ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی بوتان

ویزای تحصیلی بوتان

با توجه به پیشرفت های اخیر بوتان در زمینه های علمی و آموزشی، اهمیت اخذ ویزای تحصیلی بوتان را برای اتباع کشورهای خارجی بیش از پیش بالا برده است. ویزای تحصیلی بوتان مجوزی است که به تبعه خارجی این امکان را می دهد که به طور موقت به این کشور مهاجرت کند. تا از این طریق بتواند دوره تحصیلی خود را در این کشور با موفقیت طی کند. تحصیل در بوتان یک گزینه محبوب برای دانشجویان کارشناسی در سراسر جهان می باشد. علاوه بر این بوتان با انبوهی از موسسات آموزشی پیشرفته، سابقه یا طولانی از تعالی در یادگیری را به دانشجویان ارائه می دهد. مهاجرت به بوتان و اخذ ویزای تحصیلی این کشور در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است که بخش از آن به دلیل سیاست نسبتا لیبرال این کشور همراه با کیفیت بالای زندگی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص ما را در این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده همراهی فرمایید. البته لازم به ذکر است که، ویزای تحصیلی بوتان به دارندگان این امکان را می ده تا زمانی که برای کمک به حمایت از خود به وابستگان نیاز دارند، دوره خود را تکمیل کنند. همچنین یکی از مزیت های تحصیل در بوتان این است که روند درخواست ویزای تحصیلی این کشور به نسبت اغلب کشورهای آسیای شرقی ساده تر است. یکی از اصلی ترین الزامات برای درخواست ویزای تحصیلی بوتان این است که، متقاصیان باید نامه پذیرش معتبر ارائه دهند. این نامه پذیرش برای اثبات این موضوع است که به متقایا محل تحصیل تمام وقت در یک موسسه آموزشی معتبر پیشنهاد شده است.

نحوه واجد شرایط بودن جهت درخواست ویزای تحصیلی بوتان

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت ویزای دانشجویی بوتان هستند، باید نحوه واجد شرایط بودن را جهت درخواست ویزای تحصیلی این کشور رعایت کنند. مهمترین اصل جهت واجد شرایط بودن درخواست ویزای تحصیلی به شرح زیر می باشد:

  • ارائه پاسپورت یا مدرک مسافرتی معتبر برای حداقل 6 ماه
  • متقاضیان باید در دوره ای از دانشگاه تایید شده در بوتان پذیرفته شده باشید.
  • متقاضیان نیاز به بودجه کافی برای پوشش تحصیلی خود دارند یا به ارائه بورسیه تحصیلی گه پرداخت شهریه را تایید می کند نیاز دارند.
  • متقاضیان تحصیل در بوتان ممکن است بیمه مسافرتی معتبر نیاز داشته باشند که کل مدت اقامت را در این کشور پوشش می دهد.
  • فرد متقاضی باید شخصیت و سلامت خوبی داشته باشد.
  • اتباع خارجی باید جزئیات محل اقامت در مقصد خود را داشته باشند.

روند درخواست ویزای تحصیلی بوتان

تمامی متقاضیان تحصیل در بوتان از کشورهای مختلف جهان که به دنبال دریافت ویزای دانشجویی بوتان هستند، باید روند درخواست ویزا را به خوبی مورد بررسی قرار دهند. زیرا بدون رعایت روند درخواست در پردازش ویزای تحصیلی آنها مشکلات گسترده ای ایجاد خواهد شد.

روند کلی درخواست ویزای دانشجویی بوتان عبارت اند از:

روند درخواست ویزای تحصیلیتوضیحات
انتخاب دوره آموزشی مناسبمتقاضیان باید یک دوره آموزشی در یک موسسه آموزشی تایید شده در بوتان پیدا کنند.
تماس با دانشگاه مورد نظراتباع خارجی باید با دانشگاه مربوطه تماس بگیرند و روند درخواست خود را آغاز کنند.
الزامات دانشگاهمتقاضیان باید الزامات دانشگاه برای دریافت نامه پذیرش را بیایند.
دریافت نامه پذیرشدر قدم بعدی باید نامه پذیرش را از دانشگاه دریافت کنند.
درخواست ویزای تحصیلیدرخواست ویزای خود را آماده کنید و سایر مدارک مورد نیاز را برای اخذ ویزا جمع آوری کنید.
اقدام برای ویزای تحصیلیبرای ویزای تحصیلی اقدام کنید و برای مهاجرت به این کشور آماده شوید.

روند درخواست ویزای تحصیلی بوتان

نحوه تمدید ویزای تحصیلی بوتان

یکی از اصلی ترین چالش های موجود در ویزای دانشجویی بوتان، نحوه تمدید ویزای تحصیلی این کشور می باشد. زیرا روند درخواست برای تمدید ویازی تحصیلی بوتان بسیار زمان بر می باشد. به طور کلی پس از دوره 30 روزه اولیه تنها راه برای تمدید اقامت تحصیلی بیش از محدودیت 90 روزه درخواست برای تمدید ویزا است. هزینه تمدید برای ویزای دانشجویی بوتان برای هر نفر 450BTN (نگولتروم بوتان) می باشد. مدارم مورد نیاز برای تمدید ویزای دانشجویی بوتان به شرح زیر می باشد:

  • ارائه پاسپورت معتبر که 6 ماه پس از انقضای ویزای فعلی اعتبار دارد.
  • ارائه 2 قطعه عکس رنگی که اخیرا گرفته شده است.
  • اثبات بلیط هواپیما برگشت
  • نامه ای که رزرو هتل را تایید می کند.
  • نامه دعوت از مجری تور
  • ارائه گواهی پزشکی در صورت بالای 18 سال بودن
  • کپی اصل فرم درخواست تکمیل شده

کار با ویزای تحصیلی بوتان

یکی از اصلی ترین مزیت های اخذ ویزای دانشجویی بوتان، کار با این نوع از ویزا می باشد. به طور کلی، دارندگان ویزای تحصیل بوتان می توانند حین تحصیل در این کشور در مشاغل دانشجویی مشغول به کار شوند. البته لازم به ذکر است که بدانید، دانشجویان فقط می توانند 30 ساعت در هفته در مشاغل پاره وقت این کشور مشغول به کار شوند. همچنین برای دریافت مشاغل پاره وقت در بوتان باید در یک موسسه آموزشی تمام وقت در این کشور پذیرفته شده باشید.

همچنین به این نکته توجه فرمایید که اغلب افرادی که به دنبال کار حین تحصیل در بوتان هستند، اغلب در محوطه دانشگاه های این کشور مشغول به کار می شوند. کرا حین تحصیل در بوتان می تواند بخش عمده ای از هزینه های تحصیل و زندگی شما را در این کشور پوشش دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه در امر مهاجرت، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در این زمینه می باشد.

سوالات پرتکرار در باب ویزای تحصیلی بوتان

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص شرایط اخذ ویزای دانشجویی بوتان، بر آن شدیم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. این سوالات عبارت اند از:

  • هزینه ویزای تحصیلی بوتان چقدر است؟ هزینه درخواست ویزای دانشجویی بوتان بستگی به کشوری دارد که از آن درخواست خود را ثبت می کنید. به طور مثال شهروندان هند، بنگلادش و مالدیو می توانند به صورت رایگان ویزا دریافت کنند.
  • آیا اخذ ویزای تصحیلی بوتان سخت است؟ گرفتن ویزای تحصلی بوتان کار دشاری نیست، این فرآیند نسبتا ساده است و منابع زیادی برای کمک به شما در انجام این فرآیند در دسترس است.
  • کدارم کشورهای برای تحصیل در بوتان به ویزای تحصیلی نیاز ندارند؟ چندنی کشور از جمله هند، بنگلادش و مالدیو بریا تحصیل در بوتان نیازی به ویزای تحصیلی این کشور ندارند. همچنین نپال نیز تا 15 روز بدون ویزا به این کشور دسترسی دارد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *