دسته بندی نشده

نوآفرینی در ایسلند

نوآفرینی در ایسلند

نوآفرینی در ایسلند یکی از مهم ترین و اصلی ترین پایه های اقتصاد است. این دپارتمان نوآوری و امور صنعتی را پوشش می دهد. نوآفرینی نقش ارتقای رقابت پذیری بخش های صنعتی و خدماتی ایسلند را از طریق بهبود شرایط اقتصاد خرد بر عهده دارد. هدف فعالیت‌ های این وزارت، تنوع بخشی به بخش صنعتی، افزایش تولید و صادرات، و ایجاد پایه‌ای سالم برای ایجاد مشاغل جدید مبتنی بر دانش، رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی است. ابتکارات انتشار فناوری یکی از عناصر کلیدی سیاست نوآوری وزارتخانه است.

هدف از این طرح ها تشویق بازده اقتصادی گسترده تر از فناوری از نظر بهره وری و ایجاد مشاغل جدید است. برای این منظور مرکز نوآوری ایسلند یک موسسه پیشرو در تحقیق و توسعه و پشتیبانی کسب و کار در ایسلند است. ماموریت آن افزایش نوآوری است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت از طریق نوآفرینی در ایسلند مشاور شماست.

جایگاه نوآفرینی در ایسلند

یکی از چالش های عظیم امروز جهان، تغییر به استفاده پایدار از منابع به طور موثر و مسئولانه در مقیاس جهانی است. با حرکت به سمت پایداری، نوآوری، تحقیق و توسعه نقش اساسی ایفا خواهد کرد. ایسلندی ها سابقه طولانی در استفاده حداکثری از منابع ما در راستای تفکر اقتصاد دایره ای دارند. این تفکر در بخش شیلات مشهود است، جایی که ایسلندی ها به طور مداوم راه های نوآورانه ای برای استفاده حداکثری از هر صید پیدا کرده اند. اکنون کل صنعت برای بازدهی 100% تلاش می کند. تفکر دایره ای نیز بخشی از پروژه های هیجان انگیز تحقیق و توسعه مرتبط با استفاده یکپارچه از زمین گرمایی است. هدف افزایش پژوهش، تحریک نوآوری و جستجوی ارزش آفرینی است. ایسلند در راه ایجاد جامعه ای پایدارتر است.

در جدول زیر شاهد برترین نوآفرینی ها در ایسلند هستید:

نوآفرینیرتبه
نوآفرینی در زمینه کشاورزی1
نوآفرینی در زمینه شیلات2
نوآفرینی در زمینه آب و هوا3
نوآفرینی در زمینه شهرسازی4

جایگاه نوآفرینی در ایسلند

نمونه نوآفرینی در ایسلند

شهر علمی ریکیاویک پروژه جدیدی است که توسط Business Iceland راه اندازی شده است تا بسیاری از ویژگی های ایسلند را به عنوان مکانی مطلوب برای شرکت های نوآور، به ویژه در بخش های مرتبط با فناوری سبز، آبی و علوم زیستی ارتقا دهد. ایسلند مشوق های سرمایه گذاری مطلوب، محیط غنی تحقیق و توسعه، و تحقیقات پیشرفته در علوم زیستی، فناوری دریا و انرژی را ارائه می دهد. موقعیت مکانی مناسب، میانه راه بین آمریکای شمالی و اروپا، و همچنین جامعه دوستانه خانواده، ایسلند را به گزینه ای جذاب برای شرکت هایی در این زمینه ها تبدیل کرده است. مشاغل در بخش فناوری در طول همه‌گیری %14 افزایش یافت. طبق مطالعه Business Iceland در مورد محیط عملیاتی شرکت ‌های فناوری و نوآوری، علیرغم رکود اقتصادی ناشی از همه‌گیری، مشاغل در این بخش‌ ها در سال 2021 %14 درصد افزایش یافت.

شهر علمی ریکیاویک بزرگترین ابتکار تجاری ایسلند است که بر نوآوری و فناوری تمرکز دارد. هدف این است که ایسلند را به عنوان محیطی عالی برای نوآوری، فناوری و توسعه معرفی شود. ریکیاویک دارای زیرساخت های منحصر به فردی است، به عنوان مثال دانشگاه ها، آزمایشگاه های علمی و شرکت های فناوری. تمرکز شهر علمی ریکیاویک در بخش اصلی، فناوری آبی، فناوری سبز و علوم زیستی قرار دارد. ایسلندی ها قبلاً دانش و تجربه بسیار خوبی در این بخش ها به دست آورده اند، که در یک منطقه جغرافیایی کوچک متمرکز شده است که امکان اشتراک گذاری ایده ها و بهترین شیوه ها را فراهم می کند.

در بخش زیر شاهد مزایا نوآفرینی در ایسلند هستید:

مزایا نوآفرینی در ایسلند

فرصت های نوآفرینی در ایسلند

فرصت های زیادی برای نوآوری های مرتبط با انرژی در ایسلند وجود دارد. شرکت های نوآور از افزایش تخصص و توسعه محیط و زیرساخت مناسب بهره مند شده اند و شرایط ایده آلی را برای شکوفایی ایده ها و خلاقیت ها فراهم کرده اند. نوآوری در صنعت انرژی بخشی در حال گسترش از عملیات Landsvirkjun است. این شرکت پیشرو در استفاده پایدار از منابع انرژی تجدیدپذیر است و از افزایش تخصص، نوآوری و توسعه فناوری پشتیبانی می کند. افزایش نوآوری و افزایش ارزش آفرینی این کشور را قادر می سازد تا از منابعی که دارند به نحو احسن استفاده کنند و پایه و اساس جامعه ای قوی تر و بهتر را بنا کنند.Landsvirkjun با همکاری احزاب مختلف کار می کند: کارآفرینان، دانشگاه ها و سایر موسسات آموزشی، شرکت ها و محققان فردی (اعم از ملی و بین المللی).

Landsvirkjun همچنین طیف گسترده ای از تحقیقات را در مورد اکوسیستم، آب و هوا، هیدرولوژی، زمین شناسی و یخچال های طبیعی انجام می دهد. نیروگاه های زمین گرمایی Landsvirkjun در شمال شرقی ایسلند واقع شده اند. مشارکت نوآوری جدید Eimur در سال 2016 برای بهبود استفاده کارآمد از انرژی و افزایش پایداری جوامع در منطقه راه اندازی شد. این پروژه به مدت 3 سال اجرا خواهد شد و حامیان مالی سرمایه اولیه 100 میلیون ایسک را پرداخت کرده اند. خوشه زمین گرمایی ایسلند و خوشه گردشگری ایسلند نیز اعضای این پروژه هستند. تمرکز اصلی Eimur افزایش پایداری جوامع، در داخل منطقه، از طریق بهبود استفاده کارآمد از انرژی و از طریق افزایش تخصص در تعامل بین جامعه، محیط زیست، منابع طبیعی و اقتصاد است.

در نمودار زیر شاهد نرخ اشتغالی که در اثر نوآفرینی در ایسلند ایجاد شده است می باشید:

نرخ اشتغالی که در اثر نوآفرینی در ایسلند

ویزای نوآفرینی در ایسلند

اگر برای ورود به ایسلند به عنوان یک فرد تجاری و یا برای استارت آپ ایسلند به ویزا نیاز دارید، باید مراحلی را برای دریافت آن دنبال کنید. فرآیند درخواست ویزای تجاری ایسلند شامل چندین مرحله است که باید به ترتیب زیر دنبال کنید: ببینید آیا برای ورود به ایسلند به ویزای تجاری نیاز دارید یا خیر. با وجود اینکه تعداد زیادی از کشورها توافقنامه سفر بدون ویزا را با کشورهای شنگن امضا کرده اند، بسیاری دیگر نیز هستند که این توافقنامه را امضا نکرده اند. این بدان معنی است که تعداد زیادی از شهروندان جهان برای ورود به قلمرو شینگن از جمله ایسلند نیاز به ویزا دارند. اگر می خواهید به منظور شرکت در فعالیت های تجاری به ایسلند سفر کنید، باید برای ویزای کارآفرینی در ایسلند درخواست دهید.

بررسی کنید که چه زمانی و کجا باید درخواست دهید. شما نمی توانید هر زمان که بخواهید برای ویزای تجاری ایسلند درخواست بدهید. این یک قانون است که اولین زمانی که می توانید درخواست بدهید 6 ماه قبل از سفر مورد نظرتان است. از طرف دیگر، آخرین موردی که شما مجاز به ارسال درخواست هستید، دو هفته قبل از سفر است. در مورد جایی که باید درخواست دهید. از رایانه برای پر کردن فرم درخواست ویزای تجاری ایسلند استفاده کنید. این فرم حاوی سوالاتی در مورد شما است، مانند نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، شماره گذرنامه، تاریخ تولد، مکان و غیره. همچنین در مورد سفر مورد نظر شما و سفرهای قبلی شما در صورت وجود سوال می پرسد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه نوآفرینی و اقامت ایسلند از طریق کارآفرینی مشاور و راهنمای شماست.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در ایسلند

در بخش زیر سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در ایسلند پاسخ داده شده است:

  • شرایط اخذ ویزای نوآفرینی در ایسلند چیست؟ ارائه یک طرح اقتصادی قابل قبول و ثبت شرکت در ایسلند
  • فرصت های نوآفرینی در ایسلند چیست؟ بخش سلامت و بهداشت، گردشگری، آلومینیوم، انرژی های تجدیدپذیر و بخش دریایی
  • چالش های نوآفرینی در ایسلند چیست؟ جمعیت کم، بازار کوچک، آب و هوای سرد و موقعیت استراتژیک دور از دسترس
  • جایگاه نوآفرینی در ایسلند در زمینه های مختلف کجاست؟ رتبه اول تا چهارم نوآوری در ایسلند شامل نوآفرینی در زمینه کشاورزی، نوآفرینی در زمینه شیلات، نوآفرینی در زمینه آب و هوا و نوآفرینی در زمینه شهرسازی
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *