ویزای کاری

ویزای کاری بحرین

ویزای کاری بحرین

بحرین به دلیل محیط تجاری آزاد، مالیات و هزینه های عملیاتی پایین، سالانه صدها تبعه خارجی را برای اخذ ویزای کاری بحرین تشویق می کند. علاوه بر این، در خصوص شرایط کار در بحرین، فضای تجاری مطلوبی وجود دارد که امکان مالیات کامل خارجی را بدون محدودیت در مناطق آزاد و بدون مالیات بر شرکت ها برای اتباع خارجی فراهم می کند. این شرایط لیبرال بحرین را به یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد در جهان تبدیل می کند، که به معناب فرصت های شغلی فراوان در این کشور است.

اگر نمی دانید که چگونه برای ویزای کار بحرین درخواست دهید، ما را در این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده همراهی فرمایید. به طور کلی، ویزای کار بحرین مجوزی است برای کارمندان خارجی که بین 20 تا 65 سال سن دارند و از یک شرکت بحرینی پیشنهاد کاری دریافت کرده اند. از سوی دیگر، کافرمای بحرینی به عنوان حامی مالی برای کارگری که به دنبال دریافت ویزای کار بحرین است عمل می کند. البته لازم به ذکر است که، تعداد ویزاهای کاری که یک شرکت در بحرین می تواند حمایت مالی کند، به اندازه فیزیکی دفتر آن و سهمیه های خارجی تعیین شده توسط مقررات ملی بستگی دارد. علاوه بر این، به شدت توصیه می شود که حداقل 2 ماه قبل از اعزام به بحرین جهت کار در این کشور، برای ویزای کاری بحرین اقدام نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کاری بحرین

یکی از اصلی ترین مراحل در فرآیند درخواست ویزای کاری، جمع آوری مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای کاری این کشور می باشد. زیرا یکی از اصلی ترین عوامل در ریجکتی ویزای کاری متقاصیان، ارائه مدارک ناقص به کنسولگری بحرین می باشد. مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کاری به شرح زیر می باشد:

مدارک مورد نیازتوضیحات
فرم درخواست ویزافرم درخواست ویزا را تکمیل کرده و در آخر امضا نمایید.
پاسپورتارائه پاسپورت معتبر ملی به همراه کپی تمامی صفحات آن الزامی می باشد.
عکسارائه 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت که اخیرا گرفته شده است.
نامه حمایتاین نامه ای است که شامل نام کارفرما، سازمان،شماره ثبت تجاری، حقوق، ظرفیت کارمند، تاریخ تولد و ملیت می شود.
کپی قراردادارائه کپی قرداد بین کارفرما و کارمند الزامی می باشد.
گزارش آزمایش پزشکیارائه گزارش آزمایش پزشکی در روند درخواست ویزای کاری الزامی می باشد. که باید مورد تایید یک موسسه درمانی معتبر باشد.

شرایط گوناگون در روند درخواست ویزای کاری بحرین

بر خلاف اغلب کشورهای حوزه خلیج فارس، شرایط گوناگونی در روند درخواست ویزای کاری حکم فرما است، که اغبل متقاضیان باید با آنها آشنا شوند. شرایط گوناگون در ویزای کاری به شرح زیر می باشد:

شرایط گوناگون در روند درخواست ویزای کاریتوضیحات
کارمند در خارج از بحرین حضور دارد.با ارائه یک آگهی در روزنامه های محلی به مدت 1 هفته با درک موقعیت شغلی، نام شرکت، ایمیل و شماره تلفت روند درخواست را تسهیل کنید.
کارمند داخل بحرین و تحت حمایت ویزای شرکت دیگری است.کارفرمای قبلی باید انتقال ویزای کاری کارمند فغلی خود را تایید کند.
کارمند در داخل بحرین است و ویزای کاری ندارد.در صورتی که ویزای کارمندی که در بحرین حضور دارد در کمتر از 30 روز لغو شود، می تواند با مدارک مورد نیاز برای ویزا و فرم انتقال اقدام کند.
کارمند با ویزای بازدیددر این صورت هنگام ارائه ویزای کاری باید یک کپی از ویزای بازدید به همراه مهر ورود به گذرنامه ضمیمه شود.

شرایط گوناگون در روند درخواست ویزای کاری بحرین

روند درخواست ویزای کاری بحرین

تمامی متقاصیانی که به دنبال دریافت ویزای کاری جهت کار در این کشور هستند، باید روند درخواست ویزای کاری را به خوبی مورد بررسی قرار دهند. به طور کلی برای درخواست ویزای کاری باید تایید کنید که تمامی شرایط لازم برای برای درخواست ویزای کاری این کشور دارد. روند درخواست ویزای کاری به شرح زیر می باشد:

روند درخواست ویزای کاریتوضیحات
جمع آوری اسناد پشتیبانیکافرمای شما در بحرین به مدارک پشتیبانی ویزای شما نیاز خواهد داشت، تا بتواند از طرف شما برای ویزای کاری درخواست دهد.
فرم درخواست ویزایکی از اصلی ترین مراحل در روند درخواست ویزای کاری، تکمیل فرم درخواست ویزای کاری می باشد. متقاضیان باید قرم درخواست ویزا را تکمل و در آخر امضا نمایند.
پرداخت هزینه درخواست ویزای کاریدر صورت تایید ویزای کاری، متقاضیان باید برای پرداخت هزینه درخواست ویزای خود اقدام کنند.
منتظر پردازش ویزا باشید.مدت زمان پردازش ویزای کاری معمولا تا یک ماه طول می کشد، پس بنابراین متقاضیان باید صبور باشند.

پس از اینکه این مراحل را به درستی و به صورت کامل طی کردید، می توانید ویزای کاری را دریافت کنید. چنانچه تصمیم خود را برای دریافت ویزای کاری گرفته اید، می توانید برای اطمینان خاطر در این خصوص با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول در خصوص ویزای کاری بحرین

در بخش پایانی مقاله بر آن شدیم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزانم در خصوص ویزای کاری پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • زمان رسیدگی به ویزای کاری بحرین چقدر است؟ زمان رسیدگی به ویزای کاری بسته به کنسولگری که از آن درخواست خود را ثبت می کنید متفاوت خواهد بود و معمولا بین 14 تا 30 روز کاری طول می کشد.
  • از کجا می توانم برای ویزای کاری بحرین درخواست دهم؟ تمامی متقاضیان باید از کنسولگری بحرین در کشور خود برای ویزای کاری این کشور درخواست دهند. اگر کنسولگری بحرین در کشور شما دایر نبود، می توانید از کنسولگری بحرین در کشورهای همسایه استفاده کنید.
  • با ویزای کاری بحرین چه مدت می توانم در این کشور بمانم؟ مدت زمان اقامت شما در بحرین به نوع مجوز کار و ویژگی حرفه شما در این کشور بستگی دارد. اما ویزای کاری برای اتباع خارجی که قصد کار در این کشور را دارند برای مدت 6 ماه و 1 ساله در دسترس است.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *