مهاجرت به کشور مالزی

ویزا همراه کشور مالزی

ویزا همراه کشور مالزی

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش مفتخر به راهنمای شما در باب شرایط ویزا همراه کشور مالزی برای متقاضیان می باشد. کشور مالزی به دلیل پیشرفت فراوان در چند سال اخیر میزبان مهاجران فراوانی بوده است. این مهاجران از طرق مختلف به این کشور آمده اند. بعضی از طریق تحصیلی، بعضی کاری و بعضی نیز از طریق سرمایه گذاری به ای کشور وارد شده اند. شاید اکثر این مهاجران همراهانی همچون همسر و فرزند داشته باشند که تمایل دارند همراهان در این پروسه مهاجرت به کشور مقصد باشند. همین موضوع دغدغه بسیاری از مهاجران شده است.

واجدین شرایط ویزا همراه کشور مالزی

این ویزا در واقع برای افراد همراه خانواده صادر می شود. این افراد خانواده می تواند، همسر، فرزندان زیر 18 سال، مادر و یا پدر فرد باشد. این ویزا برای همراهان دانش آموزان، دانشجویان و همچنین افرادی که از طریق کاری به این کشور مهاجرت می کنند موجود است. اسم این نوع از ویزا به Dependent Pass معروف است. در کشور مالزی دانشجویانی که در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند امکان اخذ این ویزا را ندارند و فقط دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند برای این نوع ویزا درخواست دهند. همچنین افرادی که در کشور مالزی با درخواست کار ویزا می شوند می توانند همراهان خود را با خود به این کشور ببرند و ویزای همراه را برای افراد خانواده خود تهیه کنند.

شرایط اخذ ویزا همراه کشور مالزی

برای دریافت این نوع ویزا برای همراهان، ابتدا همراهان بایستی ویزای سوشیال را دریافت کنند. این ویزا در واقع اجازه سفر به کشور مالزی را صادر می کند. برای ادامه کار، فرد مقیم در کشور مالزی بایستی مدارک لازم دال بر تحصیل وی در کشور مالزی را ارائه دهد تا بتوان با استفاده از آنها اقدام برای اخذ ویزای همراه کرد. نامه های دیگری نیز از قبیل نامه نسبیت و تکمیل فرم های مربوطه برای دانشگاه لازم است. در واقع فرد می تواند بعد از حدود 1 ماه اقدام برای انجام امور مربوط به اخذ ویزای همراه برای همراهان خود اقدام کند.

مدارک و شرایط ویزا همراه کشور مالزی

مدارک لازم برای ارائه و اخذ ویزای همراه در کشور مالزی در لیست زیر آمده است:

  • ارائه اصل نامه پذیرش
  • نامه اشتغال به تحصیل
  • ارائه گذرنامه
  • 4 قطعه عکس
  • پرداخت هزینه مربوط به دریافت ویزای مالزی
  • ارائه سند ازدواج
  • ارائه کارت ملی فرد و همراهان وی

تمامی این مدارک بایستی به سفارت ارائه شود تا سفارت بعد از بررسی های لازم اقدام به صدور ویزای همراه کند.

شرایط همراهان در مالزی

افرادی که از طریق ویزای همراه به همراهان خود در کشور مالزی می پیوندند، اجازه کار در این کشور را نداشته و در صورتی که تمایل به کار در این کشور را داشته باشند، بایستی ابتدا کار مورد نظر خود و یا کارفرمایی در این کشور پیدا کرده، بعد از آن اقدام به لغو ویزای همراه خود کرده تا بتوانند در انتها ویزای خود را تبدیل به ویزای کاری کنند و از زیر مجموعه ویزای همراه در بیایند. برای این کار بهتر است فرد ابتدا کار خود را پیدا کرده و از کارفرمای خود اطمینان پیدا کند و بعد اقدام به ابطال ویزای همراه خود کند زیرا که کارفرما بایستی برای آن فرد درخواست ویزای کار دهد.

مزایای ویزای همراه مالزی

افرادی که با ویزای همراه وارد کشور مالزی می شوند از مزایای بسیاری برخوردار خواهند بود، از جمله این مزایا عبارتست از:

  • بهره مندی از حقوق شهروندی
  • امکان دریافت اقامت برای والدین متقاضی
  • پروسه کوتاه مدت

شرایط ویزا همراه کشور مالزی برای زوجین

از مهمترین شرایط اخذ ویزای همراه برای کشور مالزی برای همسر فرد متقاضی، داشتن و یا دریافت تاییدیه ازدواج از طرف سفارت مالزی است. همچنین برای فرزندانی که زیر 18 سال سن دارند می توان با اخذ گواهی تولد از سوی سفارت ویزای همراه دریافت کرد. البته والدین فرد متقاضی نیز واجد شرایط برای اخذ این نوع ویزای همراه هستند. مادرانی که همسرشان در کشور مالزی اشتغال به تحصیل دارند و فرزندان خود را حامله هستند نیز می توانند برای ویزای همراه و مهاجرت به مالزی اقدام نماید.

شرایط ویزا همراه کشور مالزی برای زوجین

مراحل دریافت ویزای همراه مالزی

به منظور دریافت ویزای همراه مراحل زیر بایستی طی شود:

  • اخذ ویزای سوشیال و سفر به مالزی
  • تحویل مدارک به دانشگاه
  • اصل و کپی نامه پذیرش دانشگاه
  • کپی تمامی صفحات پاسپورت و اصل پاسپورت همراهان
  • عکس رنگی با زمینه آبی
  • هزینه درخواست ویزای همراه
  • نامه نسبیت
  • تکمیل فرم های ویزا

بعد از انجام تمامی مراحل بالا، فرد بایستی در 2 ماه آینده ویزای خود را دریافت کرده و می تواند به کشور مالزی به عنوان همراه مهاجرت کند.

در باب ویزای همراه مالزی

چند نکته مهم و قابل اهمیت برای ویزای همراه کشو مالزی وجود دارد، از جمله این نکات، این است که در ویزای دانشجویی تحت هیچ شرایطی شامل دانشجویان دوره های زبان یا دوره های تحصیلات کارشناسی نمی شود و تنها در مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری، دکتری تخصصی امکان اخذ این ویزا وجود دارد. البته لازم به ذکر است تمامی افرادی که به صورت همراه به کشور مالزی وارد شده اند، می توانند در صورت پیدا کردن کار ویزای خود را یه ویزای کاری تبدیل کرده و در این کشور مشغول به کار شوند.

شرایط و قوانین ویزای همراه مالزی

ویزای همراه از نظر قوانین، طول زمان و اعتبار تابع ویزای نفر اصلی می باشد. اگر ویزای نفر اصلی 1 ساله بوده، ویزای نفر همراه هم 1 ساله خواهد بود، مگر آنکه فرد همراه ویزای خود را تبدیل به ویزای کاری مالزی کند. در این صورت تا زمانی که فرد قرارداد کاری دارد می تواند در کشور مالزی حضور داشته باشد. در این مقاله سعی شد کمی درباره ویزای همراه برای دانشجویان و افراد شاغل در کشور مالزی صحبت شود. در صورت وجود هرگونه ابهام، با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *