مهاجرت سرمایه گذاری در کانادا

کارآفرینی در کانادا

کارآفرینی در کانادا

یکی از برنامه های کانادا برنامه کارآفرینی در کانادا می باشد. به این معنا که افراد متقاضی برای تشکیل پرونده به اداره مهاجرت استان مورد نظر میروند. در مجموع همه ی روش های مهاجرت کارافرینی استانی در صورتی که متقاضیان با تعهد به سرمایه گذاری برای راه اندازی کسب و کار در یکی از استان های کانادا برای خود و خانواده ی خود ویزای کانادا را میگیرند. مهاجرت در هر استانی قوانین خاص خود را از قبیل میزان سرمایه گذاری، مدارک مورد نیاز دارد اما قانون مشترک در همه استان ها ایجاد کردن بیزنس در کانادا است. اگر چنانچه شرایط تشکیل پرونده و قصد مهاجرت به کشور کانادا را داشتید، می توانید در اسرع وقت با مشاورین خبره و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

شرایط مورد نیاز کارآفرینی در کانادا

افراد متقاضی کارافرینی در کانادا برای تشکیل پرونده باید 3 تا 5 سال گذشته سابقه ی کسب و کار خصوصی از قبیل دفتر کار و مغازه داشته باشند و همچین دارایی آنها به میزان حداقل 600000CAD (دلار کانادا) برسد. همچنین متقاضیان باید دارای مدرک آیلتس جنرال با نمره 4 یا 5 داشته یا توانایی لازم در جهت به دست آوردن مدرک را داشته باشند. همچنین داشتن گواهی سلامت پزشکی و نداشتن سوء پیشینه حائز اهمیت است.

در آخر افراد متقاضی باید به ارائه یک طرح بیزنسی اعلام آمادگی کنند و تعهد خود را در جهت سرمایه گذاری به مبلغ 150000 تا 250000CAD (دلار کانادا) به اداره مهاجرت در کانادا ارائه دهند. با داشتن کامل شرایط تیم تخصصی اداره مهاجرت هر استان به همراه تیم حسابرسی و تیم مشاورین متخصص به تدوین طرح می پردازند و در صورت بی نقص بودن طرح تشکیل پرونده برای متقاضی می دهند.

مزایای کارآفرینی در کانادا

کشور کانادا هم اکنون مهاجرت به روش کارافرینی فدرال را متوقف کرده است ولی مهاجرت به کشور کانادا به روش کارافرینی استانی پابرجا است. از مزایای کارآفرینی در کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن مدرک تحصیلی اهمیتی ندارد.
  • داشتن مهارت و مدرک زبان اهمیتی ندارد.
  • گرفتن اقامت برای فرد متقاضی و خانواده

ویزای کارافرینی کانادا

کارافرینی در کانادا دارای ویزایی است که مشمول شرایط است که باید تا 2 سال پس از اقامت دائم در کانادا به آن توجه شود.اگر چنانچه کارآفرین نتواند موفق به احراز شروط شود اقامت دائم کانادا از او سلب می شود. شرایطی که ذکر شد شامل موارد زیر است:

  • کم ترین میزانی که میتوان از سهام کسب و کار کانادایی در اختیار گرفت 33% است.
  • کارافرین باید نقشی پر رنک و فعال و حضوری مداوم در کسب و کاری که در آنسهام دارد داشته باشد.
  • اشتغال زایی برای شهروند کانادایی

مهاجرت به انتاریو از طریق کارآفرینی

انتاریو یکی از بزرگترین و قویترین استان از جهت جمعیت و فعالیت اقتصادی می باشد. به دلیل اینکه این شهر قطب اقتصادی کانادا می باشد، در نتیجه انواع صنعت ها را می توان در این شهر دید. طرح کارافرینی انتاریو برای جذب متقاضیانی که به دنبال کسب و کار جدید تجاری هستند، طراحی شده است. افراد متقاضی موفق بر اساس توافق نامه مجوز کار موقت می گیرند. انتاریو همه درخواست ها را مورد بررسی قرار می دهد و آن دسته از درخواست هایی را که منفعت اقتصادی نداشته باشد را رد می کند.

امتیازبندی کارآفرینی در کانادا

امتیازبندی کارآفرینی در کانادا

متقاضیان بر 3 اصل شامل: سابقه ی کار، سرمایه گذاری و نیروی انسانی امتیاز دهی خواهند شد. سابقه کار شامل 50 امتیاز، سرمایه گذاری شامل 100 امتیاز نیروی انسانی 20 امتیاز که مجموع کل امتیاز در دسترس 170 می باشد. جمع امتیازات بر مبنای تجربه و سابقه ی فرد متقاضی می باشد. داشتن 36 ماه سابقه ی کار برای فرد متقاضی الزامی است.

افرادی که از این فاکتور سابقه ی کار امتیاز کسب می کنند، باید مالکیت 33.3% از کسب و کار را به همراه داشته باشند که این نشاندهنده شخصیت فعال فرد متقاضی در کسب و کار است به این معنا که فرد متقاضی خود به صورت شخصا درگیر کار بوده است. فاکتور دوم به مدیریت ارشد بر می گردد، به این معنا که تمام تصمیم گیری ها در حوزه امور مالی، بازاریابی و نیروی انسانی بر عهده شخص متقاضی است. فاکتور بعدی تجربه کاری است که هرچه سابقه بیشتری داشته باشد این فاکتور قویتر عمل می کند.

فاکتورهای سرمایه گذاری در کانادا

این فاکتور شامل دارایی خالص، مقدار سرمایه گذاری، ایجاد شغل، موقعیت کسب و کار میباشد. دارایی خالص هر فرد به مجموع دارایی فرد و دارایی همسر وی اطلاق میگردد این میزان دارایی دارای یک حداقل مقدار است تا فرد متقاضی بتواند شرایط کارافرینی را بگیرد.

مقدار سرمایه گذاری به حداقل میزان دارایی خالص شخص متقاضی بستگی دارد. در شرایطی که متقاضی به خرید کسب و کاری بپردازد باید مقداری از بودجه ی سرمایه گذاری را صرف بهبود کسب و کار کند.همانطور که گفتیم فرد متقاضی می تواند با اشتغال زایی برای شهروند کانادایی میتواند امتیاز به دست آورد.شغل تعیین شده باید دارای حقوق معمول انتاریو باشد. متقاضیان می توانند با توجه به موقعیت کسب و کار امتیاز کسب کنند. برای اطلاع بیشتر دراین زمینه مقاله سرمایه گذاری در کانادا را مطالعه کنید.

فاکتور سرمایه انسانی کانادا

این فاکتور شامل سطح تحصیلات و مهارت زبان رسمی می باشد. هرچه سطح تحصیلات متقاضی بالاتر باشد امتیاز بیشتری را کسب می کند. داشتن مهارت زبان در کارافرینی در کانادا لازم نیست اما برای انتخاب شدن توسط OINP داشتن مهارت و مدرک زبان الزامی است. فرد متقاضی باید با نشان دادن مدرک آیلتس خود این توانایی را نشان دهد. متقاضی باید برای مصاحبه به دفتر انتریو برود. کارشناسان این محاصبه را انجام می دهند تا به درک بهتری از کسب و کار و تجربه و سابقه کار برسند.

زمانی که درخواست متقاضی تایید شد باید توافق نامه ای که شامل تعهد نامه است امضا کند. این توافق نامه شامل وصف کسب و کار، میزان سرمایه گذاری، تعداد اشتغال زایی برای شهروندان و مدت زمان برای انجام تعهدات می باشد. اگر فرد متقاضی نتواند از پس این تعهدات براید، نمی تواند اقامت دائم را دریافت نماید. زمانی که فرد متقاضی تعهدنامه را امضا نمود،OINP تاییدیه ای صادر می کند تا فرد متقاضی بتواند مجوز کار موقت را دریافت نماید.

پس از امضای توافق نامه فرد متقاضی باید وارد انتاریو شود و 20 ماه زمان دارد تا کسب و کار خود را راه بیندازد و تمامی تعهدنامه موجود در توافق نامه را اجرا نماید. بفرد متقاضی باید گزارش نهایی خود را به OINP ارائه دهد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید، و از مشاوره های رایگان در نظر گرفته شده بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *