مهاجرت به کشور آمریکا

ویزای هنرمندان و ورزشکاران آمریکا

ویزای هنرمندان و ورزشکاران آمریکا

ویزای هنرمندان و ورزشکاران آمریکا مختص برنامه ورزشی و هنری طی مدت زمان معلوم برای متقاضیان صادر می گردد. از این رو متقاضیان می باید با توجه به نوع ویزا و حرفه خود مدارک و شرایط ویژه ای را به دولت و سفارت مربوطه ارائه دهند تا ویزا صادر شود. داشتن شرایط خاصی را می طلبد که ذیلا به آن اشاره خواهد شد. آمریکا محل مناسبی برای رشد استعدادها و شکوفایی توانایی ها است. آمریکا صاحب بهترین امکانات در بسیاری از هنرها و ورزش ها است. از این رو بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران خواهان مهاجرت به آن هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد تا در قالب مقاله پیش رو، شرایط این ویزای خاص را برای متقاضیان شرح دهد.

اخذ ویزای هنرمندان و ورزشکاران آمریکا

هنرمندان و ورزشکاران ممکن است صرفا به منظور شرکت در یک مسابقه یا برنامه خاص قصد حضور در خاک آمریکا را داشته باشند. در پایان آن، به کشور خویش بازگردند. یا ممکن است که اساسا به دنبال مهاجرت به آمریکا و ادامه فعالیت ورزشی یا هنری خود در آن کشور باشند.

  • گروه اول تنها خواستار ویزا هستند که اجازه محدودی برای حضور موقتی در خاک آمریکا را به آنها می دهد.
  • ولی گروه دوم خواستار کسب اقامت دائم و نهایتا تابعیت و پاسپورت آن هستند.

امکان تحقق هر 2 مورد وجود دارد. دولت آمریکا انواع خاصی از ویزا را بدین منظور درنظر گرفته است. از جمله عناوین ویزاهای زیر که هریک شرایط خاص خود را دارد و مخصوص گروه خاصی از افراد است.

  • ویزای EB1
  • ویزای O
  • ویزای P

ویزای هنرمندان و ورزشکاران آمریکا نوع P

این نوع ویزا غیر مهاجرتی است. برای افرادی صادر می شود که قصد دارند برای مدت موقتی و انجام کاری به آمریکا سفر کنند. با پایان آن، از آمریکا خارج شده و به کشور خود بازگردد. این ویزا در قالب 3 زیر گروه صادر می گردد که هر کدام نیز شرایط خود را دارد. جهت تحصیل در این کشور نیز چه در رشته هنری چه در رشته ورزشی مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

شرایط آن به طور مختصر به شرح ذیل است:

نوع ویزاعنوان ویزاتوضیحات
ویزای P-1ورزشکاران سرشناس بین المللی و یا اعضاء گروه سرشناس سرگرمیاین ویزا مربوط به ورزشکاران و هنرمندان سرشناس و معتبر جهانی است. قصد ورود به آمریکا را برای شرکت در مسابقات یا برنامه های معتبر دارد. متقاضی دریافت این ویزا لازم است که با ارائه مدارکی، اعتبار بین المللی خود را ثابت نماید. مدارکی مانند: مدرک دال بر مشارکت وی در رقابت ها و برنامه های بین المللی، تقدیرنامه یا گواهی دال بر کسب مقام یا افتخار.
ویزای P-2هنرمندان در قالب برنامه تبادلاین ویزا مربوط به ورزشکاران و هنرمندان سرشناس و معتبر جهانی است. قصد ورود به آمریکا را برای شرکت در مسابقات یا برنامه های معتبر دارد. متقاضی دریافت این ویزا لازم است که با ارائه مدارکی، اعتبار بین المللی خود را ثابت نماید. مدارکی مانند: مدرک دال بر مشارکت در رقابت ها و برنامه های بین المللی، تقدیرنامه یا گواهی دال بر کسب مقام افتخار.
ویزای P-3هنرمندان در قالب برنامه منحصر به فرداین ویزا مربوط به شخصی است که قصد ورود به آمریکا به منظور اجرای هنر منحصربه فرد خود دارد.

ویزای هنرمندان و ورزشکاران آمریکا نوع O

درباره آمریکا باید بدانیم که این نوع ویزا برای افراد با توانایی فوق العاده در زمینه ورزشی و هنری صادر می گردد. ویزای غیر مهاجرتی O-1 برای فردی است که دارای توانایی فوق العاده ای در موارد زیر است:

  • علوم
  • هنر
  • آموزش
  • کسب و کار
  • ورزش
  • یا از خود دستاوردهای فوق العاده در صنعت فیلم و تلویزیون نشان داده است.
  • در سطح ملی و یا بین المللی برای آن دستاوردها شناخته شده است.

این ویزا در قالب چند زیر گروه صادر می گردد که به شرح ذیل است:

نوع ویزاتوضیحات
ویزای O-1Aافراد با توانایی فوق العاده ای در علوم، آموزش، کسب و کار و یا ورزش (از جمله هنر، فیلم های فیلم و یا صنعت تلویزیون)
ویزای O-1Bافراد با توانایی فوق العاده ای در هنر و یا دستاورد فوق العاده ای در صنعت فیلمبرداری یا تلویزیون
ویزای O-2افرادی که با O-1، هنرمند یا ورزشکار همراه خواهند شد، برای کمک به یک رویداد یا عملکرد خاص. برای O-1A، کمک O-2 باید یک بخش جدایی ناپذیر از فعالیت O-1A باشد. برای O-1B، کمک O-2 باید برای تکمیل تولید O-1B ضروری باشد. کارگر O-2 دارای مهارت های انتقادی و تجربه ای با O-1 است که توسط یک کارمند S. به راحتی قابل اجرا نیست. برای انجام موفقیت آمیز O-1 ضروری است.
ویزای O-3افرادی که همسر یا فرزندان O-1 و O-2 هستند.

ویزای هنرمندان و ورزشکاران آمریکا نوع O

ویزای هنرمندان و ورزشکاران آمریکا نوع EB1

این نوع ویزا برخلاف 2 مورد قبلی، ویزای مهاجرتی است. 3 گروه به عنوان افراد مشمول آن از سوی دولت آمریکا معرفی شده اند که دسته اول می تواند شامل ورزشکاران و هنرمندان گردد. در تعریف آن آمده است که: اگر توانایی فوق العاده ای دارید، یک استاد برجسته یا محقق هستید. اگر یک مدیر اجرایی یا مدیر چند ملیتی هستید، ممکن است واجد شرایط دریافت ویزا برای اولویت اشتغال باشد. جهت اخذ اقامت این کشور مطالعه مقاله اقامت آمریکا خالی از لطف نخواهد بود.

توانایی فوق العاده و استادان محقق در ویزای EB1 آمریکا

شما باید از طریق تحسین مداوم ملی یا بین المللی، بتوانید توانایی های فوق العاده ای را در علوم، هنر، آموزش، کسب و کار و یا ورزش به نمایش بگذارید. دستاوردهای شما باید از طریق مستندات گسترده ای در زمینه خود شناخته شود. هیچ پیشنهاد اشتغال لازم نیست. جهت کار در آمریکا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

شما باید به رسمیت شناختن بین المللی برای موفقیت های برجسته خود را در یک رشته دانشگاهی خاص نشان دهید. شما باید حداقل 3 سال تجربه در زمینه تدریس یا تحقیق در این زمینه تحصیلی داشته باشید. شما باید برای ورود به ایالات متحده به منظور تدریس یا تحقیق در دانشگاه یا سایر موسسات عالی تحصیلی وارد شوید.

 مدیران چند ملیتی یا اجرایی در ویزای EB1 آمریکا

شما باید در مدت 3 سال قبل از درخواست حداقل 1 سال از سوی شرکتی در خارج آمریکا استخدام شده باشید. همچنین باید به دنبال ورود به ایالات متحده برای ادامه خدمات به این شرکت یا سازمان باشید. اشتغال شما باید در خارج از ایالات متحده در یک ظرفیت مدیریتی یا اجرایی قرار داشته و با همان کارفرما، وابسته یا یک شرکت تابعه کارفرما باشد. بنابراین دولت راه های قانونی را در نظر گرفته تا هنرمندان و ورزشکاران شاخص بتوانند به این کشور بروند. ولی برای کسب اقامت بلند مدت و به دست آوردن گرین کارت باید حقیقتا توانایی خاص و خارق العاده ای را داشته باشند. تشخیص این امر، راهکارهای خاص خود را دارد.

  • آیا شما هنرمند یا ورزشکار خاصی هستید و به دنبال اخذ ویزای هنرمندان و ورزشکاران آمریکا هستید؟
  • آیا قصد مهاجرت به آمریکا را دارید؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با در اختیار داشتن وکلاء خبره و کارشناسان نخبه، آماده ارائه خدمات مشاوره و همراهی شما در اخذ ویزا و مهاجرت به آمریکا است.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه برای “ویزای هنرمندان و ورزشکاران آمریکا

  1. ساغر گفت:

    ویزای هنرمندان و ورزشکاران آمریکا برای ایرانی ها هم برقرار است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *