مهاجرت کاری بلغارستان

موسسه های کاریابی در بلغارستان

موسسه های کاریابی در بلغارستان

آشنایی با موسسه های کاریابی در بلغارستان کمک زیادی به مهاجران برای یافتن شغل مناسب می کند. شرایط کار در بلغارستان مشابه سایر کشورها می باشد. با توجه به تحقیقات و بررسی های انجام شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، مراجعه به موسسه های کاریابی در بلغارستان تنها یکی از روش های یافتن شغل مناسب در این کشور می باشد و مهاجران می توانند از سایر روش های کاریابی نیز بهره مند شوند و شغل مورد علاقه خود را در کشور بلغارستان پیدا کنند. سوال اصلی مهاجران برای زندگی در بلغارستان این است که چگونه در بلغارستان شغل پیدا کنیم؟ در این راهنما بهترین گزینه ها برای استخدام در بلغارستان برای شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا تجزیه و تحلیل شده است. اخذ ویزای کاری بلغارستان در خصوص کار در این کشور الزامی است.

بررسی بازار کار کشور بلغارستان

مانند اکثر کشورهای اروپای شرقی، بلغارستان نیز از یک سیستم سنگین کنترل شده توسط دولت به اقتصاد بازار منتقل شد. در حال حاضر بلغارستان با اقتصاد پررونق و بازار کار برای مهاجران، 1 عضو کامل اتحادیه اروپا است. بلغارستان در حال حاضر دارای وضعیت ممتازی در اتحادیه اروپا می باشد، مالیات در این کشور کم و نیروی کار آن ماهر است.

در جدول زیر به نرخ مالیات بر درآمد شخصی اشاره شده است:

سالنرخ مالیات
201010%
201210%
201410%
201610%
202010%
202210%

علاوه بر موارد ذکر شده، هزینه شروع کسب و کار در بلغارستان نسبت به اکثر کشورهای اروپایی مناسب است و این موضوع موجب افزایش شرکت های بین المللی در این کشور شده است. این شرکت ها معمولاً در تعدادی از مناطق که نیازی به دانش بلغاری یا زبان دیگری غیر از انگلیسی ندارند، کارمند واجد شرایط می خواهند. به طور سنتی، صنایع اصلی کار در بلغارستان مهندسی متالورژی، ساخت ماشین آلات، مواد شیمیایی و زمین و کشاورزی بودند. با این حال، در سال های اخیر این امر به سمت انرژی، گردشگری، حمل و نقل، IT، مواد غذایی، دارویی و منسوجات تغییر یافته است. موارد ذکر شده بهترین بخش هایی هستند که فرصت های کاری بیشتری ارائه می دهند.

بلغارستان همچنین در حال تبدیل شدن به یک کشور محبوب برای انجام امور برون سپاری با آن است. به دلیل ثبات سیاسی، سیستم بانکی مستحکم، نیروی کار ارزان و در عین حال واجد شرایط و مالیات کم، شرکت های بین المللی مانند بوئینگ، BMW، زیمنس و نورتل به شرکت های برنامه نویسی کوچک در بلغارستان برون سپاری می کنند.

تولید ناخالص داخلی بلغارستان به میلیارد $ (دلار) بین المللی به شرح زیر است:

تولید ناخالص داخلی بلغارستانتهیه رزومه برای مراجعه به موسسه های کاریابی در بلغارستان

قبل از مراجعه به موسسه های کاریابی در بلغارستان، متقاضیان و افراد جویای کار باید رزومه بسیار خوبی تهیه کنند. CV شما از اهمیت بالایی برای کاریابی در بلغارستان برخوردار است و باید قبل از مهاجرت به بلغارستان آن را آماده کنید. 1 رزومه باید نقاط قوت حرفه ای و شخصی افراد را به روشی جامع و در عین حال مختصر ارائه دهد. مهمترین اطلاعاتی که باید در رزومه کاری یا CV افراد ذکر شوند عبارتند از:

  • تجربه کاری
  • سوابق آموزشی
  • مهارت ها و تجربه خاص
  • کار داوطلبانه
  • ویژگی های شخصی

رزومه کاری یک سند شخصی است که برای معرفی خود به کارفرمایان احتمالی استفاده می شود. این سند باید در مورد شما، تاریخچه حرفه ای شما و مهارت ها، توانایی ها و موفقیت های شما اطلاعات کافی ارائه دهد. در نهایت، این باید نشان دهد که چرا شما بهترین فرد برای کار مربوطه هستید. با این تفاسیر، باید در نظر داشته باشید که داشتن رزومه خوب در اخذ ویزا و مجوز اقامت از طریق کار در بلغارستان نیز تاثیر گذار است.

اخذ اجازه کار در بلغارستان

اجازه کار را جمهوری بلغارستان مجوز کار آزاد صادر نمی کند. برای دریافت مجوز کار بلغارستان، ابتدا باید شغلی را نزد یک کارفرمای مستقر در بلغارستان تضمین کنید. درخواست های اجازه کار توسط کارفرمای شما از طرف شما ثبت می شود و توسط آژانس کار در وزارت کار و سیاست اجتماعی صادر می شود. مجوزهای کار بلغارستان به مدت 1 سال (به صورت قابل تمدید) معتبر است و به شما امکان می دهد برای یک شرکت/کارفرما کار کنید. برای شهروندان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس که برای داشتن مجوز کار در بلغارستان نیازی به مجوز کار ندارند، معافیت هایی وجود دارد. اگر در کشور دیگری اقامت دائم یا درخواست پناهندگی داشته باشید، این شرط قابل اجرا نیست.

همچنین کارفرما موظف است مدارک پشتیبان زیر را علاوه بر فرم درخواست خاص ارائه دهد:

  • نامه ای با ذکر دلایل درخواست
  • سه قطعه عکس کارمند در اندازه پاسپورت
  • یک کپی از گواهی تاسیس شرکت
  • کپی مدرک تحصیلی و صلاحیت کارمند
  • قرارداد کار
  • یک کپی از گذرنامه معتبر کارمند

 اقامت در بلغارستان

صرف نظر از نوع مجوز درخواستی، شما باید یک حساب بانکی در بلغارستان باز کنید. سپس بانک یک نامه تاییدیه برای پشتیبانی از درخواست مجوز شما صادر می کند. اجازه اقامت برای همه اتباع خارجی صرف نظر از ملیت آنها اجباری است. باید ظرف 90 روز پس از ورود شما به بلغارستان درخواست شود. دو نوع اجازه اقامت وجود دارد، اجازه اقامت طولانی مدت و اجازه اقامت دائم. مجوز اقامت طولانی مدت برای اتباع غیر اروپایی یک سال و برای اتباع اروپایی پنج سال معتبر است. ویزای اقامت دائم دارای اعتبار نامحدود است. مجوز اقامت طولانی مدت برای اتباع خارجی دارای مجوز کار معتبر، همسران شهروندان بلغارستانی، سرمایه گذاران خارجی واجد شرایط، بازنشستگان واجد شرایط، اعضای خانواده دارندگان ویزای D، فرزندان (یا نوه های) شهروندان بلغارستانی و تمام وقت خارجی صادر می شود. دانشجویانی که در یک موسسه معتبر تحصیل می کنند.

درخواست مجوز اقامت طولانی مدت باید در اداره مهاجرت صوفیه یا اداره مهاجرت پلیس محلی شما در بلغارستان انجام شود. مهم ترین مدارک برای اقامت بلغارستان عبارتند از:

  • فرم های درخواست تکمیل و امضا شده
  • یک پاسپورت معتبر
  • اثبات آدرس
  • قرارداد کار یا گواهی ثبت شرکت (هر کدام که قابل اجرا باشد)
  • مدرک بیمه درمانی، ترجمه شده به بلغاری
  • مدرکی مبنی بر وجود بودجه کافی برای حمایت از خود و افراد وابسته در طول مدت اقامت شما
  • مدرک اقامت و سایر امکانات در طول اقامت شما در کشور
  • گواهی بیمه اجتماعی یا تجاری اجباری که شما را برای مدت اقامت در بلغارستان پوشش می دهد.

اخذ اقامت دائم بلغارستان

اجازه اقامت دائم توسط وزارت کشور صادر می شود. زمانی که به مدت 5 سال مستمر در کشور اقامت داشته باشید، می توانید واجد شرایط درخواست اقامت دائم شوید. اقامت دائم به شما این امکان را می دهد که از همان حقوق شهروندان بلغارستانی برخوردار شوید، به جز حق رای. اجازه اقامت دائم باید ظرف 60 روز از تاریخ انقضای مجوز اقامت طولانی مدت شما درخواست شود و سپس باید ظرف 2 ماه برای شما صادر شود.

آشنایی با موسسه های کاریابی در بلغارستان

موسسه های کاریابی در بلغارستان مهاجران خارجی و شهروندان بلغارستان را با فرصت های شغلی در زمینه های مختلف آشنا می سازند و انواع مشاغل را به نیروی کار متخصص، نیمه متخصص، ماهر یا نیروی کار ساده معرفی می کنند. بعد از تهیه رزومه، متقاضیان باید به موسسه های کاریابی در بلغارستان مراجعه کنند و رزومه خود را برای آنها ارسال کنند یا به صورت حضوری به دفاتر استخدام و کاریابی مراجعه کنند.

برخی از بهترین موسسه های کاریابی در بلغارستان عبارتند از:

  • Jobs.bg
  • Job tiger
  • Career Jet
  • Jobs Agents
  • Learn 4 Good
  • Zaplata.bg
  • Rabota.bg

موسسه های کاریابی در کشور بلغارستان فرصت های شغلی را به زبان بلغاری یا انگلیسی ارائه می دهند. اکثر مهاجران خارجی برای کاریابی به موسسه هایی مراجعه می کنند که ارائه دهنده فرصت های شغلی به زبان انلگلیسی هستند. اما توصیه می شود مهاجران قبل از مهاجرت به بلغارستان از طریق کار زبان بلغاری را نیز یاد بگیرند تا از فرصت های شغلی بیشتری بهره مند شوند. علاوه بر این، با یادگیری زبان بلغاری، افراد می توانند ارتباط موثرتری با مردم و ساکنین کشور بلغارستان برقرار کنند.

آشنایی با موسسه های کاریابی در بلغارستان

سایر گزینه های کاریابی در بلغارستان

گزینه دیگری که ممکن است مهاجران انگلیسی زبان برای کاریابی در بلغارستان در نظر بگیرند، آموزش زبان انگلیسی می باشد. مشاغل TEFL تقریباً در همه کشورهای جهان به طور گسترده در دسترس است و فرصت خوبی برای شروع اشتغال در یک کشور جدید است. حتی افرادی که زبان بلغاری را بلد نیستند اما تسلط و مهارت کافی برای تدریس زبان انگلیسی دارند، می توانند در کشور بلغارستان مشغول به تدریس زبان انگلیسی شوند. دوره های آنلاین TEFL زیادی وجود دارد که به افراد کمک می کند با صرف وقت و هزینه کمی شغل خود را بدست آورند. کار آنلاین نیز می تواند در برخی از کشورها یک گزینه عالی باشد. این به مهارت و درآمد افراد بستگی دارد، زیرا هزینه های زندگی در کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است.

به یاد داشته باشید که اکثر مشاغل موجود هرگز تبلیغ نمی شوند و بیش از نیمی از کارمندان شغل خود را از طریق تماس های شخصی می گیرند. به دوستان، خانواده، آشنایان، معلمان و همکاران سابق خود بگویید که به دنبال کار در بلغارستان هستید. با عضویت در جوامع و سازمان های حرفه ای تماس های جدید ایجاد کنید. و در آخر، شبکه های آنلاین را فراموش نکنید. به انجمن های مهاجران و انجمن های پورتال های شغلی بپیوندید تا دوستان جدید پیدا کنید و تماس های حرفه ای بگیرید. برای پیدا کردن یک شغل و یا زندگی، سفر و سرمایه گذاری در کشور های خارجی می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در باب موسسه های کاریابی در بلغارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول شما می باشیم:

  • بهترین موسسات کاریابی در بلغارستان کدامند؟ Jobs.bg- Job tiger- Jobs Agents -Career Jet Learn 4 Good – Zaplata.bg – Rabota.bg.
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در بلغارستان کار پیدا کرد؟ موسسه های کاریابی در کشور بلغارستان فرصت های شغلی را به زبان بلغاری یا انگلیسی ارائه می دهند. اکثر مهاجران خارجی برای کاریابی به موسسه هایی مراجعه می کنند که ارائه دهنده فرصت های شغلی به زبان انلگلیسی هستند.
  • آیا تدریس زبان انگلیسی در بلغارستان امکان پذیر است؟ گزینه دیگری که ممکن است مهاجران انگلیسی زبان برای کاریابی در بلغارستان در نظر بگیرند، آموزش زبان انگلیسی می باشد. مشاغل TEFL تقریباً در همه کشورهای جهان به طور گسترده در دسترس است و فرصت خوبی برای شروع اشتغال در یک کشور جدید است. حتی افرادی که زبان بلغاری را بلد نیستند اما تسلط و مهارت کافی برای تدریس زبان انگلیسی دارند، می توانند در کشور بلغارستان مشغول به تدریس زبان انگلیسی شوند.
  • آیا اخذ مجوز کار در بلغارستان لازم است؟ بله. برای دریافت مجوز کار بلغارستان، ابتدا باید شغلی را نزد یک کارفرمای مستقر در بلغارستان تضمین کنید. درخواست های اجازه کار توسط کارفرمای شما از طرف شما ثبت می شود و توسط آژانس کار در وزارت کار و سیاست اجتماعی صادر می شود.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *