند. سپس آنها باید قرارداد کار با یک کارفرما امضا کنند و آن را برای تأیید به اداره استخدام منطقه قبرس ارائه دهند. اداره اشتغال شرایط اصلی را بررسی می کند و در صورت رضایت قرارداد را تایید می کند. این قانون برای کسانی که مفاد آن را نقض می کنند مجازات (جزای نقدی یا حبس) را در نظر گرفته است.

درباره کار دانشجویی در قبرس

درباره کار دانشجویی در قبرس

یکی از سوالات اصلی ذهن دانشجویان این است که آیا من قادر به کار و درآمد در قبرس هستم و پاسخ مثبت است. گفته می شود که یافتن اشتغال به موقع قبرس به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زیر بحث خواهد شد، با این وجود مشاغل موجود در قبرس موجبات تخفیف مالی را فراهم می کنند و به آنها امکان می دهد از نیازهای روزمره خود مراقبت کنند. طبق مقررات قبرس، از کلیه دانشجویان کارمند انتظار می رود که بیش از 20 ساعت در هفته در حین تحصیل و 36 ساعت در تعطیلات کار نکنند. این ابتکار نه تنها راحت است بلکه به دانشجویان اجازه می دهد تا بر روی درس خود نیز تمرکز کنند تا در این صورت به مدیریت موثرتر وقت خود کمک کنند. در کل جزیره، شرایط و دستمزد استخدام بسته به شهر منطقه یا نوع اشتغال متفاوت است.

نه تنها کار نیمه وقت به دانشجویان کمک مالی بسیار ضروری می کند، بلکه بیشتر دانشجویان در معرض محیط کار قرار می گیرند و همچنین فرصت شبکه و حتی درخواست یا کارآموزی را دارند که به طور استثنایی انجام می دهند. دانشجویان در قبرس باید دائماً در خارج از خانه باشند و در جستجوی شغل باشند زیرا بیشتر پیشنهادها معمولا غیررسمی هستند. اگرچه مشاغل مختلفی در طول سال وجود دارد، بیشتر مشاغل نیمه وقت معمولا بیشتر در تابستان باز می شوند زیرا این جزیره با گردشگران داخلی و بین المللی سر و کار دارد، شهرهای اصلی و بهترین شهرهای قبرس مانند:

  • نیکوزیا
  • لیماسول
  • پافوس
  • و لارناکا

فرصت های شغلی بهتری برای دانشجویان فراهم می کنند زیرا جمعیت، خدمات و امکانات بیشتری دارند.

کاریابی در قبرس برای دانشجویان

برای انجام کار ضمن تحصیل در قبرس به عنوان دانشجو می توانید از موسسات کاریابی استفاده کنید. همچنین مطالب کمکی زیر آورده شده است.

  • رزومه خود را به روز کنید و همیشه آن را بهینه کنید
  • پست ها یا جای خالی مشاغل را ابتدا در دانشگاه و سپس فراتر از آن جستجو کنید
  • زبان یونانی را بیاموزید و با ساکنین محلی آشنا و نزدیک شوید.
  • در قبرس می توانید در کافه ها، بارها، رستوران ها، سوپرمارکت ها، فروشگاه های لباس، کتابخانه، کارواش و مواردی از این دست کار پیدا کنید
  • فرصت های شغلی ممکن است پیش روی ما قرار گیرد که سخت باشد و نیازمند کار بدنی باشد لذا آنها را در نظر بگیرید زیرا تقاضای کم تری دارد.

زندگی دانشجویان در قبرس

جزیره قبرس یک تفریحگاه ​​گرم و دلنشین است که در آن دانشجویان بسیار لذت می برند. این امر با توجه به تعداد مطالعات بین المللی از سراسر جهان که به طور مداوم به قبرس ادامه می دهند و قبرس را به عنوان گزینه تحصیل خود انتخاب می کنند، اثبات شده است. زندگی دانشجویی در قبرس نه تنها چند فرهنگی، پر جنب و جوش، مدرن و متنوع است، با این حال بزرگترین مزیت دانشجو به طور قابل توجهی مقرون به صرفه در سبک زندگی و فرصت های شغلی است که اغلب به دانشجویان اجازه می دهد بدون هیچ گونه استرس و نگرانی زندگی کنند. قبرس کشوری پویا است و فقط دارای ویژگی های متفاوت و متناسب با دانشجویان مدرن از سالن های سرگرمی، رستوران ها، مراکز ورزشی، کلوپ های شبانه و استراحتگاه های توریستی است.

دانشجویان با داشتن شهرهای پرانرژی مانند لارناکا، نیکوزیا، لیماسول و پاتوس، امکانات رفاهی و خدماتی را فراهم می بینند که می تواند با رستوران های مقرون به صرفه و غذا خوردن در مکان های مختلف، مراکز بازی، مراکز خرید، کتابخانه ها، پارک های تفریحی، ساحل ها و غیره و سالن های سینما شب را روز کنند.

نرخ بیکاری قبرس در سال های اخیر در نمودار زیر مشخص است:

نرخ بیکاری قبرس در سال های اخیر

کار نیمه وقت در قبرس

تا آنجا که به اشکال انعطاف پذیر اشتغال مربوط می شود، اگرچه تاکنون هیچ تحلیلی در این زمینه انجام نشده است، از داده های آماری که بدست آورده شده، به نظر می رسد که کار نیمه وقت در قبرس طی سال های گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است. اگرچه اشتغال پاره وقت در میان کارمندان زن بیشتر است، اما از سال 2012 نیز در مردان افزایش یافته است. به طور خاص ، اشتغال پاره وقت برای مردان از 6.3% در 2012 به 13.3% در 2016 افزایش یافته است، اما پس از آن به 7.4% در 2018 کاهش یافته است، در حالی که اشتغال پاره وقت در زنان از 12.8% در 2012 به 14.2% در 2018 افزایش یافته است. دلیل این افزایش کمبود مشاغل تمام وقت است. کارمندان نیمه وقت در قانون کارمندان نیمه وقت تعریف شده است:

  • کارمندی که ساعات کار وی به صورت هفتگی یا متوسط ​​ساعت کاری سالانه محاسبه می شود کمتر از ساعات کار عادی یک کارمند تمام وقت است.

علاقه مندان تحصیل در قبرس و مهاجرت تحصیلی به این کشور می توانند مقالات دیگر در این رابطه را ه در وب سایت ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آورده شده است را مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *