مهاجرت به لوکزامبورگ

پناهندگی در لوکزامبورگ

پناهندگی در لوکزامبورگ

مهاجرت از طریق پناهندگی در لوکزامبورگ از سایر راه های اخذ اقامت به صورت غیر قانونی می باشد که به دلیل عدم اطلاعات کافی مدنظر قرار گرفته است. لذا در این مقاله که به دست همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به این موضوع پرداخته ایم تا متقاضیان مهاجرت به این کشور با استفاده از مشاوره ما از روش های دیگر و مطمئن تر برای مهاجرت به کشور لوکزامبورگ اقدام نمایند.

در هر حال پناهندگی قانونی به تصویب رسیده در ژنو می باشد که برای حمایت از افراد پناهجو به دلایل انسان دوستانه اجرا می شود. این کشور نیز از این قاعده مستثنی نیست. از افرادی که به عنوان پناهنده یاد می شوند، حمایت می کند و به آنها اجازه اقامت و استفاده از حقوق شهروندی را می دهد. لازم به ذکر است که استفاده از این روش به هیچ وجه توسط مشاورین این مجموعه به دلیل خطرات و ریسک بالا توصیه نمی گردد.

درخواست پناهندگی در لوکزامبورگ

به صورت کلی درخواست پناهندگی در این کشور قبل از مهاجرت و ورود به این کشور امکان پذیر نیست. متقاضیان بایستی به صورت فیزیکی در این کشور حضور پیدا کنند. در دفاتر پناهندگی این کشور درخواست خود را اعلام نمایند. توجه داشته باشید که متقاضیان به هیچ عنوان نبایستی دارای حق اقامت، تحصیل و کار در کشورهای دیگر باشند و ویزای کشورهای دیگر را نداشته باشند. درخواست پناهندگی توسط وزارت امور خارجه و اروپایی این کشور بررسی می گردد و معمولا از 6 ماه تا 21 ماه جواب این درخواست صادر می گردد. معمولا این وزارت با ارائه یک سند صورتی به پناهجو امکان حضور موقت در کشور را صادر می کند تا پناهجو بتواند تا زمان مشخص شدن تکلیف خود در کمپ های پناهندگی این کشور بماند. در صورت خارج شدن پناهجو و یا ناپدید شدن او، درخواست لغو می شود.

درباره پناهندگی در لوکزامبورگ

به صورت کلی افراد پناهنده در این کشور به 2 دسته حمایت بین الملل و حمایت فرعی تقسیم می گردند. افرادی که شامل دسته اول هستند نیز باید از اتحادیه اروپا باشند و بایستی از کشورهای ثالث باشند. همچنین این دسته نیز به افرادی که تابعیت ندارند تعلق می گیرد. این افراد شامل حمایت بین الملل قرار می گیرند و وضعیت حفاظت آنها فقط با تصمیم دولت لوکزامبورگ یا اتحادیه اروپا گرفته می شود. توجه داشته باشید افرادی که دارای جرایم بین المللی، سابقه کیفری و جنایی و نقض منشور سازمان ملل هستند جزء این دسته محسوب نخواهند شد. همچنین افرادی که از اتحادیه اروپا هستند نیز عضو این دسته تعلق نمی گیرند. حمایت فرعی به آن دسته از افرادی که در معرض خطر و آسیب جدی از سوی کشور مبدا خود به دلایل سیاسی، عقیدتی و غیره هستند تعلق می گیرد.

متقاضیانی که روش پناهندگی را برای ورود به این کشور انتخاب نموده اند در نمودار زیر شرح داده شده است:

میانگین تعداد پناهندگان به لوکزامبورگ

بررسی درخواست پناهندگی در لوکزامبورگ

درخواست پناهندگی در این کشور برای هر فرد بایستی به صورت جداگانه بررسی شود. متقاضیان پناهندگی در این کشور بایستی به یکی از مراکز پناهندگی در این کشور بروند و درخواست خود را همراه با دلیل و مدارک توضیحات ارائه نمایند. از جمله مراکز پناهندگی در این کشور به شرح زیر است:

  • دفتر امور خارجه و اروپا این کشور
  • مرکز کنترل فرودگاه این کشور
  • کمپ ها نگهداری پناهجویان
  • دفاتر نمایندگی دولتی امور پناهندگی در این کشور

متقاضیان پس از ورود به این مراکز درخواست خود را با تکمیل و ارائه فرم همراه با امضاء و اثر انگشت به مسئولین ارائه می کنند. افراد زیر سن قانونی بدون همراهی می توانند درخواست خود را برای حمایت بین المللی به صورت حضوری یا از طریق “سرپرست موقت” که توسط قاضی منصوب شده است، ارائه دهند. وظیفه سرپرست کمک و نمایندگی فرد از طریق فرایند مشخص مربوط به درخواست حمایت بین المللی است. اگر در طول پروسه فرد به سن 18 سالگی برسد، تعهدی برای اختصاص مدیر ویژه  به آن فرد وجود ندارد. در صورت شک و تردید در مورد سن متقاضی، ممکن است برای مشخص کردن سن متقاضی معاینه پزشکی انجام شود.

روند درخواست پناهندگی در لوکزامبورگ

روند درخواست پناهندگی در این کشور از حضور در مرکز پناهندگی این کشور آغاز می شود. زمان پاسخ به درخواست 6 تا 21 ماه به طول می انجامد. اداره مهاجرت این کشور موارد زیر را به متقاضی ارائه می کنند:

  • یک سند توضیحی در مورد برنامه های مربوط به حمایت های بین المللی، از جمله وظایف و تعهدات آنها ارائه می شود. این سند به زبانی تهیه شده است که توسط متقاضی قابل درک است.
  • اطلاعات مربوط به حق آنها برای دریافت کمک رایگان از مترجم که روند کار توسط پناهنده قابل درک باشد.
  • عکس خود را تحویل دهید.
  • اطلاعات در مورد حق درخواست خود، با هزینه خود، وكیل ثبت شده در دادگستری در این کشور، یا درخواست خدمات كمكی ارائه می شود.

در زمان ثبت نام، متقاضیان فرم دریافت می کنند. قرار ملاقات برای برنامه آنها تعیین می شود. در زمان تعیین وقت، متقاضیان باید فرم تکمیل شده و مدارک را ارسال کنند تا درخواست پناهندگی آنها بررسی شود. داده های موجود در فرم شامل اطلاعات شخصی متقاضی و سایر اطلاعات می باشد. متقاضیان همچنین باید در ازای دریافت مجوز موقت، اسناد هویتی خود و سایر اسناد مفید را تحویل دهند که پس از مشخص شدن، بازگردانده می شوند.

در صورت اعطاء پناهندگی به متقاضی، مدارک شناسایی بازگردانده نمی شوند. در صورت رد این وضعیت، تمام مدارک هنگام خروج فرد از این کشور به متقاضی بازگردانده می شوند. توجه داشته باشید که به جزء مدارک هویتی تمامی مدارک ارسال شده بایستی ترجمه شده به یکی از 3 زبان رسمی این کشور باشد. سرانجام فرد کارت موقت دریافت کرده و پس از بررسی ها و انجام مصاحبه، وضعیت فرد مشخص می شود.

اقامت در لوکزامبورگ

متقاضی بایستی ظرف 8 روز پس از ارسال درخواست پناهندگی و دریافت سند صورتی، ورود به کمون را که در آنجا اقامت کرده اند اعلام کنند. آنها همچنین ممکن است در محل اقامت نماینده خود تصمیم به انتخاب مسکن بگیرند. هرگونه تغییر محل اقامت در همان کمون باید به کمون اعلام شود. در صورت انتقال محل زندگی به یک کمون دیگر، متقاضی باید محل جدید محل سکونت خود را به کمون اطلاع دهد. اگر هیچ مکان اقامتی تعیین نشده باشد، محل اقامت در همان وزارت امور خارجه و امور اروپایی تلقی می شود. در این حالت مدارک و وضعیت از همان اداره مهاجرت بایستی پیگیری شود تا فرد به اقامتگاهی منتقل شود. متقاضیان همچنین  باید ظرف 6 هفته پس از ورود به کشور، معاینات پزشکی را انجام دهند.

درخواست پناهندگی در لوکزامبورگ و انجام مصاحبه

درخواست پناهندگی در لوکزامبورگ و انجام مصاحبه

متقاضیان نامه ای را در محل اقامت تعیین شده دریافت می کنند. آنها به مصاحبه دعوت می شوند. نامه نیز ممکن است حضوری تحویل داده شود. اگر فرد هیچ مکان سکونت تعیین شده نداشته دعوت به مصاحبه در وزارتخانه نمایش داده می شود. متقاضیان باید خود را در تاریخ و ساعت تعیین شده با دعوتنامه و سند صورتی در دفتر پناهندگان اداره مهاجرت حضور یابند. عدم حضور در مصاحبه برنامه ریزی شده فقط با دلایل پزشکی قابل توجیه است.

بنابراین از متقاضیان خواسته می شود با تماس با شماره مندرج در دعوت نامه، هر چه سریعتر به مامور انجام مصاحبه اطلاع دهند و یک گواهی پزشکی صادر شده توسط پزشک تهیه کنند. هر فرد خانواده به طور جداگانه مصاحبه می شود. همچنین در صورت نیاز مصاحبه با مترجم صورت می گیرد. این مصاحبه فرصتی است برای متقاضیان تا دلایل ترک کشورشان را بیان کنند. پاسخ سوالات باید صادقانه و واضح باشند.

رد درخواست پناهندگی در لوکزامبورگ

به صورت کلی در صورت موارد زیر درخواست پناهندگی فرد در لوکزامبورگ رد می شود.

  • فرد به عنوان پناهنده شناخته نشود.
  • مدارک کافی نباشد و مسئولین توجیه به نیاز پناهندگی نشوند.
  • کشور ظرفیت کافی را نداشته باشد.
  • مدارک ارائه شده جعلی و دروغین باشد.
  • فرد در کشوری دیگر پرونده داشته باشد.
  • فرد به عنوان یک مجرم شناخته شود یا منشور بین الملل را نقض کرده باشد.

توجه داشته باشید که فرد در طول فرآیند مصاحبه از حقوق عادی یک فرد در این کشور بهره مند خواهد شد اما دارای محدودیت های خواهد بود که توسط مقامات مطلع می شوند. در هر صورت مهاجرت از طریق پناهندگی امری غیر قانونی و همراه با خطرات جانی و مالی فراوان می باشد. لذا استفاده از روش های مهاجرتی دیگر مانند اخذ ویزای کاری لوکزامبورگ و مهاجرت تحصیلی به لوکزامبورگ توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد می گردد. مشاورین ما همچنین آماده راهنمایی متقاضیان عزیز درباره مهاجرت و اخذ اقامت دیگر کشورهای اروپایی می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *