مهاجرت

مهاجرت به مصر

مهاجرت به مصر

مهاجرت به مصر که یکی از قدیمی ترین و پیچیده ترین تمدن های تمام دوران، بوده است تصمیم جذابی است. از اهرام معروف گرفته تا بازارهای کنار خیابان، کشور بسیار بیشتر از آن چیزی است که افسانه ها و داستان ها آن را نشان می دهند. سحر و جادو مرتبط با یک واقعیت آشکار بدون شک است. این کشور زیبا دارای مناظر و فعالیت های بی شماری است که مسافران می توانند از آن لذت ببرند. از بقایای مصر باستان، از جمله اهرام جیزه و دره پادشاهان گرفته تا موزه‌ ها و گالری‌ هایی که به حفظ تاریخ و سنت غنی این کشور اختصاص داده شده‌ اند، چیزهای بیشتری برای کشف وجود دارد. کسانی که به دنبال ماجراجویی هستند نیز ناامید نخواهند شد. چه غواصی در دریای سرخ یا شتر سواری در بیابان، برای هر کسی چیزی وجود دارد.

چشم انداز جغرافیایی با مناطق بیابانی و گرمسیری منحصر به فرد است، به این معنی که آب و هوا نیز متفاوت است. این کشور یک سفر شگفت انگیز را ایجاد می کند. مصر همچنین با همسایگان قابل توجهی در آفریقا و خاورمیانه محصور شده است که می تواند یک توقف عالی قبل یا بعد از سفر باشد. طیف وسیعی از اقامتگاه ها برای همه ترجیحات و بودجه ها وجود دارد. فرقی نمی‌ کند خانواده‌ ای به دنبال یک استراحتگاه راحت باشند یا مسافران مستقلی که در جستجوی یک مهمان ‌خانه دنج هستند، انتخاب ‌های زیادی وجود دارد. غذاهای محلی ترکیبی از طعم ‌های مدیترانه ‌ای و خاورمیانه‌ ای است که ارزش چشیدن را دارد و نسبتاً ارزان است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مشاوره بسیار تخصصی و خدمات جامع در حوزه مهاجرت به مصر همراه شماست.

مهاجرت تحصیلی به مصر

برای تحصیل در مصر به ویزای تحصیلی مصر یا مجوز بسته به اینکه از کجا آمده اید نیاز دارید. برای درخواست ویزای دانشجویی، به پاسپورتی با اعتبار حداقل 6 ماه پس از بازگشت از مصر نیاز دارید. شما باید با ویزای توریستی استاندارد وارد مصر شوید، سپس در عرض 7 روز پس از ورود، نام و آدرس خود را در نزدیکترین ایستگاه پلیس محلی ثبت کنید. دانشگاه ها خیلی بیشتر از مدارس آکادمیک هستند.

آن‌ ها مکانی هستند که دانش ‌آموزان می ‌توانند از آنجا سفر گسترده ‌تری را برای تجربه مقصد انتخابی، مردمشان و فرهنگ جدید منحصر به فرد خود آغاز کنند. دانشگاه های مصر برای کمک به دانشجویان برای لذت بردن از خود، هر یک از دانشگاه ها انواع فعالیت های فوق برنامه را در طول سال ارائه می دهند. در برخی از مدارس غیر عربی زبان، دانش آموزان خارجی نیز این فرصت را خواهند داشت تا با همتایان محلی خود که در کلاس های مؤسسات شرکت می کنند ملاقات کنند.

در جدول زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی دانشجویان بین المللی در مصر هستید:

نرخ فارغ التحصیلیسال
71%2022
73%2023
72%2024

مهاجرت از طریق ازدواج در مصر

ازدواج با یک شهروند مصری یکی از متداول ترین راه ها برای دریافت اجازه اقامت محلی است، اما بیشتر زنان هستند که این کار را انجام می دهند. در واقع، طبق قوانین مصر، زنان مصری حق ازدواج با مردی را ندارند که به اسلام اعتقاد نداشته باشد. شهروندان مرد در این مورد آزادتر هستند، زیرا می توانند با نمایندگان هر مذهبی ازدواج کنند. همچنین باید توجه داشت که دولت فقط ازدواج های رسمی را به رسمیت می شناسد. ازدواج هایی که در خارج از مصر منعقد می شوند باید در خاک مصر قانونی شوند. پس از گذشت 2 سال از امضای اسناد، همسر خارجی تابعیت خواهد داشت.

خارجیانی که با افرادی که بیش از 5 سال در مصر زندگی کرده اند پیوند خانوادگی دارند می توانند از برنامه الحاق خانواده استفاده کنند. برای کودکان، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، خواهران و برادران در دسترس است. ساکنان مصر باید یک دعوتنامه رسمی با درجه خویشاوندی، نیات بازدید کننده و تضمین مالی برای یک وضعیت غیرقابل پیش بینی صادر کنند. طرف مقابل نیز باید تأیید کند که آنها از اقوام مصر هستند و بیماری خطرناکی که می تواند برای دیگران تهدید کننده باشد، ندارند. پس از احراز تمام شرایط لازم، فرد خارجی اجازه اقامت 5 ساله دریافت می کند.

مهاجرت از طریق ازدواج در مصر

مهاجرت به مصر از طریق سرمایه گذاری

اجازه اقامت برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات طبق این قانون، خارجی ها باید حداقل 50000$ (دلار) در خانه هایی در قاهره یا شهرهای دیگر مصر سرمایه گذاری کنند تا واجد شرایط اقامت طولانی مدت باشند. آنها می توانند با صلاحدید خود املاک و مستغلات را واگذار کنند. آنها می توانند به طور دائم در آن زندگی کنند، آن را اجاره کنند یا برای تعطیلات به آن نقل مکان کنند. قبل از سرمایه گذاری در املاک محلی، آنها باید اجازه اقامت در مصر را دریافت کنند.

در بخش زیر شاهد زمینه های سرمایه گذاری در مصر هستید:

زمینه های سرمایه گذاری در مصر

مهاجرت کاری به مصر

افتتاح یک کسب و کار یا خرید یک کسب و کار موجود، امکان دریافت ویزای بلند مدت را برای سرمایه گذاران و کارآفرینان فراهم می کند. برای انجام تجارت قانونی در مصر، باید شرایط زیر را داشته باشید. هماهنگی طرح نهایی با نمایندگان وزارت اقتصاد و کار نیز در این بخش مطرح می شود. سپس آنها باید برای اتباع خارجی مجوز صادر کنند. به عنوان یک قاعده، این فرآیند حدود 3 ماه طول می کشد و 1200$ (دلار) هزینه دارد. مقدار کافی پول در یک حساب بانکی دولتی برای انجام تجارت داشته باشید. این مبلغ توسط دولت مصر تعیین می شود. بنیانگذاران یک LLC باید حداقل 84000$ (دلار) داشته باشند در حالی که بنیانگذاران یک CJSC باید حداقل 42000$ (دلار) داشته باشند.

در نمودار زیر نرخ اشتغال در مصر هستید:

نرخ اشتغال در مصر

باید آدرس حقوقی داشته باشید و در خاک مصر ثبت شود. تمام اسناد مربوط به فعالیت های شرکت را به عربی یا انگلیسی ترجمه کنید. در صورتی که کارآفرین تمام شرایط فوق را داشته باشد، بدون مجوز اقامت، حق شهروندی مصر را خواهد داشت. اجازه اقامت بر اساس اشتغال برای خارجیانی در نظر گرفته شده است که از یک کارفرمای مصری دعوتنامه دریافت کرده و با آنها قرارداد رسمی امضا کرده اند. افرادی که به زبان های عربی و انگلیسی مسلط هستند می توانند از این فرصت برخوردار شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یک تیم باتجربه و متخصص در حوزه مهاجرت به مصر دارد که آماده ارائه خدمات تخصصی به شماست.

سوالات مکرر در باب مهاجرت به مصر

در این بخش از مطلب به سوالات مکرر در باب مهاجرت به مصر پاسخ داده ایم:

  • راه های مهاجرت به مصر چیست؟ برای مهاجرت به مصر می توانید از طریق تحصیل و کار و سرمایه گذاری و ازدواج اقدام کنید.
  • هزینه لازم برای مهاجرت به مصر چقدر است؟ ممکن است هزینه ها از 10000$ تا 50000$ (دلار) متغیر است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *