هزینه زندگی

هزینه زندگی در بحرین

هزینه زندگی در بحرین

هزینه زندگی در بحرین در مقایسه با کشورهای اروپایی و آسیایی آنچنان بالا نیست. به طور کلی می توان گفت که هزینه کلی زندگی در این کشور مشابه هزینه زندگی در اروپا است. نکته قابل توجه که در خصوص هزینه های زندگی در بحرین باید به آن توجه کنید این است که، حداقل دستمزد در این کشور برای پوشش همه هزینه ها در بحرین کافی نیست. شایان ذکر است که حداقل دستمزد ماهانه مردم بحرین نیمی کمتر از حقوق خالص ماهانه است. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا با کمک مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، شما را با اصلی ترین بخش ها در هزینه های زندگی در بحرین آشنا کنیم.

لازم به ذکر است که هزینه زندگی در بحرین به دلیل تورم و همچنین حضور جمعیت رو به رشد مهاجران غربی در این کشور که آماده پرداخت هزینه بیشتر برای کالاها و خدمات هستند، به طور مداوم در حال افزایش است. از سوی دیگر، در مقایسه با سایر کشورهای حوزه خلیج فارس، بحرین همچنان یک مقصد معقول برای متعادل کردن بودجه و نگه داشتن مقدار کمی اضافی در بانک است. علاوه بر این، بررسی هزینه زندگی مرسر در سال 2023 منامه، پایتخت این کشور را در رتبه 97 گرانترین شهر جهان قرار داد. با این حال، مانند همه شهرهای جهان هزینه زندگی در بحرین نیز بسته به سبک زندکی که فرد برای اقامت انتخاب می کند می تواند بسیار متفاوت باشد.

هزینه زندگی در بحرین در بخش اقامتگاه ها

همانطور که می دانید، هزینه اقامتگاه ها یکی از اصلی ترین بخش ها در خصوص مهاجرت به بحرین می باشد. هزینه اقامتگاه ها در بحرین به طور کلی بخش عمده ای از بودجه مهاجران حین زندگی در این کشور را تشکیل می دهد. زیرا هزینه اقاتگاه ها در بحرین بر خلاف اغلب کشورهای خاورمیانه بسیاری الاتر است. چه بخواهید یک آپارتمان در این کشور خریداری کنید یا یک اقامتگاه در این کشور اجاره کنید، این موضوع احتمالا بیشترین بخش از حقوق شما در این کشور را خواهد گرفت. البته لازم به ذکر است که قیمت املاک در بحرین بسته به مساحت و اندازه واحد متقاضیان در این کشور بسیار متفاوت خواهد بود. علاوه بر این هزینه اقامتگاه های در بحرین به سبک زندگی مهاجران نیز در این کشور ارتباط مستقیمی دارد.

به طور کلی برای برآورد هزینه زندگی در بحرین در بخش اقامتگاه باید عوامل گسترده ای را در این خصوص مورد بررس قرار دهید. زیرا اجاره یک آپارتمان در بحرین می تواند به طور متوسط بین 450BHD تا 850BHD (دینار بحرین) متفاوت باشد. از سوی دیگر میانگین قیمت هر متر مربع برای یک آپارتمان در بحرین بین 890BHD تا 1700BHD (دینار بحرین) است. البته افرادی که قسط اجاره اقامتگاه در بحرین را دارند، باید هزینه خدمات مانند آب، برق و گاز را نیز در هرینه اجراه ماهانه خود در این کشور محاسبه کنند. که غالبا هزینه خدمات در این کشور همانند اغلب کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار بالا است. به طور کلی، اگر به تنهایی در بحرین زندگی می کنید، در ماه به طور متوسط نیاز به 590BHD (دینار بحرین) جهت اقامت دارید.

هزینه زندگی در بحرین در بخش مواد غذایی

در جدول زیر می توانید هزینه اجاره اقامتگاه های مختلف در بحرین را مشاهده فرمایید:

انواع مختلف اقامتگاه ها جهت اجاره در بحرینمبلغ اجاره ماهانه به (دینار بحرین)
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر500BHD تا 600BHD
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر650BHD تا 850BHD
آپارتمان 1 خوابه خارج از شهر350BHD تا 400BHD
آپارتمان 3 خوابه خارج از شهر400BHD تا 450BHD

هزینه زندگی در بحرین در بخش مواد غذایی

یکی دیگر از عواملی که تمامی مهاجران برای برآورد هزینه زندگی در بحرین باید مورد توجه قرار دهند، هزینه مواد غذایی در این کشور کشور است. که هزینه مواد غذایی در بحرین به دلیل واردات بخش عمده ای از مواد غذایی به این کشور همواره با قیمت های بالایی همراه خواهد بود. البته هزینه زندگی در بحرین در بخش مواد غذایی، به محل زندگی شما و مراکزی که از آنها خریداری می کنید ارتباط مستقیمی دارد. به طور کلی هزینه مواد غذایی در فروشگاه های محلی بحرین به مراتب ارزانتر از فروشگاه های زنجیره ای در این کشور می باشد.

در نمودار زیر می توانید رشد هزینه های مواد غذایی در بحرین را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

رشد هزینه های مواد غذایی در بحرین

در جدول زیر می توانید هزینه برخی از اقلام ضروری مواد غذایی در هزینه زندگی در بحرین را مشاهده فرمایید:

اقلام ضروری مواد غذایی در بحرینتوضیحات
شیر (1 لیتر)1.55BHD
پنیر (400 گرم)2.95BHD
برنج (1 کیلوگرم)4.55BHD
روغن (1 لیتر)4.22BHD
مرغ کامل (2 کیلوگرم)5.22BHD
گوشت قرمز گوسفند (1 کیلوگرم)9.55BHD
آب معدنی (2 لیتر)1.22BHD
نوشابه (2 لیتری)2.55BHD

هزینه زندگی در بحرین در بخش حمل و نقل

برای لذت بردن از خیابان های بحرین در طول اقامت در این کشور باید از وسایل حمل و نقل گوناگونی در این کشور استفاده کنید. به همین جهت مهاجران به صورت ناخودآگاه با هزینه زندگی به ویژه در بخش حمل و نقل آشنا خواهند شد. در حالی که در بحرین زندگی می کنید قطعا برای لذت بردن از خیابان های پر جنب و جوش آن به بیرون از خانه خواهید رفت. علاوه بر این، آنچه مهاجران به عنوان روش حمل و نقل خود در این کشور انتخاب می کنند تاثیر زیادی بر هزینه زندگی در بحرین خواهد داشت.

در جدول زیر می توانی  برخی از هزینه های حمل و نقل در بحرین را با یکدیگر مقایسه فرمایید:

انواع مختلف وسایل حمل و نقل در بحرینهزینه ماهانه به (دینار بحرین)
بلیط اتوبوس شهری55BHD
تاکسی اینترنتی95BHD
تاکسی شهری69BHD
مترو39BHD

یه این نکته مهم در این خصوص توجه فرمایید که، اغلب مهاجران برای کنترل هزینه حمل و نقل در بحرین از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند. زیرا قیمت سوخت در بحرین برای استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی بسیار بالا است. برای اینکه بشتر با هزینه های مختلف زندگی در بحرین آشنا شوید، می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

سوالات پرتکرار هزینه زندگی در بحرین

  • هزینه زندگی در بحرین در بخش اقامتگاه ها به چه صورت می باشد؟ اجاره یک آپارتمان در بحرین می تواند به طور متوسط بین 450BHD تا 850BHD (دینار بحرین) متفاوت باشد. از سوی دیگر میانگین قیمت هر متر مربع برای یک آپارتمان در بحرین بین 890BHD تا 1700BHD (دینار بحرین) است. البته افرادی که قسط اجاره اقامتگاه در بحرین را دارند، باید هزینه خدمات مانند آب، برق و گاز را نیز در هرینه اجراه ماهانه خود در این کشور محاسبه کنند. که غالبا هزینه خدمات در این کشور همانند اغلب کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار بالا است. به طور کلی، اگر به تنهایی در بحرین زندگی می کنید، در ماه به طور متوسط نیاز به 590BHD (دینار بحرین) جهت اقامت دارید.
  • هزینه زندگی در بحرین در بخش مواد غذایی شامل چه مواردی می باشد؟ یکی دیگر از عواملی که تمامی مهاجران برای برآورد هزینه زندگی در بحرین باید مورد توجه قرار دهند، هزینه مواد غذایی در این کشور کشور است. که هزینه مواد غذایی در بحرین به دلیل واردات بخش عمده ای از مواد غذایی به این کشور همواره با قیمت های بالایی همراه خواهد بود. البته هزینه زندگی در بحرین در بخش مواد غذایی، به محل زندگی شما و مراکزی که از آنها خریداری می کنید ارتباط مستقیمی دارد. به طور کلی هزینه مواد غذایی در فروشگاه های محلی بحرین به مراتب ارزانتر از فروشگاه های زنجیره ای در این کشور می باشد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *