ویزای مسافرتی سنگاپور

ویزای مسافرتی سنگاپور

ویزای مسافرتی سنگاپور

ویزای مسافرتی سنگاپور سند و مدرکی برای سفر به این کشور می باشد و به شهروندان کشورهای اعطاء می شود که برای ورود به خاک کشور سنگاپور نیاز به کسب ویزا دارند. هموطنان عزیز ایرانی در بین شهروندان کشورهایی قرار می گیرند که برای مسافرت و یا مهاجرت به کشور سنگاپور نیاز به ویزا دارند و به طور کلی این راهنما توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای بررسی شرایط سفر به سنگاپور، بررسی ویزای مسافرتی سنگاپور و همچنین سایر موارد مربوطه تهیه شده است.

بررسی ویزای مسافرتی سنگاپور

سنگاپور جزیره ای آفتابی و گرمسیری در جنوب شرقی آسیا است که در شبه جزیره مالایا قرار گرفته است. مساحت سنگاپور 710 کیلومتر مربع می باشد و چهار میلین نفر در این کشور زندگی می کنند. چینی ها (اکثریت)، مالایی، هندی و اوراسیایی ها بزرگترین گروه های قومی در این کشور هستند. از زمان استقلال سنگاپور در 9 آگوست 1965، این کشور سیستم دموکراسی پارلمانی را به تصویب رسانده است. در حال حاضر، دولت و کابینه توسط نخست وزیر این کشور هدایت می شود، در حالی که رئیس جمهور سنگاپور رئیس دولت است. سنگاپور دارای موقعیت مکانی ایده آل در جنوب شرقی آسیا است و داشتن یک زیرساخت کلاس جهانی، یک شبکه حمل و نقل کاملاً یکپارچه در سطح جزیره ای، یک محیط تجاری پویا، پر جنب و جوش و مناسب، یک مقصد عالی برای انجام امور مختلف مانند سرمایه گذاری، کارآفرینی، اشتغال و سایر امور به شمار می رود.

یکی از دلایلی که سنگاپور ثابت کرده است که به عنوان یک مقصد مهاجرتی جذابیت دارد، سهولت زندگی به ویژه از نظر اقامت، حمل و نقل و سیستم مدیریت است. علاوه بر این، سنگاپور یک مقصد گردشگری بی نظیر به شمار می رود. سنگاپور تعداد بسیار زیادی از جاذبه های شگفت آور مانند پارک های مختلف، باغ وحش های بین المللی، هتل های مجلل، ساختارهای تاریخی و غذاهای بسیار ارزان قیمت را در خود جای داده است.

گردشگری در سنگاپور

گردشگری در سنگاپور یک صنعت بزرگ و اصلی در اقتصاد سنگاپور است و در سال 2017، 17.4 میلیون گردشگر خارجی را جذب کرده است (بیش از 3 برابر کل جمعیت سنگاپور). این کشور همچنین سازگار با محیط زیست است و برنامه های حفاظت از میراث طبیعی را حفظ می کند. در کنار این، این کشور همچنین یکی از کمترین میزان جرایم جهان را دارد. از آنجا که انگلیسی یکی از چهار زبان رسمی مردم سنگاپور است، به طور کلی برقراری ارتباط با مردم و توریست ها در این کشور آسان تر است. شاید حمل و نقل در سنگاپور در همه مکانهای عمومی در دسترس نباشد، اما طور جامع و گسترده ای مناطق مختلف را پوشش می دهد که باعث راحتی بیشتر گردشگران در رفت و آمد می شود. براساس آمارهای اولیه هیئت جهانگردی سنگاپور، سنگاپور تقریباً 19.1 میلیون توریست در سال 2019 با 27.1$.S میلیارد (دلار سنگاپور) جذب کرده است.

بیشترین گردشگرانی که به کشور سنگاپور سفر می کنند از کشورهای اندونزی، جمهوری خلق چین، مالزی، استرالیا و هند می باشند. اما در سال 2016، تعداد گردشگران جمهوری خلق چین از تعداد گردشگران اندونزی بیشتر بوده است. در جدول زیر به تعداد ورودی گردشگران سنگاپور اشاره شده است:

سالتعداد ورودی گردشگران
201011.641.700
201113.171.303
201214.496.091
201315.567.923
201415.095.152
201515.231.469
201616.402.593
201717.422.826
201818.506.619
201919.101.084

همچنین در نمودار زیر به کشورهای اصلی (مبدا) گردشگران ورودی سنگاپور در سال 2018 اشاره شده است:

سیاست ویزای مسافرتی سنگاپور

بیشتر بازدید کنندگان به سنگاپور می توانند بدون ویزا وارد این کشور شوند. اما برخی از بازدید کنندگان قبل از اجازه ورود به سنگاپور ابتدا باید ویزا را از قبل دریافت کنند. شهروندان تقریباً 80% از کل کشورهای جهان بسته به ملیت آنها ممکن است بتوانند به مدت 30 روز یا 90 روز بدون ویزا به سنگاپور سفر کنند. کشورهایی که شهروندان آنها برای ورود به سنگاپور به ویزا نیاز دارند، شهروندان کشورهای واجد شرایط برای ویزای الکترونیکی و کشورهایی که شهروندانشان از قبل به ویزا نیاز دارند دسته بندی می شوند.

در قسمت زیر به شهروندان کشورهایی که برای سفر به کشور سنگاپور به ویزای مسافرتی سنگاپور نیاز دارند اشاره شده است: افغانستان/ الجزایر /ارمنستان /آذربایجان /بنگلادش / بلاروس /جمهوری دموکراتیک خلق کره /مصر /جورجیا /منطقه اداری ویژه هنگ کنگ /ایران /قزاقستان /کوزوو /قرقیزستان /لبنان /لیبی /منطقه اداری ویژه ماکائو (اجازه سفر) /مالی /مولداوی /مراکش /نیجریه /پاکستان / جمهوری خلق چین/روسیه /عربستان سعودی /سومالی /سودان /سوریه /تاجیکستان /تونس /ترکمنستان /اوکراین /ازبکستان و یمن.

مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای مسافرتی سنگاپور

مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای مسافرتی سنگاپور

به طور کلی، همه بازدید کنندگان و مسافران برای سفر به کشور سنگاپور باید:

  • گذرنامه یا یک سند مسافرتی را که بیش از 6 ماه در زمان عزیمت معتبر است داشته باشند.
  • بلیط برگشتی به کشور خود داشته باشند.
  • بودجه کافی برای مدت اقامت در سنگاپور داشته باشند.
  • عکس پرسنلی به تعداد کافی ارائه داده باشند. (فرمت پاسپورت)
  • یک کارت الکترونیکی SG Arrival کسب کرده باشند.
  • دارای مدارک ورود (از جمله ویزا در صورت لزوم) به مقصد بعدی خود (در صورت وجود) باشند.
  • هزینه ویزا را پرداخت کرده باشند.
  • برای ورود به سنگاپور (در صورت وجود و نیاز) دارای ویزا و یا یک گواهی واکسیناسیون تب زرد (در صورت وجود و نیاز) داشته باشند.

هنگام ورود به سنگاپور، از مسافران خواسته می شود که آدرس خود را اعلام کنند. این آدرس می تواند آدرس هتل یا محل اقامت افراد باشد. به طور کلی، برای سفر به کشور سنگاپور، متقاضیان حتما باید ثابت کنند که در کجا و تا چه مدت در این کشور اقامت خواهند داشت. متقاضیان قصد داشته باشند از طریق ویزای مسافرتی سنگاپور کل 90 روز را در این کشور اقامت داشته باشند، از آنها خواسته می شود بلیط برگشتی رزرو شده آنها را ببینند و همچنین توان مالی خود را برای اقامت 3 ماهه در این کشور اثبات کنند.

علاوه بر این، متقاضیان برای سفر به سنگاپور باید برنامه سفر داشته باشند. مقامات این کشور همچنین ممکن است هدف از سفر متقاضیان را بپرسند. شما عزیزان می توانی با مراجعه به سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره سنگاپور، راه های اخذ اقامت سنگاپور و هزینه های مهاجرت و سفر به این کشور اطلاعات کاملی کسب کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *