مهاجرت کاری مونته نگرو

حقوق ماهیانه کار در مونته نگرو

حقوق ماهیانه کار در مونته نگرو

مونته نگرو اهمیت نیروی کار خود را به رسمیت می شناسد. دولت قواعد مونته نگرو را به منظور حمایت از حقوق ماهیانه کار در مونته نگرو وضع نمود. قانون کار مونته نگرو قانون اصلی حاکم بر روابط کارفرما و کارمند است. حقوق و تعهدات کارکنان بر اساس کار و عملکرد آن، مشوق ها و انعطاف پذیری نیروی کار را پوشش می دهد. وکلای ما در مونته نگرو به مفاد قانون کار مسلط هستند. پوشش قانون استخدام در مونته نگرو حقوق و تعهدات پیش بینی شده در قانون کار مونته نگرو شامل همه افرادی می شود که توسط یک کارفرما برای کار در قلمرو مونته نگرو استخدام می شوند.

سوالات رایج در باب درآمد در مونته نگرو

  • شرایط کار در مونته نگرو به چه صورت است؟ برای کار در این کشور بایستی از کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید.
  • بهترین کشور برای مهاجرت کاری کدام است؟ کشورهایی که نرخ بیکاری پائینی دارند و مجوز جستجوی کار می دهند.

این قانون همچنین شامل کسانی می شود که توسط کارفرمایی که دفتر اصلی آن در قلمرو مونته نگرو است برای کار در خارج از کشور استخدام می شوند و همچنین کسانی که در بخش دولتی کار می کنند. خارجی هایی که در مونته نگرو کار می کنند تحت پوشش قانون استخدام و کار اتباع خارجی هستند. شرکت حقوقی ما در مونته نگرو می تواند به شما در مورد حقوق تحت قانون کار اطلاع دهد. بنابراین ممکن است تشخیص میزان درآمد شما در حین کار در این کشور دشوار باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه حقوق ماهیانه کار در مونته نگرو، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، از طریق کارشناسان خود آماده انتقال دانش تجربی خود در این زمینه است.

میزان پرداخت حقوق ماهیانه کار در مونته نگرو

فردی که در مونته نگرو کار می کند به طور معمول حدود 2670€ (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 680€ (یورو) کمترین تا 11900€ (یورو) بالاترین، متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. اما با این حال متوسط ​​حقوق 2890€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از جمعیت کمتر از 2890€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از جمعیت کمتر از 1600 یورو درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از €1600 (یورو) درآمد دارند. همچنین 75€ (یورو) از جمعیت کمتر از 8000€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 8000€ (یورو) درآمد دارند.

در جدول زیر سایر صورت های تغییرات حقوقی در مونته نگرو اشاره شده است:

توضیحاتمراحل
افراد حرفه ای با تجربه بیش از 5 سال به طور متوسط ​​36% بیشتر از افراد با تجربه کاری 5 سال یا کمتر درآمد دارند.1
با رسیدن به مرز 10 سال، حقوق 21% افزایش می یابد.2
برای افرادی که از مرز 15 سال گذشته اند 14% افزایش می یابد.3

قوانین حقوق ماهیانه کار در مونته نگرو

انواعی قانون کار در مونته نگرو یک بند عدم تبعیض را پیش بینی کرده است. در ماده 5 قانون کار آمده است. این ماده تبعیض مستقیم یا غیرمستقیم کارگران را بر اساس جنسیت، زبان، مذهب، تولد، نژاد، سن، وضعیت تأهل، بارداری و ملیت آنها ممنوع می‌کند. همچنین تبعیض کارمندان بر اساس پیشینه اجتماعی، وضعیت مالی، وابستگی سیاسی و عضویت در اتحادیه را ممنوع می کند. اگر احساس می کنید مورد تبعیض قرار می گیرید.

شهروندان خارجی نیز می توانند تابعیت مونته نگرو را از طریق استخدام دریافت کنند. قانون کار مونته نگرو حق کارمندان را برای سازماندهی و ایجاد اتحادیه ها به رسمیت می شناسد. این سازمان ها در مرحله چانه زنی اجرای قراردادهای دسته جمعی با کارفرما به عنوان نماینده کارکنان عمل خواهند کرد. آنها همچنین صلاحیت حل و فصل اختلافات بین کارفرما و کارمندان و همچنین بین کارمندان را دارند.

طبق قانون استخدام مونته نگرو، کارفرمایان می توانند افراد زیر 18 سال را استخدام کنند، تا زمانی که فرد توانایی کار داشته باشد و رضایت والدین تضمین شود. همچنین یک دوره آزمایشی برای کارکنان تازه استخدام شده وجود دارد که بیش از 6 ماه نخواهد بود. ساعات کار برای کارکنان تمام وقت نباید بیش از 40 ساعت در هفته باشد. فراتر از آن، کارفرمایان موظف به پرداخت اضافه کاری هستند.

قوانین حقوق ماهیانه کار در مونته نگرو

قوانین ساعت و مرخصی کار در مونته نگرو

در مونته نگرو کار پاره وقت نمی تواند کمتر از 10 ساعت در هفته باشد، مگر برای ساعات کار کامل طبق قانون قدیم 40 ساعت در هفته است. با اضافه کاری، محدودیت هفتگی 50 ساعت تعیین می شود، البته هیچ کارمندی نمی تواند بیش از 48 ساعت در هفته با احتساب اضافه کاری به طور متوسط ​​در مدت 4 ماه کار کند. یک استثنا، کار تحت بازتوزیع رژیم ساعات کاری است. این رژیم ساعات طولانی تری را در یک دوره مجاز می کند (به عنوان اضافه کاری تلقی نمی شود)، که با ساعات کوتاه تر در دوره دیگر جبران می شود. دوره بازتوزیع نمی تواند کمتر از یک ماه و بیش از شش ماه در یک سال تقویمی باشد.

در صورتی که قرارداد جمعی چنین پیش بینی کرده باشد و کارمند به چنین رژیم توزیع مجدد رضایت دهد، حداکثر تعداد ساعات هفتگی ممکن است 54 ساعت (60 ساعت برای مشاغل فصلی) باشد، مشروط بر اینکه دوره توزیع مجدد از 4 ماه (6 ماه، در صورتی که قرارداد جمعی به طور خاص مقرر کرده باشد) تجاوز نکند. بنابراین در صورتی که بازتوزیع ساعات کار به موجب قرارداد جمعی تنظیم نشده باشد، کارفرما موظف است قبل از اجرا طرحی را برای توزیع مجدد ساعات کار اتخاذ و به بازرسی کار ارائه کند. در مورد ساعات کار در شب، کارمندی که حداقل 3 ساعت در شبانه روز کار می کند، مستحق معاینات دوره ای پزشکی است.

در شکل زیر قواعد مرخصی در مونته نگرو شرح داده شده است:

قواعد مرخصی در مونته نگرو

قوانین حقوقی اخراج و پایان کار در مونته نگرو

در صورت خاتمه کار با توافق دوجانبه، تاریخ قطعی قطعی باید در قرارداد مشخص شود. توافق دوجانبه تنها پس از تأیید رسمی توسط دفتر اسناد رسمی، دادگاه یا مقامات شهرداری از نظر قانونی مؤثر است. اگر کارمند شروع به فسخ کند، اخطار پایان کار باید حداقل 30 روز قبل از روز اعلام شده به عنوان روز خاتمه به کارفرما تحویل داده شود. قانون کار سال 2008 یک مهلت کوتاه‌تر و 15 روزه را تعیین کرد و تعهد صریح کارمند را برای جبران خسارت کارفرما در صورت عدم رعایت مهلتی که اکنون در قانون کار گنجانده شده است را تعیین نکرد. اخطار پایان کار کارمند نیز باید به تایید یکی از مراجع فوق برسد.

برخلاف قانون کار سال 2008 که فقط الزام به اطلاع کارکنان و نمایندگان آنها و سایر مراجع را مقرر می کرد، قانون کار وظیفه شروع مشاوره با اتحادیه کارگری یا کارمندان (یا نمایندگان آنها) و اطلاع رسانی به اداره کار را پیش بینی می کند. در مورد مشاوره ها علاوه بر این، کارفرما نمی تواند فرد دیگری را برای مدت 6 ماه در سمتی که مازاد بر کار تلقی می شود استخدام کند. در نهایت قوانین خاصی برای ارسال اخطارها، اخطارها، دعوت برای جلسات شفاهی و تصمیمات مقرر شده است. قانون کار تحویل شخصی را در محل کارفرما یا در آدرس محل سکونت یا اقامت دائم کارمند پیش بینی می کند.

حقوقی ماهیانه کار پرستاران در مونته نگرو

فردی که به عنوان پرستار در مونته نگرو کار می کند، معمولاً حدود 2100€ (یورو) در ماه درآمد دارد. حقوق ها از 970€ (یورو) تا 334€ (یورو)) متغیر است. متوسط حقوق متوسط ​​2270€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پرستارها کار می کنند کمتر از 2270€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 2270€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از پرستاران کمتر از 1460€ (یورو) درآمد دارند. همچنین 75% از پرستاران کمتر از 3030€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 3030€ (یورو) درآمد دارند. یک پرستار با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 1100€ (یورو) در ماه درآمد دارد.

این میزان 34€ (یورو) بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 2170€ (یورو) در ماه دارد که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. علاوه بر این، پرستارهایی که تخصص آنها بین 10 تا 15 سال است، حقوقی معادل 2640€ (یورو) در ماه دریافت می کنند که 22% بیشتر از فردی با 5 تا 10 سال تجربه است. اگر سطح تجربه بین 15 تا 20 سال باشد، دستمزد مورد انتظار 2880€ (یورو) در ماه است که 9% بیشتر از فردی با 10 تا 15 سال سابقه است.

حقوقی ماهیانه کار مهندسی در مونته نگرو

فردی که در رشته مهندسی در مونته نگرو کار می کند معمولا حدود 2260€ (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 720€ (یورو) تا 4770€ (یورو) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. با این حال متوسط ​​حقوق 2440€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که در مهندسی کار می کنند کمتر از 2440€ (یورو) درآمد دارند.

در حالی که نیمی دیگر بیش از 2440€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از افرادی که در مهندسی کار می کنند کمتر از 1420€ (یورو) درآمد دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حقوق ماهیانه کار و نحوه اخذ ویزای کار در مونته نگرو با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گفتگو نمایید.

سوالات متداول در باب حقوق ماهیانه کار در مونته نگرو

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب حقوق ماهیانه کار در مونته نگرو می باشیم:

  • قوانین حقوق ماهیانه کار در مونته نگرو چگونه است؟ انواعی قانون کار در مونته نگرو یک بند عدم تبعیض را پیش بینی کرده است. در ماده 5 قانون کار آمده است. این ماده تبعیض مستقیم یا غیرمستقیم کارگران را بر اساس جنسیت، زبان، مذهب، تولد، نژاد، سن، وضعیت تأهل، بارداری و ملیت آنها ممنوع می‌کند. همچنین تبعیض کارمندان بر اساس پیشینه اجتماعی، وضعیت مالی، وابستگی سیاسی و عضویت در اتحادیه را ممنوع می کند. اگر احساس می کنید مورد تبعیض قرار می گیرید.
  • میزان پرداخت حقوق ماهیانه کار در مونته نگرو چقدر است؟ فردی که در مونته نگرو کار می کند به طور معمول حدود 2670€ (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 680€ (یورو) کمترین تا 11900€ (یورو) بالاترین، متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. اما با این حال متوسط ​​حقوق 2890€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از جمعیت کمتر از 2890€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از جمعیت کمتر از 1600 یورو درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از €1600 (یورو) درآمد دارند. همچنین 75€ (یورو) از جمعیت کمتر از 8000€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 8000€ (یورو) درآمد دارند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *