مهاجرت به کشور آلمان

کارت شانس آلمان

کارت شانس آلمان

با کمبود کارگران بسیار ماهر، آلمان فعالانه به دنبال غلبه بر این مشکل با کارت فرصت است که به عنوان کارت شانس آلمان نیز شناخته می شود. این کارت مسیر آسان تری را برای مهاجرت به آلمان باز می کند. این مجوز به شهروندان غیر اتحادیه اروپا اجازه ورود و زندگی در آلمان را می دهد که به دنبال فرصت های شغلی در تخصص خود هستند. در مارس 2023، کابینه فدرال آلمان پیش نویس قانون را برای توسعه بیشتر مهاجرت کارگران ماهر تصویب کرد. این لایحه به دنبال جذب کارگران ماهر از کشورهای ثالث و مقابله با کمبود فعلی کارگران ماهر است. این کار با یک کارت فرصت انجام می شود که از اول مارس 2024 اجرایی می شود.

آلمان یکی از بزرگترین اقتصادهای اتحادیه اروپا را دارد. با این حال، این کشور به دلیل پیری جمعیت با کمبودهای زیادی مواجه است. مطالعات نشان داده است که بیش از 1.7 میلیون فرصت شغلی در سراسر کشور وجود دارد که پر نمی شوند. به منظور کمک به کاهش این مشکل، این کشور سیستم Chancenkarte را معرفی کرد، سیستمی که به شهروندان غیر اتحادیه اروپا اجازه می دهد برای کار در آلمان بیایند. صنایع در آلمان به دنبال کارگران ماهر بیشتری هستند. کارت فرصت آلمان برای «کارگران ماهر» هدف قرار گرفته است. در این زمینه، برای افرادی که دارای مدرک حرفه ای یا دانشگاهی هستند، معنی می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مهاجرت از طرق مختلف به آلمان پاسخگو سوالات و راهنمای شماست.

مشاغل مناسب برای کارت شانس آلمان

کمبود مهارت در کشور بیشتر در بخش های علوم، مهندسی و بهداشت و درمان مشهود است. با این حال، شکاف های مهارتی زیادی وجود دارد که باید پر شود. هر حرفه ای بسیار ماهر که بتواند نشان دهد که دارای مدارک خاصی است، ممکن است تقاضای بیشتری نسبت به یک حرفه ای با مهارت پایین تر یا سطح ابتدایی داشته باشد. مهم است بدانید که آلمان کارگران را به 3 گروه طبقه بندی می کند. حرفه ای های ماهر یا واجد شرایط افرادی که حداقل 2 سال آموزش حرفه ای را گذرانده اند. متخصصان یعنی افرادی که دارای تحصیلات استادکار یا تکنسین هستند یا افرادی که دارای مدرک دانشگاهی یا مدارک مشابه هستند. کارشناسان یعنی افرادی که حداقل 4 سال تحصیل در دانشگاه یا مدارک معادل آن را گذرانده باشند.

طبق این وب سایت دولتی، مشاغل زیر بیشترین تقاضا را دارند:

مشاغل مناسب برای کارت شانس آلمان

شرایط اخذ کارت شانس آلمان

متأسفانه، کارت فرصت آلمان برای هر کسی در دسترس نیست. برای واجد شرایط بودن باید شرایط خاصی را رعایت کنید. از آنجایی که Chancenkarte هنوز اجرا نشده است، هنوز الزامات شهروندی خاصی وجود ندارد، اگرچه ممکن است در تاریخ بعدی اضافه شوند. شما باید حداقل 3 مورد از این معیارها را داشته باشید. اول دارای مدرک دانشگاهی، آموزش حرفه ای یا صلاحیت حرفه ای از یک موسسه معتبر و داشتن حداقل 3 سال تجربه حرفه ای مرتبط با شغل مورد درخواست و برای نشان دادن آشنایی با زبان آلمانی و فرهنگ کاری، دارای مهارت زبان یا اقامت قبلی در آلمان باشید. 35 سال یا کمتر داشته باشید. همه معیارها به یک اندازه مهم هستند. اگر 3 مورد از این موارد را داشته باشید، احتمالاً واجد شرایط خواهید بود، حتی اگر هنوز پیشنهاد کاری نداشته باشید. البته که پیشنهاد کاری جز شرایط اخذ ویزای کاری آلمان است.

در نمودار زیر شاهد تعداد کارت های شانس آلمان در سال های اخیر هستید:

تعداد کارت های شانس آلمان در سال های اخیر

مدت اعتبار کارت شانس آلمان

Chancenkarte دنیایی از فرصت ها را برای شما باز خواهد کرد. اگر معیارهای درخواستی را داشته باشید، می توانید وارد آلمان شوید و در عین حال به دنبال شغلی در تخصص خود باشید. برای شما الزامی نیست که در هنگام درخواست از قبل یک پیشنهاد شغلی داشته باشید، پس از حضور در کشور می توانید به طور فعال به دنبال کار باشید. شما مجاز به کار در هر شغلی در این مدت، حداکثر 20 ساعت در هفته هستید. پس از ورود به آلمان، به شما اجازه کار به صورت آزمایشی داده خواهد شد. اگر شرکت شما را استخدام کند، می توانید به اداره مهاجرت در آلمان بروید و ویزای طولانی تری دریافت کنید یا وضعیت فعلی خود را به روز کنید.

شما همچنین می توانید در حین جستجوی شغلی در تخصص خود به صورت پاره وقت کار کنید. کارت فرصت آلمان به شما این امکان را می دهد که 1 سال کامل در کشور بمانید و در صورت یافتن شغل، این فرصت را برای 2 سال دیگر تمدید کنید. با این حال، اگر هنوز شغلی در تخصص خود کسب نکرده اید، اجازه تمدید مجوز را نخواهید داشت. از آنجایی که مجوز کارت فرصت Chancenkarte هنوز اجرا نشده است، هنوز روند درخواست جزئیاتی وجود ندارد. همچنین شرایط اخذ بلوکارت آلمان هم مراحلی مانند کارت شانس دارد.

مدت اعتبار کارت شانس آلمان

سیستم امتیاز کارت فرصت آلمان

ممکن است بتوانید مانند هر ویزای دیگر آلمان به صورت آنلاین درخواست دهید. پرتال آنلاین به احتمال زیاد از شما می خواهد که اسناد شخصی، آموزشی و کاری خود را بارگذاری کنید. به احتمال زیاد باید ثابت کنید که بودجه کافی برای حمایت از خود دارید، اما حداقل درآمد هنوز تعیین نشده است. تعداد کارت ‌های فرصت موجود سالانه به 25000 محدود می ‌شود و تنها تعداد محدودی قرار ملاقات در هر کشور برای این ویزا وجود خواهد داشت.Chancenkarte همچنین بر روی یک سیستم مبتنی بر امتیاز کار می کند.

در لیست زیر شاهد امتیازاتی هستید که برای کارت شانس آلمان تعیین شده است:

  • زبان آلمانی
  • زبان انگلیسی
  • سابقه کاری 2 سال به بالا
  • مهارت مورد نیاز
  • مدرک تحصیلی آلمانی

اگر شما یک کارگر ماهر نیستید که در آلمان با مدرک تحصیلی شناخته شده یا آموزش حرفه ای شناخته شده باشد، تا زمانی که به امتیازات کافی رسیده باشید، همچنان می توانید درخواست دهید. سیستم امتیازی کارت فرصت بر اساس مدارک، مهارت های زبانی، سابقه کار، ارتباط با آلمان و سن است. برای واجد شرایط بودن باید حداقل 6 امتیاز کسب کنید. برای مشاوره از طریق کار در آلمان برای ایرانیان و اخذ ویزای کاری و یا کارت شانس آلمان با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایید.

سوالات پرتکار در خصوص کارت شانس آلمان

در بخش موخره به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • مدت اعتبار کارت شانس آلمان به چه صورت است؟ Chancenkarte دنیایی از فرصت ها را برای شما باز خواهد کرد. اگر معیارهای درخواستی را داشته باشید، می توانید وارد آلمان شوید و در عین حال به دنبال شغلی در تخصص خود باشید. برای شما الزامی نیست که در هنگام درخواست از قبل یک پیشنهاد شغلی داشته باشید، پس از حضور در کشور می توانید به طور فعال به دنبال کار باشید. شما مجاز به کار در هر شغلی در این مدت، حداکثر 20 ساعت در هفته هستید. پس از ورود به آلمان، به شما اجازه کار به صورت آزمایشی داده خواهد شد. اگر شرکت شما را استخدام کند، می توانید به اداره مهاجرت در آلمان بروید و ویزای طولانی تری دریافت کنید یا وضعیت فعلی خود را به روز کنید.
  • مشاغل مناسب برای کارت شانس آلمان چه شرایطی دارد؟ کمبود مهارت در کشور بیشتر در بخش های علوم، مهندسی و بهداشت و درمان مشهود است. با این حال، شکاف های مهارتی زیادی وجود دارد که باید پر شود. هر حرفه ای بسیار ماهر که بتواند نشان دهد که دارای مدارک خاصی است، ممکن است تقاضای بیشتری نسبت به یک حرفه ای با مهارت پایین تر یا سطح ابتدایی داشته باشد. مهم است بدانید که آلمان کارگران را به 3 گروه طبقه بندی می کند. حرفه ای های ماهر یا واجد شرایط افرادی که حداقل 2 سال آموزش حرفه ای را گذرانده اند. متخصصان یعنی افرادی که دارای تحصیلات استادکار یا تکنسین هستند یا افرادی که دارای مدرک دانشگاهی یا مدارک مشابه هستند. کارشناسان یعنی افرادی که حداقل 4 سال تحصیل در دانشگاه یا مدارک معادل آن را گذرانده باشند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *