هزینه زندگی

هزینه زندگی در بوتان

هزینه زندگی در بوتان

بر خلاف تصورات برخی از مهاجران، هزینه زندگی در بوتان به نسبت اغلب کشورهای آسیای شرقی بسیار مقرون به صرفه تر است. برای درک بهتر هزینه زندگی در بوتان، اتباع خارجی که قصد زندگی در این کشور را دارند، می توانند با هزینه زندگی در کشور خود مقایسه کنند. نکته قابل توجه در خصوص بوتان این است که، اقتصاد این کشور به طور مداوم در حال رشد است.

همچنین کشاورزی در بوتان معیشت اصلی 55% از مردم بوتان است. در این راستا، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت به بوتان، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص هزینه زندگی در بوتان می باشد. از سوی دیگر، باید به این نکته توجه فرمایید که بیشترین بخش بودجه ماهانه زندگی در بوتان را هزینه اقامتگاه ها در این کشور تشکیل می دهد. اما در کنار بالا بودن هزینه اقامتگاه در بوتان، کیفیت زندگی نیز در این کشور بسیار مطلوب است.

هزینه زندگی در بوتان در بخش مواد غذایی

هزینه زندگی در بوتان در بخش مواد غذایی به دلیل رشد بالای صنعت کشاورزی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است. علاوه بر این بیشتر اقلام ضروری برای خانوارهای بوتانی در مزارع این کشور تامین می شوند و نیازی به واردات مواد غذایی ندارند. به همین جهت هزینه مواد غذایی در بوتان به نسبت اغلب کشورهای آسیایی و حتی اروپایی بسیار پایین تر است.

به طور کلی برای خرید مواد غذایی برای 1 یا 2 نفر که هزینه های سوپرمارکت را تقسیم می کنند 450BTN (نگولتروم بوتان) کافی است. اگر این مبلغ را با میانگین جهانی تقسیم کنیم این بودجه بسیرا ارزان تر در نظر گرفته می شود. همچننی این بودجه نیاز ماهانه آنها به محصولات لبنی، میوه ها و سبزیجات و سایر هزینه های سوپرمارکتی را پوشش می دهد. البته لازم به ذکر است که هزینه مواد غذایی در بوتان بسته به فروشگاهی که ار آن خرید می کنید متفاوت خواهد بود.

در جدول زیر می توانید برخی از اقلان ضروری در زنجیره غذایی بوتان را با قیمت آنها با یکدیگر ممقایسه فرمایید:

اقلام ضروری در زنجیره غذایی بوتانقیمت به (نگولتروم بوتان)
مرغ کامل (2 کیلوگرم)290BTN
گوشت قرمز (1 کیلوگرم)410BTN
برنج (1 کیلوگرم)210BTN
روغن سرخ کردنی (1 لیتر)121BTN
نمک (400 گرم)35BTN
پنیر (500 گرم)98BTN
کره (200 گرم)85BTN

هزینه زندگی در بوتان در بخش مواد غذایی

هزینه زندگی در بوتان برای دانشجویان بین المللی

طبق آمار به دست آمده حدود 65% از جمعیت بوتان را دانشجویان و دانش آموزان تشکیل می دهند. به همین جهت آشنایی با هزینه زندگی در بوتان به ویژه برای دانشجویان بین المللی یک امر ضروری قلمداد می شود. اما دانشجویان نگران نباشند، زیرا هزینه زندگی در بوتان به وبژه برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است. علاوه بر این دولت بوتان با همکاری دانشگاه های این کشور تخفیفات ویژه ای را برای هزینه های رایج دانشجویی در این کشور در نظر گرفته اند. به طوری که دانشجویان بین المللی با ارائه کارت دانشجویی خود می توانند در مراکز خرید این کشور از تخفیفات ویژه دانشجویی برخوردار شوند. علاوه بر این دارندگان کارت دانشجویی می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی با کمترین مبلغ پرداختی بهره مند شوند.

در جدول زیر می توانید مهمترین بخش ها در بودجه ماهانه دانشجویان در بوتان را مشاهده فرمایید:

برخی از هزینه های زندگی دانشجویی در بوتانتوضیحات
اقامتگاه دانشجویییکی از اصلی ترین موارد که بخش اصلی بودجه ماهانه دانشجویان را در بر می گیرد، هزینه اقامتگاه دانجشویی در بوتان می باشد. با وجود اینکه دانشگاه های بوتان خوابگاه های دانشجویی را برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته است.
مواد غذاییهزینه مواد غذایی در بوتان برای دانشجویان بین المللی بسته به فروشگاهی که از آن خرید می کنند و محل سکونت آنها متفاوت خواهد بود. هزینه مواد غذایی برای دانشجویان در بوتان حدود 3500BTN (نگولتروم بوتان) در ماه خواهد بود.
شهریه دانشگاهیکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل در بوتان هزینه شهریه دانشگاه های این کشور می باشد، زیرا اغلب دانشگاه های این کشور از از دانشجویان هزینه شهریه بسیار مطلوبی را دریافت می کنند.

در نمودار زیر می توانید به تفکیک هزینه زندگی در بوتان به ویژه برای دانشجویان بین المللی بپردازید:

تفکیک هزینه زندگی در بوتان

حقایق اساسی زندگی در بوتان

اتباع کشورهای خارجی که قصد زندگی در بوتان را دارند باید قبل از ورود به این کشور حقایق اساسی در خصوص این کشور را به خوبی بررسی کنند. حقایق اساسی زندگی در بوتان به شرح زیر می باشند:

حقایق اساسی زندگی در بوتانتوضیحات
فسادبوتان یکی از کم فساد ترین کشورهای جهان می باشد و این کشور بیستمین کشور کم فساد جهان محسوب می شود. به طور کلی رشوه در سیستم دادگاه این کشور وجود ندارد.
نرخ آموزش پایینبوتان در دهه های گذشته به طور چشم گیری توسعه یافته است اما نرخ آموزش در این کشور همچنان جزو پایین ترین ها در جهان می باشد.
مراقبت های بهداشتی عمومی رایگانمراقبت های بهداشتی در بوتان یک حق اساسی قبمداد می شود. همچنین امید به زندگی در بوتان در حال حاضر 70 سال است.
بیکاریبیکاری در بوتان بیشترین ضربه را به جوانان وارد می کند، اگرچه نرخ بیکاری در این کشور تنها 2.1% است.

علاوه بر این موارد ذکر شده، دسترسی به آب تمیز در حال تبدیل شدن به یک حق اساسی است. به طوری که بیش از 98% از مردم بوتان به آب آشامیدنی بهبود یافته دسترسی دارند که در مقایسه با دهه های گذشته موفقیت بزرگی است. با این حال منابع آب بهبود یافته همواره معادل آب آشامیدنی سالم نیست. به طوزر کلی زندگی در بوتان مزایا بی شماری را برای افرادی که قصد مهاجرت را دارند ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه زندگی در بوتان و شرایط زندگی در این کشور، با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات مهم در خصوص هزینه زندگی در بوتان

در این بخش به سوالات پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • هزینه زندگی در بوتان در بخش مواد غذایی شامل چه مواردی می باشد؟ هزینه زندگی در بوتان در بخش مواد غذایی به دلیل رشد بالای صنعت کشاورزی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است. علاوه بر این بیشتر اقلام ضروری برای خانوارهای بوتانی در مزارع این کشور تامین می شوند و نیازی به واردات مواد غذایی ندارند. به همین جهت هزینه مواد غذایی در بوتان به نسبت اغلب کشورهای آسیایی و حتی اروپایی بسیار پایین تر است.
  • هزینه زندگی در بوتان برای دانشجویان بین المللی چگونه است؟ طبق آمار به دست آمده حدود 65% از جمعیت بوتان را دانشجویان و دانش آموزان تشکیل می دهند. به همین جهت آشنایی با هزینه زندگی در بوتان به ویژه برای دانشجویان بین المللی یک امر ضروری قلمداد می شود. اما دانشجویان نگران نباشند، زیرا هزینه زندگی در بوتان به وبژه برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است. علاوه بر این دولت بوتان با همکاری دانشگاه های این کشور تخفیفات ویژه ای را برای هزینه های رایج دانشجویی در این کشور در نظر گرفته اند. به طوری که دانشجویان بین المللی با ارائه کارت دانشجویی خود می توانند در مراکز خرید این کشور از تخفیفات ویژه دانشجویی برخوردار شوند. علاوه بر این دارندگان کارت دانشجویی می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی با کمترین مبلغ پرداختی بهره مند شوند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *