هزینه زندگی

هزینه زندگی در مصر

هزینه زندگی در مصر

اگر قصد مهاجرت به مصر را دارید بدون شک بررسی هزینه زندگی در مصر یکی از الزامات محسوب می شود. مصر یک کشور آفریقایی است که با لیبی و سودان مرز مشترک دارد. مصر با مساحتی بیش از 1 میلیون کیلومتر مربع، جمعیتی در حدود 80.47 میلیون نفر دارد که تراکم جمعیت آن 80.36 نفر در هر کیلومتر مربع است. زبان رسمی مصر عربی است و تولید ناخالص داخلی این کشور حدود 262$ میلیارد $ (دلار) است که سرانه تولید ناخالص داخلی آن 3256$ (دلار) است. واحد پول محلی مورد استفاده پوند مصر است. در این مطلب سعی کرده ایم تا هزینه های زندگی در مصر را بررسی کنیم و قیمت اقلام را برای شما جمع آوری کنیم. برای مهاجرت به مصر و اخذ اقامت می توانید با کارشناسان متبحر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

بررسی هزینه زندگی در مصر

خبر خوب این است که هزینه زندگی در مصر نسبتاً پایین است و به ساکنان یک سبک زندگی جذاب می دهد. عامل مهمی که باعث کاهش هزینه های زندگی می شود، هزینه پایین مسکن در کشور است. در مقایسه با سایر کشورهای آفریقایی، خانه های مصر همچنان مقرون به صرفه هستند. کسانی که از کشورهای دیگر نقل مکان می کنند می توانند انتظار داشته باشند که یک آپارتمان دنج با قیمتی پیدا کنند که به مالی آنها آسیب وارد نکند. یکی دیگر از عناصری که مصر را به مکانی مقرون به صرفه برای زندگی تبدیل می کند، هزینه پایین غذا و مواد غذایی است.

با وجود بازارهای خیابانی فراوان و بازارهای محلی پراکنده در خیابان ها، ساکنان می توانند از محصولات تازه با قیمت پایین لذت ببرند. نزدیکی این کشور به سایر کشورهای آفریقایی به این معنی است که کالاهای وارداتی نیز مانند سایر کشورها گران نیستند. نکته مهم این است که هزینه زندگی در مصر در مقایسه با بسیاری از کشورهای توسعه یافته در سطح جهان بسیار کمتر است.

در جدول زیر شاهد هزینه های حمل و نقل و رفت و آمد جهت مهاجرت به مصر می باشید:

انواع حمل و نقلهزینه به پوند مصر
بلیط یک طرفه6.75EGP
کارت ماهانه350EGP
شروع تاکسی12EGP
تاکسی 1 کیلومتر10EGP
تاکسی 1 ساعت انتظار35EGP
بنزین9.68EGP

هزینه های روزانه زندگی در مصر

در مصر، قیمت های بازار به شدت تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند عرضه و تقاضا، ثبات اقتصادی جهانی، تورم و مقررات دولتی قرار دارند. هزینه زندگی در مصر در مقایسه با سایر کشورها نسبتاً کمتر است، با این حال در مصر، برخی از محصولات و خدمات به دلیل تولید محدود داخلی یا هزینه بالای واردات گران هستند. بنابراین، قیمت گذاری کالاهای اساسی مانند مواد غذایی، پوشاک و آب و برق معمولاً معقول و مقرون به صرفه است، در حالی که کالاهای لوکس و محصولات وارداتی می توانند بسیار پرهزینه باشند.

در جدول زیر شاهد نرخ اقلام خوراکی مهم در مصر می باشید:

نرخ اقلام خوراکیهزینه به دلار
بطری آب 0.33 لیتری0.18$
شیر معمولی، 1 لیتر0.8$
قرص نان سفید تازه 0.5 کیلوگرم0.51$
برنج سفید 1 کیلوگرم0.66$
تخم مرغ 12 بسته1.10$
پنیر محلی 1 کیلوگرم2.75$
سینه مرغ بدون استخوان و پوست 1 کیلوگرم4.32$
گوشت گوساله8.47$

هزینه های روزانه زندگی در مصر

میانگین حقوق و درآمد در مصر

حقوق در مصر بسته به صنعت و سطح تحصیلات یا تجربه می تواند بسیار متفاوت باشد. به طور کلی، متوسط ​​حقوق در مصر کمتر از بسیاری از کشورهای توسعه یافته است، اما هنوز هم می توان با حقوق مناسب زندگی راحت داشت. بسیاری از مشاغل در صنعت گردشگری و مهمان ‌نوازی فرصت ‌هایی را برای راهنمایی ارائه می ‌دهند که می ‌تواند به افزایش درآمد کمک کند. مهم است که در مورد میانگین دستمزد شغل مورد نظر خود تحقیق کنید و در صورت امکان درباره حقوق منصفانه مذاکره کنید. تامین مالی در مصر می تواند برای مسافران کمی چالش برانگیز باشد. استفاده از کارت اعتباری به اندازه برخی از کشورها گسترده نیست، بنابراین داشتن پول نقد مهم است.

دستگاه های خودپرداز در بسیاری از مکان ها در دسترس هستند، اما ممکن است همیشه قابل اعتماد نباشند. همچنین مهم است که هنگام حمل پول نقد از سرقت احتمالی آگاه باشید. ممکن است ایده خوبی باشد که پول نقد خود را به چندین مکان در شخص خود تقسیم کنید یا از یک کمربند پول برای ایمن نگه داشتن آن استفاده کنید. علاوه بر این، هوشمندانه است که قبل از ورود، برنامه ای برای مبادله ارز داشته باشید تا مطمئن شوید که نرخ ارز منصفانه ای دریافت می کنید. میانگین حقوق خالص ماهانه، پس از کسر مالیات 183.36$ (دلار) و نرخ بهره وام مسکن بر حسب درصد برای 20 سال با نرخ ثابت، سالانه، با نرخ ثابت 0.04% می باشد.

هزینه اجاره ماهانه در مصر

گزینه های اجاره کوتاه مدت به طور گسترده در مصر در دسترس هستند، از اتاق های خصوصی گرفته تا کل آپارتمان ها یا ویلاها. بسیاری از صاحبان و مدیران املاک، شرایط اجاره انعطاف پذیری را برای اسکان مسافران و کسانی که به مسکن موقت نیاز دارند، ارائه می دهند. برخی از مکان ‌های محبوب برای اجاره‌ های کوتاه ‌مدت شامل قاهره، اسکندریه، و هورگادا هستند که گزینه ‌های زیادی برای مطابقت با همه بودجه ‌ها و ترجیحات، از اقامتگاه‌ های معمولی تا لوکس، در دسترس هستند.

در نمودار زیر شاهد میزان تورم در بازار مسکن در مصر هستید:

میزان تورم در بازار مسکن در مصر

یکی دیگر از گزینه های محبوب در مصر اقامت کوتاه مدت در هتل ها، استراحتگاه ها و مهمانخانه ها است. بسیاری از املاک برای اقامت های یک هفته ای یا بیشتر، نرخ های تخفیفی ارائه می دهند که آنها را به انتخابی عالی برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال گشت و گذار در کشور برای مدت طولانی هستند. پیشنهادات از هتل های اقتصادی اولیه تا استراحتگاه های مجلل که برای کسانی که به دنبال یک تجربه تعطیلات مجلل هستند عالی هستند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه مهاجرت به مصر و دیگر کشورهای دنیا که محبوب و مورد نظر متقاضیان هستند خدماتی نظیر مشاوره و اخذ ویزا و اخذ پذیرش و اقامت را پیگیری و انجام می دهند لذا می توانید با ارتباط با کارشناسان ما در این مسیر گام بردارید.

سوالات در مورد هزینه زندگی در مصر

در بخش پایانی مقاله پاسخگوی سوالات پرتکرار شما خواهیم بود:

  • هزینه یک ماه زندگی در مصر چقدر است؟ هزینه ها با توجه به شرایط زندگی شما سنجیده می شود اما هزینه ها از 1400$ الی 2200$ (دلار) متغیر است.
  • هزینه های مصر اجاره خانه در مصر چقدر است؟ هزینه ها از 200$ تا 300$ (دلار) با توجه به متراژ مختلف است.
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *