هزینه زندگی

هزینه زندگی در بلیز

هزینه زندگی در بلیز

هزینه زندگی در بلیز به نسبت اغلب کشورهای حوزه کارائیب بسیار پایین تر است. اما در کنار هزینه زندگی مقرون به صرفه در بلیز، کیفیت زندگی در این کشور نیز از سطح بالایی برخوردار است. بلیز ممکن است کمترین هزینه زندگی را در مقایسه با سایر کشورهای حوزه کارائیب ارائه دهد، اما اغلب مهاجران متوجه شده اند که همچنان پایین تر از کشور است.

علاوه بر این، مهاجران در بلیز می توانند یاد بگیرند که بیشتر شبیه مردم محلی زندگی کنند و راه هایی برای پس انداز بیشتر پول خود در این کشور بیابند. نکته قابل توجه در خصوص این کشور این است که، زندگی در بلیز ساده تر از اغلب کشورهای اروپایی می باشد. که این امر به تنهایی به افزایش بودجه شما در این کشور کمک می کند. هدف ما و همکارانمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله، بالا بردن سطح اگاهی شما عزیزان در خصوص هزینه زندگی در بلیز بوده است.

هزینه زندگی در بلیز در بخش مسکن

همانطور که می دانید هزینه زندگی و مهاجرت به بلیز، به ویژه در بخش مسکن به سبک زندگی و محل اقامت شما در این کشور بستگی دارد. علاوه بر این یکی از مهمترین هزینه ها در بودجه ماهانه را اجاره مسکن در این کشور تشکیل می دهد. طبق آمار به دست آمده در سال 2023 هر تبعه خارجی در بلیز به طور متوسط باید حداکثر، %30 تا 35% از درآمد خود را صرف اجاره مسکن در این کشور کند. به عنوان مثال اگر مجموع درآمد مهاجران در این کشور 9000BZD (دلار بلیز) در ماه باشد، باید بین 1850BZDتا 2500BZD (دلار بلیز) را برای اجاره ماهیانه مسکن کنار بگزارید. به طور کلی یک خانه چوبی ساده و به سبک بلیز، می تواند اقتصادی ترین گزینه برای اجاره مسکن در این کشور باشد.

نکته قابل توجه که باید درباره هزینه زندگی در بلیز به ویژه در بخش مسکن توجه کنید موقعیت مکانی اقامتگاه مورد نظر شما در این کشور است. به طور کلی موقعیت مکانی در بلیز همه چیز است، به خصوص اگر قصد دارید در یکی از جوامع محبوب مهاجران یا مناطق توریستی بلیز زندگی کنید. در این صورت هزینه اقامتگاه شما به نسبت سایر اقامتگاه ها در این کشور بالاتر خواهد بود. به طور مثال اقامتگاه هایی که در نزدیکی سواحل و نزدیدک به مرکز شهر قرار دارند معمولا هزینه اجاره بالاتری را از شهروندان تقبل می کنند.

در جدول زیر می توانید برخی از انواغ اقامتگاه ها در بلیز را با اجاره ماهانه آنها با یکدیگر مقایسه کنید:

انواع مختلف اقامتگاه ها در بلیزاجاره ماهیانه به (دلار بلیز)
اقامتگاه 1 خوابه در مرکز شهر و نزدیکی ساحل2000BZD تا 2100BZD
اقامتگاه 2 خوابه در مرکز شهر و نزدیکی ساحل2400BZD تا 2500BZD
اقامتگاه 1 خوابه خارج از شهر1000BZD تا 1200BZD
اقامتگاه 2 خوابه خارج از شهر1300BZD تا 1500BZD

هزینه زندگی در بلیز در بخش مسکن

هزینه زندگی در بلیز در بخش مواد غذایی

همانطور که می دانید، هزینه زندگی در بلیز، به ویژه در بخش مواد غذایی، یکی از پرهزینه ترین موارد در بودجه ماهانه افراد می باشد. البته لازم به ذکر است که هزینه موارد غذایی در بلیز به نسبت نمامی کشورهای حوزه کارائیب، بسیار مقرون به صرفه تر است. علاوه بر این هزینه زندگی در بلیز در بخش مواد غذایی، به فروشگاه هایی که از آنها خریداری می کنید نیز بستگی دارد. به طور اغلب فروشگاه های محلی در بلیز، مبلغ پایین تری را برای اجناس خود جهت فروش به مشتریان در نظر گرفته اند. نکته قابل توجه در خصوص غذاهای محلی در بلیز این است که، غذای ملی این کشور مرغ خورش، برنج و لوبیا است، شهروندان بلیز اغلب این غذا را صرف می کنند.

همانطور که اشاره شد برای کنترل هزینه زندگی در بلیز، به ویژه در بخش مواد غذایی، شهروندان باید از فروشگاه های زنجیره ای خرید کنند. همچنین تا حد امکان برای صرف غذا به رستوران های این کشور مراجعه نکند، زیرا هزینه غذا در رستوران های بلیز بسیار بالا است. علاوه بر این، بودجه غذایی شما در بلیز منطقه ا است که هنگام زندگی در این کشور می توانید پس انداز کنید. اما لازم به ذکر است که باید یاد بگیرید مانند مردم محلی خرید کنید و بیشتر به اقلام و محصولات محلی تکیه کنید.

در جدول زیر می توانید قیمت برخی از اقلام غذایی ضروری در بلیز را مشاهده فرمایید:

اقلام ضروری مواد غذاییقیمت به (دلار بلیز)
مرغ (1 کیلوگرم)250BZD
گوشت قرمز (1 کیلوگرم)430BZD
برنج (1 کیلوگرم)128BZD
روغن سرخ کردنی (1 لیتر)110BZD
آب معدنی (2 لیتر)29BZD
سیب زمینی (1 کیلوگرم)49BZD

در نمودار زیر می توایند روند افزایش هزینه زندگی در بلیز را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند افزایش هزینه زندگی در بلیز

شرایط زندگی در بلیز

یکی از اصلی ترین مواردی که مهاجران قبل از ورود به این کشور باید به طور کلی با آن آشنا شوند، شرایط زندگی در بلیز است. برای اینکه بهتر با شرایط زندگی در بلیز آشنا شوید به این نکته توجه فرمایید که، اگر یک تبعه آمریکایی هستید از هزینه زندگی کمتر در این کشور برخوردار خواهید بود. کل هزینه زندگی در بلیز بستگی به اولویت های شما دارد، به طور معمول شما می توانید با 4500BZD (دلار بلیز) ماهانه در بلیز زندگی کنید. نکته قابل توجه این است که مهاجران باید از پیاده روی فردی در شب خودداری کنند. همچنین از پوشیدن وسایل گران قیمتی که می توانند توجه را به خود جلب کند به شدت خودداری فرمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه های زندگی در بلیز با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار هزینه زندگی در بلیز

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از سوالات مهم خود در باره شرایط زندگی در بلیز به بخش زیر توجه فرمائید:

  • هزینه زندگی در بلیز در بخش مسکن به چه صورت می باشد؟ همانطور که می دانید هزینه زندگی در بلیز، به ویژه در بخش مسکن به سبک زندگی و محل اقامت شما در این کشور بستگی دارد. علاوه بر این یکی از مهمترین هزینه ها در بودجه ماهانه را اجاره مسکن در این کشور تشکیل می دهد. طبق آمار به دست آمده در سال 2023 هر تبعه خارجی در بلیز به طور متوسط باید حداکثر، %30 تا 35% از درآمد خود را صرف اجاره مسکن در این کشور کند. به عنوان مثال اگر مجموع درآمد مهاجران در این کشور 9000BZD (دلار بلیز) در ماه باشد، باید بین 1850BZDتا 2500BZD (دلار بلیز) را برای اجاره ماهیانه مسکن کنار بگزارید. به طور کلی یک خانه چوبی ساده و به سبک بلیز، می تواند اقتصادی ترین گزینه برای اجاره مسکن در این کشور باشد.
  • هزینه زندگی در بلیز در بخش مواد غذایی به چه مواردی بستگی دارد؟ همانطور که می دانید، هزینه زندگی در بلیز، به ویژه در بخش مواد غذایی، یکی از پرهزینه ترین موارد در بودجه ماهانه افراد می باشد. البته لازم به ذکر است که هزینه موارد غذایی در بلیز به نسبت نمامی کشورهای حوزه کارائیب، بسیار مقرون به صرفه تر است. علاوه بر این هزینه زندگی در بلیز در بخش مواد غذایی، به فروشگاه هایی که از آنها خریداری می کنید نیز بستگی دارد. به طور اغلب فروشگاه های محلی در بلیز، مبلغ پایین تری را برای اجناس خود جهت فروش به مشتریان در نظر گرفته اند. نکته قابل توجه در خصوص غذاهای محلی در بلیز این است که، غذای ملی این کشور مرغ خورش، برنج و لوبیا است، شهروندان بلیز اغلب این غذا را صرف می کنند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *