مهاجرت کاری مونته نگرو

ویزای کاری مونته نگرو

ویزای کاری مونته نگرو

در مورد ویزای کاری مونته نگرو می توان این نوید را داد که شما با دریافت ویزای کار، امکان انجام کار در مونته نگرو در مشاغل بی شماری را دارید. به عنوان مثال مشاغل مورد نظر در حرفه مهندسی عبارتند از: برق، مهندس برق، تکنسین، مهندس برق، اپراتور ماشین، مهندس فرآیند، طراح، خدمتکار، تکنسین. یا در حوزه معماری و ساخت و ساز و املاک و مستغلات در مونته نگرو، مشاغل فوق ارتباط نزدیکی با این نوع کسب و کار دارند: مشاور املاک، معمار، طراح داخلی، نقشه بردار، مهندس عمران، کارگر ساختمانی، تکنسین، سازنده، مدیر تولید، نقاش/گچکار، ارزیاب املاک، مدیر ماشین آلات ساختمانی، لوله کش، جوشکار، ناظر و مدیر سایت ساخت و ساز.

علاوه بر این موقعیت ها، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا شما را با سایر موقعیت های شغلی در مونته نگرو آشنا سازد و شرایط دریافت ویزای کاری را برای شما فراهم کند.

اینفوگرافیک ویزای کاری مونته نگرو

شرایط اقتصادی در مونته نگرو

در مونته نگرو بدهی‌های عمومی رو به افزایش و کسری‌های مالی بالا، همراه با عدم تعادل بین ‌المللی بالا و بیکاری بالا، نگران‌کننده هستند. علاوه بر این، اثرات ترکیبی توسعه زیرساخت‌های عمومی در مقیاس بزرگ و چندین برنامه جدید هزینه‌های اجتماعی گران قیمت، پایداری مالی را به چالش می‌کشند. مونته ‌نگرو به‌عنوان کوچک ‌ترین کشور بالکان، اقتصاد نسبتاً ضعیفی دارد که در حال گذار به سیستم بازار و مبتنی بر سرمایه‌گذاری ‌های مالی، به ‌ویژه در صنایع انرژی و گردشگری است. اقتصاد این کشور در سال 2019 به میزان 3.6 درصد رشد کرد که بیشتر به دلیل سرمایه گذاری زیرساختی برای بخش اول بزرگراه بود که برآورد می شد 6 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل دهد. امتیاز آزادی اقتصادی این کشور 61.5 است که اقتصاد آن را به 91مین اقتصاد آزاد در شاخص 2020 تبدیل می کند.

امتیاز کلی آن 1 امتیاز افزایش یافته است، در درجه اول به دلیل امتیاز بالاتر یکپارچگی دولت. مونته نگرو در بین 45 کشور منطقه اروپا در رتبه 42 قرار دارد و امتیاز کلی آن بسیار کمتر از میانگین منطقه ای و تقریباً برابر با میانگین جهانی است. اقتصاد مونته نگرو بیش از یک دهه است که نسبتاً آزاد بوده است. رشد تولید ناخالص داخلی بر اساس استانداردهای اروپایی خوب بوده است که ناشی از مصرف خانوارها، سرمایه گذاری در توسعه زیرساختی و درآمدهای بالاتر گردشگری است. عملکرد مالی این کشور توانسته است دانشجویان زیادی را از سراسر جهان برای تحصیل در مونته نگرو جذب کند. سیاست مالی کشورها منعطف است و به دلیل تجارت بین ‌المللی و متحدان در سطح جهانی به چندین اتباع اجازه می ‌دهد به آموزش در منطقه خود دسترسی داشته باشند.

معرفی کشور مونته نگرو

کشور مونته نگرو ساحل جنوبی در اولسینج، شهرهای قلعه باستانی و ماجراجویی‌ های زیست محیطی را در نزدیکی سواحل پرچم آبی فراهم می‌کند، در حالی که شمال دست‌نخورده و کوهستانی محل دره رودخانه تارا است. بازدید از کوه ها صومعه های خیره کننده ای را نشان می دهد که به صخره های محض چسبیده اند. ترانزیت در سراسر کشور به دلیل وسعت کوچک آن ساده است و بسیاری از جاذبه ها را می توان در سفرهای یک روزه جستجو کرد. خط ساحلی دریای آدریاتیک 180 مایل طول دارد و علاوه بر 40 مایل سواحل، دارای شهرهای کوچک و دیواره ‌دار و بناهای دیدنی باستانی است. رفت و آمد در سراسر کشور معمولا با قطار، اتوبوس یا خودران انجام می شود. یک خط ریلی محدود از پایتخت خارج می شود، اگرچه راحتی و کیفیت از خودروهای نورد قدیمی شوروی گرفته تا خودروهای اخیر و سریعتر متفاوت است.

سرویس اتوبوس قوی بهترین گزینه در مورد حمل و نقل عمومی است و اگرچه اکثر اتوبوس ها تهویه مطبوع ندارند، اما طبق جدول زمانی دقیق کار می کنند و بسیار ارزان هستند. جاده‌های اینجا دو خطه هستند، هنوز مطابق با استانداردهای ایالات متحده نیستند، پیچ در پیچ و اغلب کوهستانی هستند، اما یک ماشین کرایه‌ای به شما این امکان را می‌دهد که به دلخواه خود بگردید و در جایی که فکر می‌کنید توقف کنید. در یکی از سواحل ماسه‌ای باشکوه خلیج کوتور استراحت کنید یا در کوچه‌های باریک شهر کوتور پرسه بزنید. مرکز قرون وسطایی بودوا، قلعه آن، و کلیساهای ارتدکس عالی را بگردید از کاخ های ونیزی پراست، یک شهر ساحلی کوچک و زیبا دیدن کنید تماشای حیات وحش، پرندگان، قایق سواری، و پیاده روی در اطراف دریاچه اسکادار را امتحان کنید. پارک ملی دورمیتور را کاوش کنید که یک مکان میراث جهانی یونسکو است.

مجوز اقامت کاری مونته نگرو

یک شهروند خارجی می تواند به چندین دلیل اجازه اقامت موقت در مونته نگرو دریافت کند. رایج ترین آنها مالکیت کار یا شرکت، مالکیت دارایی و اتحاد مجدد خانواده است. شما همچنین می توانید اقامت موقت برای تحصیلات متوسطه یا شرکت در برنامه های تبادل دانشجوی بین المللی دریافت کنید. همچنین تخصص یا آموزش عملی، کار علمی پژوهشی، درمان پزشکی، دلایل بشردوستانه یا انجام خدمات مذهبی می تواند زمینه ساز اقامت موقت باشد. مجوز اقامت موقت 1 سال اعتبار دارد و شما می توانید آن را سال به سال تمدید کنید. مهم است که حداکثر 30 روز قبل از انقضای مجوز برای تمدید مجوز اقدام کنید. علاوه بر یکی از الزامات اساسی، درخواست اقامت موقت به اسناد اضافی نیاز دارد. این مدارک به نوع اجازه اقامتی که می گیرید بستگی دارد.

این ممکن است شامل تایید مدرک تحصیلی، گواهی پزشکی، گواهی بیمه درمانی، مدرک غیر محکومیت از کشور شما و عنوان مالکیت ملک باشد. درخواست به شعبه مرجع در شهرداری محل اقامت شما ارسال می شود. برای درخواست اقامت موقت، در واقع باید برای اقامت کوتاه مدت (تا 90 روز) در مونته نگرو باشید. بسته به کشور مادری خود، ممکن است قبل از درخواست اقامت موقت ابتدا به ویزای کوتاه مدت نوع C برای مونته نگرو نیاز داشته باشید. می‌توانید در صفحه رژیم ویزای مونته ‌نگرو بررسی کنید که آیا به ویزا نیاز دارید یا خیر. اقامت موقت بر اساس کار در مونته نگرو شامل مجوز کار و اقامت است. شرط اصلی استخدام ثبت شده در یک شرکت مونته نگرو است. مهم نیست که شرکت متعلق به خارجی باشد، تا زمانی که در مونته نگرو ثبت شده باشد. مجوز کار به موقعیت شما در شرکت یا حقوق شما بستگی ندارد.

شرایط ویزای کاری عشایر دیجیتال در مونته نگرو

مونته نگرو در حال آماده سازی یک برنامه ویژه برای جذب عشایر دیجیتال است که شامل اجازه اقامت موقت می باشد. این برنامه در سال 2023 معرفی خواهد شد. بنابراین، در حال حاضر مونته نگرو مجوز اقامت خاصی برای عشایر دیجیتالی ندارد. با این حال، عشایر دیجیتال، کارگران از راه دور و مشاغل آزاد می توانند مجوز اقامت را بر اساس دلایل ذکر شده در بالا دریافت کنند. به عنوان یک خارجی، اگر به طور قانونی در مونته نگرو به مدت 5 سال بر اساس مجوز اقامت خود اقامت داشته باشید، می توانید اجازه اقامت دائم دریافت کنید. اقامت بدون وقفه در نظر می گیرد که در دوره 5 ساله چندین بار اما در مجموع تا ده ماه یا یک بار، تا 6 ماه از مونته نگرو غیبت کرده اید.

اگر اقامت موقت مبتنی بر تحصیل، تخصص یا آموزش حرفه ای دارید، تنها نیمی از زمان سپری شده در مونته نگرو به عنوان زمان لازم برای اقامت دائم در نظر گرفته می شود. مراحل و مدارک اخذ اقامت دائم مشابه اخذ مجوز موقت است. تنها نکته اضافه این است که شما باید دانش اولیه زبان مونته نگرو را داشته باشید. اقامت دائم برای مدت نامحدود اعطا می شود، اگرچه خود این مجوز برای مدت 5 سال معتبر است و باید تمدید شود.

شرایط ویزای کاری عشایر دیجیتال در مونته نگرو

ملاحظات کلی ویزای کاری مونته نگرو

مونته نگرو در حال حاضر عضو اتحادیه اروپا نیست. بنابراین، شرایط ویزا و مجوز کار برای شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین اتباع خارجی سایر کشورهای خارج از اروپا اعمال می شود. گفته می شود، مونته نگرو کاندیدای الحاق به اتحادیه اروپا است و این الزامات ممکن است در آینده تغییر کند. در سال 2023، مونته نگرو الزامات اجازه کار و اقامت را کاهش داد و دیگر نیازی به شواهد جداگانه ای مانند صورتحساب بانکی یا گواهی حقوق صادر شده توسط کارفرما ندارد تا ثابت کند که متقاضی توانایی مالی برای حمایت از خود در مونته نگرو را دارد. اکنون پیشنهاد کار به عنوان مدرک معتبر در نظر گرفته می شود و باید بیان کند که کارفرما حداقل حداقل دستمزد را پرداخت خواهد کرد. برای تنظیم اشتغال اتباع خارجی در مونته نگرو، دولت مونته نگرو 3 نوع مختلف مجوز کار صادر می کند.

مجوزهای کار شخصی این مجوز می تواند برای اتباع خارجی مقیم مونته نگرو صادر شود. ممکن است تا یک سال صادر شود و دارنده مجوز کار شخصی در طول مدت اعتبار مجوز دسترسی آزاد به بازار کار دارد. مجوزهای کار برای اتباع خارجی بنا به درخواست کارفرما در مونته نگرو صادر می شود. مجوز کار برای استخدام فصلی، آموزش، کار قراردادی و سایر اهداف تجاری که محدود به مدت زمان کوتاهی است صادر می شود. برای ساده ‌تر کردن فرآیند درخواست، توصیه می‌ کنیم برای هر اتباع خارجی که قصد دارند برای شرکت شما در مونته ‌نگرو کار کنند، مجوز استخدام دریافت کنید.

برای درخواست مجوز کار و مهاجرت به مونته نگرو، اتباع خارجی باید مدارک زیر را برای ارسال جمع آوری کنند:

  • پاسپورت معتبر
  • گواهی بیمه سلامت
  • بررسی سوابق پلیس از کشور مبدا متقاضی
  • بررسی سوابق پلیس از مونته نگرو
  • پیشنهاد استخدام از یک شرکت مستقر

فرآیند درخواست ویزای کاری مونته نگرو

قبل از درخواست برای اجازه کار، اتباع خارجی برای زندگی در مونته نگرو باید مجوز اقامت دریافت کنند. برای دریافت این مجوز، متقاضیان باید به سفارت یا کنسولگری مونته نگرو در کشور محل اقامت خود مراجعه کرده و تمامی مدارک لازم برای پشتیبانی از درخواست را ارائه دهند. وزارت امور خارجه در مونته نگرو مجوز اقامت را بر اساس مجوز کار صادر می کند. توجه به این نکته مهم است که متقاضیان باید مجوز کار را دریافت کنند تا مجوز اقامت آنها معتبر باشد. برای افرادی که برای ورود به مونته نگرو نیازی به ویزا ندارند، کارفرما در مونته نگرو مسئول شروع درخواست مجوز کار است.

اتباع خارجی که نیاز به ویزا دارند باید از سفارت در کشور محل اقامت خود برای دریافت مجوز اقدام کنند. در هر صورت، پس از تایید و صدور مجوز استخدام، کارمند ممکن است به مونته نگرو سفر کرده و شروع به کار کند. کلیه مجوزهای کار توسط اداره کار مونته نگرو صادر می شود. معمولاً حدود 1 ماه طول می کشد تا مجوز کار مونته نگرو صادر شود، بنابراین توصیه می شود که کارمندان خارجی این فرآیند را قبل از تاریخ خروج برنامه ریزی شده خود شروع کنند.

انواع موقعیت های کاری در مونته نگرو

رده مدیریت شامل طیف گسترده ای از مشاغل است که می تواند شامل مرجع، بایگانی، دستیار، پذیرش، مدیر دفتر، منشی، متخصص تدارکات، اپراتور تلفن باشد. میانگین حقوق برای این نوع کار حدود €33000 الی €64000 (یورو) است. در بخش دیگر، صنعت خودرو همیشه یک شاخه نسبتاً پایدار و پایدار از اقتصاد در مونته نگرو بوده است. مشاغلی که در این صنعت وجود دارد عبارتند از برقکار خودرو، قلع ساز خودرو، مکانیک خودرو، سازنده، کنترل کننده، لاک الکل، مهندس فرآیند و تکنسین. بسیاری از مکانیک ‌های خودروهای خصوصی و مغازه ‌های دیگر در مونته ‌نگرو و نمایندگی ‌ها و خدمات برندهای معروف خودرو در جهان وجود دارند. ارزش شاخص دستمزد در صنعت خودروسازی در مونته نگرو از €41100 تا 29000€ (یورو) است.

از سوی دیگر شرایط بانک ها در مونته نگرو بسیار مطلوب است، بنابراین بسیاری از بازرگانان علاقه مند به سرمایه گذاری در این زمینه هستند. مقررات جدید، عملکرد کنترل تقویت شده، و نظارت بر نهادهای نظارتی ذیصلاح. ورود سرمایه خارجی و خصوصی سازی منجر به تمایز بازار و رقابت مطلوب شده است. اینها موقعیت های بانکی هستند که می توانید در مونته نگرو برای آنها درخواست دهید متخصص دفتر بانک، مشاور، خزانه دار، مدیر شعبه، تحلیلگر مالی، مشاور وام مسکن، بازبینی داخلی، افسر وام، رئیس بخش، کارمند پیشخوان. حقوق ماهانه در بانکداری در مونته نگرو از €39900 تا €38400 (یورو) است.

درآمد مهندسان در مونته نگرو

فردی که به عنوان مهندس در مونته نگرو کار می کند، معمولا حدود 2590€ (یورو) در ماه درآمد دارد و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است حقوق مهندسان در مونته نگرو از 1190€ (یورو) در ماه (حداقل حقوق) تا 4110€ (یورو) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال، حقوق متوسط ​​​​2790€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان مهندس کار می کنند کمتر از 2790€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 2790€ (یورو) درآمد دارند. 25% از مهندسان کمتر از 1790€ (یورو) درآمد دارند، در حالی که 75% آنها بیش از 1790€ (یورو) درآمد دارند.

یک مهندس با کمتر از دو سال تجربه تقریبا 1350€ (یورو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 1800€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشد که 33% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 2660€ (یورو) در ماه به دست می آورد که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

برای آگاهی از سایر اشکال حقوق ماهیانه کار در مونته نگرو، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول در باب ویزای کاری کشور مونته نگرو

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ویزای کاری کشور مونته نگرو می باشیم:

  • مجوز اقامت کاری مونته نگرو به چه صورت است؟ یک شهروند خارجی می تواند به چندین دلیل اجازه اقامت موقت در مونته نگرو دریافت کند. رایج ترین آنها مالکیت کار یا شرکت، مالکیت دارایی و اتحاد مجدد خانواده است. شما همچنین می توانید اقامت موقت برای تحصیلات متوسطه یا شرکت در برنامه های تبادل دانشجوی بین المللی دریافت کنید. همچنین تخصص یا آموزش عملی، کار علمی پژوهشی، درمان پزشکی، دلایل بشردوستانه یا انجام خدمات مذهبی می تواند زمینه ساز اقامت موقت باشد.
  • مدارک مورد نیاز برای درخواست مجوز کار مونته نگرو، برای اتباع خارجی چیست؟ پاسپورت معتبر، گواهی بیمه سلامت، بررسی سوابق پلیس از کشور مبدا متقاضی، بررسی سوابق پلیس از مونته نگرو و پیشنهاد استخدام از یک شرکت مستقر
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *