مهاجرت به کشور اسپانیا

پناهندگی در اسپانیا در سال 2024

پناهندگی در اسپانیا در سال 2021

پناهندگی در اسپانیا در سال 2024، روشی است که به تازگی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و در مورد پناهندگی اطلاعات کافی ندارد. در ابتدا لازم است بدانید که موسسه ما در مورد پناهندگی خدماتی ارائه نمی دهند و این مقاله صرفا در مورد مشکلات و خطرات پناهندگی می باشد که آگاهی شما در مورد پناهندگی بیشتر شود.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شدت شما را به سمت مهاجرت قانونی توصیه می کند. معمولا 2 نوع اقدام پناهندگی داریم. مدل اول این که فرد خود را از طریق قانونی به کشور مورد نظر می رسانند و پس از آن در کشور مورد نظر اعلام پناهندگی می کنند. البته ممکن است فرد پس از رسیدن به کشور مورد نظر با پاسپورت جعلی این اقدام را رقم بزند و یا این که با معرفی کردن خود به صورت بی هویت دست به این اقدام بزند.

مدل دوم پناهندگی که مسیری پر ریسک و پر خطر می باشد. فرد از ابتدا خود را از طریق راه زمینی و یا دریایی و به هر صورت اصطلاحا از طریق قاچاقی خود را به کشور مورد نظر رسانده و اقدام مورد نظر خود را رقم میزند. که البته این مدل از اقدام بسیار خطرناک می باشد و ممکن است در این مسیر جان خود را از دست بدهند. معمولا از لحاظ آماری، از هر ده نفر در این زمینه 2 نفر جان خود را از دست می دهند.

شرایط پناهندگی در اسپانیا در سال 2024

کسانی که در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند در این کشور درخواست اقامت پناهندگی دهند. دلیل های دیگر که باعث پناهندگی می باشد می توان گفت نژاد، مذهب، جنسیت، نظر های سیاسی می توانند باعث پناهندگی شود. لازم به ذکر است این افراد باید بدانند که دیگر به کشور خود اجازه بازگشت ندارند. در حال حاضر اکثر کشورهای اروپایی در زمینه جذب پناهنده فعالیتی ندارند و اکثر پرونده ها با عدم موفقیت روبرو می شوند و متقاضیان از کشور دیپورت می شوند.

شما این امکان را دارید که در کشور مبدا باشید اما برای این کشور درخواست پناهندگی دهید. شرایط پناهندگی در این کشور به دلایل زیر می باشد:

  • کسانی که زیر نظر سازمان ملل هستند، به غیر امور پناهندگان کمیسون عالی سازمان ملل
  • کسانی که کشور مبدا به تعهدات برای شهروندان خود عمل نکرده است.
  • کسانی که به جرم و جنایت، جنایت علیه بشریت و جنایت جدی مرتکب شده اند.
  • کسانی که به آزار و اذیت و جرم های سازمان ملل و بنیان گذاران مرتکب شده اند.

شرایط ورود و افتتاح حساب در اسپانیا

در طی 30 روز پس از ورود به اسپانیا، همه شهروندان غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس که بیش از 3 ماه اقامت دارند باید برای کارت شناسایی  tarjeta de identidad de extranjero یا TIE درخواست دهند. شما باید در اداره اتباع خارجی  Oficina de Extranjeros  یا یک ایستگاه پلیس در استان خود درخواست دهید. اگر برای زندگی و کار طولانی مدت در اسپانیا هستید، احتمالاً می خواهید یک حساب بانکی در یک بانک اسپانیایی باز کنید. دقت کنید اگر مدارکی که در دست دارید به زبان اسپانیایی نباشند، باید ترجمه رسمی داشته باشند.

همچنین اگر مدرک از کشور دیگر باشد باید مهر مخصوصی داشته باشند که دارای نشان اعتبار باشد.

مدارکی که نیاز دارید شامل اسناد زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورت رنگی
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • اثبات پرداخت هزینه کارت
  • مدارک ثبت نام تامین اجتماعی
  • مدارک هویتی (مثلا پاسپورت)
  • NIE ( número de identificación de extranjero ) شماره شناسایی خارجی/شماره مالیاتی شما
  • اثبات آدرس
  • گواهی وضعیت اشتغال (به عنوان مثال، کارت دانشجویی، قرارداد کار، مدارک بیکاری)

رد شدن درخواست پناهندگی و ویزا در اسپانیا

اگر درخواست شما برای ویزا رد شد، می توانید به این تصمیم اعتراض کنید. به این ترتیب، شما دو گزینه دارید. در مرحله اول، می توانید درخواست تجدید نظر اداری را انتخاب کنید. این به معنای شکایت از هیئت دیپلماتیکی است که درخواست ویزای شما را در وهله اول رد کرده است. یک ماه فرصت دارید تا فرم درخواست تجدیدنظر را تکمیل و برای بررسی ارسال کنید. این به شما امکان می دهد توضیح دهید که چرا فکر می کنید ویزا باید اعطا شود. با این حال، اگر ظرف یک ماه از تاریخ درخواست تجدیدنظر خود پاسخ کتبی دریافت نکردید، باید تصمیم را قطعی بدانید.

در این بخش شاهد راه های قانونی رایج و محبوب جهت مهاجرت به کشور اسپانیا هستید:

راه های قانونی رایج و محبوب جهت مهاجرت به کشور اسپانیا

درخواست پناهندگی در اسپانیا

برای رسمی کردن درخواست پناهندگی خود در اسپانیا، ابتدا باید یک وقت ملاقات درخواست کنید. توصیه می کنیم پس از ورود به اسپانیا در اسرع وقت برای درخواست پناهندگی خود وقت ملاقات درخواست کنید. قانون قابل اجرا مقرر می دارد که درخواست پناهندگی باید در اولین ماه پس از ورود به اسپانیا ارائه شود، اگرچه اگر درخواست شما پس از این مدت ارائه شود، آن نیز پذیرفته می شود. اگر این مورد شماست، مهم است که دلایل ارائه درخواست پناهندگی خود را پس از سپری شدن این مدت توضیح دهید.

اگر با سایر اعضای خانواده خود وارد اسپانیا شده اید، در نظر داشته باشید که هر یک از اعضای خانواده بالای 18 سال باید درخواست پناهندگی خود را ارائه دهند و باید وقت ملاقات خود را درخواست کنند. با این حال، اگر با یک فرد زیر 18 سال همراه باشید که مسئولیت آن بر عهده شماست، می‌توانید عضو خانواده مذکور را به‌عنوان پسوند درخواست خود بگنجانید. با این حال، در صورتی که فرد صغیر مستقیماً از حقوق انسانی خود متحمل نقض شده باشد، باید گزینه ارائه درخواست پناهندگی جداگانه مورد ارزیابی قرار گیرد و بر این اساس با فرد صغیر به صورت انفرادی مصاحبه شود. برای اتخاذ این تصمیم، ارزیابی سن، ظرفیت و شرایط خاص کودک ضروری خواهد بود.

مزایای پناهندگی سیاسی در اسپانیا

متقاضیان پناهندگی و مهاجرت به اسپانیا می توانند از مزایای متعددی بهره مند شوند. حتی اگر این قطعنامه هنوز اعطاء نشده باشد. به طور دقیق تر، این 5 مزیت عبارتند از:

  • روند استرداد یا اخراج در این کشور با درخواست پناهندگی بلافاصله به حالت تعلیق در می آید.
  • در همان روزی که درخواست پناهندگی خود را رسمی می کنید، به طور خودکار وضعیت قانونی در کشور به شما اعطاء می شود.
  • در طول 6 ماه اول اقامت در این کشور با پناهندگی، نمی توانید کار کنید. اما پس از 6 ماه از تاریخ مصاحبه پلیس، کارت قرمز خود را دریافت می کنید و با آن می توانید به صورت قانونی در کشور کار کنید (چه به عنوان کارمند یا خوداشتغال).
  • معمولا درخواست شما برای حمایت بین المللی رد می شود. با این حال، امکان درخواست تجدید نظر وجود دارد. و با این جذابیت به 2 مزیت اصلی دسترسی خواهید داشت. اول، شما حق ورود به بازار کار را خواهید داشت. شما می توانید کار کنید، اگرچه از نظر تامین اجتماعی این کشور به طور قانونی این امکان پذیر نمی باشد. دوم، تمام اثرات منفی درخواست پناهندگی رد شده شما به حالت تعلیق در می آید.

جزئیات پناهندگی در اسپانیا در سال 2024

دولت این کشور نسبت به پناهندگی در این کشور بسیار شرایط سختی را گذاشته است و چون پناهندگی یک پروسه بسیار زیادی دارد که اگر این افراد نتوانند دلیل منطقی و قابل قبولی را نشان دهند درخواست پناهندگی این افراد رد می شود و شخص باید به کشور خود باز گردد. لازم است دوباره به این نکته اشاره کنیم که مهاجرت به این کشور از راه پناهندگی خطرات زیادی دارد و به صورت قانونی نمی باشد.

جزئیات پناهندگی در اسپانیا در سال 2021

هزینه های زندگی در اسپانیا

به طور کلی افرادی که به هر نحو قصد زندگی در این کشور را داشته باشند باید با هزینه های زندگی در این کشور آشنا شوند. هزینه های زندگی هر فرد به سبک زندگی او بستگی دارد، در زیر هزینه برخی از اجناس به صورت عمومی آورده شده است تا شما بتوانید به صورت تقریبی هزینه زندگی خود در این کشور را محاسبه نمایید. بر اساس رده بندی سازمان بهداشت جهانی، وضعیت سلامت در کشور اسپانیا در رده 7 برترین های جهان جای گرفته است. از لحاظ تناسب هزینه درمان و ارائه خدمات نیز در رده دوم را به خود اختصاص داده است. اگر شما شهروند کشور اسپانیا هستید می توانید از بیمه سلامت عمومی استفاده نمایید. هزینه بیمه برای هر فرد اگر بخواهد کلیه هزینه های درمانی خود را از طریق بیمه خودگردان تامین کنید سالیانه 600€ (یورو) خواهد بود.

هزینه رستوران در این کشور به این شرح است:

هزینه مواد غذایی در رستورانهزینه به یوروهزینه مواد غذایی در رستورانهزینه به یوروهزینه مواد غذایی در رستورانهزینه به یورو
یک وعده معمولی10.50€یک وعده غذا در مک دونالد7.50€بطری آب معدنی1.18€
3 وعده غذا در رستوران متوسط برای 2 نفر40€کاپوچینو1.65€نوشابه (0.33 لیتر)1.75€

هزینه های سوپرمارکت در اسپانیا

هزینه های اقلام غذایی در این کشور یکی از مهم ترین بخش اطلاع از هزینه زندگی در اسپانیا می باشد که در جدول زیر شرح داده شده است:

اقلام غذایی هزینه به یورواقلام غذاییهزینه به یورو اقلام غذایی هزینه به یورو
یک لیتر شیر0.79€قرص 500 گرمی نان1.01€یک کیلو برنج سفید0.99€
12 عدد تخم مرغ1.86€یک کیلو گرم پنیر محلی9.67€سینه مرغ پاک شده6.02€
یک کیلو گوشت گوساله10.44€یک کیلوگرم سیب1.74€یک کیلوگرم موز1.60€
یک کیلوگرم پرتقال1.42€یک کیلوگرم گوجه1.61€یک کیلوگرم سیب زمینی1.13€
یک کیلوگرم پیاز1.16€یک دسته کاهو0.95€1.5 لیتر آب معدنی0.62€

مهاجرت از طریق پناهندگی یکی از بدترین راه های مهاجرت می باشد و با پایان خوب همراه نیست. به همین علت در سال 2016 دریای مدیترانه به دریای مرگ برای پناهندگان شناخته شد. بر اساس آمار سازمان ملل نزدیک 5000 نفر از پناهندگان فوت شدند. پناهندگی در اسپانیا، همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مورد پناهندگی خدماتی ارائه نمی دهد. بلکه در مقابل ما روش های قانونی اقامت اسپانیا و هزینه تحصیل و زندگی در اسپانیا برای افرادی که قصد مهاجرت قانونی به این کشور دارند، بیان می کنیم. شما می توانید با مشاوران حرفه ای ما به صورت تلفنی و حضوری مشاوره شوید و مشاوران حرفه ای ما بهترین راه مهاجرت به صورت قانونی به شما عزیزان پیشنهاد می کنند.

سوالات پرتکرار در باب پناهندگی در اسپانیا در سال 2024

در این بخش از مقاله سعی داریم تا سوالات پرتکراری که از سوی شما پرسیده است را پاسخ دهیم:

  • از چه راه هایی می شود به اسپانیا پناهنده شد؟ کسانی که در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند در این کشور درخواست اقامت پناهندگی دهند. دلیل های دیگر که باعث پناهندگی می باشد می توان گفت نژاد، مذهب، جنسیت، نظر های سیاسی می توانند باعث پناهندگی شود.
  • درخواست پناهندگی در اسپانیا را چه زمانی باید ارائه داد؟ برای رسمی کردن درخواست پناهندگی خود در اسپانیا، ابتدا باید یک وقت ملاقات درخواست کنید. توصیه می کنیم پس از ورود به اسپانیا در اسرع وقت برای درخواست پناهندگی خود وقت ملاقات درخواست کنید. قانون قابل اجرا مقرر می دارد که درخواست پناهندگی باید در اولین ماه پس از ورود به اسپانیا ارائه شود.
  • در صورت مهاجرت خانوادگی باید یک درخواست ارائه دهیم؟ اگر با سایر اعضای خانواده خود وارد اسپانیا شده اید، در نظر داشته باشید که هر یک از اعضای خانواده بالای 18 سال باید درخواست پناهندگی خود را ارائه دهند و باید وقت ملاقات خود را درخواست کنند. با این حال، اگر با یک فرد زیر 18 سال همراه باشید که مسئولیت آن بر عهده شماست.
  • مزایا پناهندگی در در اسپانیا چیست؟ در همان روزی که درخواست پناهندگی خود را رسمی می کنید، به طور خودکار وضعیت قانونی در کشور به شما اعطاء می شود. در طول 6 ماه اول اقامت در این کشور با پناهندگی، نمی توانید کار کنید. اما پس از 6 ماه از تاریخ مصاحبه پلیس، کارت قرمز خود را دریافت می کنید و با آن می توانید به صورت قانونی در کشور کار کنید (چه به عنوان کارمند یا خوداشتغال).
  • آیا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه پناهندگی خدماتی دارد؟ خیر اما می توانید با مشاوره وکیل مهاجرتی و صحبت با مشاوران متخصص برای مهاجرت به اسپانیا یک راه خوب و قانونی پیدا کنید.
5/5 - (4 امتیاز)

1 دیدگاه برای “پناهندگی در اسپانیا در سال 2024

  1. فاطمه زهرا گفت:

    سلام ممنونم ازتون که دو تا مقاله خوب در باره پناهندگی اسپانیا داشتید و هردوهم جدید و موضوعات مختلفی داشتن برای گفتن. خیلی عالی بودن. من هرد و رو خوندم و با نکته هایی گفتید فکر کنم پناهندگی اسپاینا اصلا به صرفه و خوب نباشه به نظر پر ریسکه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *