مهاجرت کاری اسلوونی

گرفتن ویزای کاری اسلوونی در سال 2023

ویزای کاری اسلوونی

کشور اسلوونی طی سال های اخیر بازخورد مثبتی در خصوص مهاجرت کاری داشته است، از اینرو بسیای از متقاضیان بین المللی و اروپایی جویای کاریابی و اخذ ویزای کاری اسلوونی بوده اند. اسلوونی در وسط اروپا واقع شده است و کشورهایی مانند مجارستان و ایتالیا که برخی از بزرگترین پایتخت های فرهنگی جهان را دارند محصور شده است. خود اسلوونی بیش از حد کافی کوه، تپه، دریاچه، مناظر، جنگل، حیات وحش و طبیعتی دارد که ارزش کاوش را دارند. در خصوص اطلاع از شرایط کار در اسلوونی مشاورین ماهر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهکارهایی را پیش روی شما قرار خواهند داد.

سوالات رایج ویزای کاری اسلوونی

  • بهترین راه برای مهاجرت کاری به اسلوونی چیست؟ برای کسب ویزای کار اسلوونی کار طولانی مدت، فرد باید برای مجوز اقامت تنها برای کار و اقامت در اسلوونی (مجوز تک) درخواست کند. این مهاجرت حرفه ای را به را در اسلوونی مقدور می سازد. اگر چه این تنها یکی از راه های مختلف برای به دست آوردن مجوز کار و اقامت است، اما یکی از قابل اطمینان ترین های آنها است.
  • مراحل اخذ ویزای کاری اسلوونی چیست؟ مجوزهای انحصاری توسط واحد اداری Upravna enota با رضایت سرویس استخدام اسلوونی ESS براساس قانون اشتغال، اشتغال و کار خارجی و مقررات مربوطه صادر می شود. پس از ارسال درخواست برای صدور ویزای کار اسلوونی، واحد اداری به طور خودکار روند اخذ رضایت از خدمات استخدامی اسلوونی را آغاز می کند. درخواست برای صدور مجوز تنها توسط خارجی یا کارفرمای وی ارائه می شود.
  • مدت اعتبار ویزای کار اسلوونی چیست؟ مجوزهای موقت معمولا برای یک سال معتبر هستند و باید قبل از تاریخ انقضا در واحد اداری محلی Upravna enota تمدید شوند. پس از 5 سال زندگی در اسلوونی برای اجازه اقامت موقت، فرد معمولا می تواند برای اقامت دائم درخواست کند. افرادی از تبار اسلوونی و کسانی که عضو خانواده نزدیک یک شهروند اسلوونی یا دارای اقامت دائم هستند ممکن است واجد شرایط اقامت دائم نیز باشند.
  • شرایط اخذ شهروندی اسلوونی از طریق کار چیست؟ اکثر مهاجرین باید دست کم 10 سال برای واجد شرایط بودن برای اخذ تابعیت اسلوونی در این کشور زندگی کنند. مهاجران اسلوونی تبار و کسانی که با اسلوونی ها ازدواج می کنند واجد شرایط دریافت مجوز رسمی می باشند. معمولا، همسران شهروندان اسلوونی باید قبل از واجد شرایط بودن برای شهروندی در اسلوونی برای 3 سال زندگی کنند. متقاضیان شهروندی اسلوونی باید آزمون زبان اسلوونیایی را نیز بگذرانند.

درباره اقتصاد اسلوونی

اسلوونی که در مرکز اروپا واقع شده است کشوری است که به خاطر مناظر دیدنی، تپه ها، استراحتگاه ها، دریاچه ها و کوه هایش شناخته شده است. در خصوص شرایط کار در اسلوونی بایستی بدانید که اقتصاد مختلط برخوردار است و عمدتاً مبتنی بر برنامه ریزی متمرکز است، با این حال، بخش خصوصی از آزادی قابل توجهی با فضای کافی برای رشد و فرصت ها برخوردار است. اسلوونی به دلیل موقعیت مرکزی خود که به خوبی با چهارراه های اصلی اروپایی و وزنه های سنگین در ارتباط است، در چند دهه گذشته شاهد رشد تدریجی اقتصاد خود بوده است. با داشتن نیروی کار بسیار تحصیلکرده و ماهر، دو سوم جمعیت در صنعت خدمات شاغل هستند.

اسلوونی یک اقتصاد توسعه یافته است و از رشد قابل توجهی در سراسر کشور برخوردار است و به عنوان یک کشور ثروتمند به حساب می آید. اگرچه بحران‌ های مالی سال 2010 تأثیر زیادی بر اقتصاد این کشور گذاشت، اما از آن زمان تاکنون اسلوونی شاهد رشد تدریجی بوده که منجر به یک اقتصاد با ثبات و توسعه‌یافته شده است. اگرچه انتظار می ‌رفت بسیاری از بانک‌ها و مؤسسات کمک مالی از اتحادیه اروپا دریافت کنند، اما منابع مالی این کشور برای بازیابی بدهی ملی و خروج کشور از بحران کافی بود. اقدامات و قوانینی که هزینه‌ ها را کاهش داده و بر بهبود اقتصاد متمرکز شده ‌اند، در نهایت منجر به رشد پایدار در تولید اقتصادی کشور شد. اگرچه بخش ساخت ‌و ساز سال ‌ها در حال افزایش بوده است، اما سایر صنایع مانند گردشگری و بخش خدمات شاهد رشد و ثبات قابل توجهی در این دهه بوده ‌اند.

شرایط ویزای تجاری اسلوونی

اگر به منظور تبدیل شدن به بخشی از یک فعالیت مرتبط با تجارت، مانند جلسه تجاری، امضای قرارداد، افتتاح یک تجارت، مراسم تجاری و غیره نیاز به بازدید از اسلوونی دارید، باید برای ویزای تجاری اسلوونی اقدام کنید. هنگام درخواست برای دریافت ویزای تجاری اسلوونی، باید مدارک اضافی زیر را ارائه دهید: دعوت نامه شرکت اسلوونیایی که از آن بازدید خواهید کرد و آدرس دقیق آنها همراه با تاریخ بازدید شما. ضمانت نامه تایید شده توسط واحد اداری در اسلوونی. نامه ای از کارفرمای شما در این نامه باید دلیل سفر به اسلوونی را ذکر کنید. اسنادی که نشان دهنده وجود روابط تجاری یا روابط برای مقاصد کاری باشد. بلیط ورودی برای نمایشگاه ها و کنگره ها، در صورت وجود. اسنادی که فعالیت های تجاری شرکت را اثبات می کند. مدارکی که وضعیت اشتغال شما را در شرکت ثابت می کند.

صنایع مهم در اسلوونی

اسلوونی عمدتاً با سایر کشورهای اتحادیه اروپا تجارت می کند و به همین دلیل این کشور نسبت به تغییرات اقتصادی و شرایط اتحادیه اروپا بسیار حساس است. بخش عمده ای از رشد اقتصادی یک ملت نتیجه مستقیم روابط تجاری خارجی است و چالش اصلی این است که هزینه های نیروی کار در راستای بهره وری و تقاضا باشد. سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اسلوونی به تدریج بهبود یافته و اکنون تأثیر مثبتی بر اقتصاد دارد. صنایع سنتی کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری %6 از جمعیت را استخدام می کند و تأثیر کمی بر اقتصاد کنونی اسلوونی دارد. این کشور به روابط تجاری خارجی و معاملات در بخش های گردشگری به عنوان مشارکت کنندگان عمده در اقتصاد متکی است. اسلوونی به عنوان کشوری که به شدت تحت تاثیر رکود و بحران قرار گرفته است، سرعت خود را افزایش داده و به یک اقتصاد به خوبی توسعه یافته تبدیل شده است.

در بخش زیر شاهد صنایع مهم در اسلوونی می باشید:

صنایع مهم در اسلوونی

نقش دانشگاه های اسلوونی در کار

یکی از مهم ترین بخش ها برای اسلوونی در کار و تجارت دانشگاه ها هستند. دانشکده تجارت کاربردی و مطالعات اجتماعی DOBA در ماریبور، اسلوونی، یک مدرسه تجاری خصوصی است. دانشکده DOBA که در سال 2003 تاسیس شد، برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته های اقتصاد، مدیریت بازرگانی، بازاریابی و مدیریت ارائه می دهد. دانشگاه ماریبور دومین دانشگاه بزرگ و دومین دانشگاه قدیمی اسلوونی است. دانشگاه ماریبور حدود 18000 دانشجو دارد. 17 دانشکده وجود دارد که برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهند. دانشکده ها نه تنها در ماریبور، بلکه در سایر مناطق اسلوونی نیز قرار دارند، زیرا دانشگاه ماریبور یک توسعه دهنده منطقه ای است و برای توسعه کسب و کار و استخدام بسیار فعال است.

در بخش زیر شاهد انواع فرصت های شغلی برای مهاجران در اسلوونی هستید:

انواع فرصت های شغلی برای مهاجران در اسلوونی

سبک زندگی و فرهنگ در اسلوونی

اسلوونی، به طور کلی، به دلیل زیبایی طبیعی و فوق العاده متنوع خود بسیار شناخته شده است. این کشور جدا از خط ساحلی شگفت ‌انگیز، دارای قله ‌های آلپی خارق ‌العاده، دریاچه‌ های درخشان و رودخانه‌ های سبز زمردی است که بسیاری از آنها در طیف وسیعی از فیلم ‌های بین ‌المللی استفاده شده ‌اند و این کشور را به مکانی زیبا برای بسیاری از بازدیدکنندگان تبدیل کرده ‌اند. از آنجایی که کشور بسیار کوچک است، می ‌توانید در یک روز در اطراف این رودخانه‌ های زمردی قایق سواری کنید و عصرها در دشت‌ ها اسکی کنید. یکی از چیزهای شگفت انگیزی که در اسلوونی اتفاق می افتد، اکوسیستم زیرزمینی منحصر به فرد آنهاست که به عنوان مثال در غارهای Škocjan که یکی از بزرگترین دره های زیرزمینی در جهان است، یافت می شود. اکوسیستم منحصر به فرد به دلیل اندازه بزرگ و شرایط ریزاقلیمی آن در آنجا تکامل یافته است.

اسلوونی همچنین به خاطر جمعیتش کاملاً شناخته شده است و اسلوونیایی ها بسیار منظم و صادق توصیف می شوند. همچنین گفته می شود که آنها از یک نگاه بیرونی کاملاً درونگرا و خجالتی هستند که در بین بسیاری از اروپایی ها بسیار رایج است، اما به طور کلی پس از آشنایی با آنها باز می شوند و آرام می شوند. بسیاری از خارجی ها و دانشجویان در کشور آنها را بسیار مهربان، به شدت میهن پرست و همیشه خوشحال از نشان دادن کشورشان توصیف می کنند. پایتخت لیوبلیانا یکی از قابل زندگی ترین شهرهای اروپا و یکی از سبزترین پایتخت های این قاره است. این شهر همچنین دارای محدودیت تردد خودروها در مرکز است که آمیخته با رفتار دوستانه مردم آنجا، آن را به یکی از آرام ترین پایتخت های جهان تبدیل کرده است.

فرصت های کاری ورزشی در اسلوونی

این کشور همچنین یکی از موفق ترین کشورها از نظر دستاوردهای ورزشی به ویژه در ورزش های شدید است. برخی از دستاوردهای ورزشی شگفت‌انگیز اسلوونی شامل داوو کانیچار، اسکی‌باز افراطی و آلپینیست است که اولین مردی بود که در سال 2000 از کوه اورست به اسکی فرود آمد و مارتین استرل که اولین مردی بود که با موفقیت آمازون و می‌سی‌سی‌پی را شنا کرد و هنوز در شرایط شدید شنا می‌کند. در نهایت، بسیاری از مشاغل در اسلوونی برای اثبات دانش خود در این زبان نیاز به آزمون مهارت انگلیسی دارند. دانش آموختگان برخی از کشورها در صورتی که تحصیلات قبلی خود را به زبان انگلیسی در آنجا گذرانده باشند، می توانند معافیت دریافت کنند.

در جدول زیر شاهد نرخ اشتغال پاره وقت هستید:

سالنرخ اشتغال
202179%
202292%
202389%

فرصت های کاری ورزشی در اسلوونی

زندگی شبانه در اسلوونی

شهرهای بزرگ اسلوونی مانند لیوبلیانا و بلد بهترین زندگی شبانه را در این کشور و حتی در اروپا دارند، بسیاری از بازدیدکنندگان این شهر را دست کم گرفته ‌شده ‌ترین شهر در قاره لقب داده ‌اند، زیرا چقدر می‌توانید در آنجا لذت ببرید که جهان به تبلیغ و ترویج آن نیاز دارد. بسیاری از فعالیت های شبانه در طول سال و تعداد زیادی کشفیات هیجان انگیز در سراسر شهر وجود دارد. می ‌توانید از راه ‌های متعددی برای معاشرت در منطقه محلی خود لذت ببرید، جایی که کلوپ‌ ها، رویدادها و مهمانی ‌ها در زمان ‌های مختلف سال وجود دارد. به عنوان یک شاغل بین ‌المللی، می‌ توانید این راه ‌ها و فعالیت ‌ها را به روشی عالی برای ایجاد دوستان و ارتباطات جدید یا یافتن افراد دیگری از همان کشوری که هستید تبدیل کنید.

جوشش جذاب زیبایی اسلوونی به همراه معماری التقاطی آن، این کشور را به مکانی جالب برای زندگی، مطالعه یا تعطیلات زیر نور خورشید تبدیل کرده است. زمان شب در اسلوونی بازی را تغییر می دهد، زیرا هنگام غروب خورشید، غروب کاملاً متفاوتی است، از نورهای زیبا گرفته تا فعالیت های شلوغ، این کشور راه های زیادی برای لذت بردن از شب زنده داری دارد. مکان های دیدنی در اسلوونی قلعه لیوبلیانا در لیوبلیانا، جایی که مناظر عالی و هوای مطبوع است. تور قایق غروب آفتاب در لیوبلیانا، راهی ارزان برای قایق سواری در هنگام غروب آفتاب و مشاهده زیبایی از نزدیک. Pub Bled در جزیره Bled بهترین مکان برای تجربه زندگی شبانه است که قبلاً تجربه نکرده اید، جمعیت بسیار جوان و بسیاری از بازدیدکنندگان بین المللی را دعوت می کند، مطمئناً این مکان را با عجله فراموش نمی کنید.

اخذ ویزای کاری اسلوونی

برای دریافت مجوز کار طولانی مدت، یک فرد باید برای مجوز اقامت مجرد برای کار و اقامت در اسلوونی The Single Permit اقدام کند. این امکان مهاجرت حرفه ای به اسلوونی را فراهم می کند. اگرچه این تنها یکی از چندین راه برای دریافت مجوز کار و اقامت است، اما یکی از مطمئن ترین راه هاست. در صورتی که کسب ‌وکار فرد دچار شکست و یا پیش‌بینی ‌های منفی شود، بازگشتی را ارائه می ‌کند. مجوزهای منفرد توسط واحد اداری Upravna enota با رضایت خدمات استخدامی اسلوونی ESS بر اساس قانون استخدام، خوداشتغالی و کار اتباع خارجی و مقررات مربوطه صادر می شود. پس از ارائه درخواست برای The Single Permit، واحد اداری به طور خودکار فرآیند اخذ رضایت از خدمات استخدامی اسلوونی را آغاز می کند. درخواست برای The Single Permit ممکن است توسط یک خارجی یا توسط کارفرمای او ارسال شود.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در اسلوونی می باشید:

نرخ بیکاری در اسلوونی

انواع ویزای کاری اسلوونی

در موارد استثنایی، کارگر ممکن است برای مجوز کار شخصی درخواست دهد. کارگر را قادر می سازد تا برای مدت معینی آزادانه شغل خود را انتخاب کند. متقاضیان باید درخواست مجوز واحد خود را در یک واحد اداری یا در دفتر دیپلماتیک یا کنسولی در کشور خود ارسال کنند. رویه مجوز واحد، که توسط واحدهای اداری مدیریت می شود، به تأیید خدمات استخدامی اسلوونی نیاز دارد که اعطا می شود مشروط بر اینکه شرایط قانونی برای آن تأییدیه خاص برآورده شود. روال صدور مجوز مجوز اقامت مجرد برای کار و اقامت در اسلوونی به طور رسمی بر اساس درخواست واحد اداری راه اندازی می شود.

مجوز واحد برای موارد زیر صادر می شود:

  • اشتغال، خوداشتغالی و کار؛
  • استخدام، تمدید استخدام، تایید کتبی به دلیل تغییر محل کار با همان کارفرما، تغییر کارفرما یا به دلیل استخدام با دو یا چند کارفرما؛
  • کارت آبی اتحادیه اروپا؛
  • کارگران اعزام شده؛
  • دوره های آموزشی یا آموزشی بیشتر برای اتباع خارجی؛
  • خدمات ملی خارجی فردی؛
  • کار از یک عامل که بیش از 90 روز در 1 سال تقویمی طول بکشد یا کار فصلی در کشاورزی که بیش از 90 روز طول بکشد.

فرصت های خرید در اسلوونی

خرید غذا و سایر ملزومات در اسلوونی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر در جامعه اروپایی کاملاً مقرون به صرفه است. از آنجایی که کشاورزی یکی از قطب های اصلی اقتصادی کشور است، محصولات تازه مزرعه و محصولات دامی با قیمت های بسیار مناسب در بازارهای محلی به فروش می رسد. سوپرمارکت ها در اسلوونی بسیار گسترده هستند و انواع مواد غذایی، مواد غذایی و اقلام خانگی را به فروش می رسانند. برخی از بزرگترین سوپرمارکت های زنجیره ای در اسلوونی عبارتند از: E. Leclerc- که بزرگترین هایپر مارکت کشور است و برند تخفیف دهنده اروپایی Lidl است. هوفر یکی از بهترین مکان ‌ها برای خرید با بودجه کم است زیرا قیمت ‌ها بسیار منصفانه و گزینه‌ ها بسیار گسترده است. دیگر سوپرمارکت های زنجیره ای مرکاتور، اسپار، توش و جاگر هستند.

خرید سایر اقلام مانند پوشاک را می‌توان در یکی از مراکز خرید یا خیابان‌ های خرده‌ فروشی متعدد واقع در شهری که در آن هستید انجام داد. برخی از فروشگاه ‌های محبوبی که بسیاری از افراد خارجی در اسلوونی آن‌ ها را بهترین مکان ‌ها برای رفتن می‌ دانند عبارتند از:

  • Bershka
  • C&A
  • H&M
  • Zara
  • Kik
  • NKD

کار و زندگی در اسلوونی

یکی از چیزهای زیبا در مورد اسلوونی وجود بازارها یا کیوسک های محلی است که مواد غذایی، لبنیات و محصولات گوشتی می فروشند. این بازارها بازارهای موقتی هستند و غذا را مستقیماً از مزارع می فروشند. قیمت ها حتی در مقایسه با سوپرمارکت ها ارزان تر است و مواد غذایی همیشه تازه هستند. این بازارها همچنین بخش بسیار مهمی از فرهنگ اسلوونی هستند زیرا مردم محلی را گرد هم می آورد و بسیاری از خارجی ها برای دیدن بسیاری از سنت های این کشور می آیند. مانند سایر جنبه‌ های زندگی در اسلوونی، غذا و مواد غذایی نیز به واحد پول محلی خود فروخته می ‌شوند.

بنابراین مطمئن شوید که تمام تبدیل ‌های لازم را انجام داده و با کمی پول نقد محلی در اطراف خود حرکت کنید. بسیاری از موسسات فقط یورو را می پذیرند. به عنوان یک تازه وارد، نام برخی از موارد ممکن است شما را گیج کند، لطفاً از خدمات مترجم آنلاین استفاده کنید تا کلمه اسلوونیایی صحیح را برای هر چیزی که جستجو می کنید بررسی کنید. همیشه از دانش‌آموزان کمک یا راهنمایی بخواهید و اگر در اطراف خود چیزی پیدا نکردید، حتی از افراد محلی بپرسید، آنها همیشه خوشحال هستند که به خارجی ‌ها و بازدیدکنندگان کمک کنند.

در نمودار زیر شاهد تعداد فرصت های شغلی خالی در اسلوونی می باشید:

تعداد فرصت های شغلی خالی در اسلوونی

اجازه کار و اجازه اقامت در اسلوونی

تعداد افرادی که می خواهند فرصتی برای کار در اسلوونی به دست آورند به دلیل بحران مهاجرت و بهبود سریع وضعیت اقتصادی در حال افزایش است. افراد خارجی که مایل به دنبال تجربه کار در اسلوونی هستند، اگر تبعه اتحادیه اروپا باشند، نیازی به مجوز کار ندارند. با این حال، اتباع غیر اتحادیه اروپا تنها بر اساس مجوز کار و اجازه اقامت می توانند در اسلوونی استخدام شوند که باید از قبل دریافت شده باشند. مجوزهای کار و اقامت تحت قانون استخدام، خوداشتغالی و کار اتباع خارجی تنظیم شده است که در سال 2015 تصویب شد. این مجوزها برای همه اتباع غیر اتحادیه اروپا که مایل به استخدام در اسلوونی هستند الزامی است. مگر اینکه بتوان آنها را به عنوان یک استثنا در نظر گرفت.

استثنائات مربوط به الزامات مجوزهای کار و اقامت عبارتند از:

  • پناهندگان
  • اعضای خانواده اتباع اسلوونی
  • اتباع غیر اتحادیه اروپا با مجوز اقامت دائم
  • اتباع غیر اتحادیه اروپا که پس از یک سال اقامت در جمهوری اسلوونی، وضعیت اقامت طولانی مدت را در یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دست آورده اند.
  • اتباع غیر اتحادیه اروپا با اصالت اسلوونیایی تا سومین نسل متوالی.

ویزای کاری خود اشتغالی در اسلوونی

هنگام صدور مجوز واحد برای خوداشتغالی یک تبعه خارجی، تاییدیه لازم نیست. اتباع خارجی پس از 1 سال اقامت قانونی (و به طور مداوم) در اسلوونی، مستحق خوداشتغالی هستند. در صورتی که تبعه خارجی به عنوان فردی با شغل حرفه ای مستقل در دفتر ثبت مشاغل ثبت شده باشد، شرایط ذکر شده در بالا برای اقامت اعمال نمی شود. شهروندان کشورهایی که در دوره انتقالی پس از جانشینی به اتحادیه اروپا هستند نمی توانند به عنوان مقیم اتحادیه اروپا استخدام شوند. علاوه بر این، شهروندان بوسنی و هرزگوین تابع معاهده استخدام بین اسلوونی و بوسنی هستند. این معاهده شرایط خاصی را برای استخدام اتباع بوسنیایی تعیین می کند که مستلزم حق زندگی در اسلوونی نیست. یکی از دیگر اشکال کار ضمن تحصیل در اسلوونی است.

مجوز اقامت واحد برای کار و اقامت ممکن است برای آن دسته از اتباع غیر اتحادیه اروپا صادر شود که در ثبت تجاری ثبت نام کرده و دارای شرایط زیر باشند:

  • ایجاد یک شرکت برای ثبت در اسلوونی، که شامل شرکت های تابعه و شعب شرکت های چند ملیتی خارجی نیز می شود.
  • سرمایه گذاری در دارایی های ثابت باید حداقل €50000 (یورو) باشد.
  • استخدام یک تبعه اسلوونیایی یا اتحادیه اروپا برای حداقل 6 ماه، که شامل اتباع غیر اتحادیه اروپا نیز می شود که قبلاً مجوز کار انفرادی دریافت کرده اند.
  • شرکت باید حداقل €10000 (یورو) گردش مالی در 6 ماه تولید کند.

شرایط اخذ ویزای کاری اسلوونی

اگر به دنبال زندگی و کار در اسلوونی هستید، مهاجرت شغلی در اسلوونی را در نظر بگیرید. این کشور شرایط اقتصادی سالمی دارد و حتی اولین کشوری بود که به یک شریک کمک کننده در بانک جهانی تبدیل شد. اسلوونی با افتخار به قله ‌های کوهستانی و شهرهای پایدار خود، نوید یک محیط کاری با طراوت را می‌ دهد. اسلوونیایی ها متواضع، سازگار و ماهر در دو و میدانی نیز شناخته می شوند. اگر این رفتار دوستانه را متقابلاً انجام دهید، مطمئناً از زندگی و کار در اسلوونی لذت خواهید برد. اگر تبعه کشور ثالث هستید اما عضو خانواده یک تبعه اتحادیه اروپا منطقه اقتصادی اروپا هستید، باید برای الحاق خانواده درخواست دهید. سایر شهروندان غیر اتحادیه اروپا که به هیچ یک از دسته بندی های بالا تعلق ندارند باید برای ویزای کار از یک نمایندگی دیپلماتیک اسلوونی درخواست دهند. می توانید برای کاریابی در اسلوونی مقاله مذکور را مطالعه فرمایید.

مدارک لازم برای ویزای کاری اسلوونی

اسلوونی برای اتباع خارجی که مایل به کار و زندگی در این کشور هستند مجوز کار و اقامت واحد صادر می کند. این مجوز اغلب مجوز تک نامیده می شود و نوعی ویزای طولانی مدت برای مدت اقامت بیش از 90 روز است. این مجوز تنها یکی از راه های ورود به اسلوونی است، اما مطمئن ترین مسیر برای متخصصان خارجی و کارگران ماهر است. موسسات معتبر کاریابی در اسلوونی نیز یکی از راه های کاریابی در این کشور است.

برای دریافت مجوز واحد، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • فرم درخواست ویزا به طور کامل تکمیل شده است
  • گذرنامه با حداقل 2 صفحه خالی و با اعتبار تا 3 ماه پس از پایان اقامت شما
  • عکس های اخیر در اندازه پاسپورت
  • مدرک اقامت در اسلوونی (قرارداد اجاره)
  • گواهی پوشش بیمه درمانی حداقل €30000 (یورو)
  • اثبات تمکن مالی (صورت های بانکی یا حمایت مالی)
  • اثبات عدم سوء پیشینه (ترخیص پلیس)
  • اثبات مدارک تحصیلی
  • اثبات مهارت های حرفه ای یا تجربه کاری

برای کسانی که تحت قرارداد کار خواهند کرد، شرایط اضافی عبارتند از:

  • پیشنهاد کار یا قرارداد کار امضا شده
  • گواهی حقوق و دستمزد اسلوونی
  • آگهی استخدام
  • بیانیه کارفرما که آیا محل اقامت شما را فراهم می کند

برای کارگران خوداشتغال، شرایط اضافی عبارتند از:

  • ثبت نام در ثبت کسب و کار اسلوونی

برای حرفه های خاص (ورزشکاران، هنرمندان، خبرنگاران رسانه ها، یا کارگران مذهبی)، شرایط اضافی عبارتند از:

  • جستجوی برنامه ها برای دانشجویان بین المللی
  • گواهی حرفه شما (گواهی ورزشی، کارت مطبوعاتی و غیره)

برای کار تحقیقاتی یا آموزش عالی، الزامات اضافی عبارتند از:

  • توافق با سازمان پژوهشی یا آموزش عالی

برای کارت آبی اتحادیه اروپا، شرایط اضافی عبارتند از:

  • پیشنهاد کار
  • گواهی پیشنهاد حقوق (حداقل 5 برابر متوسط ​​حقوق ناخالص سالانه)
  • مدرک تحصیلات عالی تخصصی

مراحل آغازین درخواست ویزای کار در اسلوونی

فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید. شما می توانید با تکمیل فرم درخواست ویزای کار، درخواست ویزای کار خود را در اسلوونی شروع کنید. این شامل اطلاعات شخصی و موضوعات شغلی است که هدف شما را مشخص می کند. می‌ توانید فرم‌ های درخواست ویزا را که در وب ‌سایت دولت اسلوونی فهرست شده است، بیابید و در تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک به صورت رایگان در دسترس است. اگر فرم خود را به صورت الکترونیکی تکمیل می کنید، آن را چاپ و امضا کنید. اگر قبلاً کارفرما دارید، آنها می توانند درخواستی را از طرف شما به خدمات واحدهای اداری در اسلوونی ارسال کنند. پس از ارزیابی مدارک شما در دفتر اسلوونی، آنها آنها را به دفتر دیپلماتیک خارج از کشور (در کشور یا منطقه اقامت خود) ارسال می کنند تا شما به مرحله بعدی دریافت ویزای کاری اسلوونی بروید.

هنگامی که بسته درخواست ویزای خود را جمع آوری کردید، یک قرار ملاقات با سفارت اسلوونی یا پست کنسولی در کشور محل اقامت خود تعیین کنید. شما می توانید لیستی از نمایندگی های دیپلماتیک اسلوونی را در وب سایت دولتی آنها بیابید. این بار همچنین فرصتی است تا بپرسید آیا اسناد خاص کشوری وجود دارد که هنوز آماده نکرده اید. بقیه الزامات مستند ذکر شده در بالا و همچنین الزامات اضافی را در صورت وجود جمع آوری کنید. با این حال، اگر سفارتخانه ای در کشور خود پیدا نکردید، می توانید تا زمانی که اقامت شما در آنجا قانونی باشد، از کشور دیگری درخواست دهید. شما باید درخواست خود را شخصاً در نمایندگی دیپلماتیک تعیین شده ارسال کنید. یک افسر دیپلماتیک یک ارزیابی اولیه از اسناد شما انجام می دهد و ممکن است مصاحبه کوتاهی در مورد هدف بازدید شما انجام دهد.

در جدول زیر شاهد مراحل اخذ ویزای کاری اسلوونی می باشید:

مراحلتشریح
1فرم درخواست
2مراجعه به سفارت
3ارائه مدارک
4پرداخت هزینه

مراحل پایانی اخذ ویزای کاری اسلوونی

برای اهداف امنیتی و تأیید، شما همچنین یک عکس و اسکن الکترونیکی ده اثر انگشت را ارسال خواهید کرد. مانند بسیاری از خدمات دولتی، برای ویزای کار اسلوونی باید هزینه های پردازش خاصی را بپردازید. برای یک درخواست، حدود €13 (یورو) برای درخواست و €102 (یورو) برای صدور مجوز پرداخت خواهید کرد. در این صفحه می توانید جدول هزینه ها را بررسی کنید. پس از تایید، می توانید ویزای کاری خود را دریافت کرده و به اسلوونی سفر کنید. در عرض 8 روز پس از ورود به اسلوونی، باید آدرس اسلوونیایی خود را در خدمات واحدهای اداری ثبت کنید. این فرآیند به شما اجازه اقامت در قالب کارت می دهد تا بتوانید آزادانه در داخل کشور سفر کنید.

اولین درخواست موفق شما برای ویزای کار اسلوونی 1 سال معتبر است و در صورت رعایت شرایط خاص قابل تمدید است. همچنین توجه داشته باشید که برای اینکه مجوز شما معتبر بماند، باید حداقل 180 روز در سال در اسلوونی بمانید. مجوز واحد برای کارمندان خارجی سودمند است زیرا مجوز اشتغال با حقوق و اقامت قانونی را ترکیب می کند. فرآیند درخواست ساده تر و ساده تر است. با این وجود، 1 تا 3 ماه برای کل فرآیند درخواست اختصاص دهید.

مجوز کار در اسلوونی

مجوز کار سندی است که حق انجام فعالیت کاری در این کشور را فراهم می کند. این سند برای اتباع خارجی که به اسلوونی نقل مکان می کنند مورد نیاز است، اما خارجیانی که شهروند اتحادیه اروپا هستند، اگر قصد دارند کارمند شرکت های اسلوونیایی شوند، نیازی به درخواست مجوز کار ندارند. مجوز کار برای اکثر اتباع کشور ثالث ضروری است، اما باید توجه داشت که معافیت های خاصی اعمال می شود.  مجوز کار و اقامت واحد در اسلوونی همانطور که از نامش پیداست نشان دهنده یک نوع سند مهاجرتی است که می تواند توسط خارجی ها دریافت شود که به آنها حق اقامت موقت در این کشور و حق کار را می دهد. مجوز کار و اقامت مجرد تحت قوانین قانونی قانون استخدام، خوداشتغالی و کار خارجیان تنظیم می شود، قانونی که می تواند توسط شرکت حقوقی ما در اسلوونی به تفصیل ارائه شود.

در جدول زیر شاهد نرخ اشتغال در اسلوونی هستید:

نرخ اشتغالسال
71%2020
68%2021
74%2022

صدور سند تحت نظارت واحد اداری و خدمات استخدامی اسلوونی است. مجوز کار و اقامت مجرد در اسلوونی (یا مجوز واحد ) را می توان توسط گروه گسترده ای از خارجی ها که می خواهند یک فعالیت کاری در این کشور توسعه دهند، دریافت کرد. این می تواند برای افراد خوداشتغال یا برای اهداف شغلی عمومی صادر شود. همچنین خطاب به کسانی است که قراردادهای کاری خود را تمدید می کنند یا برای کسانی که محل کار خود را تغییر می دهند که توسط همان کارفرما ارائه شده است. مجوز واحد همچنین برای کسانی است که می خواهند در اسلوونی تحت کارت آبی اتحادیه اروپا کارمند شوند، یک نوع مجوز کار که فقط به متخصصان با تجربه و دانش گسترده در زمینه های مربوطه مربوط می شود. این سند را می توان برای افرادی که در دوره های آموزشی در اسلوونی شرکت می کنند نیز دریافت کرد

 بازار کار در اسلوونی

خارجی هایی که علاقه مند به نقل مکان به اسلوونی برای اهداف شغلی هستند باید بدانند که این کشور دارای یک بازار کار پایدار و مستحکم با نرخ بیکاری پایین است  اسلوونی کارگران خارجی متعددی از کشورهای همسایه و همچنین کارگران کشورهای ثالث دارد. کیفیت نیروی  کار در کشور یکی از دلایلی است که سرمایه گذاران خارجی برای  افتتاح شرکت در اسلوونی انتخاب می کنند. از دیگر دلایل می توان به موقعیت جغرافیایی کشور، امکان افزایش سهم بازار و زیرساخت های خوب اشاره کرد. کیفیت یک شرکت اسلوونیایی را نیز کیفیت کارکنان آن می دهد و اسلوونیایی ها این را به خوبی می دانند. افراد در اسلوونی واجد شرایط و سخت کوش هستند و دائماً به دنبال بهبود مهارت های خود هستند. انگلیسی محبوب ترین زبان خارجی در میان اسلوونیایی ها است و پس از آن آلمانی، ایتالیایی یا کرواتی قرار دارند.

در بخش زیر شاهد مزایا کار در اسلوونی هستید:

 

متقاضیان معاف از دریافت ویزای کاری اسلوونی

تمامی افرادی که قصد دریافت ویزای کاری اسلوونی برای کار در این کشور دارند، باید قبل از درخواست بررسی کنند که آیا معاف از دریافت ویزای کاری اسلوونی هستند یا خیر. به طور کلی بسته به موارد زیر اتباع کشورهای خارجی برای کار در اسلوونی نیازی به دریافت ویزای کاری این کشور را ندارند:

موارد مختلف برای معافیت از دریافت ویزای کاری اسلوونیتوضیحات
شهروندان اتحادیه اروپاشهروندان اتحادیه و منطقه اقتصادی اروپا برای کار در اسلوونی نیازی به اخذ ویزای کاری این کشور ندارند.
مجوز اقامتاگر از یک کشور غیر اتحادیه اروپا هستید، اما دارای مجوز اقامت دائم هستید.
مجوز اقامت دائم از کشورهیا اتحادیه اروپاشهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا اگر دارایا اقامت دائم از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا باشند نیز می توانند بدون ویزا وارد اسلوونی شوند.
نسل اسلوونیاییشهروندان غیر اروپایی که اگر سومین نسل متوالی تبعه اسلوونیایی هستند نیز می توانند بدون ویزا برای کار در اسلوونی اقدام نمایند.

روند درخواست ویزای کاری اسلوونی

بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی، روند درخواست ویزای کاری اسلوونی بسیار ساده و در مدت زمان بسیار کوتاهی صورت می پذیرد. زیرا در روند درخواست ویزای کاری اسلوونی از پیچیدگی های متداول و بوروکراسی های اداره گسترده سایر ویزا ها خبری نخواهد بود. البته لازم به ذکر است که برای درخوایت ویزای کاری اسلوونی مراحل درخواست را باید به صورت کامل طی کنید. رعایت نکردن هر یک از مراحل در روند درخواست ویزای کاری اسلوونی موجب لغو درخواست ویزای کاری متقاضیان خواهد شد. از سوی دیگر، روند درخواست ویزای کاری اسلوونی نسبتا متفاوت است، بنابراین باید با کارفرمای خود در اسلوونی تماس بگیرید تا بدانید چه مدارکی را برای آنها ارائه دهید.

در جدول زیر می توانید روند درخواست ویزای کاری اسلوونی را جهت کار در این کشور را مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای کاری اسلوونیتوضیحات
انتخاب دفتر نمایندگی مناسبمتقاضیان باید نزدیکترین دفتر نمایندگی دولت اسلوونی را در کشور خود پیدا کنند. هنگامی که دفتر نمایندگی را پیدا کردید باید برای ارسال درخواست خود قرار ملاقات تنظیم کنید.
انتخاب ویزای کاری صحیحمتقاضیان باید بسته به کار خود ویزای صحیح مورد نیاز را انتخاب کنند.
جمع آوری مدارکمتقاضیان با توجه به ویزای کاری خود باید چندین سند مانند گذرنامه، صورت های مالی و وضعت مدنی را تهیه کنند.
پرداخت هزینه درخواست ویزای کاریدر روز قرار ملاقات، باید هزینه درخواست ویزای خود را پرداخت کنید.
اقدام برای ویزادر نهایت باید درخواست ویزای کاری خود ارسال نمایید و منتظر جواب باشید.

استخدام کارمند در اسلوونی

کارفرمایان باید با کارمندان خود قراردادهای کاری کتبی منعقد کنند. مدت زمان استخدام در قرارداد پیش بینی شده است، اما انواع خاص قراردادها شامل قراردادهای کار پاره وقت و قراردادهای استخدام موقت است. در اسلوونی حداکثر ساعت کار در هفته 40 ساعت است. اکثر مردم می توانند حداقل به دو زبان خارجی مکالمه داشته باشند: یک دارایی مهم برای سرمایه گذاران خارجی.هزینه های نیروی کار در اسلوونی برای کارفرما شامل حداقل دستمزد، سهم تامین اجتماعی و بازپرداخت های مختلف است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مشاوره در خصوص کار در اسلوونی و شرایط مهاجرت کاری مشاوره و خدمات تخصصی به شما ارائه می دهد.

سوالات رایج در باب ویزای کاری اسلوونی

در این بخش از مقاله قصد داریم تا در خصوص ویزای کاری اسلوونی سوالات رایج شما را پاسخ دهیم:

  • ویزای تجاری اسلوونی چیست؟ اگر به منظور تبدیل شدن به بخشی از یک فعالیت مرتبط با تجارت، مانند جلسه تجاری، امضای قرارداد، افتتاح یک تجارت، مراسم تجاری و غیره نیاز به بازدید از اسلوونی دارید، باید برای ویزای تجاری اسلوونی اقدام کنید.
  • مدارک لازم برای ویزای کاری اسلوونی چیست؟ فرم درخواست ویزا به طور کامل تکمیل شده است-گذرنامه با حداقل 2 صفحه خالی و با اعتبار تا 3 ماه پس از پایان اقامت شما- عکس های اخیر در اندازه پاسپورت- مدرک اقامت در اسلوونی (قرارداد اجاره)-گواهی پوشش بیمه درمانی حداقل €30000 (یورو)- اثبات تمکن مالی (صورت های بانکی یا حمایت مالی)-اثبات عدم سوء پیشینه (ترخیص پلیس)-اثبات مدارک تحصیلی- اثبات مهارت های حرفه ای یا تجربه کاری
  • مراحل اخذ ویزای کاری اسلوونی چیست؟ پرکردن فرم درخواست-مراجعه به سفارت-ارسال درخواست و مدارک-پرداخت هزینه-اخذ ویزا
  • هزینه ویزای کاری اسلوونی چقدر است؟ هزینه ویزای شنگن اسلوونی برای مسافران بزرگسال – €80 (یورو) و کودکان زیر 12 سال – €40 (یورو) می باشد.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *